LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ronald72
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2017 15:37

Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Ronald72 »

Bij deze wil ik Radar op de hoogte stellen van een voorval welke zich donderdag 6 april 2017 j.l zich afspeelde in de Primera van het winkelcentrum Triade te Assen.

Op bovengenoemde datum ben ik in de middag medio 15:00 uur bij bovengenoemde winkel langsgeweest. Tijdens dit bezoek was ik geïnteresseerd in een weekblad, welke ik op mijn gemak aan het doorbladeren was en aandachtig bekeek alvorens ik tot aanschaf ervan wilde overgaan.
Na zo'n 3 tot 4 minuten kwam de ondernemer van de bewuste Primera, naar mij toe en vroeg me 'of ik aan het lezen was'. Als antwoord op zijn vraag gaf ik aan dat ik het blad aan het doorbladeren/doornemen was alvorens te beslissen of ik het daadwerkelijk wilde kopen.

Hij zei dat dit niet de bedoeling was, dat ik naar zijn mening er al lang genoeg en uitgebreid naar de inhoud ervan had zitten te kijken, en sommeerde mij het blad weer in het schap neer te zetten...(!)
Op zijn gezegde kwam het vaker voor dat er in zijn winkel mensen uitsluitend boeken cq lectuur zaten te lezen i.p.v. te kopen welke hij dan ook hierop aangesproken had.
Dergelijke personen zag hij liever gaan dan komen in zijn zaak.

Ik heb de uitbater op zijn uitspraken aangesproken, echter was voor hem de kous afgelopen en hielp hij een wachtende klant bij de toonbank, ondanks het feit dat ik hem sommeerde om te blijven staan om hierover verder te praten. Die sommatie pikte hij niet naar zijn zeggen en ging verder.
Bij het direct daarop verlaten van de winkel heb ik hem gezegd dat hij zich als een erg autoritair persoon opstelde en ik hiervan melding zou maken, waarvan dus akte.
Bij het fotograferen van de buitenzijde van het pand ter verduidelijking van de correspondentie die ik wilde gaan voeren, bedacht de uitbater zich geen moment, ging in de opening van zijn zaak staan en maakte foto's van ondergetekende (zie bijgevoegde foto).

Ik was totaal verbijsterd m.b.t het bovenstaande wat mij was overkomen. Nota bene een boekenzaak waarin je gewezen wordt dat je er enkel zit te lezen i.p.v. er ook wat te kopen onderwijl er slechts een vijftal minuten binnen zijnde.
Een schoffering, onheuse bejegening en het ook nog op de foto zetten van ondergetekende als zijnde een 'crimineel'.

Ronduit onacceptabel.

Ik heb het voorval eveneens voorgelegd bij een tweetal andere Primera zaken, waaronder die in mijn geboorteplaats. Beiden vinden het een uiterst verwerpelijk gedrag van de ondernemer.

De bewuste Primera heb ik in de tijd dat ik in Assen woon slechts een enkele maal bezocht; begrijpelijk dat dit zeker tot het verleden zal behoren.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor nut heeft het om dit voor te leggen aan een consumentenprogramma? En dat u ook nog de uitbater sommeert te blijven staan terwijl hij met zijn vak bezig is. U wordt aangesproken op het feit dat u aan het lezen bent. Het is immers geen bibliotheek, maar een winkel. Natuurlijk mag u onderzoeken wat u wilt gaan kopen, maar in 4 minuten kan het halve blad al uit zijn, danwel de belangrijkste stukken gelezen zijn.

Sorry dat ik het zeg, beetje overtrokken van u.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Jammer dat u zó met de strenge verkoper in debat moest gaan, maar u bent uiteindelijk de klant en niet op één winkel aangewezen. De ondernemer kan uiteindelijk beter zijn producten sealen om te verhinderen dat er in een exemplaar wordt gebladerd. Hij zal mogelijk ook eerdere slechte ervaringen op de verkeerde klant losgelaten hebben. Troost: Die winkel gaat uiteindelijk vanzelf wel weg ... bij gebrek aan 'inkijkers', kopers en vaste klanten.

Toch wil ik aan uw topic toevoegen, dat het een minder spannend thema m.b.t. consumentenzaken is en eerder een wraaktopic lijkt.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 27 apr 2017 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door BL2 »

Ronald72 schreef:Bij deze wil ik Radar op de hoogte stellen van een voorval welke zich donderdag 6 april 2017 j.l zich afspeelde in de Primera van het winkelcentrum Triade te Assen.

Op bovengenoemde datum ben ik in de middag medio 15:00 uur bij bovengenoemde winkel langsgeweest. Tijdens dit bezoek was ik geïnteresseerd in een weekblad, welke ik op mijn gemak aan het doorbladeren was en aandachtig bekeek alvorens ik tot aanschaf ervan wilde overgaan.
Na zo'n 3 tot 4 minuten kwam de ondernemer van de bewuste Primera, naar mij toe en vroeg me 'of ik aan het lezen was'. Als antwoord op zijn vraag gaf ik aan dat ik het blad aan het doorbladeren/doornemen was alvorens te beslissen of ik het daadwerkelijk wilde kopen.

Hij zei dat dit niet de bedoeling was, dat ik naar zijn mening er al lang genoeg en uitgebreid naar de inhoud ervan had zitten te kijken, en sommeerde mij het blad weer in het schap neer te zetten...(!)
Op zijn gezegde kwam het vaker voor dat er in zijn winkel mensen uitsluitend boeken cq lectuur zaten te lezen i.p.v. te kopen welke hij dan ook hierop aangesproken had.
Dergelijke personen zag hij liever gaan dan komen in zijn zaak.

Ik heb de uitbater op zijn uitspraken aangesproken, echter was voor hem de kous afgelopen en hielp hij een wachtende klant bij de toonbank, ondanks het feit dat ik hem sommeerde om te blijven staan om hierover verder te praten. Die sommatie pikte hij niet naar zijn zeggen en ging verder.
Bij het direct daarop verlaten van de winkel heb ik hem gezegd dat hij zich als een erg autoritair persoon opstelde en ik hiervan melding zou maken, waarvan dus akte.
Bij het fotograferen van de buitenzijde van het pand ter verduidelijking van de correspondentie die ik wilde gaan voeren, bedacht de uitbater zich geen moment, ging in de opening van zijn zaak staan en maakte foto's van ondergetekende (zie bijgevoegde foto).

Ik was totaal verbijsterd m.b.t het bovenstaande wat mij was overkomen. Nota bene een boekenzaak waarin je gewezen wordt dat je er enkel zit te lezen i.p.v. er ook wat te kopen onderwijl er slechts een vijftal minuten binnen zijnde.
Een schoffering, onheuse bejegening en het ook nog op de foto zetten van ondergetekende als zijnde een 'crimineel'.

Ronduit onacceptabel.

Ik heb het voorval eveneens voorgelegd bij een tweetal andere Primera zaken, waaronder die in mijn geboorteplaats. Beiden vinden het een uiterst verwerpelijk gedrag van de ondernemer.

De bewuste Primera heb ik in de tijd dat ik in Assen woon slechts een enkele maal bezocht; begrijpelijk dat dit zeker tot het verleden zal behoren.
Echt is dit serieus bedoelt. Meer dan 20 dagen gelden, en je bent nog compleet van slag....
Man, man waar maak je druk over. En dan ook nog durven stellen dat de winkel-eigenaar een autoritair persoon is.
Ik zou zeggen, lees uw tekst nog eens even door en hou je je een spiegel voor.
Die tijdschriften liggen er om verkocht te worden, niet als aanvulling op de plaatselijke bibliotheek.......
En dan ook nog demonstratief foto's gaan staan nemen ! het moet toch niet gekker worden

+1 voor Primera Assen

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door witte angora »

Ronald72 schreef:
Ik heb het voorval eveneens voorgelegd bij een tweetal andere Primera zaken, waaronder die in mijn geboorteplaats. Beiden vinden het een uiterst verwerpelijk gedrag van de ondernemer.
Hier wil ik ook nog wel iets over zeggen. Dat ze je gelijk geven betekent niet per definitie dat je gelijk hebt. Zou het kunnen dat ze je naar de mond praten in de hoop dat je zo gauw mogelijk de winkel uit loopt? (alhoewel dat gezien de OP evengoed nog wel een kwartier tot een half uur geduurd kan hebben)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door newmikey »

Ronald72 schreef:...ondanks het feit dat ik hem sommeerde om te blijven staan om hierover verder te praten.

...heb ik hem gezegd dat hij zich als een erg autoritair persoon opstelde...

De bewuste Primera heb ik in de tijd dat ik in Assen woon slechts een enkele maal bezocht; begrijpelijk dat dit zeker tot het verleden zal behoren.
U "sommeert" de eigenaar om te blijven staan om hem vervolgens autoritair gedrag te verwijten? Sjonge, u moet wel een complete plaat beton voor de kop hebben. Die man verdient een lintje wat mij betreft en ik hoop dat velen hem zullen steunen door eens wat in zijn winkel aan te schaffen. "Klanten" als u kan elke ondernemer missen als kiespijn.

U mist ergens een verbindinkje wat eruit bestaat dat u slechts te gast ben in een winkel en zich dient te gedragen naar de instructies van het personeel. Thuis sommeert u maar wie u wil maar in een winkel noemen we dat onbeschoft en asociaal gedrag.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Quark »

Kom wekelijks in deze winkel en kan niet zeggen dat ik in al die jaren dat ik er kom ooit slecht of onvriendelijk behandeld ben. Heb ook nooit gezien dat de eigenaar of zijn personeel klanten onheus bejegenden. En de bibliotheek zit vlakbij in de Kolk.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik geef die winkelier GROOT gelijk!

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Wat een rare vogel is die verkoper!
Als ik je een tip mag geven:schrijf een ouderwetse brief naar het hoofdkantoor van Primera met je klacht.
Hier in Amsterdam​ heb ik zoiets nog nooit meegemaakt!
Ik denk door al die toeristen.....

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door harkja »

Wij hebben ook weleens ontevreden klanten in de shop ik ga altijd het gesprek aan met ze en laat ze eerst uitrazen daarna zijn ze meestal beter gestemd en zie ik ze regelmatig weer in de shop. Dat heet klantenbinding.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Dirkie »

harkja schreef:Wij hebben ook weleens ontevreden klanten in de shop ik ga altijd het gesprek aan met ze en laat ze eerst uitrazen daarna zijn ze meestal beter gestemd en zie ik ze regelmatig weer in de shop. Dat heet klantenbinding.
Helaas was deze persoon nog geen klant maar hij stond een tijdschrift te lezen. In zijn uitgebreide bijdrage in het begin lees ik nergens dat hij de intentie had om het ook daadwerkelijk te kopen of dat hij het intussen elders gekocht heeft.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Jan1 »

Even inkijken of vijf minuten lezen, daar zit een groot verschil in. Wat mij betreft de winkelier heeft groot gelijk, dergelijke bezoekers kun je missen als kiespijn..

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Miepje1 »

[Offtopic passage verwijderd door moderatie] En verder geef ik de winkeleigenaar groot gelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 apr 2017 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Graag inhoudelijk reageren op het onderwerp!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nu is het wachten op klachten van andere klanten over dat bij de Primera alleen maar gebruikte tijdschriften staan....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door kweenie »

Ronald72 schreef: Ik heb de uitbater op zijn uitspraken aangesproken, echter was voor hem de kous afgelopen en hielp hij een wachtende klant bij de toonbank, ondanks het feit dat ik hem sommeerde om te blijven staan om hierover verder te praten. Die sommatie pikte hij niet naar zijn zeggen en ging verder.
Bij het direct daarop verlaten van de winkel heb ik hem gezegd dat hij zich als een erg autoritair persoon opstelde en ik hiervan melding zou maken, waarvan dus akte.
Ehm, een winkelier die zijn klanten wil gaan helpen en door jou wordt 'gesommeerd' om te blijven staan vind je autoritair? Apart. Hoe zou jij het sommeren van iemand anders om te blijven staan willen noemen...?
Bij het fotograferen van de buitenzijde van het pand ter verduidelijking van de correspondentie die ik wilde gaan voeren, bedacht de uitbater zich geen moment, ging in de opening van zijn zaak staan en maakte foto's van ondergetekende (zie bijgevoegde foto).

Ik was totaal verbijsterd m.b.t het bovenstaande wat mij was overkomen. Nota bene een boekenzaak waarin je gewezen wordt dat je er enkel zit te lezen i.p.v. er ook wat te kopen onderwijl er slechts een vijftal minuten binnen zijnde.
Een schoffering, onheuse bejegening en het ook nog op de foto zetten van ondergetekende als zijnde een 'crimineel'.
Ehm, dus jij maakt een foto van hem, maar als hij als reactie een foto van jou maakt, ben je verbijsterd en voel je je ook nog eens een crimineel? Moet hij zich dan niet juist ook verbijsterd voelen en als crimineel bejegend?

Uit je verhaal proef ik vooral dat de winkelier zich zeker niet extremer of onfatsoenlijker gedraagt dan jij. Het lijkt eerder andersom.

Even ter verduidelijking, het is niet de bedoeling dat je in een winkel al tijdschriften gaat lezen. Daarvoor kun je naar de bibliotheek. Even inbladeren om te zien welke onderwerpen worden behandeld is prima, maar daarvoor is een halve minuut al aan de lange kant.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik kan me verplaatsen in de positie van een winkelier die vaststelt, dat er in de sexblaadjes wordt gegluurd en er uiteindelijk niets gekocht wordt.

stofzuigertje

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie nu mijn TV gids liggen, 1 dag gebruikt en oortjes......
Duidelijk gelezen en daarom begrijp ik dat best.
Vaak kijken ze de eerste en pakken de achterste nette.

Als je weet hoeveel ongelezen groezelig weg moet, sealen is veel werk voor winkel maar de groothandel heeft er machines voor.
Maar ook dit is extra kosten.
Verder staat meestal voorop de inhoud en het doorbladeren.... als je 10 tijdschriften door blader en 1 koopt heeft hij nog 10 groezelige en niet iedereen is even netjes en voorzichtig.
Ook in de Bieb zien ze de verse en oude ook in 1 oogopslag aan het aantal kreukels of het voorin moet of achter de klep.

Mucha

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Primera Triade Assen: weggestuurd na doorbladeren weekblad

Ongelezen bericht door Julie4444 »

newmikey schreef:
Ronald72 schreef:...ondanks het feit dat ik hem sommeerde om te blijven staan om hierover verder te praten.

...heb ik hem gezegd dat hij zich als een erg autoritair persoon opstelde...

De bewuste Primera heb ik in de tijd dat ik in Assen woon slechts een enkele maal bezocht; begrijpelijk dat dit zeker tot het verleden zal behoren.
U "sommeert" de eigenaar om te blijven staan om hem vervolgens autoritair gedrag te verwijten? Sjonge, u moet wel een complete plaat beton voor de kop hebben. Die man verdient een lintje wat mij betreft en ik hoop dat velen hem zullen steunen door eens wat in zijn winkel aan te schaffen. "Klanten" als u kan elke ondernemer missen als kiespijn.

U mist ergens een verbindinkje wat eruit bestaat dat u slechts te gast ben in een winkel en zich dient te gedragen naar de instructies van het personeel. Thuis sommeert u maar wie u wil maar in een winkel noemen we dat onbeschoft en asociaal gedrag.
+1.
Werkelijk schandalig om een winkel zo zwart te maken. Die medewerker had groot gelijk en heeft zeer netjes gehandeld. "Klanten" die denken dat ze heer en meester zijn in andermans winkel én ook nog eens de regels aan hun laars mogen lappen zijn eerlijke ondernemers inderdaad liever kwijt dan rijk.

Gesloten