LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Keper
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:37

Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door Keper »

Koopjedeal is een bedrijf waar je voor moet uitkijken.

Ik kocht originele snoertjes voor Apple-producten en een hdmi-switch. Na meerdere weken wachten werden ze eindelijk geleverd. Hoewel tijdens de updates over de vertraagde levering en zelfs op de pakbon telkens werd gemeld dat het om originele kabels ging, bleken ze niet van Apple, maar van Foxconn te zijn. Hoewel Foxconn onder licentie van Apple produceert, heb ik dus niet de bestelde originele Apple-producten, maar een kloon gekregen.

De hdmi-switch werd zonder kabel en adapter geleverd. De productinformatie meldde niet dat je dit apart moest aanschaffen. Ik verwachtte een compleet en gebruiksklaar product.

Toen ik over beide zaken telefonisch reclameerde en mijn ergernis uitsprak over de misleidende en onvolledige productinformatie kreeg ik van de medewerker geen gelijk, maar wel een tamelijk grote mond.

Na dit gesprek bleek ook nog dat het usb-poortje op de hdmi-switch defect was...

Mijn advies: laat Koopjedeal links liggen. Voor ons was dit eens maar nooit weer.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keper schreef:Koopjedeal is een bedrijf waar je voor moet uitkijken.

Ik kocht originele snoertjes voor Apple-producten en een hdmi-switch. Na meerdere weken wachten werden ze eindelijk geleverd. Hoewel tijdens de updates over de vertraagde levering en zelfs op de pakbon telkens werd gemeld dat het om originele kabels ging, bleken ze niet van Apple, maar van Foxconn te zijn. Hoewel Foxconn onder licentie van Apple produceert, heb ik dus niet de bestelde originele Apple-producten, maar een kloon gekregen.

De hdmi-switch werd zonder kabel en adapter geleverd. De productinformatie meldde niet dat je dit apart moest aanschaffen. Ik verwachtte een compleet en gebruiksklaar product.

Toen ik over beide zaken telefonisch reclameerde en mijn ergernis uitsprak over de misleidende en onvolledige productinformatie kreeg ik van de medewerker geen gelijk, maar wel een tamelijk grote mond.

Na dit gesprek bleek ook nog dat het usb-poortje op de hdmi-switch defect was...

Mijn advies: laat Koopjedeal links liggen. Voor ons was dit eens maar nooit weer.
Foxconn fabriceert voor Apple. U heeft dus geen kloon gehad, maar gewoon eentje van dezelfde productielijn.
U heeft ook niet geinformeerd of alles compleet zou zijn. U gaat er van uit. Ik ga er ook elke dag van uit dat ik thuis kom en het eten klaar staat. Maar ja, als ik niet informeer thuis weten ze ook niet dat er gekookt moet gaat worden.
En dat u een grote mond terug kreeg, iets met aktie-reaktie? U doet geen vooronderzoek en wordt boos als het iets anders dan anderen zouden moeten ruiken.

U heeft iets online gekocht, dan heeft u altijd herroepingsrecht. Maak daar gebruik van en ga verder met uw leven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Keper schreef:Koopjedeal is een bedrijf waar je voor moet uitkijken.
Je verwacht het niet, met zo'n naam... :wink:

... maar desondanks moeten ze natuurlijk gewoon leveren wat ze verkopen. Zeker weten dat je niet over wat kleine lettertjes heen hebt gekeken?

Keper
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:37

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door Keper »

@NeoDutchie
Als ik een Appleproduct bestel, verwacht ik geen Foxconn te ontvangen. Dat is toch niet zo vreemd?
Als ik een switch bestel, verwacht ik een compleet product, of dat er in de product-informatie op gewezen wordt, dat je er een kabeltje van type X moet bijbestellen.

Ieder mag verder doen of laten met mijn bericht wat hij wil. Ik deel slechts een ervaring. U bent echt niet verplicht te reageren. Uw aannames raken namelijk kant noch wal.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keper schreef:@NeoDutchie
Als ik een Appleproduct bestel, verwacht ik geen Foxconn te ontvangen. Dat is toch niet zo vreemd?
Als ik een switch bestel, verwacht ik een compleet product, of dat er in de product-informatie op gewezen wordt, dat je er een kabeltje van type X moet bijbestellen.

Ieder mag verder doen of laten met mijn bericht wat hij wil. Ik deel slechts een ervaring. U bent echt niet verplicht te reageren. Uw aannames raken namelijk kant noch wal.
Volgens mij heeft u een aanname gedaan, namelijk dat u een complete set zou krijgen. U kunt wel gaan huilen dat het niet in de beschrijving staat, maar ik hoor u ook niet zeggen dat de omschrijving aangeeft dat het er wel in zou zitten. Ern om ervaringen te delen zijn andere sites voor, dit is het forum van Radar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door bprosman »

De hdmi-switch werd zonder kabel en adapter geleverd. De productinformatie meldde niet dat je dit apart moest aanschaffen. Ik verwachtte een compleet en gebruiksklaar product.
Helaas doet mijn glazen bol het even niet, zet dan minstens een link naar het artikel.

Keper
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:37

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door Keper »

Wie doet er hier nu eigenlijk aan aannames? U doet zelf niet anders. Een aanname begint vaak met 'Volgens mij...'
Nogmaals: ik signaleer iets, namelijk dat de informatie van Koopjedeal tekort schiet en dat zij niet leveren wat wordt beloofd. Wat de lezer hiermee doet mag hij/zij verder zelf bepalen. Het omdraaien van de zaken, zodat het allemaal aan mijzelf zou liggen, is een bijzonder vervelend trekje van u. U kunt er ook voor kiezen om niet te reageren.

En misschien aardig om te weten: Radar (facebook) heeft mij gevraagd om deze ervaring op dit forum te plaatsen. Dat heb ik bij deze gedaan. Maar als uw wijze van reageren de manier is waarop in dit forum met elkaar wordt omgegaan, was ook dit een eenmalig 'genoegen'.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keper schreef:Wie doet er hier nu eigenlijk aan aannames? U doet zelf niet anders. Een aanname begint vaak met 'Volgens mij...'
Nogmaals: ik signaleer iets, namelijk dat de informatie van Koopjedeal tekort schiet en dat zij niet leveren wat wordt beloofd. Wat de lezer hiermee doet mag hij/zij verder zelf bepalen. Het omdraaien van de zaken, zodat het allemaal aan mijzelf zou liggen, is een bijzonder vervelend trekje van u. U kunt er ook voor kiezen om niet te reageren.

En misschien aardig om te weten: Radar (facebook) heeft mij gevraagd om deze ervaring op dit forum te plaatsen. Dat heb ik bij deze gedaan. Maar als uw wijze van reageren de manier is waarop in dit forum met elkaar wordt omgegaan, was ook dit een eenmalig 'genoegen'.
Als u het graag zo wilt horen: feit is dat u iets besteld waarvan u vermoed dat dit inclusief alle toebehoren is. Uw eigen woorden dat u dit verwachtte. De productomschrijving zei niet dat dit er apart bij gekocht moest worden. Maar nogmaals, staat er dan wel dat het een complete set is die gebruiksklaar geleverd wordt? Er is ook al gereageerd door bprosman wiens glazen bol ook beslagen is. U geeft geen antwoord. U blijft lekker afgeven op koopjesdeal, maar als u de productomschrijving niet leest en hier niet kenbaar maakt, ligt de fout echt bij u. En ook al zou de informatie te kort schieten bij koopjesdeal, of in gewoon Nederlands, u weet niet of het er wel of niet bij zit, dan gaat u informeren. U neemt zelf de gok om het te bestellen, maar ga geen andere partij afvallen.
https://www.koopjedeal.nl/hdmi-switch-3 ... ll-hd.html
Waar leest u dat het hier inclusief bekabeling is?

Het voordeel van koopjesdeal is het kleine zwarte schuifje dat onderin naar boven komt als u op de site bent. Daar komt een vraag naar boven of de informatie voldoende is, of dat u iets mist. Dat gaat een stuk sneller en makkelijker dat hier komen klagen.

Overigens worden er 2 soorten kabels aangeboden, 2 en 3 meter lang. Nergens staat er bij dat het van apple is, wel dat het geschikt is voor een iphone of iPad. En inderdaad, voor die €4,95 zou ik ook een echte apple verwachten, ahum.
https://www.koopjedeal.nl/elektronica/s ... eding.html

Buiten dit alles, gezien de gigantische kortingen die daar aangeboden worden, ik zou er niets kopen.

Keper
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:37

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door Keper »

Je leest nergens dat er nog een extra kabel nodig is, om 'm van voedig te voorzien zodat het ding doet waarvoor het bedoeld is. Als het op batterijen had gewerkt had er ook bij horen te staan: excl. batterijen.
Ik stop nu met reageren op uw betweterigheid en galbakkerij. Een fijn leven nog.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koopjesdeal levert niet wat wordt beloofd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keper schreef:Je leest nergens dat er nog een extra kabel nodig is, om 'm van voedig te voorzien zodat het ding doet waarvoor het bedoeld is. Als het op batterijen had gewerkt had er ook bij horen te staan: excl. batterijen.
Ik stop nu met reageren op uw betweterigheid en galbakkerij. Een fijn leven nog.
U ook sterkte met uw leven. Nog wel 1 tip, zoek eens naar de betekenis van laster en smaad. U had gewoon info kunnen inwinnen en dat heeft u niet gedaan. U dacht voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, dit is helaas ook gelukt. U heeft 14 dagen herroepingsrecht, dus geen man overboord. Alles wordt netjes opgelost en ieder kan weer doen waar hij/zij goed in is.

Gesloten