LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen glimlach bij Coolblue

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Annie4Time
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:19

Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Annie4Time »

De service van Coolblue verloopt bij ons niet met een glimlach.
Er zou een witgoed apparaat bezorgd worden. Ochtend voor vrij genomen nadat we eerst maar eens gebeld hadden wanneer we eindelijk bericht zouden krijgen wanneer het apparaat bezorgd zou worden.
Instructievideo bekeken en de avond ervoor alles afgekoppeld, leeg laten lopen, slangen vastgeplakt en alles zo opgeruimd en neergezet dat de bezorger goed het oude apparaat mee kan nemen en ruimte heeft om het nieuwe er neer te zetten.

De afspraak stond gepland in de ochtend tussen 7.30 en 11.30 uur. Maar dat kreeg ik pas te horen de middag ervoor nadat ik gebeld had. Anders kreeg ik het pas te horen via de mail de avond van te voren. Duhuh lekker handig er moet toch iemand thuis zijn om het apparaat te ontvangen ed. Gelukkig kon ik de ochtend vrij krijgen. Keurig stond ik aangekleed en wel gepoetst en geschoren om 7.30 uur klaar. Je weet tenslotte maar nooit. Om 8.30 uur toch nog even kijken bij de verzendstatus gekeken of er misschien iets meer bekend was over het bezorgtijdstip. Tot mijn stomme verbazing zag ik daar staan dat de afspraak verzet was naar 's avonds 21.30 uur. Ik vloog uit mijn dak. Neem ik daar een ochtend vrij voor staat alles klaar en dan flikken ze je dit. Gelijk de klantenservice gebeld nou niks glimlach. Sorry meneer maar wij kunnen de planning niet meer veranderen. Dus het wordt een dag later. HOEZO EEN DAG LATER!!! NU en wel vanochtend nog. Nee sorry gaat echt niet. Hoe laat dan de volgende dag. Ja weet ik ook niet. Kan het dus weer om 21.30 uur worden. Ja sorry dat kan.

Weten ze bij Coolblue wel dat mensen op vrijdag- en zaterdagavond misschien eens uit willen of bezoek hebben of een feestje zouden kunnen hebben. Weten ze bij Coolblue wel dat de KLANT ook een leven heeft en glimlachend het weekend in wil gaan. Kennelijk niet kennelijk geldt de service van Coolblue alleen maar voor de inplanner en bezorger zelf.

Ik had dus een afspraak op vrijdagavond en zaterdagavond. Met als gevolg dat ik op vrijdagavond op tijd naar huis moest omdat de kans zou bestaan dat de bezorger om 7.30 uur op ZATERDAGMORGEN al voor de deur zou kunnen staan.
Wat een K service. Nou echt niet met een glimlach, die glimlach is mij ondertussen wel vergaan.
Bij Coolblue kun je prima een pakket laten bezorgen door PostNL of dergelijke. Maar hun eigen bezorgservice is waardeloos geregeld.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In dat geval kunt het beste om een moment dat u het uitkomt met uw auto en aanhanger naar de plaatselijke witgoedspecialist gaan en daar de machine kopen en ophalen. Hoe durft Coolblue bij u langs te komen op het moment dat u wilt uitslapen. En hoe durven ze pas de avond van te voren (zoals het netjes in de voorwaarden staat) te melden wat hun tijdslot is.
Waarom besteld u überhaupt iets online terwijl u geen tijd heeft om het in ontvangst te nemen? Of denkt u dat een groot bedrijf als Coolblue hun agenda naast die van u gaan leggen?

Moiseule58

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

NeoDutchio schreef:In dat geval kunt het beste om een moment dat u het uitkomt met uw auto en aanhanger naar de plaatselijke witgoedspecialist gaan en daar de machine kopen en ophalen. Hoe durft Coolblue bij u langs te komen op het moment dat u wilt uitslapen. En hoe durven ze pas de avond van te voren (zoals het netjes in de voorwaarden staat) te melden wat hun tijdslot is.
Waarom besteld u überhaupt iets online terwijl u geen tijd heeft om het in ontvangst te nemen? Of denkt u dat een groot bedrijf als Coolblue hun agenda naast die van u gaan leggen?
Het gaat erom dat TS onnodig vrij heeft moeten nemen, niet om het uitslapen. Er zijn inderdaad transportbedrijven die constant de levering opschuiven. Er zijn ook nog klanten van Coolblue die een werkgever hebben, die niet op deze ongein zit te wachten dat een werknemer de avond van tevoren vrij vraagt. Het is inderdaad handiger om iets bij een lokale leverancier te kopen (kan ook telefonisch), dan wordt de levering en plaatsing veel beter geregeld.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Een typisch voorbeeld van een klant die denkt dat de hele wereld om hem heen gebouwd is, ieder bedrijf zich compleet naar zijn wensen moet schikken, wanneer het hem uitkomt en op manier die voor hem het minste moeite kost. Totaal geen enkel inlevingsvermogen in het proces dat nodig is om na de enorme moeite van een paar muisklikken vanuit de luie stoel een apparaat van 100kg voor uw deur te krijgen. Klakkeloos akkoord gaan met alle voorwaarden en uitleg die Coolblue geeft vooraf, en achteraf het schandalig vinden dat deze (nooit gelezen) voorwaarden ook daadwerkelijk toegepast worden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

De nadelen van de opkomt van webshops.

NeoDutchio's reactie is wat flauw natuurlijk, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Ja TS, wat nou als de bestelbus waar jouw bestelling in zat door een omgevallen boom in de file is komen te staan (of nog extremer - is geraakt door de boom). Is dan de service van Coolblue nalatig of ben je zelf te veeleisend?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door sjohie »

Annie4Time schreef:De service van Coolblue verloopt bij ons niet met een glimlach.
Er zou een witgoed apparaat bezorgd worden. Ochtend voor vrij genomen nadat we eerst maar eens gebeld hadden wanneer we eindelijk bericht zouden krijgen wanneer het apparaat bezorgd zou worden.
Instructievideo bekeken en de avond ervoor alles afgekoppeld, leeg laten lopen, slangen vastgeplakt en alles zo opgeruimd en neergezet dat de bezorger goed het oude apparaat mee kan nemen en ruimte heeft om het nieuwe er neer te zetten.

De afspraak stond gepland in de ochtend tussen 7.30 en 11.30 uur. Maar dat kreeg ik pas te horen de middag ervoor nadat ik gebeld had. Anders kreeg ik het pas te horen via de mail de avond van te voren. Duhuh lekker handig er moet toch iemand thuis zijn om het apparaat te ontvangen ed. Gelukkig kon ik de ochtend vrij krijgen. Keurig stond ik aangekleed en wel gepoetst en geschoren om 7.30 uur klaar. Je weet tenslotte maar nooit. Om 8.30 uur toch nog even kijken bij de verzendstatus gekeken of er misschien iets meer bekend was over het bezorgtijdstip. Tot mijn stomme verbazing zag ik daar staan dat de afspraak verzet was naar 's avonds 21.30 uur. Ik vloog uit mijn dak. Neem ik daar een ochtend vrij voor staat alles klaar en dan flikken ze je dit. Gelijk de klantenservice gebeld nou niks glimlach. Sorry meneer maar wij kunnen de planning niet meer veranderen. Dus het wordt een dag later. HOEZO EEN DAG LATER!!! NU en wel vanochtend nog. Nee sorry gaat echt niet. Hoe laat dan de volgende dag. Ja weet ik ook niet. Kan het dus weer om 21.30 uur worden. Ja sorry dat kan.

Weten ze bij Coolblue wel dat mensen op vrijdag- en zaterdagavond misschien eens uit willen of bezoek hebben of een feestje zouden kunnen hebben. Weten ze bij Coolblue wel dat de KLANT ook een leven heeft en glimlachend het weekend in wil gaan. Kennelijk niet kennelijk geldt de service van Coolblue alleen maar voor de inplanner en bezorger zelf.

Ik had dus een afspraak op vrijdagavond en zaterdagavond. Met als gevolg dat ik op vrijdagavond op tijd naar huis moest omdat de kans zou bestaan dat de bezorger om 7.30 uur op ZATERDAGMORGEN al voor de deur zou kunnen staan.
Wat een K service. Nou echt niet met een glimlach, die glimlach is mij ondertussen wel vergaan.
Bij Coolblue kun je prima een pakket laten bezorgen door PostNL of dergelijke. Maar hun eigen bezorgservice is waardeloos geregeld.
Toch knap, het is een van de best aangeschreven en beoordeelde Nederlandse webwinkels, en ze dan zo afbranden, enkel omdat ze doen wat in de voorwaarden staat. :shock: Sterker nog, ik ken mensen die juist bij hén bestellen als ze zeker willen weten dat eea geleverd wordt zoals afgesproken. Ook ik bestel daarom wel eens bij ze, ook al zijn ze niet de absoluut goedkoopste.

Transporteurs rijden over wegen, die hebben wel eens een file, of lekke band, zegmaar ongemakken die elke Nederlander wel eens heeft, en praktisch gezien niks aan te doen is. En dat je de middag ervoor bericht krijgt over het exacte tijdslot de volgende dag, is zoals het bij alle betere transporteurs werkt, en ook staat daar altijd bij dat dit alsnog indicatief is. Dat jij daar vervolgens allemaal dingen aan op gaat hangen alsof het in beton gegoten is, is je eigen keuze en inschatting.

Zoals al geopperd, met jouw eisenpakket en zienswijze moet je niks online bestellen, maar met een boedelbak naar een lokale witgoedhandelaar gaan, dan heb je alles in eigen beheer, en ben je nergens van afhankelijk.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 07 okt 2018 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door newmikey »

Annie4Time schreef:HOEZO EEN DAG LATER!!! NU en wel vanochtend nog.
Ik kan me iets voorstellen bij hoe dit contact is verlopen. Het lijkt me dat het servicerecord van deze webstore boekdelen spreekt en u van goede huize dient te komen om daar een deukje in te kunnen slaan. Met deze opstelling is dat in ieder geval niet gelukt hier.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Leo The Emperor schreef:
webshopeigenaar14 schreef:Een typisch voorbeeld van een klant die denkt dat de hele wereld om hem heen gebouwd is, ieder bedrijf zich compleet naar zijn wensen moet schikken, wanneer het hem uitkomt en op manier die voor hem het minste moeite kost. Totaal geen enkel inlevingsvermogen in het proces dat nodig is om na de enorme moeite van een paar muisklikken vanuit de luie stoel een apparaat van 100kg voor uw deur te krijgen. Klakkeloos akkoord gaan met alle voorwaarden en uitleg die Coolblue geeft vooraf, en achteraf het schandalig vinden dat deze (nooit gelezen) voorwaarden ook daadwerkelijk toegepast worden.
Een typisch voorbeeld van een webshop eigenaar die denkt dat de hele wereld om hem draait en dat klanten zich moeten schikken en gewoon aanwezig moeten zijn als hij dat wil. Totaal geen inlevingsvermogen dat klanten ook gewoon overdag moeten werken. Wel met een paar muisklikken een betalingsverplichting laten aangaan, maar vervolgens mt een muisklik 3 pagina's algemene voorwaarden met kleine lettertjes van toepassing verklaren. En dan maar klagen dat klanten klagen.
You got me :)

In werkelijkheid is het inderdaad zo dat iedere webshop maximaal 1 bestelling per dag aanneemt, de volledige bezorgservice afhuurt op de dag dat het afgeleverd moet worden zodat deze ene bestelling onder politie escorte naar de klant gaat wanneer deze zeker thuis is, de algemene voorwaarden vanuit de surinaamse lokale vishandel kopieert (omdat er nu eenmaal wettelijk gezien voorwaarden moeten zijn) en een ict team inhuurt zodat er bij een toevallige storing bij de bank direct ingegrepen kan worden.

Dit is echter een goed bewaard geheim onder de webwinkels.

In dit geval heeft coolblue volledig geblundert doordat er onvoorziene omstandigheden waren waarbij de aflever afspraak verzet moest worden, geen rekening heeft gehouden dat de klant een baan heeft en graag uit wilt gaan gevolgd door uitslapen. Daarnaast heeft het bedrijf tegen alle verwachtingen in die dag waarschijnlijk nog duizenden andere bestellingen aangenomen waardoor de focus niet meer voor 100% op deze klant gelegd kon worden. De klant staat inderdaad volledig in zijn recht om hier schande van te spreken en dit bedrijf publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

Welkom in het digitale tijdperk waar de klant koning is.

Annie4Time
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:19

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Annie4Time »

De reden waarom wij bij Coolblue besteld hebben is dat wij geen trekhaak hebben en het apparaat dus niet zelf kunnen halen. Om vrienden cq familie daar voor in te schakelen was geen optie. Dit zou hen vele uren vrije tijd gekost hebben met al dat heen en weer rijden. Ook hun tijd is kostbaar. En wat is er mis mee om gebruik te maken van de bezorgdienst van Coolblue waarbij wij notabene het apparaat al de zondag ervoor besteld hebben. Speciaal om rekening te houden met opnemen van een vrije ochtend of middag.

Wat ik echter heel vreemd vind is dat het bij Coolblue kennelijk wel mogelijk is de ingeplande afspraak plotseling te veranderen van 's morgens naar 's avonds. Maar als ik als klant vraag om het apparaat dezelfde ochtend nog bezorgd te krijgen dan is dat niet mogelijk. Vreemd eenrichtingsverkeer.

Overigens waren wij bekend met de voorwaarden tav de bezorgtijden. Maar het kan toch geen kwaad om even van te voren te bellen en Coolblue te vragen of er al iets meer bekend is over de bezorgtijd. Dit was bij hoge uitzondering het geval. Dan houd ik daar rekening mee.

Ook vreemd dat de pakketdiensten van PostNL en DPD ed wel een tijdsbestek van ca 2 uur kunnen geven waarin het pakket bezorgd wordt maar dat de bezorgdienst van Coolblue dit niet kan. Alleen een tijdsbestek van 4 uur.

Ik kan tot op zekere hoogte begrijpen hoe systemen werken ook binnen bedrijven als Coolblue. Maar in ons geval vind ik het absoluut geen service om een geplande afspraak zomaar te veranderen van de ochtend naar de avond. Ik heb ook een prive leven.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Annie4Time schreef:De reden waarom wij bij Coolblue besteld hebben is dat wij geen trekhaak hebben en het apparaat dus niet zelf kunnen halen. Om vrienden cq familie daar voor in te schakelen was geen optie. Dit zou hen vele uren vrije tijd gekost hebben met al dat heen en weer rijden. Ook hun tijd is kostbaar. En wat is er mis mee om gebruik te maken van de bezorgdienst van Coolblue waarbij wij notabene het apparaat al de zondag ervoor besteld hebben. Speciaal om rekening te houden met opnemen van een vrije ochtend of middag.

Wat ik echter heel vreemd vind is dat het bij Coolblue kennelijk wel mogelijk is de ingeplande afspraak plotseling te veranderen van 's morgens naar 's avonds. Maar als ik als klant vraag om het apparaat dezelfde ochtend nog bezorgd te krijgen dan is dat niet mogelijk. Vreemd eenrichtingsverkeer.

Overigens waren wij bekend met de voorwaarden tav de bezorgtijden. Maar het kan toch geen kwaad om even van te voren te bellen en Coolblue te vragen of er al iets meer bekend is over de bezorgtijd. Dit was bij hoge uitzondering het geval. Dan houd ik daar rekening mee.

Ook vreemd dat de pakketdiensten van PostNL en DPD ed wel een tijdsbestek van ca 2 uur kunnen geven waarin het pakket bezorgd wordt maar dat de bezorgdienst van Coolblue dit niet kan. Alleen een tijdsbestek van 4 uur.

Ik kan tot op zekere hoogte begrijpen hoe systemen werken ook binnen bedrijven als Coolblue. Maar in ons geval vind ik het absoluut geen service om een geplande afspraak zomaar te veranderen van de ochtend naar de avond. Ik heb ook een prive leven.
De afspraak is gepland in de ochtend, maar door file, ziekte, kapotte auto, wat dan ook moet de planning omgegooid worden. Uw zending wordt apart gezet en de eerste chauffeur die weer terug komt krijgt de opdracht om uw pakket te bezorgen. En dan vind u het vreemd dat ze die ochtend niet kunnen leveren? Als er geen auto of chauffeur is door welke omstandheid dan ook kan er simpelweg niet bezorgd worden.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Regggy »

Annie4Time schreef:De service van Coolblue verloopt bij ons niet met een glimlach.
HOEZO EEN DAG LATER!!! NU en wel vanochtend nog.
Als jij zo tegen mij zou praten zou ik ook geen poot meer uitsteken om je te helpen, en je apparaat lekker in de dichtstbijzijnde vijver hebben gegooid, Driewerf hoera voor Coolblue!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door sjohie »

Een postpakket is max 10kg, en mag maar 100 x 50 x 50 cm zijn. Dat ze dat zo nauwkeurig kunnen bestellen, wil niet zeggen dat een transporteur (geen postbezorger of pakketdienst) dit ook kan met een witgoedapparaat..

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Annie4Time schreef:De reden waarom wij bij Coolblue besteld hebben is dat wij geen trekhaak hebben en het apparaat dus niet zelf kunnen halen. Om vrienden cq familie daar voor in te schakelen was geen optie. Dit zou hen vele uren vrije tijd gekost hebben met al dat heen en weer rijden. Ook hun tijd is kostbaar. En wat is er mis mee om gebruik te maken van de bezorgdienst van Coolblue waarbij wij notabene het apparaat al de zondag ervoor besteld hebben. Speciaal om rekening te houden met opnemen van een vrije ochtend of middag.
Dan is het inderdaad heel vervelend als de planning toch anders loopt en slecht uitkomt.
Annie4Time schreef:Wat ik echter heel vreemd vind is dat het bij Coolblue kennelijk wel mogelijk is de ingeplande afspraak plotseling te veranderen van 's morgens naar 's avonds. Maar als ik als klant vraag om het apparaat dezelfde ochtend nog bezorgd te krijgen dan is dat niet mogelijk. Vreemd eenrichtingsverkeer.
De afspraak wordt naar later verzet omdat het logistiek niet mogelijk is het op het afgesproken tijdstip bij u te krijgen. Iets naar achter verschuiven is eenvoudiger dan naar voren. Als u zelf op uw werk aangeeft dat u de samenvatting van de vergadering niet om 3u 's middags af kunt hebben, maar dit helaas na sluitingstijd wordt is het niet redelijk dat uw baas dan niet snapt dat als het toch verschoven moet worden dit net zo goed naar 9u 's ochtends verschoven kan worden.[/quote]
Annie4Time schreef:Overigens waren wij bekend met de voorwaarden tav de bezorgtijden. Maar het kan toch geen kwaad om even van te voren te bellen en Coolblue te vragen of er al iets meer bekend is over de bezorgtijd. Dit was bij hoge uitzondering het geval. Dan houd ik daar rekening mee.


Dit is niet meer dan normaal en Coolblue heeft u toen ook een tijdstip doorgegeven.
Annie4Time schreef:Ook vreemd dat de pakketdiensten van PostNL en DPD ed wel een tijdsbestek van ca 2 uur kunnen geven waarin het pakket bezorgd wordt maar dat de bezorgdienst van Coolblue dit niet kan. Alleen een tijdsbestek van 4 uur.
Er zit een enorm logistiek verschil tussen een bezorger die 400 pakketten in 1 wijk bezorgt, of een transporteur die 12 bezorgingen in 1 of 2 provincies moet afleveren. Postnl haalt het opgegeven tijdsbestek ook regelmatig niet. Van de logistieke managers hoor ik vaker dat dit erg frustrerend is aangezien zij het liefst geen tijdsbestek willen aangeven. Dit kan door verkeer, drukte, het weer etc altijd veranderen. Aangezien de klanten dit toch min om meer eisen wordt het gedaan, om vervolgens boze klanten te krijgen als het niet nagekomen kan worden. Kip en ei verhaal.
Annie4Time schreef:Ik kan tot op zekere hoogte begrijpen hoe systemen werken ook binnen bedrijven als Coolblue. Maar in ons geval vind ik het absoluut geen service om een geplande afspraak zomaar te veranderen van de ochtend naar de avond. Ik heb ook een prive leven.
Het is inderdaad heel vervelend. Maar dit soort transporten zijn een grote onkostenpost voor de winkels (meestal gratis boven een bepaald bedrag of tegen een 'kleine vergoeding') en dienen daarom zo economisch mogelijk ingeplanned te worden. Indien er op het laatste moment afleverpunten bij komen die een betere route mogelijk maken kan het zijn dan een eerder geplande levering daar de dupe van wordt. Dit is helaas een van gevolgen van het klanten gewend zijn alles zo goedkoop mogelijk te krijgen (logisch vanuit de klant zijn perspectief.)

Zo te lezen is de eerste frustratie er een beetje uit en kan er realistischer naar de situatie gekeken worden. Dit soort zaken zijn begrijpelijk frustrerend en ergerlijk. Maar gebeuren, en het is voor een winkel met letterlijk duizenden bestellingen gewoon niet mogelijk om iedere klant perfect te bedienen, vooral indien dit persoonlijke voorkeuren betreft.

U heeft als klant deze week 1 bestelling geplaatst bij deze winkel en dat is helaas anders gelopen dan ideaal. In uw beleving een 100% foutscore voor de winkel dus. De winkel heeft deze week echter 10.000 bestellingen verwerkt waarvan er 9.982 foutloos verlopen zijn. Voor de winkel een succes score van 99,8 % dus. Die 0,2% duikt vervolgens het internet op om publiekelijk te waarschuwen NOOIT bij deze verschrikkelijke winkel te kopen omdat zij als klant schandalig behandeld zijn. Rekening houdend met het feit van 9 van de 10 klachten van klanten komen door onrealistiche verwachtingen, makkelijk naar tevredenheid uitgelegd of opgelost hadden kunnen worden door even contact op te nemen met de betreffende winkel, is het erg makkelijk om je frustratie op internet te delen. Zoals het bekende gezegde gaat, de klant is altijd koning, mits deze zich ook als een koning gedraagt.

Moiseule58

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Annie4Time schreef:De reden waarom wij bij Coolblue besteld hebben is dat wij geen trekhaak hebben en het apparaat dus niet zelf kunnen halen. Om vrienden cq familie daar voor in te schakelen was geen optie. Dit zou hen vele uren vrije tijd gekost hebben met al dat heen en weer rijden. Ook hun tijd is kostbaar. En wat is er mis mee om gebruik te maken van de bezorgdienst van Coolblue waarbij wij notabene het apparaat al de zondag ervoor besteld hebben. Speciaal om rekening te houden met opnemen van een vrije ochtend of middag.

Wat ik echter heel vreemd vind is dat het bij Coolblue kennelijk wel mogelijk is de ingeplande afspraak plotseling te veranderen van 's morgens naar 's avonds. Maar als ik als klant vraag om het apparaat dezelfde ochtend nog bezorgd te krijgen dan is dat niet mogelijk. Vreemd eenrichtingsverkeer.

Overigens waren wij bekend met de voorwaarden tav de bezorgtijden. Maar het kan toch geen kwaad om even van te voren te bellen en Coolblue te vragen of er al iets meer bekend is over de bezorgtijd. Dit was bij hoge uitzondering het geval. Dan houd ik daar rekening mee.

Ook vreemd dat de pakketdiensten van PostNL en DPD ed wel een tijdsbestek van ca 2 uur kunnen geven waarin het pakket bezorgd wordt maar dat de bezorgdienst van Coolblue dit niet kan. Alleen een tijdsbestek van 4 uur.

Ik kan tot op zekere hoogte begrijpen hoe systemen werken ook binnen bedrijven als Coolblue. Maar in ons geval vind ik het absoluut geen service om een geplande afspraak zomaar te veranderen van de ochtend naar de avond. Ik heb ook een prive leven.
Blijkbaar ben ik de uitzondering hier, maar ik heb wel begrip voor TS. Een ochtend vrij nemen en dan bericht krijgen dat het later op de dag wordt, dat kan gebeuren met witgoed, meubels etc. Maar gelijk bellen en te horen krijgen dat het de volgende dag ergens tussen 07.30 en 21.30 uur wordt, daar wordt niemand vrolijk van. Blijft mijn tip: kijk op het internet wat je wilt kopen en bel een lokale witgoedwinkel en dan leveren zij meestal voor dezelfde prijs, misschien een beetje meer. Dan kun je de afspraken vertrouwen en wordt alles vakkundig geplaatst. Dit heb ik de afgelopen twee jaar meerdere keren met witgoed gedaan.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Annie4Time schreef:De reden waarom wij bij Coolblue besteld hebben is dat wij geen trekhaak hebben en het apparaat dus niet zelf kunnen halen. Om vrienden cq familie daar voor in te schakelen was geen optie. Dit zou hen vele uren vrije tijd gekost hebben met al dat heen en weer rijden. Ook hun tijd is kostbaar. En wat is er mis mee om gebruik te maken van de bezorgdienst van Coolblue waarbij wij notabene het apparaat al de zondag ervoor besteld hebben. Speciaal om rekening te houden met opnemen van een vrije ochtend of middag.
Tja, dan had je dus bij BCC ofzo in de winkel moeten bestellen. Hebben wij ook gedaan en zelf de dag aangegeven waarop het geleverd diende te worden. Is ook netjes gebeurd.

Als je bij een website iets bestelt zonder specifiek afgesproken aflevermoment moet je ook niet gaan klagen als het niet precies wanneer het jou schikt wordt afgeleverd.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Annie4Time schreef:Keurig stond ik aangekleed en wel gepoetst en geschoren om 7.30 uur klaar. Je weet tenslotte maar nooit.
En toen moest ik wel lachen

Annie4Time
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:19

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Annie4Time »

Het kan nog gekker bij Coolblue. Ze hebben het toch gepresteerd om de wasmachine gisteravond om 21.15 uur te bezorgen.Maar NIET zoals in de voorwaarden staat om een kwartier van te voren te bellen?!?!? Zoals wij al hadden aangegeven zouden wij niet thuis zijn, wij waren aan het eten met vrienden. Kaartje in de bus gedaan dat ze de volgende dag weer zouden komen. Volgens de voorwaarden van Coolblue zouden we dus voor 2 uur 's nachts een berichtje krijgen wanneer de nieuwe afspraak gepland zou staan. Deze kregen we dus 's nachts om 1 uur. Toen wij al lagen te slapen. Moet ik dan tot 2 uur wachten??? En ja hoor de volgende ochtend om 7.30 uur ging de telefoon wij zijn over een kwartier bij u.
Nogmaals ik kan een hoop begrijpen maar ik ben klant en zo ga je niet met klanten om. De communicatie tussen de klantenservice van Coolblue en de inplanning van de afspraken van Coolblue werkt voor geen meter.

De hier gegeven reacties komen vermoedelijk van mensen die zelf een bedrijf hebben en vanuit hun eigen standpunt denken en handelen. Ik vind het niet normaal om vlak voor tijd een afspraak om te gooien van in de ochtend naar de avond. Dan zul je daar iets anders voor moeten bedenken ga daar klantvriendelijker mee en neem dan contact op met de klant of het schikt of om een andere afspraak te maken.

Afijn mijn nieuwe apparaat snort er weer over en ik hoop er lang plezier van te hebben. Einde verhaal.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De hier gegeven reacties komen vermoedelijk van mensen die zelf een bedrijf hebben en vanuit hun eigen standpunt denken en handelen. Ik vind het niet normaal om vlak voor tijd een afspraak om te gooien van in de ochtend naar de avond. Dan zul je daar iets anders voor moeten bedenken ga daar klantvriendelijker mee en neem dan contact op met de klant of het schikt of om een andere afspraak te maken.

Wat ik dan weer niet begrijp dat u dit niet kunt of wilt begrijpen. Stel u heeft een afspraak in de morgen staan en op de weg daarnaartoe krijgt u een aanrijding. U moet op dat moment gaan bellen dat u op dat moment niet kunt komen. Zou de partij waar u naar toe was ook boos moeten worden op u?

En de communicatie tussen Coolblue en de planner van de afspraken? Dit is een extern bedrijf, ze zitten dus niet naast elkaar in een gebouw.

Gelukkig is het voor u opgelost.

Mucha

Re: Geen glimlach bij Coolblue

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten