LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
BPFR
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017 20:28

Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door BPFR »

Onze dochter zag op de website van Bol.com een camera voor een bedrag van € 65,00 (adviesprijs € 88,95). Met de door haar bij elkaar verzamelde verjaardag centjes had ze precies genoeg om deze camera te kunnen kopen.
Bij ontvangst van de camera hebben wij de factuur direct betaald. Bij een controle achteraf bleek de factuur echter voor een bedrag te zijn van € 88,95 in plaats van de € 65,00. Er is dus een bedrag te veel betaald van € 23,95.
Hierover hebben wij meerdere malen contact opgenomen met Bol.com en de leverancier van de camera BATE BVBA. Ondanks dat het bedrag van € 65,00 nog steeds op de site staat weigeren beide partijen het te veel betaalde bedrag terug te storten. Met een zeer verdrietige dochter omdat zij nu weet dat er onterecht te veel voor de camera is betaald.
[Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd] Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.
De benodigde vervolg artikelen bestellen we voortaan op een andere site dan Bol.com.
SLECHTE SERVICE BOL.COM!
Laatst gewijzigd door Radar op 20 okt 2017 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit is een "direct klaar" kamera met een filmpack voor 10 foto's voor € 23,00, dus € 2,30 per foto. Absoluut kort van interesse. Zeker niet ideaal voor een kleiner/jonger kind. Stuur het ding binnen 14 dagen retour en koop een kamera die goedkoper in gebruik is, een eenvoudige digitale.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Wat Mahadma al aangaf 14 dagen retourrecht kan je gebruik van maken.
En de camera is op veel plaatsen te krijgen voor dezelfde prijs.
https://tweakers.net/pricewatch/372170/ ... blauw.html
Waaronder ook winkels die waarschijnlijk ook bij u in de buurt zitten, zeker voor garantie is dat wel aan te raden kan de kleine altijd voor ondersteuning even binnen lopen

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Wat mij onduidelijk is, is hoe het bedrag van 65,00 naar 88,95 is kunnen veranderen. Ik ben zeer bekend met bol (ook als verkoper) en een prijs bij een artikel kan nooit zomaar veranderen in een winkelmandje. Dit is namelijk simpel computercode. Dat het bij 1 artikel fout gaat is dan ook te verwaarlozen. Het zou dan bij miljoenen artikelen in de aanbieding fout gegaan moeten zijn. Als ik een dergelijke camera als test in het winkelmandje leg, zie ik bij het afrekenen ook netjes 65,00 euro staan.

Kan het toevallig zijn dat je niet alleen de camera, maar per ongeluk de camera met accessoires (filmpack) besteld hebt?

Ook het meesturen van een factuur, indien gekozen is voor achteraf betalen, is een automatisch proces waarbij de online prijs eigenlijk niet kan afwijken van de factuurprijs.

Edit: het feit dat bol niet meegaat in het terugbetalen van het verschil tussen de 'echte' prijs en de gefactureerde prijs doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Gezien bol werkelijk alles doet om een klant tevreden te houden, vermoed ik dat er een goede reden is om dat hier niet te doen.
Kunt u inderdaad een foto laten zien van de rekening (persoonsgegevens etc weghalen) en een link naar het artikel? De aanbieder lijkt overigens niet meer actief te zijn.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 20 okt 2017 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waarom ga je achteraf controleren of een factuur klopt en niet op het moment van betalen? Zat u te slapen tijdens het betalen?

Overigens doet dat niks af aan het feit dat u gewoon uw geld dient terug te krijgen. Maak even een screenshot of foto van de bol.com website.

willem89440
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2018 17:30

Re: Klacht tegen Bol.com en BATE BVBA

Ongelezen bericht door willem89440 »

BATE BVBA:
Ik had een horloge besteld maar dat wordt niet geleverd op de afgesproken datum. Daarna een klacht bij ze ingediend en gevraagd waar het horloge bleef. Ze reageerden hier niet op. Ik ga mijn geld terug vragen, gelukkig met creditcard betaald.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2018 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gesloten