Radar

toggle menu

Horecaworld failliet, bestellen toch nog mogelijk?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.

Horecaworld failliet, bestellen toch nog mogelijk?

door Tijgertjes86 » 12 okt 2017 16:27

Goede dag.
Mijn ouders hebben voor mij een dubbel deurs vriezer gekocht bij horeca World op 26 september op de site stond mits voorradig binnen 24 tot 48 uur levering.
Nu heb ik op 02-10-2017 maar eens gebeld wanneer ze contact met me op gingen nemen over de levering.
Toen kreeg ik te horen dat hij niet voorradig was en dat ze dachten dat hij de week erop wel zou zijn.
Nu had ik vanmorgen zo iets van nou ik heb nog niets gehoord dus zal ze maar weer eens even bellen.
Toen kwam ik tot mijn verbazing er achter dat ze failliet zijn. Dat stond op de voicemail ingesproken ook met een website voor meer informatie.

Nu heb ik het advocaten kantoor al gecontacteerd en ze blijken sinds gisteren failliet te zijn 11-10-2017.
Maar nu komt mijn probleem.

Hoe kan het zijn dat een bedrijf die online zijn spullen verkoopt op dit moment nog steeds online spullen kan verkopen terwijl ze al failliet zijn.

Zie bijgevoegde foto.
Bijlagen
EEF32A0A-4121-4912-8B97-F937FD25E2B9.png
EEF32A0A-4121-4912-8B97-F937FD25E2B9.png (130.87 KiB) 1161 keer bekeken

Tijgertjes86

RE: Horecaworld failliet, bestellen toch nog mogelijk?

door NeoDutchio » 13 okt 2017 09:40

Stel uw vraag aan de curator, die kan er antwoord op geven.
NeoDutchio

door Henk Toeter » 13 okt 2017 09:55

Dat iets of iemand failliet is betekend niet dat deze niet meer mag deelnemen aan het economisch verkeer. De onderneming wordt nu door de curator bestuurd in plaats van door het bestuur. Als deze doorstart- of verkoopmogelijkheden ziet kan het zijn dat de onderneming gewoon door blijft draaien. Dat maakt het voor een eventuele aspirant-koper aantrekkelijker om tot koop over te gaan.

Richt u tot de curator en meld u als schuldeiser van de failliete onderneming. Dit zijn z'n gegevens.

Curator: mr. R. Le Grand
Adres: Coolsingel 104 3011AG Rotterdam
Telefoon: 010-2617500

Rechtbank: Rechtbank Rotterdam
Rechter-commissaris: mr. W.J. Geurts - de Veld
Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000015728:F001
Insolventienummer: F.10/17/468
Henk Toeter

door 16again » 13 okt 2017 09:58

Henk Toeter schreef:Dat iets of iemand failliet is betekend niet dat deze niet meer mag deelnemen aan het economisch verkeer. De onderneming wordt nu door de curator bestuurd in plaats van door het bestuur.

Dat weet ik toch liever van te voren... Denk aan garantie , en het risico van vooruitbetaling

Henk Toeter schreef:Richt u tot de curator en meld u als schuldeiser van de failliete onderneming.

.....en sluit achteraan in de rij met schuldeisers.
16again

door Moneyman » 13 okt 2017 10:01

Tijgertjes86 schreef:Maar nu komt mijn probleem.

Waarom is dat jouw probleem? Voor jou is dat helemaal niet relevant, jouw bestelling dateert immers van voor het faillissement.
16again schreef:
Henk Toeter schreef:Dat iets of iemand failliet is betekend niet dat deze niet meer mag deelnemen aan het economisch verkeer. De onderneming wordt nu door de curator bestuurd in plaats van door het bestuur.

Dat weet ik toch liever van te voren... Denk aan garantie , en het risico van vooruitbetaling

Eens. Gelukkig kan je het ook weten, want de registers zijn openbaar.
Moneyman

door Speedy123 » 16 okt 2017 04:31

Hee dat bedrijf ken ik, daar heeft mijn vrouw verleden jaar een serveertafel besteld en betaald maar die werd nimmer geleverd. Diverse keren gereclameerd mar ze gaven niet thuis en het bedrag was te weinig voor de rechtsbijstand verzekering.

Nu maar de curator aanschrijven, de claim staat nog steeds open.
Speedy123

door sylvesterb » 16 okt 2017 06:35

16again schreef:.....en sluit achteraan in de rij met schuldeisers.

Dat geld voor TS maar niet voor eventuele consumenten/bedrijven die na 11 oktober hebben besteld.
sylvesterb

door Speedy123 » 17 okt 2017 02:05

16again schreef:
Henk Toeter schreef:Richt u tot de curator en meld u als schuldeiser van de failliete onderneming.
.....en sluit achteraan in de rij met schuldeisers.

Ik weet het, de kans dat we ooit ons geld terug klrijgen is zeer miniem echter ik ga me toch melden. Voor hetzelfde geldt probeert dit bedrijf een doorstart te maken en een regeling te treffen met haar schuldeisers. Dan kan je toch beter geregistreerd zijn bij de curator.
Speedy123

door R.Zwierink » 17 okt 2017 08:53

Ik vind het ook vreemd dat er op de website niets over het faillissement of een eventuele doorstart wordt vermeld. Klanten kunnen nog steeds bestellen en betalen en gaan er hierbij vanuit dat de bestelde goederen binnen enkele dagen geleverd zullen worden. Ik begrijp dat de curator graag de webiste online houdt voor een eventuele doorstart, maar waarom geen melding dat de uitlevering van bestellingen door omstandigheden wat langer op zich kan wachten?
R.Zwierink

Sorteer op

Keer terug naar Winkels