LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Zirkzee beddenzaak Leiden

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Deken
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015 13:36

Klacht Zirkzee beddenzaak Leiden

Ongelezen bericht door Deken »

In de winter heb ik een deken gekocht bij ‘beddenspecialist’ Zirkzee in Leiden. Het ging om een deken van het merk Optisleep met kameelharen vulling uitvoering medium. Deze valt in warmte klasse (DIS) 3. Prima deken.

Met de zomer in aankomst werd deze deken mij te warm en ben ik een maand geleden terug gegaan naar Zirkzee in Leiden voor advies voor een nieuwe koelere deken voor de zomer.

Er kwamen twee dekens in aanmerking. Beiden van het merk Optisleep. De ene had een kameelharen vulling uitvoering licht de ander had een wildzijde vulling uitvoering licht. De wildzijde vulling zou doorgaans de koelste deken zijn in hun assortiment. Deze heb ik dan ook gekocht.

Helaas werd ik er zwetend in wakker. Hij viel zelfs iets warmer dan de deken die ik al had voor de winter. Mijn vriendin die het eerder koud dan warm heeft, vond de wildzijde deken zelfs aan de warme kant.

Toen ik terug ging naar Zirkzee zeiden ze dat ze niks voor mij kunnen betekenen. De deken is al gebruikt en ze kunnen hem niet terug nemen. Ze zeiden dat elke deken persoonlijk is en hoe die valt is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik ben toen wat op internet gaan zoeken en wat bleek nou de wildzijde deken valt in dezelfde warmte categorie als de kameel deken medium die ik al in de winter had gebruikt namelijk warmte klasse 3. De kameelharen deken uitvoering licht valt wel in een koudere categorie namelijk warmte klasse 4 (kouder).

Zirkzee had mij dus de koudere deken (kameel licht) moeten aanbevelen en niet de wildzijde deken die in dezelfde warmte klasse blijkt te vallen als de deken (kameel medium) die ik al in de winter gebruikte.

Toen ik later erachter kwam over de warmte klasse (3) van de wildzijde deken en hun daarmee confronteerde via hun website hebben ze helemaal niks meer van hun laten horen. Mijn indruk is dat Zirkzee helemaal geen verstand heeft van de warmte klasse categorieën omdat ze er nooit iets over verteld hebben en er staat niks van op hun eigen website vermeld.

Door het verkeerde advies van Zirkzee heb ik nu €149 verspild aan de wildzijde deken waar ik niks aan heb. Ik vraag mij af of ik recht heb op mijn geld terug omdat zij het verkeerde advies gegeven hebben. Zo ja hoe kan in dit verhalen bij ‘beddenspecialist’ Zirkzee in Leiden?



Optisleep deken links:

http://slaapkenner.nl/zuidervaart/colle ... -dekbedden

http://slaapkenner.nl/zuidervaart/colle ... -dekbedden

http://slaapkenner.nl/zuidervaart/colle ... -dekbedden

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Klacht Zirkzee beddenzaak Leiden

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Deken schreef: Door het verkeerde advies van Zirkzee heb ik nu €149 verspild aan de wildzijde deken waar ik niks aan heb.
Je kan hem 's winters gebruiken.
Deken schreef:Ik vraag mij af of ik recht heb op mijn geld terug omdat zij het verkeerde advies gegeven hebben. Zo ja hoe kan in dit verhalen bij ‘beddenspecialist’ Zirkzee in Leiden?
Niet als zij er niet welwillend tegenover staan, bovendien hoe dacht je te bewijzen dat hun advies verkeerd was?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Klacht Zirkzee beddenzaak Leiden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Niet later, maar eerder op internet kijken, was wijzer geweest.

Gesloten