Pagina 1 van 2

Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 13:36
door Roelie72
Op 11 dec heb ik een macbook geretourneerd en ben inmiddels met verschillende verhalen van kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. Meerdere keren gebeld, steeds andere antwoorden. Maar ondertussen heb ik mijn geld nog niet retour, moet meerdere malen formulieren invullen die al verstuurd zijn en ondertussen duurt en duurt het maar. Onprofessionaliteit ten top! Wanneer dit niet heel spoedig afgehandeld wordt zal ik in de toekomst geen bestelligen meer plaatsen bij Wehkamp en tevens mijn rechtsbijstandverzekering in gaan schakelen. We praten over bij 1400 euro! Ik vind dit echt ongehoord! En lees meerdere vergelijkbare verhalen op internet over soortgelijke situaties bij dit bedrijf! Een onnodige en tijdrovende situatie is dit inmiddels geworden. Wehkamp los het op!!!

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 14:18
door mahadma
Een Macbook van € 1.400,00 zou ik persoonlijk toch echt niet per internet bestellen maar halen bij een fysieke winkel en dan zeker niet bij een wehkramp. Maar retour gestuurd op 11-12-2017, dus geschat 13-12-2017 weer ontvangen zijn, dan binnen 14 dagen (normale dagen) je geld retour is normaal, het is nu 21-12-2017, dus amper 7 / 8 dagen, in een topdrukte maand, u heeft nog geen recht om hoog van de toren te blazen. Zeker het laatste deel van uw vraag is om uw woorden te gebruiken "ongehoord".

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 14:27
door alfatrion
Heb je een track-en-trace code? En zo ja, heb je deze gegeven? Zo nee, dan mag men wachten tot het product is ontvangen of de track-en-trace code wordt ontvangen. Verzuim doet zijn intreden 14 dagen na de herroeping.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 14:39
door moederslink
Roelie72 schreef:Op 11 dec heb ik een macbook geretourneerd en ben inmiddels met verschillende verhalen van kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. Meerdere keren gebeld, steeds andere antwoorden. Maar ondertussen heb ik mijn geld nog niet retour, moet meerdere malen formulieren invullen die al verstuurd zijn en ondertussen duurt en duurt het maar. Onprofessionaliteit ten top! Wanneer dit niet heel spoedig afgehandeld wordt zal ik in de toekomst geen bestelligen meer plaatsen bij Wehkamp en tevens mijn rechtsbijstandverzekering in gaan schakelen. We praten over bij 1400 euro! Ik vind dit echt ongehoord! En lees meerdere vergelijkbare verhalen op internet over soortgelijke situaties bij dit bedrijf! Een onnodige en tijdrovende situatie is dit inmiddels geworden. Wehkamp los het op!!!
Voordat een retour bij Wehkamp is " verwerkt " ben je al gauw minimaal 1 week verder , ze sturen dan een bevestigingsmail naar je emailadres. Heeft u deze al binnen ? Rond de 18e- 20e ?
Daarna nog 14 dagen om het geld terug te storten, dan zit je op begin januari , dus helaas nog ff dimmen en afwachten.
Bellen heeft geen enkel nut daarmee kan bovendien ook nog het retourproces verstoord worden en wordt er mogelijk gedacht dat het zoek is en moeten er weer allerlei formulieren worden ingevuld.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 15:59
door michieldejong
Ze beloven zelf het geld binnen twee werkdagen terug te storen na verwerking van de retour, als het betaald is met ideal:
https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/I ... ect=103861

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 16:16
door moederslink
Ja , maar is het retour dan al " verwerkt ?" Dat is nog maar de vraag.
Zodra het daar echt verwerkt is krijg je ook een bevestigingsmail . Vergeet niet : het is nu TOPdrukte .

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 21:29
door olaf79
TOPdrukte is niet relevant. Daarvoor heb je uitzendkrachten die je dan maar inhuurt.

TS is wel heel ongeduldig. Volgens de wet heeft het bedrijf 14 dagen de tijd om het geld terug te storten en die periode is nog niet voorbij. Voor zover ik weet gaat deze termijn in op de dag dat de retour is ontvangen. Let ook even op dat je verzending deugdelijk is verpakt en is verzekerd. Je bent als je het artikel retourneert aansprakelijk dat deze heel aankomt.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 21:34
door alfatrion
olaf79 schreef:TOPdrukte is niet relevant.
Het is relevant voor de eigen toezegging. Betaling moet plaats vinden binnen twee werkdagen na verwerking en binnen veertien dagen na ontbinding, mits het product of trace code is ontvangen. Als Wehkamp normaal binnen drie dagen terugbetaald en nu binnen veertien dag, vanwege de topdrukte, dan is mijn inziens niets aan de hand.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 21:58
door moederslink
Blijft nog steeds mijn vraag overeind staan :
- is het retour überhaupt al wel verwerkt en heeft TS daar een bevestigingsmail van ontvangen?
Uit eigen ervaring : ik bestel nl regelmatig bij Wehkamp , als ik het retour stuur duurt de verwerking minimaal 1 week en zodra het verwerkt is krijg ik het op de mail te lezen.
TS heeft het op 11 dec retour gestuurd , zodra het verwerkt is in het systeem krijgt TS daar een mail over . Zo niet dan is het nog niet verwerkt .De verwerking heeft bij ons ook wel eens 12 dagen geduurd.
Het kan zijn dat de verwerking nu ook iets langer duurt , we zitten pas op de 21e .
Bellen of mailen heeft ook geen enkel nut en nmm is TS te ongeduldig . We zijn net 10 dagen verder na het retourneren.
Het geld wordt daarna altijd vlot teruggestort.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 21 dec 2017 22:13
door sylvesterb
Roelie72 schreef:Wanneer dit niet heel spoedig afgehandeld wordt zal ik in de toekomst geen bestelligen meer plaatsen bij Wehkamp
Dank dat Wehkamp nog geen eens rauwig is als je niets meer besteld. Ik neem aan dat je een aankoop van een Macbook goed overweegt en weet wat je besteld. Als je hem dan na het bestellen retour stuurt maak Wehkamp enkel kosten.
Roelie72 schreef:En tevens mijn rechtsbijstandverzekering in gaan schakelen.
Wehkamp heeft nog wel een tijdje om het te verwerken je rechtsbijstand zal dus weinig doen. Je stuurt je pakket terug in de drukste periode van het jaar dan kun je wat verwerkingstijd verwachten.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 22 dec 2017 03:41
door Roelie72
Bedankt voor de reacties! Ik heb geen mail van Wehkamp ontvangen dat het retour verwerkt wordt en bij het track& tracenummer krijg ik ook gedn informatie. Op hun site staat dat retouren binnen 5 werkdagen verwerkt worden. En het herroepingsrecht gaat in op het moment van het aanmelden van het retour heb ik gelezen. Wat mij zo boos maakt is dat ik 3 verschillende verhalen heb gekregen van 3 verschillende medewerkers van de klantenservice. Afgelopen maandag is mij bv beloofd dat het geld binnen 2 tot 3 werkdagen op mijn rekening zou staan. Wanneer dit niet gebeurd is en ik vandaag weer aan de bel trek krijg ik een ander verhaal. Dit frustreert mij met name. En het feit dat het idd druk kan zijn en het langer kan duren, maar ik krijg 0,0 info van wehkamp. Geen email, niks. Moet er zelf steeds achteraan bellen

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 22 dec 2017 07:44
door Mk
Dus als ik het goed begrijp heeft wehkamp jouw retour dus nog helemaal niet ontvangen? Ik zou me dan eerst tot de vervoerder richten om na te gaan waar je pakket is.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 22 dec 2017 08:21
door Roelie72
Ze hebben de retourzending wel binnen gekregen. Dat hoor ik vd klantenservice die ik belde. Heb er zelf geen mail van gekregen

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 22 dec 2017 09:38
door olaf79
alfatrion schreef:
olaf79 schreef:TOPdrukte is niet relevant.
Het is relevant voor de eigen toezegging. Betaling moet plaats vinden binnen twee werkdagen na verwerking en binnen veertien dagen na ontbinding, mits het product of trace code is ontvangen. Als Wehkamp normaal binnen drie dagen terugbetaald en nu binnen veertien dag, vanwege de topdrukte, dan is mijn inziens niets aan de hand.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Top drukte is geen reden je niet aan de wet of je eigen AV te houden...

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 08:38
door chrisd1
Roelie72 schreef:Op 11 dec heb ik een macbook geretourneerd en ben inmiddels met verschillende verhalen van kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. Meerdere keren gebeld, steeds andere antwoorden. Maar ondertussen heb ik mijn geld nog niet retour, moet meerdere malen formulieren invullen die al verstuurd zijn en ondertussen duurt en duurt het maar. Onprofessionaliteit ten top! Wanneer dit niet heel spoedig afgehandeld wordt zal ik in de toekomst geen bestelligen meer plaatsen bij Wehkamp en tevens mijn rechtsbijstandverzekering in gaan schakelen. We praten over bij 1400 euro! Ik vind dit echt ongehoord! En lees meerdere vergelijkbare verhalen op internet over soortgelijke situaties bij dit bedrijf! Een onnodige en tijdrovende situatie is dit inmiddels geworden. Wehkamp los het op!!!
Je houdt er al rekening mee, dat van jou zelf dan, ook als er b.v. ergens een valse krabbel gezet is, bewijs verlangd kan worden, dat je het macbook toch niet zelf hebt ??

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 10:38
door Roelie72
chrisd1 schreef:
Roelie72 schreef:Op 11 dec heb ik een macbook geretourneerd en ben inmiddels met verschillende verhalen van kastje naar de muur gestuurd door de klantenservice. Meerdere keren gebeld, steeds andere antwoorden. Maar ondertussen heb ik mijn geld nog niet retour, moet meerdere malen formulieren invullen die al verstuurd zijn en ondertussen duurt en duurt het maar. Onprofessionaliteit ten top! Wanneer dit niet heel spoedig afgehandeld wordt zal ik in de toekomst geen bestelligen meer plaatsen bij Wehkamp en tevens mijn rechtsbijstandverzekering in gaan schakelen. We praten over bij 1400 euro! Ik vind dit echt ongehoord! En lees meerdere vergelijkbare verhalen op internet over soortgelijke situaties bij dit bedrijf! Een onnodige en tijdrovende situatie is dit inmiddels geworden. Wehkamp los het op!!!
Je houdt er al rekening mee, dat van jou zelf dan, ook als er b.v. ergens een valse krabbel gezet is, bewijs verlangd kan worden, dat je het macbook toch niet zelf hebt ??

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 10:43
door Roelie72
chrisd1 ik begrijp echt niet wat je bedoeld! Valse krabbel?? Bewijs?? Er zijn nu 17 dagen verstreken dat ik de macbook teruggestuurd heb naar wehkamp waarvan ik een bon heb vd koerier die het kwam ophalen! Wehkamp gaf aan dat ik een formulier vermistretour moest invullen. Wat ik gedaan heb met kopie van de bon vd koerier erbij. Is het echt zo onredelijk dat ik nu mijn geld terug wil en boos ben dat ik geen concreet antwoord krijg hierover van Wehkamp? Het gaat wel om een erg groot bedrag!! Als het uzelf zou betreffen lijkt het me ook niet meer dan normaal dat je duidelijkheid wil. Op hun site pretenderen ze retouren binnen 5 werkdagen te verwerken. Nu 17 dagen verder begint mijn geduld aardig op te raken

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 11:14
door Roelie72
Idd! Als ze telefonisch anders beloven en niet nakomen zou u dat dan niet hebben? Aan deze antwoorden heb ik niet veel

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 11:19
door scontra
Roelie72 schreef:Op 11 dec heb ik een macbook geretourneerd
Alle medewerkers waren met het "verzenden" van artikelen bezig om iedere cliënt tijdig van zijn/haar "Kerstcadeau" te kunnen voorzien.
Alle retourzendingen hebben eerst een paar dagen bij de transporteur gelegen en liggen nu bij Wehkamp nog op de grote hoop, maar zullen vanaf vandaag netjes worden verwerkt, al kan dat ook wel even gaan duren aangezien er meer klanten hun aankoop retourneren :oops:

Wie doet er nou zo'n kostbare aankoop via een postorder, om het vervolgens direct en "ongebruikt"**, In de originele verpakking weer te retourneren?
**althans dat is voor TS. te hopen.

Re: Geen geld terug na retourzending bij Wehkamp

Geplaatst: 27 dec 2017 11:23
door scontra
Roelie72 schreef:Idd! Als ze telefonisch anders beloven en niet nakomen zou u dat dan niet hebben? Aan deze antwoorden heb ik niet veel
Maar ja, je moet toch wat om voor de zoveelste maal weer "even" van die ongeduldige klant af te komen, om zo een volgende te woord kunt staan. :idea:

Het zgn. 'kluitje en het riet ' verhaal.