LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe verder met Seats and Sofas?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mbwdekeijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 13:40

Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door mbwdekeijzer »

goedendag

Ik heb een probleem met mijn bank die ik heb aangeschaft bij seats en sofa's, inmiddels heb ik via klacht.nl een klacht gemaakt en zal deze hier plaatsen dan is ook meteen duidelijk waar het over gaat.
Hoe moet ik verder?, ik heb gebeld naar mijn verzekering maar ben helaas niet rechtsbijstand verzekerd maar heb het gevoel dat ik toch echt in mijn recht sta.

weken geleden heb ik heel de dag uitgekeken naar radar tv naar de rubriek over seats en sofa's maar helaas ging het alleen om de financiën en niet de kwaliteit of klantenondersteuning maar misschien is dat een idee om dat alsnog te doen.

------------------------------------------------


Mijn Klacht
Goedendag

Wij hebben op 15 7 13 een bankstel aangeschaft bij seats en sofas twv met de korting eraf 3300 euro.
Er is afgesproken en dat heeft de verkoper ook op de koopovereenkomst geschreven dat het eiland moet worden doorgestofferd met cat? leder.

Er is afgesproken dat de hele bank met uitzondering van de achterkant en zijkant van echt leder zou zijn vandaar ook de aanvulling op de bon.

Een aantal weken geleden viel mij op dat het eiland scheuren tussen de kussens in zitten en het zogenaamde leder loslaat.
Naar mijn inziens is dit geen leder en is dus seats en sofas in gebreken gebleven.

Uiteraard heb ik contact opgenomen met seats en sofas en zou binnen 10 werkdagen een bericht terug krijgen wat niet gebeurd is, nadat ik vorige week heb gebeld zou ik binnen een dag iets horen wat uiteraard ook niet gebeurd is.
Ik heb net het filiaal in uden gesproken en deze geeft aan niets te kunnen doen aangezien de bank uit de 2 jarige garantie is, maar seats en sofas is in gebreken gebleven en dat ik dat nu pas zie doet niets af aan de garantie aangezien het vanaf dag 1 dus al niet goed is geweest blijkt achteraf.
Dus dit heeft ook niets met een garantieprocedure te maken maar daar is seats en sofas het niet mee eens.
En een product waarvan je uit mag gaan dat het langer dan 2 jaar mee gaat wat in dit geval is heeft ook langer garantie, het is geen bank van 500 euro.

De medewerker zei dat ze niets voor mij kunnen doen, nadat ik aangaf dat ik ook nog steeds een antwoord verwacht op mijn mail werd mij medegedeeld dat dat hetzelfde antwoord ging krijgen dan dat de medewerker mij al medegedeeld had.
Iets waar ik het niet mee eens ben en heb toch gevraagd om een antwoord.

Uiteraard ga ik dit niet afwachten aangezien ze duidelijk zijn met hun verhaal, geen garantie en kunnen niets doen voor u.

Ik hoop dat we er op deze manier uit gaan komen anders zal ik de koop ontbinden.

Gewenste Oplossing
Ik ben tevreden als binnen een redelijke termijn de bank in zijn geheel onderzocht word of deze volledig uit echt leder bestaat en deze binnen een redelijke termijn afgehaald en gerepareerd word, kan en gebeurd dit niet netjes en binnen een redelijke termijn dan wil ik de koop ontbinden en de bank retour laten gaan.

-------------------------------------------------
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door berndv »

mbwdekeijzer schreef:Hoe moet ik verder?, ik heb gebeld naar mijn verzekering maar ben helaas niet rechtsbijstand verzekerd maar heb het gevoel dat ik toch echt in mijn recht sta.
daar lijkt het wel op. Of het wel of geen leder is kan ik op basis van de foto's niet zien. Maar als is overeengekomen dat de bank op die delen uit echt leder zou moeten bestaan, en dit niet is geleverd zoals is overeengekomen, zijn er opties om dit verder uit te vechten.

Dan komen we op het punt, wie eist, bewijst. U geeft aan dat de bank niet is zoals had moeten zijn. U zou de bank door een onafhankelijke stoffeerder kunnen laten nakijken, die conclusie op papier laten zetten en hiermee naar s&s stappen en hen aangeven dat de bank niet conform is. Gaan ze hier niet in mee, kunt u het voor de rechter laten komen en die er een oordeel over laten geven, met het bewijs dat u heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe weet u dat u in uw recht staat? Bent u een leerdeskundige? U denkt te zien dat het geen echt leer is dat er gebruikt is. Maar wat verwacht u dan? Dat s&s langskomt en ook eerlijk gaat zeggen dat het misschien niet is dat u besteld heeft. U zal moeten bewijzen dat het niet is dat u besteld heeft. Dus eerst bewijs gaan verzamelen en die gaan aanbieden bij s&s.

mbwdekeijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 13:40

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door mbwdekeijzer »

Ik denk dat ik in mijn recht sta omdat ik natuurlijk wel aan mensen die op visite komen bv hun mening heb gevraagd en er heeft er nog geen 1 gezegd dat het echt leder is.
Ook voel het anders aan, het los gelaten stuk voelt dun niet soepel en kunstmatig aan.
Hieronder een foto van dat stuk je ziet duidelijk het gewezen/gelijmde linnen en naar mijn inziens hoor het leder ook niet zon structuur achterkant te hebben maar meer zoiets als een ruwe of gladde huishoudzeem.

Ik weet eigenlijk zelf al wel 100% zeker dat het geen echt leder is.
Dat is ook niet het punt van discussie het topic is geopend met de vraag hoe ik verder moet aangezien ik dit ook nog nooit heb meegemaakt.
En de tip van een lederexpert had ik zelf nog niet eens aan gedacht.

Maar aangezien ze niet op de mail reageren en telefonisch ook geen ondersteuning bieden zal ik toch iets moeten en bv het voorbeeld wat ik verwacht dat hun langs komen tja dat word natuurlijk al lastig als er niet gereageerd word.
Ik wil hem zelfs brengen maar wel met de garantie dat het dan ook opgelost word binnen een redelijke termijn als blijkt dat ik gelijk heb.
Ik ga niet met een bankstel slepen als hun op voorhand al zeggen we doen niets.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mbwdekeijzer op 13 mar 2017 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:. Dus eerst bewijs gaan verzamelen en die gaan aanbieden bij s&s.



Vandaar dat TS het hier ook vraagt, je weet nooit of hier ook iemand met dezelfde klachten bij zit.

mbwdekeijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 13:40

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door mbwdekeijzer »

En inderdaad wat reggie zegt misschien zijn er wel meer mensen met vergelijkbare klachten met koopovereenkomsten, service en garantie.


EDIT:Nu krijg ik ineens wel een reactie van seats en sofa's via klacht.nl
Waarmee de klacht ook meteen is afgesloten aangezien het bedrijf de klacht zelf kan sluiten, na contact te hebben gehad met klacht.nl geven zij aan dat Seats en sofa's inhoudelijk heeft gereageerd en daarmee de klacht gesloten is.
Het is gewoon niet te geloven toch? Of ben ik nou de enige die het allemaal een beetje raar vind.

Geachte heer Martijn de keijzer , ,
Wij hebben uw melding van 13 - 03 -2017 , in goede order ontvangen , ,
onze dank hier voor.
De meubelen van u dateren van 2013 dit kan helaas niet kosteloos hersteld worden. .
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd .
Met vriendelijke groet , ,

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat was dus ook het eerste dat bij me opkwam. U zit al VIER JAAR op die bank... Blijkbaar verder naar tevredenheid. U heeft nooit gekeken of het nu wel echt leer is of niet.
En dan nu die hele bank terugbetaald krijgen? Daar zou ik niet eens intrappen (niet dat ik een meubelbedrijf heb).
U bent gewoon een beetje erg laat.
Als u 3300 euro kunt betalen voor een bank had u daar destijds ook bij een andere zaak een echt leren bank kunnen kopen. Voor kwaliteit ga je nu eenmaal niet naar S&S.

(Die mail van S&S is al net van zulke beroerde kwaliteit als hun banken. Dat is toch geen Nederlands?)
Laatst gewijzigd door Miepje1 op 15 mar 2017 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

mbwdekeijzer
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2017 13:40

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door mbwdekeijzer »

Nee als ik een bank koop, dan ga ik niet kijken of tussen de kussens wel conform afspraak geleverd is.ik mag er toch Van uitgaan dat het goed geleverd zou moeten zijn, daar komt bij als het niet gescheurd was had ik het nu zelfs nog niet geweten.

Er is zelfs al.gezegd bent u lederexpert?
Nee dat ben ik niet maar zou ik dan als ik een bank koop na levering een expert in moeten schakelen of de bank wel conform de koopovereenkomst geleverd is?
Ik denk als het een professioneel bedrijf is dat je ervanuit mag gaan dat hij gemaakt is volgens opdracht en zo niet dat ze het dan oplossen.

Dit heeft werkelijk niets met garantie te maken of aanschafdatum aangezien de bank in het 1e begin al niet conform de koopovereenkomst geleverd is.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dit is geen leder.

Wat staat er op de faktuur / rekening omschreven.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door absent »

Meestal is het spul waar je niet direct op zit of op leunt van nepleer. Nu is er nepleer dat nog duurder is dan echt leer, maar we mogen rustig stellen dat ze dat materiaal niet kennen bij S&S.
Ik vind dat TS ergens wel een punt heeft, alleen denk ik niet dat S&S dezelfde mening deelt. En ook niet aangesloten bij een Garantiefonds oid. Duur "leer"geld geweest....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nu is er nepleer dat nog duurder is dan echt leer
Nepleer / skay / lederdoek / imitatie leder , vanaf 9,90 tot 70,00 140, br Leer 70,00 tot 200,00 euro per mt 2

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door absent »

Nee Gosewijn...Je gaat offtopic en je hebt geen vakkennis. En je googelt op de verkeerde query.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je gaat offtopic en je hebt geen vakkennis
en ik maar denken dat je absent bent.

Verklaar je nader waarom niet .

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja Seats en Sofas. Als ik die naam al zie weet ik genoeg. Daar geef ik geen euro uit, loop er zelfs absoluut niet naar binnen.
Denk helaas dat TS een bank van rond de E 500 heeft gekocht als ik het kunststof materiaal zo zie, en er helaas ruim meer voor heeft betaald. En bank gemaakt van dit soort kunststof en prijsklasse gaat meestal niet langer mee dan een jaar of 3 á 5.......

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door crazyme »

Deze bank is waarschijnlijk gemaakt uit deels leer (zitvlakken) en deels kunstleer (slijtage ongevoelige delen)

Wat ik zie is dat er schade is ontstaan tussen de zittingen van de vaste stoffering. Zo'n gat ontstaat niet zomaar.
Ik denk eerder dat er iets tussen de kussens terecht is gekomen en daar te lang heeft gezeten waardoor het kunstleer is beschadigd.

Dit heeft hoogstwaarschijnlijk niets met slijtage van doen.

Maar dat is alleen gebaseerd op de foto's, dat zou ter plaatse onderzocht moeten worden.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door BL2 »

crazyme schreef:.....Zo'n gat ontstaat niet zomaar.
Ik denk eerder dat er iets tussen de kussens terecht is gekomen en daar te lang heeft gezeten waardoor het kunstleer is beschadigd. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk niets met slijtage van doen......
Dit is duidelijk een gebrek aan kwaliteit. Heeft echt niets te maken met "iets" wat tussen de kussens heeft gezeten. De kunststof is duidelijk gaan afscheuren langs de stiknaad, waarbij de lederlook flinterdunne toplaag is gaan loslaten van de basis. Gebeurt helaas veel bij goedkope banken.
Om te bepalen of het gedeelte waar je werkelijk op zit evt echt leer is, zal je een kussen extern en onpartijdig moeten laten onderzoeken.
Maar Seats en Sofas kennende zal er weinig echt leer aanwezig zijn.........

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door scheh02 »

Grappig om dit weer te lezen. Sommigen hebben gewoon geen geluk in het leven.
Onlangs hebben we naar volle tevredenheid in december een nieuwe bank gekocht bij Seat&Sofa's .
SInds 1999 kopen wij onze banken hier. Dit is inmiddels ons 3e bankstel omdat we eens een ander kleurtje en stofje wilden, de oude was nog niet op maar we kregen hem niet meer schoon(gele stof en spijkerbroeken gaan niet samen)
Omdat we ook 2 katten hebben gaan we niet naar een sjieke winkel maar lekker naar S&S.
Er is nog nooit wat kapot gegaan en de prijs is altijd okee. Wil je high end spul en je hebt geen huisdieren? Ga dan voor Leolux of anderzins dure design meubelen.
Onlangs was S&S directeur ook bij TrosRadar te gast vanwege die vele klachten en misleidende reclamefodertjes. Leg je de vergrootglas er op dan is er bij de meeste klagers niet helemaal zuiver wat de klacht is. Er worden constant aannames gedaan richting S&S maar er wordt voorbij gegaan aan het marketingconcept welke zij hanteren. Ook de voorwaarden in de factuur wordt vaak niet gelezen.
Je hebt een handtekening gezet dus ga je akkoord met de door hun gestelde voorwaarden.
S&S hoeft dan ook niet á la minuut op commando te dansen naar de consument/klant. Zij zullen te allen tijde proberen je eventuele klacht binnen alle redelijkheid op te lossen.
Op hun Facebookpagina's zijn ook veel mensen "gedupeerd" maar als ik dan in discussie ga met ze dan komt er vaak een andere aap uit de mouw.
Ik geloof wel dat ik het geluk heb dat ik mijn banken koop in het Deventer filiaal en niet ergens anders.
Personeel en service wil nog wel eens verschillen tussen de regio's heb ik begrepen.

Rvh90
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2017 21:11

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door Rvh90 »

Volgens mij geeft u aan dat u een bank heeft gekocht in het leder/ kunstleder om de kosten te besparen dat wil zeggen zeikanten en achterkanten van kunst leder dit geld ook voor de zeikanten van de zittingen dus onder de stiknaad ziet u dat dit kunst leder is

mrian
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jul 2017 21:43

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door mrian »

Niets anders dan lof voor S&S.
Ik heb mijn bankstel er in 2004 gekocht.
Toen brachten ze het nog niet bij je thuis, dus zelf meegenomen.
Heb er nu al 13 jaar plezier van en er mankeert echt helemaal niets aan.
Het is niet doorgezakt of beschadiging aan.
Mijn kinderen zijn sinds 3 jaar allemaal de deur uit maar in 2004 waren er nog een aantal in huis.
Ik denk dat het nog wel een aantal jaartjes meegaat nu zeker omdat ik alleen ben.
Mocht ik weer aan een ander bankstel toe zijn dan ga ik zeker weer kijken bij S&S.
Mijn zoon heeft er ook zijn bankstel gekocht.
Zijn bankstel werd wel bezorgd.
Er zit helaas een grote kras op een van de kussens.
Ik hoop eigenlijk dat het een keer doorgaat zakken dan kan ik eens een ander bankstel kopen, maar zolang het nog goed is vind ik het ook weer zonde om geld uit te geven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoe verder met Seats and Sofas?

Ongelezen bericht door Brahms »

mrian schreef:Niets anders dan lof voor S&S.
Ik heb mijn bankstel er in 2004 gekocht.
Toen brachten ze het nog niet bij je thuis, dus zelf meegenomen.
Heb er nu al 13 jaar plezier van en er mankeert echt helemaal niets aan.
Het is niet doorgezakt of beschadiging aan.
Mijn kinderen zijn sinds 3 jaar allemaal de deur uit maar in 2004 waren er nog een aantal in huis.
Ik denk dat het nog wel een aantal jaartjes meegaat nu zeker omdat ik alleen ben.
Mocht ik weer aan een ander bankstel toe zijn dan ga ik zeker weer kijken bij S&S.
Mijn zoon heeft er ook zijn bankstel gekocht.
Zijn bankstel werd wel bezorgd.
Er zit helaas een grote kras op een van de kussens.
Ik hoop eigenlijk dat het een keer doorgaat zakken dan kan ik eens een ander bankstel kopen, maar zolang het nog goed is vind ik het ook weer zonde om geld uit te geven.
Prachtig toch zo'n bericht in een topic vol klachten.
Daar kan ik zo van genieten.

Gesloten