LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde prijzen op producten.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar waarschijnlijk moest je wel 1 euro betalen :wink:

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door BL2 »

Scherp kweenie :D
Daarom moest ik ook gelijk aan dit probleemtopic denken bij de kassa.
Maar ondanks dat ik Euro 0,01 was genept volgens de TS, liep ik toch heel blij de Action uit......

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Boesta »

Michèle schreef:Bij Kruidvat een product dat met 0,99 € eindigt wordt toch afgerond op heel € met pin-betaling !
Dat is onwaar wat u hier beweerd! Ik doe regelmatig aankopen bij het Kruidvat en het te betalen bedrag wordt als je pint nooit afgerond maar dan betaald u gewoon het bedrag van het totaal van uw aankopen zonder afronding.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ha ha , dit herken ik . Had een klant in de winkel moest 1,97 afrekenen . Zij betaalde met 2,00 en gaf 5 cent terug . Een hele boze klant zij moest 10 ct terug hebben ,want ik moest dit wettelijk naar beneden afronden . Heb haar 3 ct terug gegeven toen sloeg zij helemaal hol. Mijn buren waren het Kantongerecht ,haalde daar altijd folders , ook dat kon haar niet overtuigen . Zij kwam noooooit meer bij ons terug . Denk dat ik toch maar een boek ga schrijven :D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Misschien ben ik wel heel traag van begrip, maar als u een stuiver terug geeft rondt u wettelijk het bedrag toch naar beneden af. Zoals de klant redeneert kan men ook wel zeggen dat men een euro terug wil als wettelijke afronding naar beneden.

Bedrag 1,97
klant betaald 2,00 geef 5 ct terug klant betaald dus 1,95 ,dus afgerond naar beneden .
Klant wilde hebben dat ik het afronde op 1,90.

Je hebt klanten als je het voorniks geeft ,nog te duur vinden. :(

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Misschien ben ik wel heel traag van begrip, maar als u een stuiver terug geeft rondt u wettelijk het bedrag toch naar beneden af. Zoals de klant redeneert kan men ook wel zeggen dat men een euro terug wil als wettelijke afronding naar beneden.

Bedrag 1,97
klant betaald 2,00 geef 5 ct terug klant betaald dus 1,95 ,dus afgerond naar beneden .
Klant wilde hebben dat ik het afronde op 1,90.

Je hebt klanten als je het voorniks geeft ,nog te duur vinden. :(
En dan ook nog garantie eisen... :lol:

Ik snap precies je punt, het is alweer een tijdje geleden dat hier in het dorp bij de Zeeman (jawel) een klant een afwasborstel van 50 cent terug kwam brengen, want ze bleek er nog een te hebben liggen. Was geen probleem voor de medewerkster, dat is het punt niet. Alleen: mevrouw woonde in een ander dorp waar geen Zeeman is, en is dus apart met de auto hier naar toe gereden om dat ding terug te brengen... :lol: :lol:

Maar dat is niet waar het om ging, het gaat om verkeerde prijzen op producten. Soms gaat dat inderdaad zo. Toevallig van de week bij de Dekamarkt, haal ik een pak sojaboter voor 79 cent, staat er op de bon iets van Minne-nog-wat voor 80 cent. Dus ik naar de balie, niet om die cent terug te halen (want afgerond naar beneden zou het exact hetzelfde resultaat hebben dus ook een stuiver zat er niet in), maar om aan te geven dat er iets niet goed gaat. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als een geautomatiseerde voorraadadministratie.

Het blijft hoe dan ook mensenwerk, en dan kan er wel eens een foutje gemaakt worden.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kennis van mij werkt in een grote supermarkt door het hele land . Bij hem worden de prijzen door het hoofdkantoor via Pc aut, geladen bij de betreffend winkels . Bedrijfsleider hoeft niets te doen.

Joytje
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2016 16:05

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Joytje »

Ik denk dat € 0,98 al bij de kassa afronden op € 1 wettelijk niet is toegestaan. Iemand die pint, moet nl. het vermelde bedrag van € 0,98 kunnen betalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Joytje schreef:Ik denk dat € 0,98 al bij de kassa afronden op € 1 wettelijk niet is toegestaan. Iemand die pint, moet nl. het vermelde bedrag van € 0,98 kunnen betalen.
Het staat je dan vrij om weg te gaan en elders te kopen. Heb zelf nog geen winkel gezien die dat doet.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Joytje schreef:Ik denk dat € 0,98 al bij de kassa afronden op € 1 wettelijk niet is toegestaan. Iemand die pint, moet nl. het vermelde bedrag van € 0,98 kunnen betalen.
"Afronden mag alleen wanneer u met contant geld betaalt. Voor betaalmiddelen zoals een pinpas of een creditcard is afronden verboden en betaalt u het exacte bedrag."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 5-eurocent

Mucha

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Rebeldoom
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:21

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Rebeldoom »

Ik denk dat u teveel vrije tijd heeft.

Gesloten