LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Anne Meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2017 17:58

Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Anne Meijer »

Bij AH gaat het er niet altijd even eerlijk toe. Zijn bijvoorbeeld de ontbijtgranen in de aanbieding dan staan er in de winkel meerdere soorten uitgestald. De goedkope hebben een prijskaartje (bijvoorbeeld havermout grof nu 74 cent en havermout fijn nu 74 cent, maar de duurdere soorten zijn niet geprijsd, zoals spelthavermout dat ondanks de aanbieding bijna 4 x duurder is.
Duurdere producten, zoals biologische tomaten, moeten het ook vaak zonder prijs doen,. De klant vindt ze blijkbaar anders snel te duur.

Wat mij nu overkwam is echter van een andere orde.
Vandaag riep de kassière enthousiast: als u er nog voor 84 cent bij koopt, komt u op 20 euro en krijgt u 5 euro korting. Ik haastte mij om de rij te verlaten om er iets bij te halen en op het benodigde bedrag te komen. Toen de medewerkster vervolgens mij postcode en huisnummer vroeg, voelde ik nattigheid. Te laat stelde ik de vraag of ik er misschien Air Miles voor in had geleverd. Dat bevestigde ze dat. Het voordeeltje van 5 euro bleek mij mij 1000 Air Miles gekost. Als ik de vraag niet had gesteld, had ik het niet eens geweten. Nu is het inwisselen van Air Miles bij AH altijd al mogelijk, maar alleen aantrekkelijk bij geselecteerde producten (dvd's, toegangskaarten voor attractieparken, dierenparken en AH Fotoservice). Je ontvangt dan per ingewisselde Air Miles 1 cent. Bij boodschappen maar een halve cent per Mile.

Het tijdschrift Plus beantwoordt op PlusOnline de vraag: Wat is een airmiles waard? als volgt: "De huidige waarde van een Air Miles is minimaal 1 eurocent. Als u benzinevouchers van Shell koopt zijn de Air Miles maar een halve eurocent waard, conform de waarde van de spaarzegels van Shell. Er zijn ook uitschieters naar boven, onder meer bij inwisseling bij bijvoorbeeld Landal Greenparks.

AH deelt mee in de opbrengst van de Air Miles en steekt 50% in eigen zak.

Ik weet niet of alle Air Miles-spaarders op het 'voordeel' worden geattendeerd of dat het een eigen initiatief van de overigens aardige kassière was, maar door het nadeel als een voordeel te presenteren, gaat voor mij het bedrijf over de schreef.
Een kennis van mij zei dat haar was gevraagd of ze Air Miles wilde inwisselen.

De klantenservice bevestigde de 'actie', maar boekte na mijn bezwaar 500 airmiles op mijn Air Miles-rekening bij en melding maken van mijn klacht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon airmiles pasje weggooien. Onbewust heeft het meedoen aan zo'n spaarsysteem (negatieve) invloed op je koopgedrag. Dat is wat AH ook graag wil: meer verkopen. Niet meedoen aan airmiles maakt dat de gemiddelde consument op termijn goedkoper uit is.

Net zoals die bonuskaart van ze. Ik heb beiden niet.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door lijfrente »

Bob Schurkjens schreef:Gewoon airmiles pasje weggooien. Onbewust heeft het meedoen aan zo'n spaarsysteem (negatieve) invloed op je koopgedrag. Dat is wat AH ook graag wil: meer verkopen. Niet meedoen aan airmiles maakt dat de gemiddelde consument op termijn goedkoper uit is.

Net zoals die bonuskaart van ze. Ik heb beiden niet.

Onzin reactie.
Pasje weggooien, dan ben je nog altijd lid van Airmiles.

Als je geen lid meer wil zijn, kan je dit door je uit te schrijven .

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2017 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik krijg bij de betaalpaal van de AH altijd de vraag of ik airmiles wil inwisselen. Dus volgens mij is het niet echt een speciale actie. Maar de eerste vraag die dan bij mij op komt is inderdaad hoeveel een airmile dan oplevert. Raar en slordig dat de caissière dat dan niet aan je heeft verteld.

Bij mij hebben die airmiles trouwens weinig 'aankoopstimulerend' effect, juist omdat ze zo weinig nut hebben. (In tegenstelling tot de bonuskaart)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Gewoon airmiles pasje weggooien. Onbewust heeft het meedoen aan zo'n spaarsysteem (negatieve) invloed op je koopgedrag. Dat is wat AH ook graag wil: meer verkopen. Niet meedoen aan airmiles maakt dat de gemiddelde consument op termijn goedkoper uit is.

Net zoals die bonuskaart van ze. Ik heb beiden niet.
Met de bonuskaart krijg je nu een tweede fles wasmiddel gratis. Katsjing 6 euro korting. Regelmatig is onze bonuskorting teller de helft van het bedrag wat we uitgeven...en ja dan krijg je er ook nog airmiles en allerlei spaarzegels gratis bij. Mijn neefje is altijd heel blij met de voetbalplaatjes, om maar een voorbeeld te noemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door sjohie »

Anne Meijer schreef:Bij AH gaat het er niet altijd even eerlijk toe. Zijn bijvoorbeeld de ontbijtgranen in de aanbieding dan staan er in de winkel meerdere soorten uitgestald. De goedkope hebben een prijskaartje (bijvoorbeeld havermout grof nu 74 cent en havermout fijn nu 74 cent, maar de duurdere soorten zijn niet geprijsd, zoals spelthavermout dat ondanks de aanbieding bijna 4 x duurder is.
Duurdere producten, zoals biologische tomaten, moeten het ook vaak zonder prijs doen,. De klant vindt ze blijkbaar anders snel te duur.

Wat mij nu overkwam is echter van een andere orde.
Vandaag riep de kassière enthousiast: als u er nog voor 84 cent bij koopt, komt u op 20 euro en krijgt u 5 euro korting. Ik haastte mij om de rij te verlaten om er iets bij te halen en op het benodigde bedrag te komen. Toen de medewerkster vervolgens mij postcode en huisnummer vroeg, voelde ik nattigheid. Te laat stelde ik de vraag of ik er misschien Air Miles voor in had geleverd. Dat bevestigde ze dat. Het voordeeltje van 5 euro bleek mij mij 1000 Air Miles gekost. Als ik de vraag niet had gesteld, had ik het niet eens geweten. Nu is het inwisselen van Air Miles bij AH altijd al mogelijk, maar alleen aantrekkelijk bij geselecteerde producten (dvd's, toegangskaarten voor attractieparken, dierenparken en AH Fotoservice). Je ontvangt dan per ingewisselde Air Miles 1 cent. Bij boodschappen maar een halve cent per Mile.

Het tijdschrift Plus beantwoordt op PlusOnline de vraag: Wat is een airmiles waard? als volgt: "De huidige waarde van een Air Miles is minimaal 1 eurocent. Als u benzinevouchers van Shell koopt zijn de Air Miles maar een halve eurocent waard, conform de waarde van de spaarzegels van Shell. Er zijn ook uitschieters naar boven, onder meer bij inwisseling bij bijvoorbeeld Landal Greenparks.

AH deelt mee in de opbrengst van de Air Miles en steekt 50% in eigen zak.

Ik weet niet of alle Air Miles-spaarders op het 'voordeel' worden geattendeerd of dat het een eigen initiatief van de overigens aardige kassière was, maar door het nadeel als een voordeel te presenteren, gaat voor mij het bedrijf over de schreef.
Een kennis van mij zei dat haar was gevraagd of ze Air Miles wilde inwisselen.

De klantenservice bevestigde de 'actie', maar boekte na mijn bezwaar 500 airmiles op mijn Air Miles-rekening bij en melding maken van mijn klacht.
De caissière is te pro-actief geweest, inwisselen gaat altijd op aangeven van de klant. Je wordt er wel wat op gewezen door berichten op van die afstandhoudertjes op de lopende band voor de kassa etc, maar wat zij heeft gedaan is dus niet zoals ze is geïnstrueerd. Tenminste, zo was het toen ik er nog werkte, en hoe ze volgens mijn neef, supermarktmanager bij AH, tot nu toe werken. Het feit dat je klacht geregistreerd is, en je wat nieuwe miles hebt gekregen als goedmakertje zegt wat dat betreft genoeg.

Wij doen al boodschappen bij de AH, en diverse filialen van ze, zolang je er airmiles kan sparen, en dit is ons nog nooit overkomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij Hein Albert in mijn buurt krijg je altijd bonuskorting. Ook als je geen bonuskaart hebt. Andere supermarkten in de buurt die het moeilijk hebben door de macht van AH bezoek ik ook graag.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door lijfrente »

Bob Schurkjens schreef:Bij Hein Albert in mijn buurt krijg je altijd bonuskorting. Ook als je geen bonuskaart hebt. Andere supermarkten in de buurt die het moeilijk hebben door de macht van AH bezoek ik ook graag.
Maar geen airmiles(acties), dat is waar het topic over gaat. :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt. Ik laat me niet lijmen voor een halve procent korting. De uitgever van Airmiles heet niet voor niets Loyalty Management Nederland bv.

Ik laat mijn loyaliteit niet managen

midiman
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:44

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door midiman »

PS: Je kunt je AirMiles ook doneren aan Stichting AAP.

En inderdaad bij ons in het dorp roepen dat je een bonuskaart hebt maar ff vergeten bent, doet de AH medewerker grijpen naar een winkel-bonuskaart.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik spaar al meer dan 10 jaar geen airmiles meer. Wel wandelkilometers . Ik heb meer dan genoeg bijelkaar voor een gratis voetreis naar Rome :-)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is me hier dus ook overkomen, kwam ik een week of twee geleden achter. Exact hetzelfde: er werd gevraagd om mijn gegevens, dan kreeg ik 5 euro korting. Verder werd er niets gezegd over airmiles. Dat was in januari. Pas vorige week keek ik weer eens naar mijn saldo, en inderdaad, waren er dus 1000 afgeschreven. Ben je toch al heel wat jaren aan het sparen om tot de 1400 te komen, ben je er zo ineens 1000 kwijt.

Het advies van airmiles is contact op te nemen met de klantenservice van de appie, maar die waren onbereikbaar. Te druk. Zeker met al die onterecht afgeschreven airmiles.

Een paar dagen later kreeg ik een mail van airmiles wat of dat ik er nou van vond. Dat was simpel: nok nou maar met dit systeem, dit heeft geen enkel nut.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door gemist »

Costnix schreef:Ik spaar al meer dan 10 jaar geen airmiles meer. Wel wandelkilometers . Ik heb meer dan genoeg bijelkaar voor een gratis voetreis naar Rome :-)
U heeft die geheel onverzorgde voetreis naar Rome gewonnen? Gefeliciteerd!

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Airmilesacties bij AH? Wees op uw hoede!

Ongelezen bericht door Alex E »

Bij Praxis kan je altijd 10% korting krijgen tegen inlevering van airmiles. 1000 airmiles zijn dan, net als bij Shell en AH € 5,= waard. Bij Bol.com mag je net zoveel airmiles inwisselen als je zelf wilt, ook hier geldt dat 1000 miles € 5,= waarde hebben. Bij vliegtickets.nl is het mogelijk om € 100,= korting te krijgen tegen inlevering van 10.000 miles en bij acties krijg je € 100,= korting voor 5.000 miles. Staat allemaal duidelijk aangegeven op de site van Airmiles. Ook AH geeft op haar site duidelijk aan wanneer je airmiles kunt inwisselen en welke de waarde de airmiles vertegenwoordigen. Airmiles sparen is gratis en regelmatig kun je extra miles sparen. De AH cassiere ging er vanuit dat u van de hoed en de rand wist bij het inwisselen van de airmiles, achteraf helaas ten onrechte, maar ik vind dat AH uw klacht uitstekend heeft opgelost. Het staat iedereen vrij om wel of geen airmiles te sparen. Ik heb er al veel voordeel van gehad.

Gesloten