LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sabineh86
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:50

Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door sabineh86 »

Hoi,

Onlangs heb ik twee broeken besteld bij g-star.com. Helaas zaten beide broeken niet zoals verwacht en zijn ze weer samen in de doos retour gezonden. Nu is het zo dat er maar 1 broek is ontvangen bij G-Star en de andere met de noorderzon is vertrokken. Ik heb dus het bewijs van retourneren, maar omdat er maar 1 broek gevonden kan worden krijg ik een rekening voor de andere broek.
Wat nu?? Bij de klantenservice wordt je gewoon voor leugenaar uitgemaakt en is het welles nietes door de klant altijd verloren.
Heeft iemand hier ervaring mee en / of dit eerder meegemaakt?

Groet Sabine
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Staat op de retourbon ook het gewicht van het pakket. Vergelijk dit eens met het gewicht van de retour melding van de ontvangende partij

sabineh86
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:50

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door sabineh86 »

Helaas niet. G-Star stuurt een standaard retourlabel mee en hier komt geen gewicht voor retourneren meer op te staan,

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door BL2 »

De verzender is verantwoordelijk voor de zending totdat het product in goede staat is ontvangen.
Daarom kopen wij dus nooit maat-artikelen (kleding, schoenen enz) per internet om niet in dit soort situaties te belanden. Ga naar een stenen winkel, passen en nog eens passen, klaar :D
Laatst gewijzigd door BL2 op 03 apr 2017 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Jetsertje »

"Zorg er altijd voor dat je pakket wordt teruggestuurd met UPS. In je pakket vind je een retourlabel voor UPS. Het terugsturen van pakketten met een andere koerier is geheel op eigen risico. Mocht er iets gebeuren met het pakket dan is G-Star hier niet verantwoordelijk voor."

Kortom: het risico bij retourneren via UPS ligt bij G-Star? Dan moeten zij ook het risico voor de verloren broek dragen.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik denk dat het hier meer gaat over het verloren gaan van de zending, niet over het ontbreken van (een deel) van de inhoud. Immers dit kan ook met opzet (*) gedaan zijn, en dat zou fraude bij verzenden via UPS wel,erg in de hand werken.

(*) ik beschuldig de TS hier niet van.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Boesta »

sabineh86 schreef:Helaas niet. G-Star stuurt een standaard retourlabel mee en hier komt geen gewicht voor retourneren meer op te staan,
Heb je het met Post.nl verzonden dan is er een Track & Trace nummer. Al je dat Track & Trace nummer invult op de Post.nl website zie je automatisch het gewicht van het pakketje staan. Het pakket wordt ook gewogen als je een retourslabel van een bedrijf gebruikt. Je hebt ook een bewijs van verzending gekregen, daar zou een T&T nummer op moeten staan. Ik vermoed dat ook bij UPS het gewicht wel bekend zou moeten zijn. Heb je dat al aan de klantenservice van UPS gevraagd...?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Jetsertje »

BL2 schreef:Ik denk dat het hier meer gaat over het verloren gaan van de zending, niet over het ontbreken van (een deel) van de inhoud. Immers dit kan ook met opzet (*) gedaan zijn, en dat zou fraude bij verzenden via UPS wel,erg in de hand werken.

(*) ik beschuldig de TS hier niet van.
Als beide broeken retour zijn gegaan in dezelfde doos en G-Star stelt dat slechts een broek is ontvangen, dan is de zending toch niet verloren maar een deel van de inhoud?

Fraude kan door beide partijen worden uitgevoerd. De consument kan een deel van de bestelling terugsturen en stellen dat alles werd teruggestuurd. Ook kan G-Star de gehele bestelling retour hebben ontvangen en stellen dat de bestelling slechts gedeeltelijk is geretourneerd. Het probleem is vooral dat G-Star een manier van retourneren heeft aangeboden waarbij voor geen van beide partijen is te zien dat ook daadwerkelijk hetgeen wat geretourneerd zit, in de doos zit. Slechts dat er iets in de doos zit. En G-Star stelt alleen geen verantwoordelijkheid te nemen voor retourzendingen anders dan G-Star's eigen retourneermethode.

BL2 schreef:DDaarom kopen wij dus nooit maat-artikelen (kleding, schoenen enz) per internet om niet in dit soort situaties te belanden. Ga naar een stenen winkel, passen en nog eens passen, klaar :D
Dat het bij G-Star niet goed geregeld is, wil niet zeggen dat het niet goed kan. Zo heb ik laatst nog bij Wehkamp een aantal kledingstukken geretourneerd waarbij de chauffeur, die de retourzending thuis kwam ophalen, mij alleen een bevestiging van retourneren kon geven nadat ik had aangetoond dat alles in de doos zat. Dan kan naderhand ook niet gesteld worden dat de kledingstukken er niet in zaten.

Volgens mij zit er ook geen verschil in het aanbod kleding bij Wehkamp en bepaalde kledingmerken, waaronder volgens mij ook G-Star. Dan kun je dus beter bij Wehkamp kopen dan bij G-Star zelf.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Boesta schreef:
sabineh86 schreef:Helaas niet. G-Star stuurt een standaard retourlabel mee en hier komt geen gewicht voor retourneren meer op te staan,
Heb je het met Post.nl verzonden dan is er een Track & Trace nummer. Al je dat Track & Trace nummer invult op de Post.nl website zie je automatisch het gewicht van het pakketje staan. Het pakket wordt ook gewogen als je een retourslabel van een bedrijf gebruikt. Je hebt ook een bewijs van verzending gekregen, daar zou een T&T nummer op moeten staan. Ik vermoed dat ook bij UPS het gewicht wel bekend zou moeten zijn. Heb je dat al aan de klantenservice van UPS gevraagd...?
Dat gewicht bij PostNL klopt ook niet altijd. Als je via internet een label maakt, kun je zelf het gewicht invoeren. Je zou dus 1 kilo neer kunnen zetten en helemaal niets in de doos stoppen. Dan staat er bij T&T en op het pakket ook nog steeds 1 kilo.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door grun »

Jetsertje schreef:Dat gewicht bij PostNL klopt ook niet altijd. Als je via internet een label maakt, kun je zelf het gewicht invoeren. Je zou dus 1 kilo neer kunnen zetten en helemaal niets in de doos stoppen. Dan staat er bij T&T en op het pakket ook nog steeds 1 kilo.
Ik geloof dat een en ander in het sorteercentrum gecorrigeerd wordt. Als je bij track-en-trace op de details knop drukt, krijg je ook de exacte maten van de doos te zien. Dat meten ze niet op bij het aanbieden, maar dat gaat volgens mij automatisch in het sorteercentrum, net als het gewicht.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Jetsertje »

grun schreef:
Jetsertje schreef:Dat gewicht bij PostNL klopt ook niet altijd. Als je via internet een label maakt, kun je zelf het gewicht invoeren. Je zou dus 1 kilo neer kunnen zetten en helemaal niets in de doos stoppen. Dan staat er bij T&T en op het pakket ook nog steeds 1 kilo.
Ik geloof dat een en ander in het sorteercentrum gecorrigeerd wordt. Als je bij track-en-trace op de details knop drukt, krijg je ook de exacte maten van de doos te zien. Dat meten ze niet op bij het aanbieden, maar dat gaat volgens mij automatisch in het sorteercentrum, net als het gewicht.
Ik heb even gekeken naar 3 pakketjes die ik afgelopen maand online heb verstuurd. Bij de normale pakketten is uiteindelijk het gewicht en formaat aangepast maar bij m'n brievenbuspakje staat gewoon het circa gewicht wat ik zelf heb ingevuld. Ik kan mij niet voorstellen dat mijn schatting het exacte gewicht is geweest.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door grun »

Jetsertje schreef:Bij de normale pakketten is uiteindelijk het gewicht en formaat aangepast maar bij m'n brievenbuspakje staat gewoon het circa gewicht wat ik zelf heb ingevuld.
Ik was er inderdaad vanuit gegaan dat we het over normale pakketten hadden. Maar nu je het zegt, misschien is een broek net plat genoeg op te vouwen dat hij door de brievenbus kan.

sabineh86
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:50

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door sabineh86 »

Hij staat standaard op 0,10kgs, dat is nog minder dan 1 spijkerbroek dus het gewicht van de label klopt niet en ik zie ook geen aanpassing hierop..
Echt ongelooflijk dat je met je rug tegen de muur lijkt te staan als er 1 artikel mist uit een doos. In het vervolg kan je beter alles los bestellen en los retour zenden dus.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door smb »

Heb je betaald via creditcard? Dan kan mogelijk de verzekering van de CC het verlies vergoeden.

sabineh86
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:50

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door sabineh86 »

Ik heb hem met Afterpay besteld en nog helemaal niet betaald.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

wie eist bewijst, zij eisen dat jij een broek betaald meld ze dat jij bewijs wilt zien van het niet retourneren van 1 broek...

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hawk-Eye schreef:wie eist bewijst, zij eisen dat jij een broek betaald meld ze dat jij bewijs wilt zien van het niet retourneren van 1 broek...
Huh? Je wilt dat TS nog meer in problemen komt?
Dit slaat helemaal nergens op.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hawk-Eye schreef:wie eist bewijst, zij eisen dat jij een broek betaald meld ze dat jij bewijs wilt zien van het niet retourneren van 1 broek...
Dit is slecht advies. Ten eerste is het wie stelt bewijst. En ten tweede verloopt dat zo:

Winkelier: ik heb met TS een overeenkomst tot de levering van twee spijkerbroeken tegen betaling van x euro. En we hebben twee broeken geleverd.
TS: ik heb de koop herroepen en de twee broeken teruggezonden.
Winkelier: Wij hebben één broek terug ontvangen.

Zo staat vast dat er twee broeken zijn geleverd en er één is terug ontvangen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dat staat helemaal niet vast, ik kan van alles zeggen maar bewijs dat maar eens...

het is het woord van TS tegen dat van de verzender...

verzender eist betaling, dan mogen ze ook bewijs leveren dat er naar een broek is ontvangen, ts zegt ik heb er 2 teruggestuurd verzender zegt ik heb er 1 ontvangen, verzender kan van alles zeggen...

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ik moet betalen voor geretourneerde broek bij G-Star

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je draait de boel om Hawk-Eye. Alfatrion heeft de enige juiste procedure hiervoor al gegeven. Je zit er gewoon naast. Geeft niet, maar geef dat gewoon toe in plaats van de topicstarter op verkeerde gedachten te brengen.

Gesloten