LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Alle pin app, uit de winkel . Beter voor de klanten weten ze wat ze uitgeven , Maar slechter voor MM heeft hij minder te doen .HHHHa grapje mm

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:Alle pin app, uit de winkel . Beter voor de klanten weten ze wat ze uitgeven , Maar slechter voor MM heeft hij minder te doen .HHHHa grapje mm
Je hebt helemaal gelijk; ik geef het heel vaak als tip aan de deur: cash pinnen, contant betalen. En een kasboek bijhouden. Gegarandeerd succes.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MichielFRL schreef:
Moneyman schreef:
gosewijn schreef:Alle pin app, uit de winkel . Beter voor de klanten weten ze wat ze uitgeven , Maar slechter voor MM heeft hij minder te doen .HHHHa grapje mm
Je hebt helemaal gelijk; ik geef het heel vaak als tip aan de deur: cash pinnen, contant betalen. En een kasboek bijhouden. Gegarandeerd succes.
Gewoon een fatsoenlijke (fintech) bank kiezen met realtime pushmelding van transacties en de mogelijkheid om transacties te categoriseren. Daar kan geem cash tegenop als het op duidelijkheid aankomt waar je geld blijft.
Dat is onjuist. Herhaald wetenschappelijk onderzoek bewijst nog steeds dat de gemiddelde Nederlander het best realiseert wat hij of zij uitgeeft als dat met "echt geld" gebeurt. Uiteraard kan er middels de huidige technologie achteraf veel inzicht gegeven worden op basis van de digitale data, maar dan is het kwaad al geschied. Om die data te vertalen naar iets bruikbaars moet je immers actie ondernemen - hoe eenvoudig ook. En dat is vaak al een stap teveel. Door cash te betalen weet je direct wat je uitgeeft en wat je overhebt, en "voel" je het geld je portemonnee uit gaan.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

In de 38 jaar dat ik een winkel heb gehad heb ik nooit een pin apparaat gehad . Heeft mij weinig klanten gekost , de klanten die niet kochten waren vaak niet hoger dan 2 ,00 euro . als het een bekende was , zei ik altijd kom van de week maar betalen . 1 maal is dit niet gebeurd.
Zelf pin ik ook nooit , mijn vrouw weet helemaal niet hoe het moet ,zelfs geen geld opnemen bij de bank . ( heeft wel een voordeel ). Het enige wat per credit kaart betaal is vaak een dure aankoop 500,00 + omdat het artikel dan verzekerd is . Zal wel ouderwets zijn ,maar al mijn zakelijke inkopen altijd kontant . Weet je altijd waar je aan toe bent . Makkelijk genoeg om rood te staan ,maar gebeurd er iets bv ziekte ed kom je in de problemen . Ik weet het ben ouderwets .

Hoe komen jullie aan de smillie s kan ze hier nergens vinden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:Ik weet het ben ouderwets .
Soms is het heel verstandig om ouderwets te zijn ;)
gosewijn schreef:Hoe komen jullie aan de smillie s kan ze hier nergens vinden.
Als je de knop "reageer" links boven het topic of de knop "volledig bewerker" kiest als je in het "snel reageren" vak zit, krijg je ze vanzelf in beeld.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

:oops: :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:
gosewijn schreef:Alle pin app, uit de winkel . Beter voor de klanten weten ze wat ze uitgeven , Maar slechter voor MM heeft hij minder te doen .HHHHa grapje mm
Je hebt helemaal gelijk; ik geef het heel vaak als tip aan de deur: cash pinnen, contant betalen. En een kasboek bijhouden. Gegarandeerd succes.
Voor mensen die niet (kunnen) nadenken inderdaad een aardige optie. Voor de rest gewoon lekker pinnen. Geeft immers veel meer inzicht in waar het geld gebleven is. Real-time je uitgaven kunnen zien zonder allerlei opschrijfboekjes.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
Moneyman schreef:
gosewijn schreef:Alle pin app, uit de winkel . Beter voor de klanten weten ze wat ze uitgeven , Maar slechter voor MM heeft hij minder te doen .HHHHa grapje mm
Je hebt helemaal gelijk; ik geef het heel vaak als tip aan de deur: cash pinnen, contant betalen. En een kasboek bijhouden. Gegarandeerd succes.
Voor mensen die niet (kunnen) nadenken inderdaad een aardige optie.
Je laat met zo'n opmerking wel heel duidelijk zien geen verstand van de materie te hebben en zet een grote groep mensen (veel groter dan jij denkt) weg op een weinig respectvolle manier. Jammer.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor sommige is gewoon een goed middel. Om die mensen dan weg te zetten als mensen die niet (kunnen) nadenken vind ik nog al wat. Ik zou zeggen dat degene die overstappen wel kunnen nadenken. Zij veranderen hun omgeving zodat ze succesvol kunnen zijn. Ben je dan dom? Dat lijkt mij niet, in tegendeel! Ik heb bewust geen credit card. Daarmee wordt het te gemakkelijk om geld uit te geven. Ben ik nu ook dom?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:Voor sommige is gewoon een goed middel. Om die mensen dan weg te zetten als mensen die niet (kunnen) nadenken vind ik nog al wat. Ik zou zeggen dat degene die overstappen wel kunnen nadenken. Zij veranderen hun omgeving zodat ze succesvol kunnen zijn. Ben je dan dom? Dat lijkt mij niet, in tegendeel! Ik heb bewust geen credit card. Daarmee wordt het te gemakkelijk om geld uit te geven. Ben ik nu ook dom?
Als dat DE reden is, wel ja!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
alfatrion schreef:Voor sommige is gewoon een goed middel. Om die mensen dan weg te zetten als mensen die niet (kunnen) nadenken vind ik nog al wat. Ik zou zeggen dat degene die overstappen wel kunnen nadenken. Zij veranderen hun omgeving zodat ze succesvol kunnen zijn. Ben je dan dom? Dat lijkt mij niet, in tegendeel! Ik heb bewust geen credit card. Daarmee wordt het te gemakkelijk om geld uit te geven. Ben ik nu ook dom?
Als dat DE reden is, wel ja!
Je eigen zwakte kennen en er naar handelen, is juist een grote kracht.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
alfatrion schreef:Voor sommige is gewoon een goed middel. Om die mensen dan weg te zetten als mensen die niet (kunnen) nadenken vind ik nog al wat. Ik zou zeggen dat degene die overstappen wel kunnen nadenken. Zij veranderen hun omgeving zodat ze succesvol kunnen zijn. Ben je dan dom? Dat lijkt mij niet, in tegendeel! Ik heb bewust geen credit card. Daarmee wordt het te gemakkelijk om geld uit te geven. Ben ik nu ook dom?
Als dat DE reden is, wel ja!
Kun je ook toelichten waarom iemand weinig verstand heeft wanneer hij geen credit card heeft omdat hij weet dat hij dan te gemakkelijk geld uitgeeft? Het tegenovergestelde is het geval. Er is veel verstand over hoe verleidingen effect heeft op het eigen handelen en waardoor gezonde keuzes gemaakt worden.

Dom is je kop in het zand steken en struisvogelpolitiek bedrijven. Slim is om gezonde keuzes maken vanuit veel verstand over het eigen handelen.

Gesloten