LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kelley
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:52

Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door kelley »

Tot mijn grote verbazing betaalde ik voor een blikje coca cola bij gall en gall 1,50 terwijl ik bij A.H. 57 eurocent betaal.
Op mijn vraag waarom dit zo verschilt in prijs, was het antwoord, dit blikje is gekoeld.

Even verder gevraagd, Coca cola word beschouwd als een bij product en niet gekoeld was niet aanwezig.
Wat is jullie mening hierover?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 okt 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je koopt een daar niet-courant product in een speciaalzaak en bent dan verbaasd dat je daar meer betaalt dan bij de supermarkt...?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat iedere ondernemer zelf zijn prijs mag betalen, denk je niet? En als consument ben je vrij om te kiezen bij wie je het vervolgens gaat halen.

Je kunt ook eens naar een pomp lopen, je zult zien dat je daar al gauw 2 euro betaalt voor een blikje. Idem bij een afhaalpizza zaak.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door moederslink »

kelley schreef:Tot mijn grote verbazing betaalde ik voor een blikje coca cola bij gall en gall 1,50 terwijl ik bij A.H. 57 eurocent betaal.
Op mijn vraag waarom dit zo verschilt in prijs, was het antwoord, dit blikje is gekoeld .

Even verder gevraagd, Coca cola word beschouwd als een bij product en niet gekoeld was niet aanwezig.
Wat is jullie mening hierover?
Heerlijk zo.n koud blikje Cola als je echt dorst hebt en tja koelen kost geld :wink:
Als ik bij de pomp een plak chocolade koop betaal ik 2x de prijs van die ve supermarkt... :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door moederslink »

Of Kelley wilde Cola tik en kocht ook een fles Vieux :D

Mucha

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door berndv »

mijn mening is dat het duur is. Als ik een blikje redbull koop bij de bouwmarkt, betaal ik ook meer dan in de supermarkt.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door BL2 »

E 1.50 voor een blikje Cola is een nette prijs, vooral als je dorst hebt :D
Overigens kan je dan beter water drinken, veel goedkoper, gezonder en beter voor de tandjes.

Gebruik zelf Cola vaak om vastzittend moeren even los te weken van vuil en roest. Prima spul ervoor.....

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Je hoefde het niet bij Gall en Gall te kopen.....

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door alfatrion »

kelley schreef:Wat is jullie mening hierover?
Niets mis mee. Vandaag was ik bij de snackbar. De broodjes waren op, dus zijn ze bij de buren (supermarkt) gaan halen. Die worden natuurlijk niet voor de inkoopprijs verkocht, want de eigenaar van de snackbar moet zijn personeel ook betalen.

Mucha

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, maar als de snackbar ze doorverkoopt, dan moeten zowel het personeel van de supermarkt als van de snackbar daaruit worden betaald.

Je ziet trouwens bij de meeste bedrijven dat zaken die niet tot de hoofdactiviteiten behoren schrikbarend duur zijn.

Mucha

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jullie vergelijking wat betreft personeel loopt ook mank. Een redelijk formaat supermarkt heeft meer omzet per manuren en relatief gezien minder kosten. Bij een snackbar zijn de kosten relatief hoger. Voorbeeld is de prijs per uur van het personeel: bij supermarkten zijn de vakkenvullers van 15 jaar erg goedkoop (ver onder de €10 per uur; meer rond de €3) terwijl de volwassen medewerker van een snackbar niet alleen veel meer loon ontvangt, maar ook pensioenpremies en andere werkgeverpremies kost. De verhouding goedkoop personeel is bij supermarkten veel hoger dan bij andere bedrijven. De gemiddelde leeftijd van het personeel ligt vaak onder de 25.

Even voor perspectief.

On-topic: Dat bepaalde producten duurder zijn buiten de supermarkt mag algemeen bekend zijn en is gewoon prima. Zeker als deze gekoeld zijn. Sterker nog: gekoelde cola is bij de AH ook gewoon duurder dan de niet-gekoelde cola.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door BL2 »

Al 20 berichten over een blikje Cola ! Waar moet dat toch heen in deze wereld.........

En vergeet niet de belasting op dat blikje Cola, zo'n 20 procent gaat gewoon naar de belasting als BTW. Eigenlijk lacht die nog het meest als er een blikje verkocht wordt.
Hoeft er niets voor te doen, maar de euro's stromen binnen !

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

BL2 schreef:E 1.50 voor een blikje Cola is een nette prijs, vooral als je dorst hebt :D
Overigens kan je dan beter water drinken, veel goedkoper, gezonder en beter voor de tandjes.

Gebruik zelf Cola vaak om vastzittend moeren even los te weken van vuil en roest. Prima spul ervoor.....
Dat laatste is een veel gehoord verhaal, maar er is geen r...... van waar.
Al ligt het er 10 jaar in nog niet.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:Al 20 berichten over een blikje Cola ! Waar moet dat toch heen in deze wereld.........
Ach, er is ook een topic van iemand die 1,67 niet terug krijgt van Bol.com, en daar een complete juridische leerschool van wil maken.

Misschien moeten we met zijn allen maar weer aan de houtkachel. Het hakken van 20 kuub hout schijnt niet alleen tijdrovend te zijn, maar ook dermate vermoeiend en verdorstend dat je aan een blik cola niet genoeg hebt om je dorst te lessen. Dan worden het meer literflessen in bulkverpakking.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Blikje cola veel duurder bij Gall en Gall

Ongelezen bericht door A.niem »

Weet je wat mooi is? Je HOEFT het niet (daar) te kopen :) Vindt je het te duur, dan laat je het staan. En gaan we ons nu weer druk maken over echte problemen?!

Gesloten