LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwantum - raamdecoratie op maat

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Marc11972
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2015 08:55

Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Marc11972 »

Afgelopen vrijdag heeft mijn moeder (72 jr) lamellen op maat bij Kwantum, filiaal Gouda, besteld. De betaling hiervoor werd om 16.58 gedaan en dit filiaal heeft geen koopavond. Tijdens mijn bezoek dezelfde avond ontdekte ik dat ze een onjuiste maat heeft opgegeven (3 cm te groot). Snel gekeken of het filiaal wellicht toch koopavond heeft maar helaas.....gesloten. Op zaterdagochtend even na tienen (opening om 10 uur) stond mijn moeder weer aan de balie van de Kwantum om haar "fout" door te geven met de vraag of dit nog aangepast kon worden. Medewerker van kwantum gaf toen aan dat dit niet meer kon (alleen dezelfde dag nog mogelijk) en dat mevrouw 50% van het aankoopbedrag terug kon krijgen. Andere oplossingen waren niet meer mogelijk. Aangezien mij dit zeer vreemd overkomt heb ik zojuist de kwantum klantenservice gebeld met de vraag of en hoe we hier nog een oplossing voor konden vinden aangezien de lamel rail tussen vrijdag 17.00 uur en maandag 08.40 het productieproces nog niet bereikt zou hebben (levertijd staat op 3 weken). Medewerker van de klantenservice gaf aan dat hier geen oplossing voor is aangezien ze de leverancier niet kunnen bereiken. Heeft kwantum wellicht nog niet van telefoon of e-mail gehoord ???? Daarnaast komt het mij vreemd over dat ze orders niet kunnen aanpassen binnen een dag maar dat ze een order wel kunnen annuleren (is dit dan geen aanpassing? ) en hier dan 50% van het aankoopbedrag voor vragen. Ik snap heel goed dat de fout in deze bij mijn moeder ligt maar als de tijd tussen de bestelling en het ontdekken van de fout zo kort na elkaar ligt en er is geen oplossing mogelijk dan moet ik concluderen dat de service bij Kwantum stopt op het moment dat je je pinpas in de betaalautomaat stopt en je de juiste code hebt ingedrukt! Advies aan Kwantum is dan ook om te investeren in een online systeem waarin zowel het filiaal alsmede de producent van de bestelde artikelen toegang heeft. Misschien kan kwantum dit bekostigen uit de inkomsten van geannuleerde orders ?

aarie25
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door aarie25 »

wat staat er hierover in de voorwaarden?
ze zou de lamellen eventueel kleiner kunnen knippen, mocht er geen oplossing komen.
is altijd beter dan 50% terug krijgen

GJvdZ
Berichten: 7405
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dus eigenlijk wil je dat Kwantum het order- en productieproces vertraagt zodat klanten nog tijd hebben om hun fouten te herstellen. En hoelang zouden ze dan moeten wachten? Een dag, een week?

Vervolgens betekent dat weer dat de bestellingen veel later klaar zijn en andere klanten weer gaan klagen.

En dan heb je nog de hogere kosten die flexibiliteit met zich meebrengt. Kwantum kan zo voordelig zijn omdat ze scherpe afspraken hebben met hun leveranciers. Als je ook nog eens wilt dat alles aangepast kan worden dan wordt het toch echt duurder.

Als je een productieproces kunt verzinnen dat en goedkoop en flexibel is moet je direct consultant worden voor dat soort bedrijven.

mh73

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik denk dat men er bij de Kwantum vanuit gaat dat men wel drie keer controleert of men wel de juiste maat heeft, voordat men tot bestellen overgaat. Het noemen van de leeftijd doet natuurlijk helemaal niet ter zake.
Het is een maatproduct. Die bestellingen worden waarschijnlijk via een automatisch systeem doorgegeven. Telefonisch wijzigingen doorgeven zal veel meer moeite kosten dan het annuleren van de bestelling.
Hoe dan ook, TS heeft service gekregen, want TS kreeg 50% van het aankoopbedrag retour. Dat had Kwantum niet hoeven doen.
En als mensen zo slim zijn om de goede maat door te geven, dan hoeft er ook geen systeem opgezet te worden om wijzigingen door te voeren. Zou ook alleen maar veel verwarring geven, want in een periode dat het rustig is, zijn die lamellen misschien wel veel eerder klaar. Tot wanneer mag je dan wijzigingen doorvoeren? Veel te ingewikkeld, dus niet uitvoerbaar in de praktijk.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ondanks de negatieve commentaren, denk ik toch wel dat kwantum toch wel een belabberd registratiesysteem heeft, als een simpele wijziging een dag later niet meer kan worden ingevoerd.
Eventueel zelfs door de order te annuleren en te vervangen door een kloppende order.
Vreemd genoeg kan dat annuleren namelijk blijkbaar wel.

Frantic2
Berichten: 1553
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar dan nog is het m.i. waardeloze service als je binnen 24 uur een vergissing doorgeeft en dan te horen krijgt dat er niks meer aan gedaan kan worden, terwijl de levertijd 3 weken is...

TS, zorg dat het "webcareteam"van Kwantum dit topic leest.... De ervaring leert dat de marketing afdeling of klantenservice heel erg gevoelig is om deze negatieve reclame om te zetten naar iets positiefs...

Marc11972
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2015 08:55

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Marc11972 »

Bedankt voor alle reacties! even voor de duidelijkheid......de "fout" ligt zeer zeker bij mijn moeder maar het gaat mij in deze zaak om de bereidheid van Kwantum om dit op te kunnen lossen. Het argument "dat ze niet weten wie de leverancier is" en dat het productieproces al gestart is (terwijl er 3 weken levertijd is) komen bij mij wat knullig over......

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door ruud_a »

Marc11972 schreef:Bedankt voor alle reacties! even voor de duidelijkheid......de "fout" ligt zeer zeker bij mijn moeder maar het gaat mij in deze zaak om de bereidheid van Kwantum om dit op te kunnen lossen. Het argument "dat ze niet weten wie de leverancier is" en dat het productieproces al gestart is (terwijl er 3 weken levertijd is) komen bij mij wat knullig over......
Mij ook, maar eerder nog gemakzuchtig , dan wel geen idee of ik moet nog even chatten.

Marc11972
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2015 08:55

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Marc11972 »

GJvdZ schreef:Dus eigenlijk wil je dat Kwantum het order- en productieproces vertraagt zodat klanten nog tijd hebben om hun fouten te herstellen. En hoelang zouden ze dan moeten wachten? Een dag, een week?

Vervolgens betekent dat weer dat de bestellingen veel later klaar zijn en andere klanten weer gaan klagen.

En dan heb je nog de hogere kosten die flexibiliteit met zich meebrengt. Kwantum kan zo voordelig zijn omdat ze scherpe afspraken hebben met hun leveranciers. Als je ook nog eens wilt dat alles aangepast kan worden dan wordt het toch echt duurder.

Als je een productieproces kunt verzinnen dat en goedkoop en flexibel is moet je direct consultant worden voor dat soort bedrijven.
Als ik mijn verhaal terug lees dan zie ik nergens staan dat ik van de Kwantum verlang dat ze het productieproces moeten vertragen. Integendeel, wat mij betreft mogen ze het bestelde artikel binnen een dag produceren!
Wat betreft mijn loopbaan.......dank u wel voor de tip! (misschien is een funtie als arbeidsbemiddelaar iets voor u :-))

16again
Berichten: 12746
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door 16again »

Weinig klantvriendelijk, overduidelijk dat zaterdag ochtend het spul nog niet in productie genomen is.


Ook het annulerings percentage van 50% is in strijd met eigen CBW voorwaarden.
In dit stadium geld een percentage van 30%.
Percentage van 50% geldt pas zodra de klant op de hoogte gebracht is dat levering kan plaats vinden.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Hoi,

Ik heb je topic op facebook van Kwantum geplaatst. Ben benieuwd of ze reageren. Natuurlijk strict genomen hebben ze gelijk, maar het lijkt mij ook raar dat met een levertijd van 3 weken het s nachts al geknipt en gemaakt is. Beetje flexibiliteit bij een foutje kan toch wel. Wat als ze zelf per ongeluk ergens een cijfertje te veel hebben ingevuld. Kunnen ze het dan ook niet meer wijzigen.
Kom op kwantum deze mevrouw heeft direct gereageerd. Helaas waren jullie s avonds niet open.

GJvdZ
Berichten: 7405
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Marc11972 schreef:
GJvdZ schreef:Dus eigenlijk wil je dat Kwantum het order- en productieproces vertraagt zodat klanten nog tijd hebben om hun fouten te herstellen. En hoelang zouden ze dan moeten wachten? Een dag, een week?

Vervolgens betekent dat weer dat de bestellingen veel later klaar zijn en andere klanten weer gaan klagen.

En dan heb je nog de hogere kosten die flexibiliteit met zich meebrengt. Kwantum kan zo voordelig zijn omdat ze scherpe afspraken hebben met hun leveranciers. Als je ook nog eens wilt dat alles aangepast kan worden dan wordt het toch echt duurder.

Als je een productieproces kunt verzinnen dat en goedkoop en flexibel is moet je direct consultant worden voor dat soort bedrijven.
Als ik mijn verhaal terug lees dan zie ik nergens staan dat ik van de Kwantum verlang dat ze het productieproces moeten vertragen. Integendeel, wat mij betreft mogen ze het bestelde artikel binnen een dag produceren!
Wat betreft mijn loopbaan.......dank u wel voor de tip! (misschien is een funtie als arbeidsbemiddelaar iets voor u :-))
Maar als ze het binnen een dag produceren kan je dus nooit een wijziging doorvoeren. Je kunt immers niet verlangen dat ze de boel dan maar weggooien en iets opnieuw maken.

GJvdZ
Berichten: 7405
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:Ondanks de negatieve commentaren, denk ik toch wel dat kwantum toch wel een belabberd registratiesysteem heeft, als een simpele wijziging een dag later niet meer kan worden ingevoerd.
Eventueel zelfs door de order te annuleren en te vervangen door een kloppende order.
Vreemd genoeg kan dat annuleren namelijk blijkbaar wel.
En wat als de productie al gestart is? Gewoon weggooien en opnieuw beginnen? Dan kan wel, maar dan kunnen ze niet meer de lage prijzen bieden die ze nu doen. Wil je flexibiliteit dan ga je naar een speciaalzaak met bijbehorende prijzen.

Het is heel simpel (het plaatje gaat over project management, maar het is eigenlijk voor alles toepasbaar):

http://kmstandards.com/wpblog/wp-conten ... 550456.png

Marc11972
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2015 08:55

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Marc11972 »

GJvdZ schreef:
Marc11972 schreef:
GJvdZ schreef:Dus eigenlijk wil je dat Kwantum het order- en productieproces vertraagt zodat klanten nog tijd hebben om hun fouten te herstellen. En hoelang zouden ze dan moeten wachten? Een dag, een week?

Vervolgens betekent dat weer dat de bestellingen veel later klaar zijn en andere klanten weer gaan klagen.

En dan heb je nog de hogere kosten die flexibiliteit met zich meebrengt. Kwantum kan zo voordelig zijn omdat ze scherpe afspraken hebben met hun leveranciers. Als je ook nog eens wilt dat alles aangepast kan worden dan wordt het toch echt duurder.

Als je een productieproces kunt verzinnen dat en goedkoop en flexibel is moet je direct consultant worden voor dat soort bedrijven.
Als ik mijn verhaal terug lees dan zie ik nergens staan dat ik van de Kwantum verlang dat ze het productieproces moeten vertragen. Integendeel, wat mij betreft mogen ze het bestelde artikel binnen een dag produceren!
Wat betreft mijn loopbaan.......dank u wel voor de tip! (misschien is een funtie als arbeidsbemiddelaar iets voor u :-))
Maar als ze het binnen een dag produceren kan je dus nooit een wijziging doorvoeren. Je kunt immers niet verlangen dat ze de boel dan maar weggooien en iets opnieuw maken.
Dat klopt helemaal.....maar dat is de casus hier niet!

mh73

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door mh73 »

Als ik visitekaartjes bestel, staat er ook dat er een levertijd van drie weken is. Vaak heb ik ze binnen een week in huis.

Dit even als voorbeeld dat de term levertijd niet altijd even statisch is (voordat ook deze reactie weer om onduidelijke redenen door een overactieve moderator verwijderd wordt).

Marc11972
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2015 08:55

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Marc11972 »

mh73 schreef:Als ik visitekaartjes bestel, staat er ook dat er een levertijd van drie weken is. Vaak heb ik ze binnen een week in huis.

Dit even als voorbeeld dat de term levertijd niet altijd even statisch is (voordat ook deze reactie weer om onduidelijke redenen door een overactieve moderator verwijderd wordt).
Dit is appels met peren vergelijken.....En daarnaast gaat deze casus over een paar uur (waarbij ik uitga dat de producent niet `s nachts doorwerkt) en niet over een week :roll:

Moneyman
Berichten: 21237
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gok op een volledig geautomatiseerd systeem, waarbij zowel de orderverwerking als de productie volledig "zonder handjes" plaats vindt. Daarmee zou voor mij de kous af zijn en zou ik zeggen dat TS niet moet zeuren...

... ware het niet dat je blijkbaar wél kunt annuleren. En als dat wél kan, moetje ook kunnen wijzigen binnen dezelfde termijn als kostenloze annulering mogelijk is. Een wijziging is immers feitelijk beschouwd niets anders dan een annulering, gevolgd door een nieuwe bestelling...

mh73

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door mh73 »

Marc11972 schreef:
mh73 schreef:Als ik visitekaartjes bestel, staat er ook dat er een levertijd van drie weken is. Vaak heb ik ze binnen een week in huis.

Dit even als voorbeeld dat de term levertijd niet altijd even statisch is (voordat ook deze reactie weer om onduidelijke redenen door een overactieve moderator verwijderd wordt).
Dit is appels met peren vergelijken.....En daarnaast gaat deze casus over een paar uur (waarbij ik uitga dat de producent niet `s nachts doorwerkt) en niet over een week :roll:
Duidelijk uitgelegd, het woord 'voorbeeld' in de mond genomen, en toch niet goed begrepen. :shock:

In een fysieke winkel is koop koop, zeker bij een maatproduct. Ze hadden geen cent terug hoeven geven. Wie weet werken ze wel tot half zes in het atelier, zijn er weinig opdrachten en hebben ze al zes lamellen geknipt.

alfatrion
Berichten: 19122
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vind het niet erg geloofwaardig dat Kwantum de leverancier niet kan bereiken. Hoe worden annuleringen dan afhandelt? Het product wordt gemaakt en daarna weggegooid? Of misschien toch doorverkocht als zijnde tweedehands?

Maar zelfs als dat wel zo is dan nog vind ik 50% onredelijk. En 30% ook.

In de wet staat dat de verkoper via algemene voorwaarden voor een annulering niet meer in rekening mag brengen dan zijn geleden verlies of gederfde winst (Artikel 6:237 aanhef en onder i BW). Een vergoeding die gebaseerd wordt op een percentage van de aankoopprijs wordt vermoed het geleden verlies of de gederfde winst te overstijgen.

Nu de koper direct een nieuwe overeenkomst sluit is er geen gederfde winst. En het geleden verlies zal heus geen 50% zijn.

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Kwantum - raamdecoratie op maat

Ongelezen bericht door kathy1978 »

Hoi Marc11972
Ik heb goed nieuws voor je. Via facebook heeft Kwantum gereageerd. Ze willen graag tot een oplossing komen.
Hieronder het bericht van Kwantum
Hallo Brammetje, ik probeer in contact te komen met Marc11972. Echter kan ik niet reageren op het radar forum. Op deze manier kan ik helaas niets doen. Is het een mogelijkheid dat jij dit op het radar forum plaatst? Misschien kan de klacht nogmaals gemeld worden bij ons via email of facebook? Dan kan ik het verder oppakken smile emoticon ^Annick

Zou in de email of op facebook even aan dit topic refereren. Moet lukken nu! Succes!!

Gesloten