LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door jantom »

als men weet hoe AH (die zo op de kleintjes let) zijn toeleveranciers behandelt kan dit gebeuren.
En als het kán gebeurt het ook.
AH is in feite verantwoordelijk maar voelt dat niet zelf - uiteraard niet.
Wij als klant hebben niets te maken met fouten die toeleveranciers maken.

Dit is niet nieuw en daarom koop ik al meer dan 10 jaar elders. Dat is ook mijn advies (als men dat zou willen weten).

FREER
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 15:25

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door FREER »

Albert Hein doet dit erg vaak niet alleen met vis ook met smeerbare roomboter van AH, er hoort 250 gram in te zitten er zit standaard 225 gram of minder in. En ook met andere zuivel producten klopt het niet altijd , bijvoorbeeld kwark eigen merk hoort 500 gram in te zitten meestal is het minder. tegenwoordig haal ik dit ook niet meer bij AH.Heb dit bij mijn winkel al vaak aangegeven dan hoor ik je moet contact opnemen met AH en dit aan geven maar er veranderd niets, gewoon naar een andere winkel gaan waar het wel klopt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Sabje74 schreef:Ik heb vd week bij Albert Heijn twee pakjes forelfilet van 125 gram a € 2,69 gekocht. Voor een recept moest ik de forel afwegen. Zo kwam ik er achter dat in de ene verpakking geen 125 gram maar maar 111 gram zat en in de andere 110 gram. Ik koop deze forel regelmatig en vind het een erg onprettig idee dat ik niet krijg wat de verpakking aangeeft, namelijk 125 gram forel. Zo betaald ik en ook andere klanten zo'n 32 cent per verpakking te veel voor vis die er niet inzit. En gaat dit zo bij de forel, dan zal dit vast ook voor andere producten gelden.

Heb dit een paar jaar geleden ook al eens met een kilo verpakking kipfilet gehad. Daar zat net iets meer dan 800 gram in. Heb toen een klacht ingediend. Men schreef dat het om incident ging en ik kreeg een tegoedbon voor een nieuwe verpakking.
De afwijking is in beide gevallen grofweg vergelijkbaar. Is de weegschaal wel goed? Heb je het op een geijkte weegschaal gecontroleerd?

Ria1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2013 22:15

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Ria1234 »

Bij AH in Hoogvliet kloppen de kassabonnen vaak niet als er een kortingsactie is.
Kom ik steeds achter als ik thuis ben. Als ik dan ga zeuren bij de klantenservice zeggen ze o sorry.
Wordt daar zo moe van. Bij Lidl nog niet meegemaakt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ria1234 schreef:Kom ik steeds achter als ik thuis ben. Als ik dan ga zeuren bij de klantenservice zeggen ze o sorry.
Wordt daar zo moe van. .
Tsja... controleer het dan in de winkel... :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt altijd een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Stel dan dat belangrijke informatie onjuist wordt weergegeven die je nodig hebt om een geïnformeerd besluit te nemen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door prem »

Ria1234 schreef:Bij AH in Hoogvliet kloppen de kassabonnen vaak niet als er een kortingsactie is.
Kom ik steeds achter als ik thuis ben. Als ik dan ga zeuren bij de klantenservice zeggen ze o sorry.
Wordt daar zo moe van. Bij Lidl nog niet meegemaakt.
Beter geen kortingsactie he? Heeft Lidl goed begrepen. In de herfst altijd het beste wild, en in december de beste wijnen. Geen gezeur met bonuskaart of hoe heet dat blauwe ding, gewoon recht voor zijn raap.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb die bonuskaart ook nooit begrepen. En wat ik nog minder begrijp is dat appie er maar mee doorgaat, terwijl alle andere winkels er al lang mee gestopt zijn.

Dat hele systeem kost een hoop geld en een hoop gedoe. Er wordt geen sou meer of minder om verkocht. Ze kunnen zien wie wat koopt, ja, en dan? Ik schijn persoonlijke aanbiedingen te krijgen, geen idee waar die terecht komen dan, en al zou ik ze vinden, ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, en er is meer in het leven dan appie...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Ik heb die bonuskaart ook nooit begrepen. En wat ik nog minder begrijp is dat appie er maar mee doorgaat, terwijl alle andere winkels er al lang mee gestopt zijn.

Dat hele systeem kost een hoop geld en een hoop gedoe. Er wordt geen sou meer of minder om verkocht. Ze kunnen zien wie wat koopt, ja, en dan? Ik schijn persoonlijke aanbiedingen te krijgen, geen idee waar die terecht komen dan, en al zou ik ze vinden, ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, en er is meer in het leven dan appie...
Het is een hele mooie tool om je klanten te kennen, zowel qua aankopen als geografisch bekeken. En daarmee kunnen ze dus gerichter vestigingen aanpassen qua assortiment, en zelfs openen of sluiten. Daar zit echt wel genoeg waarde voor ze in om het de moeite waard te laten zijn. Sterker nog, met hun toepassingen van GIS en geoinformatie bij hun locatie- en onroerendgoedbeleid zijn ze pioniers in de wereldwijde supermarktbranche.

Enneuh die persoonlijke aanbiedingen krijg je zowel in de mail, als in de app (als je daar je bonuskaart in hebt gekoppeld).

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij kun je toch per vestiging zien wat er al dan niet goed loopt? Daar heb je zo'n kaart helemaal niet voor nodig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Volgens mij kun je toch per vestiging zien wat er al dan niet goed loopt? Daar heb je zo'n kaart helemaal niet voor nodig.
Daarmee kunnen ze ook zien welke klanten van hoever komen naar een vestiging, en wat ze kopen. Als er veel rijkere klanten komen naar een AH die meer geënt is op de minder bedeelden die er direct omheen wonen, kan het lonen om bij die rijke klanten een nieuwe AH te starten met een luxer assortiment, of een bestaande aan te passen qua assortiment.

En ook is het een mooie mogelijkheid om klanten van filiaal A, een kortingsbon van filiaal B te geven in de week dat A dicht is voor een verbouwing. Dat deden ze hier een poosje geleden, zo houden ze de klanten toch binnen het eigen concern, en wordt de verleiding om naar een andere super te gaan, weer iets kleiner gemaakt.

Maar goed, AH is een bedrijf in een branche met moordende concurrentie en flinterdunne marges, als die dit in de lucht houden (en zelfs uitbreiden 2 jaar geleden) dan zit er een zakelijk belang achter.

stofzuigertje

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet AH maar de leverancier is verantwoordelijk.

Bij E125 Gram moet het gemiddelde van een grote partij 125 gram zijn en gelden er marges.

Maar bij geen E moet het wel 125 zijn!
Bij heel veel vleeswaren is het dus met sticker en die wegen en printen ze dus elk pakje andere prijs en dat werkt eerlijker.

Maar ook koekjes en zo... gemiddelde van productie geld bij E gewichten!
Producten met vaste 125 gram opdruk zwaarste uitzoeken mag....
maar bij die met weeg stickers maakt het niets uit.

U moet dus beter opletten, net als de houdbaarheidsdatum eventueel meerdere pakken en de zwaarste houden en rest terug, dan gaan ze wel over op per stuk wegen als vele dat gaan doen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus, stofzuigertje, aangezien de enige weegschaal bij de groenteafdeling is: Jij geeft de aanbeveling dat iedere klant een kar vol gooit met diepvriesspullen, de zwaarste er bij de groenteafdeling uit vist, en vervolgens de artikelen die hij niet wil hebben in de diepvries terugzet ach, je kan die kar ook laten staan, kan jou het bommen?

Sabje74
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2015 14:26

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Sabje74 »

Kreeg volgende reactie van AH


Vervelend om te vernemen dat er minder gewicht in de verpakking van AH Gerookte forelfilet zat.

De verpakking moet minimaal de aangegeven hoeveelheid product bevatten. Er zijn ook verpakkingen waar het gewicht iets kan afwijken. Dit kunt u zien op de verpakking wanneer u een 'e' achter de gewichtsaanduiding ziet staan.

Uw ervaring met de AH Gerookte forelfilet hebben wij aan de kwaliteitsmanager doorgegeven. Ook de inkoper en de leverancier van het product worden op de hoogte gesteld. Als het nodig blijkt te zijn, worden er direct maatregelen genomen.

Alle producten die u bij Albert Heijn koopt, hebben een gegarandeerde kwaliteit. U kunt het artikel bij uw volgende winkelbezoek omruilen voor een nieuw exemplaar of u ontvangt, bij voorkeur op vertoon van de kassabon of een print van deze mail, het aankoopbedrag terug.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima reactie toch?

frederieke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2009 11:27

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door frederieke »

Ik vind die brief geen goede reactie. Waarom dat gezever over kwaliteit, terwijl het hier toch echt over kwantiteit gaat. Ik vind het erop lijken dat AH je brief niet eens heeft gelezen, en vrolijk in het ronde archief deponeert.

En moet iedereen die te weinig product ontvangt dan een brief gaan sturen aan Albert Heijn? Het gaat hier blijkbaar niet om een incident, als ik het zo lees.

Misschien volgende keer een melding doen bij de Voedsel- en Warenautoriteit. Het is wel wat werk want het formulier op hun website is onhandig. Ik heb ook een keer een melding gedaan van een bepaalde product en ze hebben me toen teruggebeld dat ze binnenkort een steekproef gingen doen bij dat bedrijf. Ik geloof dat er dan boetes kunnen volgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

frederieke schreef:Ik vind die brief geen goede reactie. Waarom dat gezever over kwaliteit, terwijl het hier toch echt over kwantiteit gaat. Ik vind het erop lijken dat AH je brief niet eens heeft gelezen, en vrolijk in het ronde archief deponeert.

En moet iedereen die te weinig product ontvangt dan een brief gaan sturen aan Albert Heijn? Het gaat hier blijkbaar niet om een incident, als ik het zo lees.

Misschien volgende keer een melding doen bij de Voedsel- en Warenautoriteit. Het is wel wat werk want het formulier op hun website is onhandig. Ik heb ook een keer een melding gedaan van een bepaalde product en ze hebben me toen teruggebeld dat ze binnenkort een steekproef gingen doen bij dat bedrijf. Ik geloof dat er dan boetes kunnen volgen.
Dit product wordt in 800 filialen verkocht, misschien wel duizend verpakkingen per week. Voordat ze een leverancier gaan kielhalen, en dat doen ze echt weet ik uit persoonlijke ervaring, zullen ze eerst willen vaststellen of dit stelselmatige fraude is, of slechts een portioneringsmachine was die tijdens 1 shift verkeerd stond afgesteld, wat van dit "slechts" een incident maakt.

Men kan trouwens ook meteen met het product naar de servicebalie gaan, krijg je meteen je geld terug, zonder alle digitale rompslomp en communicatie.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onjuiste hoeveelheid in verpakking van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

frederieke schreef:Ik vind die brief geen goede reactie. Waarom dat gezever over kwaliteit, terwijl het hier toch echt over kwantiteit gaat. Ik vind het erop lijken dat AH je brief niet eens heeft gelezen, en vrolijk in het ronde archief deponeert.

En moet iedereen die te weinig product ontvangt dan een brief gaan sturen aan Albert Heijn? Het gaat hier blijkbaar niet om een incident, als ik het zo lees.
Een verkeerde kwantiteit levert een te lage overall kwaliteit op. Die grootheden staan niet los van elkaar. Als jij uit deze reactie opmaakt dat AH de brief niet leest en weggooit, zegt dat meer over jouw perceptie dan over wat er écht staat...

Op basis van die paar meldingen hier concluderen dat het niet om een incident gaat is ook wel erg makkelijk. Zowel absoluut als relatief gaat het nou niet bepaald over grote aantallen.

En vergeet ook niet dat op de al eerder aangedragen vragen over meetmethodieken en nauwkeurigheid van gebruikt en meetapparatuur geen antwoord komt...

Gesloten