LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
marcvh

Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door marcvh »

Mijn moeder en ik gaan graag uit eten wanneer er een actie is van een supermarkt of benzinepomp waar er zelf hebben gespaard of zegels gekregen hebben. Zo dus nu ook met de AH actie via IENS. En of we via hen nog vaker reserveren....ik denk het niet want het viel ontzettend tegen. Hieronder mijn verhaal;

Een week of 4 geleden zagen we restaurantactie van Albert Heijn en IENS waarmee je tot 29 januari 2017 nog kon reserveren afgelopen zou zijn en wij (mijn moeder en ik) wilde graag nog gaan eten in een restaurant wat ons wel interessant leek. Helaas was er in zo goed als nergens geen plek meer om te reserveren. Gelukkig vond ik een restaurant dat nog plek had (ik zal om het restaurant niet nog verder te beschadigingen de naam niet noemen).
Ik heb netjes de reservering voltooid en afgelopen zaterdagavond met heel veel zin naar het restaurant gegaan.
Daar aangekomen leek het er op dat men ons helemaal niet had verwacht want alles zat vol.....we konden wel boven terecht. Opzich niets mis mee maar zowel mijn moeder (83) als ondergetekende (41) hebben moeite met traplopen en aangezien er geen lift was zijn we heel voorzichtig naar boven gelopen (eigenlijk hadden we direct moeten omkeren en direct ergens anders heen moeten gaan, desnoods een frietje gaan halen maar uit netheid toch gebleven). Boven aangekomen was er helemaal niemand!
De serveerster was die dag voor het eerst in dienst en vertelde doodleuk bij het neerleggen van de placemat wat er allemaal niet in huis was - goeie binnenkomer - en ik zeg eerlijk dat was meer dan driekwart.
Na besteld te hebben duurde het ruim 20 minuten voor de serveerster weer terugkwam en tegen mijn moeder vertelde dat het bestelde bier er niet was en ook de lasagne. Mijn moeder op haar beurt; dat moet je op tegen hem zeggen niet tegen mij hij heeft het besteld.
Na weer zo'n 10 minuten te hebben gewacht eindelijk ons eerste en enige drankje (!). Even later kwam de kok aan met twee enorme schalen salade. Dit zou ons voorgerecht zijn....de serveerster (die pas de eerste werkdag had) was even vergeten te vertellen dat dat geen vooraf maar een koude maaltijdsalade was.
Toen de kok terugkwam om te vragen of alles naar wens was heeft mijn moeder hem uitgelegd dat dat niet het geval was en dat ze zich afvroeg of we wel gewenst waren. De kok antwoordde een beetje alsof hij door een bij gestoken was dat wij graag boven bij het raam wilde zitten. Toen mijn moeder zij dat dat niet zo was mochten we alsnog beneden gaan zitten wat dat was voor hem ook makkelijker en hoefde hij niet iedere keer naar boven te lopen.
Of het beneden nou beter was.....nee want we werden eigenlijk nog genegeerd tussen de maaltijden dus je begrijpt dat onze avond definitief verpest was.

Zondags kreeg ik een mail van IENS of ik het restaurant wilde beoordelen. Ik had daar helemaal geen zin in want ik kon geen goed woord opbrengen om dit restaurant meer dan het cijfer 1 voor de moeite te geven. Terwijl ze, volgens de site, zo goed score.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik dinsdags een mail terug van IENS dat ze het vervelend vonden dat het zo gelopen was MAAR ze konden NIETS doen voor me. Maar vroegen me wel het restaurant te beoordelen volgens hun criteria want anders wordt deze afgewezen......Ja zo ken ik d'r nog wel wat meer van.

Ik vraag mij stellig af of IENS wel zo eerlijk is bij beoordelingen en of AH wel door moet gaan met deze actie aangezien ook AH in andere zaken niets heeft ondernomen om ontevredenheid onder hun klanten op te lossen.

Misschien zou Radar eens een blik moeten werpen op deze wereld van reservering en de beoordeling.

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 feb 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door sjohie »

marcvh schreef:Mijn moeder en ik gaan graag uit eten wanneer er een actie is van een supermarkt of benzinepomp waar er zelf hebben gespaard of zegels gekregen hebben. Zo dus nu ook met de AH actie via IENS. En of we via hen nog vaker reserveren....ik denk het niet want het viel ontzettend tegen. Hieronder mijn verhaal;

Een week of 4 geleden zagen we restaurantactie van Albert Heijn en IENS waarmee je tot 29 januari 2017 nog kon reserveren afgelopen zou zijn en wij (mijn moeder en ik) wilde graag nog gaan eten in een restaurant wat ons wel interessant leek. Helaas was er in zo goed als nergens geen plek meer om te reserveren. Gelukkig vond ik een restaurant dat nog plek had (ik zal om het restaurant niet nog verder te beschadigingen de naam niet noemen).
Ik heb netjes de reservering voltooid en afgelopen zaterdagavond met heel veel zin naar het restaurant gegaan.
Daar aangekomen leek het er op dat men ons helemaal niet had verwacht want alles zat vol.....we konden wel boven terecht. Opzich niets mis mee maar zowel mijn moeder (83) als ondergetekende (41) hebben moeite met traplopen en aangezien er geen lift was zijn we heel voorzichtig naar boven gelopen (eigenlijk hadden we direct moeten omkeren en direct ergens anders heen moeten gaan, desnoods een frietje gaan halen maar uit netheid toch gebleven). Boven aangekomen was er helemaal niemand!
De serveerster was die dag voor het eerst in dienst en vertelde doodleuk bij het neerleggen van de placemat wat er allemaal niet in huis was - goeie binnenkomer - en ik zeg eerlijk dat was meer dan driekwart.
Na besteld te hebben duurde het ruim 20 minuten voor de serveerster weer terugkwam en tegen mijn moeder vertelde dat het bestelde bier er niet was en ook de lasagne. Mijn moeder op haar beurt; dat moet je op tegen hem zeggen niet tegen mij hij heeft het besteld.
Na weer zo'n 10 minuten te hebben gewacht eindelijk ons eerste en enige drankje (!). Even later kwam de kok aan met twee enorme schalen salade. Dit zou ons voorgerecht zijn....de serveerster (die pas de eerste werkdag had) was even vergeten te vertellen dat dat geen vooraf maar een koude maaltijdsalade was.
Toen de kok terugkwam om te vragen of alles naar wens was heeft mijn moeder hem uitgelegd dat dat niet het geval was en dat ze zich afvroeg of we wel gewenst waren. De kok antwoordde een beetje alsof hij door een bij gestoken was dat wij graag boven bij het raam wilde zitten. Toen mijn moeder zij dat dat niet zo was mochten we alsnog beneden gaan zitten wat dat was voor hem ook makkelijker en hoefde hij niet iedere keer naar boven te lopen.
Of het beneden nou beter was.....nee want we werden eigenlijk nog genegeerd tussen de maaltijden dus je begrijpt dat onze avond definitief verpest was.

Zondags kreeg ik een mail van IENS of ik het restaurant wilde beoordelen. Ik had daar helemaal geen zin in want ik kon geen goed woord opbrengen om dit restaurant meer dan het cijfer 1 voor de moeite te geven. Terwijl ze, volgens de site, zo goed score.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik dinsdags een mail terug van IENS dat ze het vervelend vonden dat het zo gelopen was MAAR ze konden NIETS doen voor me. Maar vroegen me wel het restaurant te beoordelen volgens hun criteria want anders wordt deze afgewezen......Ja zo ken ik d'r nog wel wat meer van.

Ik vraag mij stellig af of IENS wel zo eerlijk is bij beoordelingen en of AH wel door moet gaan met deze actie aangezien ook AH in andere zaken niets heeft ondernomen om ontevredenheid onder hun klanten op te lossen.

Misschien zou Radar eens een blik moeten werpen op deze wereld van reservering en de beoordeling.

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Is al eens een onderwerp over geweest, en daaruit kwam IENS niet zo goed naar voren. Google er anders maar eens op, is ook op andere plekken al veel vaker aan bod geweest. Laatste stunt is het feit dat je als restaurant je plek in hun lijstjes kan kopen. Eerlijk/objectief zijn ze, afhankelijk van hoe je er naar kijkt, dus niet helemaal. Dat zijn mensen die een 1 als beoordeling geven, enkel omdat de jas van de dame in het gezelschap niet snel genoeg werd opgehangen, ook niet, dat is de andere kant van deze medaille. Wij laten ze overigens al langer links liggen. Ik ben meer een fan van Tripadvisor als ik beoordelingen over een restaurant of hotel zoek.

Maar goed, IENS kan weer niks doen aan het feit dat door een (zo te lezen) samenloop van omstandigheden, het bij dit restaurant op die dag even niet lekker liep. Het is niet zo dat IENS je een geweldige ervaring garandeert ofzo.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, een restaurantmedewerker kan bij een reservatie niet ruiken dat uw moeder van 83 moeite heeft met traplopen en lastig naar boven kon. U was wel degelijk welkom, er was immers een tafel gereserveerd. En ja, er zijn fouten gemaakt, maar om daar dan bij de kok over te klagen, die gaat over het eten. Ik lees een hoop frustratie, maar ook een hoop randzaken die niets toevoegen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door Regggy »

Blijft lastig, dit soort gevallen. Men is namelijk als bedrijf nooit helemaal objectief. Heb ooit ook wel eens een wanstaltige ervaring gehad in een restaurant waar ik na 1,5 uur zonder (!) lunch ben weggegaan. Keurige review op Iens geplaats, waar ik duidelijk uitlegde waar de problemen zaten. Reactie: recensie afgekeurd, want je hebt er niet daadwerkelijk gegeten. Wat nu ook het probleem was, dat we maar geen eten kregen (onder andere). Blijkt voor Iens geen probleem te zijn, en zijn ook vooral bezorgd om de restaurants te vriend te houden. Wat op zich logisch is voor hen, maar niet voor een objectief beeld zorgt..

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door aerox »

Als IENS samenwerkt met een restaurant dan accepteren ze geen slechte recensies van die zaak. Tot een paar maanden geleden deden ik en een paar vrienden regelmatig recensies schrijven voor IENS. Als een sterrenzaak een samenwerking heeft met IENS maakt het niet uit of er muizen door de zaak lopen of het eten vreselijk is. Dan mag je zogenaamd niet negatief zijn want het is maar een incident.

marcvh

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door marcvh »

Het vreemde is - en daarmee reageer ik graag op jullie reacties - dat dit restaurant heel erg hoog staat aangeschreven maar bij veel mensen die ik gesproken heb en het restaurant kennen dat ze hun vraagtekens zetten bij de positieve feedback.

Inmiddels ook gesproken met AH en hen dit voorgelegd en zij schrokken wel van mijn verhaal mede doordat IENS vaker wanneer er bij AH geklaagd wordt deze kritiek naast zich neerlegt.
En ik heb AH ook gevraagd of ik bij de opmerkingen had moeten vermelden dat wij niet boven wilde zitten en dus geen trappen konden lopen en daar op heeft AH gezegd dat dat helemaal niet nodig was want het had niet uit mogen maken waar wij konden gaan zitten want het ging juist om het feit dat zij een goede plek vrij hadden moeten houden en dat die gene die niet gereserveerd hadden boven konden gaan zitten. Want hoe zou jij het zelf vinden als je geheel alleen daar zit en zelfs de kok zich irriteert aan het feit dat hij met maaltijden naar boven moet lopen?

Gelukkig gaan we eind van deze maand weer uit eten bij een ander restaurant die van ons alleen maar tienen krijgt want en het eten is er zo lekker, de bediening is super en de gezelligheid is er altijd!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte restaurant-ervaring, IENS helpt niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Alleen maar tienen is net zo verdacht als alleen maar dikke onvoldoendes natuurlijk. Gerede kans dat die beoordelingen afkomstig zijn van personeelsleden of (bekenden van) de eigenaar. Dit valt meestal wel op als het beoordelingen van 1 of 2 zinnen lengte zijn, gedaan door mensen met weinig of geen andere recensies op hun naam. Ik zou als je enige zekerheid wilt, kijken op tripadvisor, en dan vooral bij de meer onderbouwde recensies.

Gesloten