LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
virgini
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2017 14:38

Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door virgini »

Hallo,
Iemand ervaring bij het bestellen bij dekbedovertrek.com?

Zie hieronder? tot op heden nog steeds geen terug betaling ontvangen.

Bestelling begin juli 2017 geplaatst bij dekbedovertrek.com direct online betaald.
Geen pakket werd er toegestuurd na enkele e-mails te sturen kreeg ik als melding dat mijn bestelde dekbed niet voorradig was. Dus heb ik mijn bestelling geannuleerd zodat ik mijn centen terug gestort kon krijgen. Na heel veel mails te sturen zonder antwoord. , kreeg ik reactie en werd er beloofd half augustus de terug betaling uit te voeren. In augustus geen terug betaling gekregen, pas in september reactie op mij vele mailtje ontvangen dat er pas eind oktober kan terug betaald worden! Ze houden me aan het lijntje, telefonisch zijn ze niet te bereiken. Dit kan toch niet?

weet er iemand raad?
mvg,
virgini

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een aantekende brief sturen met daarin de ontbinding van de overeenkomst en het verzoek tot terugbetaling binnen de wettelijke termijn van 14 dagen.
Na 14 dagen opnieuw een herinnering sturen met daarin dat het binnen 7 dagen terug betaald moet zijn, anders wordt er een incassobureau ingeschakeld
Na deze 7 dagen contact zoeken met een incassobureau en de vordering uit handen geven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door crazyme »

Om welk bedrag gaat het en wat heeft u zelf bedacht ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:Om welk bedrag gaat het en wat heeft u zelf bedacht ?
Bedrag is niet relevant. Terugbetaling dient wettelijk binnen 14 dagen te geschieden. Dit riekt naar oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:
crazyme schreef:Om welk bedrag gaat het en wat heeft u zelf bedacht ?
Bedrag is niet relevant. Terugbetaling dient wettelijk binnen 14 dagen te geschieden. Dit riekt naar oplichting.
Als het oplichting zou zijn meteen aangifte doen en aan de hoogste boom ophangen. Gezien de webshop en de reclames die ze maken is het echt geen oplichtingsbedrijfje hoor.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn ervaringen ...

Stuur opnieuw een aanmaning met een tijdslimiet en kondig aan, dat het bedrijf daarna over hun trage/niet-communicatie op social media meer kan lezen. Vaak verrassend, hoe snel dit werkt en naast uw geld krijgt u vaak ook veel sorry , sorry, sorry ...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
crazyme schreef:Om welk bedrag gaat het en wat heeft u zelf bedacht ?
Bedrag is niet relevant. Terugbetaling dient wettelijk binnen 14 dagen te geschieden. Dit riekt naar oplichting.
Natuurlijk is het schadebedrag relevant voor de te ondernemen actie.
Denk even na voordat je wat roept.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
olaf79 schreef:
crazyme schreef:Om welk bedrag gaat het en wat heeft u zelf bedacht ?
Bedrag is niet relevant. Terugbetaling dient wettelijk binnen 14 dagen te geschieden. Dit riekt naar oplichting.
Natuurlijk is het schadebedrag relevant voor de te ondernemen actie.
Denk even na voordat je wat roept.
Of het bedrag nu hoog of laag is, voor de procedure maakt dit niet uit. Na 2 keer een ingebreke stelling kan er een incassobureau op gezet worden.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

virgini schreef:Ze houden me aan het lijntje, telefonisch zijn ze niet te bereiken. Dit kan toch niet?
weet er iemand raad?
Dit kan inderdaad niet. U heeft een reactie en daarmee bewijs dat uw herroeping per e-mail is aangekomen. Er is niet binnen de 14 dagen terug betaald, dus verzuim is reeds ingetreden. Indien u wenst kun u hier direct een incassobureau op zetten. De schuldenaar moet daar een vergoeding van 48,40 euro voor betalen, waarbij ik er vanuit ga dat de hoofdsom onder 266,67 euro ligt.Het sturen van een aangetekende brief kost u allemaal geld en levert u niets op.
NeoDutchio schreef:Of het bedrag nu hoog of laag is, voor de procedure maakt dit niet uit. Na 2 keer een ingebreke stelling kan er een incassobureau op gezet worden.
Onjuist. Je kent het recht duidelijk niet. Ten eerste, een hoeft ingebrekestelling niet twee keer te worden verstuurd. Ten tweede, hoeft er hier helemaal geen ingebrekestelling te worden verstuurd, omdat verzuim van rechtswege intreed na het verstrijken van de 14 dagen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dekbedovertrek.com wil beloofd bedrag niet uitbetalen

Ongelezen bericht door crazyme »

En voor een post van een paar tientjes ga je geen werk verzetten. Een vordering van 500 euro zou je bij de rechtsbijstand neer kunnen leggen.

Overigens wanneer de debiteur niet betaald zal de rekening bij ts terechtkomen.

Incassobureau roepen is gemakkelijk, maar die werken niet voor niets. Het bewijs moet ook nog eens dicht zijn.

Wanneer het werkelijk oplichting is kun je maar beter je verlies nemen.

Gesloten