Bol.com levert betaalde product niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 29 apr 2017 12:24

Dinsdag 25/4 een TV besteld. Deze zou op 26/4 geleverd worden. Bericht van Dynalogic dat zij geen levering hadden ontvangen van bol.com dus geen TV voor ons de 26e. Kan gebeuren.
Contact gehad met bol.com: toezegging schriftelijk ontvangen dat de TV vrijdag 28/4 geleverd zou worden.
Vrijdagochtend 7:30 uur wederom manco melding van Dynalogic. Direct contact opgenomen met bol.com. Ze zouden het uitzoeken en terugbellen. Niets vernomen dus zelf gebeld naar bol.com. Medewerkers van de klantenservice konden ons niet helpen. NIEMAND KON ONS HELPEN?
Vrijdagavond 19:00 uur werden we teruggebeld door bol.com: 'het pakket zou verdwenen zijn???!' Ze konden NIETS voor ons doen dan alleen een onderzoek instellen bij de afdeling logistiek!!!
Zelfs order annuleren is niet mogelijk!
Wij hebben de TV 25/4 besteld en METEEN betaald maar tot op heden GEEN TV in huis. ONZE TV welteverstaan!
Door een interne fout bij bol.com zijn wij nu de dupe. Dit kan toch niet??? Er zijn genoeg TV's op voorraad. Kleine moeite voor bol.com om alsnog een TV te verzenden naar een klant die daar recht op heeft, er is immers BETAALD!!!!
Bol.com is niet te vertrouwen!
Tot op heden geen oplossing vanuit bol.com. Dit is toch te gek voor woorden??
Wat een waardeloos bedrijf!
Het gaat niet om een kleine bestelling met een klein bedrag.
Bol.com moet dit toch oplossen en NIET WIJ ALS KLANT?

NeoDutchio
Berichten: 5937
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 29 apr 2017 18:51

Bol.com is wel degelijk te vertrouwen. Waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden. En helaas voor u is dit foutje net bij u gebeurd. Even simpel een andere TV uit het schap pakken is geen optie, er is namelijk een TV voor u besteld en op transport gezet. U zult dus even moeten afwachten tot na het weekend wat het onderzoek heeft uitgewezen. Misschien zuur voor u, maar als u zo'n haast had bij een nieuwe TV kunt u die het beste in een stenen winkel kopen.
En ja, leuk is anders, maar de woorden waar u uw topic mee afsluit moet u wel mee opletten, als Bol.com echt zo slecht was hadden ze geen bestaansrecht.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 29 apr 2017 19:30

Tjongejonge.
heel soms zit er wel eens en hikje in een logistiek traject.
Alsof u het laatste stukje goud van de wereld niet heeft kunnen bemachtigen.
Als je niks beters te doen hebt dan af te geven op andere mensen/bedrijven hoop ik dat je zelf Mister Perfect bent en nooit iets fout doet.
Succes
Ps: schreeuwen wordt niet gewaardeerd

sylvesterb
Berichten: 3358
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door sylvesterb » 29 apr 2017 19:37

Fam Gr schreef:Dinsdag 25/4 een TV besteld. Deze zou op 26/4 geleverd worden. Bericht van Dynalogic dat zij geen levering hadden ontvangen van bol.com dus geen TV voor ons de 26e. Kan gebeuren.
Contact gehad met bol.com: toezegging schriftelijk ontvangen dat de TV vrijdag 28/4 geleverd zou worden.
Vrijdagochtend 7:30 uur wederom manco melding van Dynalogic. Direct contact opgenomen met bol.com. Ze zouden het uitzoeken en terugbellen. Niets vernomen dus zelf gebeld naar bol.com. Medewerkers van de klantenservice konden ons niet helpen. NIEMAND KON ONS HELPEN?
Vrijdagavond 19:00 uur werden we teruggebeld door bol.com: 'het pakket zou verdwenen zijn???!' Ze konden NIETS voor ons doen dan alleen een onderzoek instellen bij de afdeling logistiek!!!
Zelfs order annuleren is niet mogelijk!
Wij hebben de TV 25/4 besteld en METEEN betaald maar tot op heden GEEN TV in huis. ONZE TV welteverstaan!
Door een interne fout bij bol.com zijn wij nu de dupe. Dit kan toch niet??? Er zijn genoeg TV's op voorraad. Kleine moeite voor bol.com om alsnog een TV te verzenden naar een klant die daar recht op heeft, er is immers BETAALD!!!!
Bol.com is niet te vertrouwen!
Tot op heden geen oplossing vanuit bol.com. Dit is toch te gek voor woorden??
Wat een waardeloos bedrijf!
Het gaat niet om een kleine bestelling met een klein bedrag.
Bol.com moet dit toch oplossen en NIET WIJ ALS KLANT?
Het is te gek voor woorden dat je bol.com niet de kans heeft uit te zoeken wat er is misgegaan, het is nog geen eens een week geleden, en in deze week viel een feestdag. Best wel triest om binnen 2 werkdagen te roepen dat ze niet te vertrouwen zijn.

taxikemperman
Berichten: 458
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door taxikemperman » 30 apr 2017 07:01

U zou een klacht kunnen zetten op klacht.nl
Daar reageert Bol.com op

In de tussentijd eens gezellig een ouderwets sprlletje spelen of een boek lezen

berndv
Berichten: 6995
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door berndv » 30 apr 2017 13:38

Fam Gr schreef:Bol.com moet dit toch oplossen en NIET WIJ ALS KLANT?
en dat doen ze toch ook?

BL2
Berichten: 2757
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door BL2 » 30 apr 2017 13:51

Als een TV zo'n haast heeft (.......) ga je die halen in de winkel, betalen en inladen en na een uurtje staat die mooi spelend in de kamer. Maar is een TV zo van levensbelang dat je bij een probleempje al direct moet klagen, nog voordat het bedrij f uberhaupt heeft kunnen uitzoeken waar de door hun verzonden TV gebleven is ?

sylvesterb
Berichten: 3358
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door sylvesterb » 30 apr 2017 14:06

taxikemperman schreef:U zou een klacht kunnen zetten op klacht.nl
Daar reageert Bol.com op

In de tussentijd eens gezellig een ouderwets sprlletje spelen of een boek lezen
Maar doen ze dit binnen 2 uur anders is het niet snel genoeg voor TS.

Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 01 mei 2017 17:48

Oplichting is het. Je besteld iets voor een actie prijs wat op voorraad is. Vervolgens lever je gewoon niet uit. Stort het geld terug sorry is iets mis gegaan u kunt hem voor een hogere prijs opnieuw bestellen. O meneer u bent het er niet mee eens? Heb alles naar het hoofdkantoor gedaan om te kijken of u het voor de actie prijs mag bestellen. Dit kan wel max 4 dagen duren. En dan zo een antwoord na 3 toezeggingen van BOL.COM dat het geleverd zou worden.

BreejKC
Berichten: 1330
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door BreejKC » 01 mei 2017 18:28

Door te kopen bij Bol.com bent u met de Algeme Verkoopvoorwaarden akkoord gegaan. Ook met artikel 13, lid 3, dat in deze situatie voor u van toepassing is. Niets oplichting dus, u bent zelf akkoord gegaan. Als u 27 april uw bestelling gedaan heeft, dan kunt u 27 mei pas iets ondernemen tegen Bol.com. Waarschijnlijk is uw tv dan allang bij u afgeleverd. Laat u dat hier ook even weten? Of durft u daar dan niet voor uit te komen.

Uit de Algeme verkoopvoorwaarden:
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

NeoDutchio
Berichten: 5937
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 mei 2017 19:10

Fam Gr schreef:Oplichting is het. Je besteld iets voor een actie prijs wat op voorraad is. Vervolgens lever je gewoon niet uit. Stort het geld terug sorry is iets mis gegaan u kunt hem voor een hogere prijs opnieuw bestellen. O meneer u bent het er niet mee eens? Heb alles naar het hoofdkantoor gedaan om te kijken of u het voor de actie prijs mag bestellen. Dit kan wel max 4 dagen duren. En dan zo een antwoord na 3 toezeggingen van BOL.COM dat het geleverd zou worden.
Wilt u even de betekenis opzoeken van het woord oplichting. Kunt u daarna de woorden laster en smaad ook bekijken.
Maar als ik het begrijp is dit een vervolg op uw eerdere verhaal? Schijnbaar is de tv dus niet meer te achterhalen waar deze gebleven is en heeft u het geld terug gestort gekregen? Als de tv echt kwijt is gegaan tijdens de bezorging is heel vervelend en natuurlijk krijgt u te horen dat Bol graag wilt leveren, maar als iets niet meer te traceren is houdt het op. Ondanks de toezeggingen. Uw bestelde tv is kwijt, dus u krijgt uw betaalde bedrag retour, lijkt mij een heel net gebaar. Oplichting is iets anders hoor.
En heeft u al 4 dagen gewacht op antwoord van Bol? U bent namelijk heel goed in eerst roepen en dan pas afwachten op een reaktie die netjes binnen een korte termijn komt.

Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 01 mei 2017 19:16

Natuurlijk zullen we het laten weten als de tv uiteindelijk toch nog afgeleverd wordt.
We voelen ons nu aan het lijntje gehouden door bol.com.
Dan hadden ze meteen eerlijk moeten zijn en niet steeds met andere verhalen moeten komen.
Dynalogic zou het fout gedaan hebben, de fout zou liggen bij de logistieke afdeling van bol.com, dan weten ze niet waar het is fout gegaan, vervolgens is het pakket zoek en nu gaan ze de order annuleren (wat overigens vrijdag niet mogelijk was) en kunnen wij een nieuwe bestelling doen voor een hoger bedrag? Dat is toch geen eerlijke oplossing?
We hebben een toezegging per e-mail ontvangen van bol.com (geen standaard bevestiging) dat de tv vrijdag 28 april afgeleverd zou worden.
Ja, we zijn inmiddels 4 dagen (vrijdag, zaterdag, zondag, maandag) verder.

Nijogeth
Berichten: 2645
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Nijogeth » 01 mei 2017 20:24

2 dagen dus? Zaterdag en zondag zijn weekenddagen, die tellen niet.

sylvesterb
Berichten: 3358
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door sylvesterb » 01 mei 2017 20:30

Nijogeth schreef:2 dagen dus? Zaterdag en zondag zijn weekenddagen, die tellen niet.
En donderdag was een nationale feestdag. TS is erg ongeduldig en heeft geen enkele begrip dat er wel eens iets logistiek fout kan gaan bij een aanbieder die 10 duizenden pakketten per dag verstuurd.

BOL.COM heeft aangegeven dat ze gaan kijken of ze iets met de oude prijs kunnen doen, ja dit duurt 4 dagen want een klantenservice medewerker mag dit uiteraard niet zelf bepalen. Heb enig geduld... Je zet je hier een beetje voor *** namelijk.

Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 01 mei 2017 20:46

Ik heb wel degelijk begrip dat er iets logistiek fout kan gaan.
Maar blijf eerlijk naar de klant.
Zoals ik al zei zullen we het zeker melden als het opgelost is en wij de tv geleverd hebben gekregen.
Toch vreemd dat ze nu met de oplossing komen, order van € 580,00 annuleren en nieuwe order plaatsen van € 799,00. Dat is toch niet eerlijk?

Ik zet me totaal niet voor *** !

Makkelijk praten als het jou niet betreft.....

NeoDutchio
Berichten: 5937
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 mei 2017 21:16

Fam Gr schreef:Ik heb wel degelijk begrip dat er iets logistiek fout kan gaan.
Maar blijf eerlijk naar de klant.
Zoals ik al zei zullen we het zeker melden als het opgelost is en wij de tv geleverd hebben gekregen.
Toch vreemd dat ze nu met de oplossing komen, order van € 580,00 annuleren en nieuwe order plaatsen van € 799,00. Dat is toch niet eerlijk?

Ik zet me totaal niet voor *** !

Makkelijk praten als het jou niet betreft.....
U toont absoluut geen begrip. U heeft ook totaal geen idee hoe het logistieke proces te werk gaat. U heeft ook totaal geen idee wat de procedures zijn van de medewerkers. En u snapt er helemaal niets van wat het betekend dat ze gaan overleggen en dat ze er bij u op terugkomen. Dus ja, u zet zichzelf hartstikke voor ***

Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 01 mei 2017 21:26

Ze zijn er al op teruggekomen. U leest niet goed.

Ach ik zal wellicht iets niet snappen maar u begrijpt er helemaal niks van.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Student90 » 01 mei 2017 21:38

Fam Gr schreef:Ze zijn er al op teruggekomen. U leest niet goed.

Ach ik zal wellicht iets niet snappen maar u begrijpt er helemaal niks van.
U heeft een TV besteld. De TV wordt niet geleverd op de afgesproken leverdatum. Bol.com geeft aan te gaan uitzoeken of de TV niet toch onderweg is i.p.v. direct te annuleren (dan staat het in het systeem als geannuleerd, maar is de TV misschien wel onderweg naar u; begrijpelijk dus dat ze het eerst gaan uitzoeken.). Het blijkt dat de TV in ieder geval niet (met vertraging) onderweg is naar u, dus de enige optie dan is om de reeds geplaatste order te annuleren, zodat een nieuw opdracht ingevoerd kan worden. De TV is nu niet meer te koop voor € 580,-; die bestelling kan dus in beginsel niet meer worden gedaan. Dit alles speelt sinds 28 april (dat is incl. vandaag 2 werkdagen). Bol.com is wel bereid om het hogerop te bespreken (lees: uw situatie voor te leggen, zodat u alsnog slecht € 580,- hoeft te betalen). Het hogerop bespreken kan nog max. 4 werkdagen duren.

Vult u het a.u.b. aan, indien de samenvatting niet klopt.

NeoDutchio
Berichten: 5937
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 01 mei 2017 22:02

Student90 schreef:
Fam Gr schreef:Ze zijn er al op teruggekomen. U leest niet goed.

Ach ik zal wellicht iets niet snappen maar u begrijpt er helemaal niks van.
U heeft een TV besteld. De TV wordt niet geleverd op de afgesproken leverdatum. Bol.com geeft aan te gaan uitzoeken of de TV niet toch onderweg is i.p.v. direct te annuleren (dan staat het in het systeem als geannuleerd, maar is de TV misschien wel onderweg naar u; begrijpelijk dus dat ze het eerst gaan uitzoeken.). Het blijkt dat de TV in ieder geval niet (met vertraging) onderweg is naar u, dus de enige optie dan is om de reeds geplaatste order te annuleren, zodat een nieuw opdracht ingevoerd kan worden. De TV is nu niet meer te koop voor € 580,-; die bestelling kan dus in beginsel niet meer worden gedaan. Dit alles speelt sinds 28 april (dat is incl. vandaag 2 werkdagen). Bol.com is wel bereid om het hogerop te bespreken (lees: uw situatie voor te leggen, zodat u alsnog slecht € 580,- hoeft te betalen). Het hogerop bespreken kan nog max. 4 werkdagen duren.

Vult u het a.u.b. aan, indien de samenvatting niet klopt.
Sterker, TS krijgt vrijdagavond om 19:00u te horen dat zijn/haar bestelling niet meer zal komen. Uitgaande van kalenderdagen is het dag 1 zaterdag, dag 2 zondag, dag 3 maandag en dag 4 dinsdag. Om maar over werkdagen te zwijgen. Maar ja, met al die vrije dagen steeds en het zonder tv thuis moeten zitten lijken de dagen wel om te vliegen. We zitten nu pas aan het eind van dag 3.

Tot op heden dikke pluim voor Bol.com, ondanks Koningsdag toch de tv willen opsporen en wanneer blijkt dat die echt verdwenen is de order direct annuleren. Ik hoop dat ze meelezen hier, een klant als TS zou ik niet meer opnieuw iets aan willen verkopen gezien de reaktie.

Fam Gr
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:11

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Ongelezen bericht door Fam Gr » 01 mei 2017 22:24

Maar bol.com bevestigd wel op woensdag 26/4 dat zij het uitgezocht hebben dat de TV 26/4 niet geleverd is en dat zij via het hoofdkantoor te horen hebben gekregen dat de TV vrijdag 28/4 alsnog bij ons afgeleverd zou worden!
Dit hebben wij zwart op wit.
En dan geeft Dynalogic opnieuw aan dat zij geen zending hebben ontvangen.

Via Dynologic ontvangen wij tweemaal een manco melding. (Toeval??)

Natuurlijk kan er overal iets mis gaan, daar heb ik begrip voor, maar tot tweemaal toe?
En kom dan niet na een dag lang bellen (lees diverse telefoongesprekken waarin niemand ons kon helpen) ineens met het verhaal dat het pakket zoek zou zijn.

En dan nu met de oplossing komen om opnieuw een order te plaatsen met een hoger bedrag?
Noemt u dat klantvriendelijk?
Terugbel afspraken niet nakomen? Is dat klantvriendelijk?
Klanten opzadelen met een fout van bol.com. Is dat klantvriendelijk?

U komt overigens ook niet erg vriendelijk over......

Gesloten