LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
DoubleH
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:46

Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door DoubleH »

Goedendag,

Mijn zoon wil een trainingspak kopen via Gentechvrijezones.nl vanwege de lage prijs van het artikel.
Een sportshop met zo'n naam roept natuurlijk vragen op. Als ik Google kan ik verder helemaal niets vinden, echt helemaal niets.

Iemand ervaringen met deze webshop?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door Brahms »

Je wilt graag bevestigd zien wat je vermoeden is. Volgens mij klopt er iets niet.

- Alle merktrainingspakken afgeprijst van rond de E 480,- voo r rond de E 79,- Een korting is leuk, dit komt wat bizar over.

- Ga eens op zoek naar de algemene voorwaarden: Daar doen ze namelijk niet aan......

- Ga eens naar de verzend en retourvoorwaarden: Daar doen ze niet aan......

- Ga eens naar de privacy voorwaarden: Blanco pagina......

-> Klik ook even op de "A" onderaan de homepagina, je komt gelijk in China terecht !

Ik weet genoeg, en dat had je zoon zelf ook zo kunnen ontdekken.

(Maar wel goed dat je het hier meld, nu is er wel wat over te vinden op internet.)
Laatst gewijzigd door Brahms op 24 dec 2017 15:34, 4 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig dat u vooraf kijkt naar de webshop en niet achteraf zoals de meeste doen. Malafide Chinezen kopen verlopen Nederlandse websites op. Zij snappen niets van onze namen, maar als er maar een .nl extensie is hopen ze dat Nederlanders er wel intrappen. Ze bieden te goedkoop spullen aan, maar zelden dat er iets ontvangen wordt wat er besteld is. Of het is namaak en de koper krijg problemen met de douane ivm import, of je krijgt simpelweg niets. Het gaat deze personen ook om je creditcardgegevens zodat ze alle info in handen hebben om fraude te plegen. Helaas bent u niet bij elke creditcardmaatschappij verzekerd tegen dit soort fraude aangezien de webshop aan geen enkele voorwaarde voldoet.
Heel ver weg van blijven dus.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door mahadma »

Toch volkomen logisch dat je bij een site met deze naam sportkleding koopt? Heeft alles met elkaar te maken. Hoe ter wereld komt iemand op zo'n site?

DoubleH
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:46

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door DoubleH »

Hartelijk dank voor de reacties. Hij moet er maar vanaf zien: "Bezint eer ge begint"

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door Brahms »

Bedankt voor de terugkoppeling.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb het al vaker gevraagd, maar nooit een goed antwoord gekregen: hoe komen mensen in vredesnaam op dit soort sites terecht. Ik heb met heel veel zoektermen gezocht op google, duckduckgo en bing, maar ik vind ze echt niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:Ik heb het al vaker gevraagd, maar nooit een goed antwoord gekregen: hoe komen mensen in vredesnaam op dit soort sites terecht. Ik heb met heel veel zoektermen gezocht op google, duckduckgo en bing, maar ik vind ze echt niet.
Dmv zoekresultaten met een tikfout er in ofzo? Als je die adwords wat slim wegzet bij google, zou je ze daarmee kunnen lokken?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Tik in google bijvoorbeeld eens 'Adidas jack' in. Als je dan op afbeeldingen kijkt dan kom je bijvoorbeeld tegen: 50pluscafe.nl of eindexamenkabk.nl of delftdebatteert.nl of fysiotherapie.zorgsaamnijverdal.nl of autorijschoolwilhelmus.nl of vriendschapskringhoogezand.nl
Zo kom je met een vrij algemene zoekterm toch relatief snel op dit soort sites terecht.
De namen van die sites plus de belabberde inhoud zouden uiteraard alle alarmbellen af moeten laten gaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klaas Jan schreef: De namen van die sites plus de belabberde inhoud zouden uiteraard alle alarmbellen af moeten laten gaan.
Dat kan alleen als mensen de 'prijzen' nog niet gezien hebben.
Is dat wel zo - gaat verstand op 0.

juliomariner
Berichten: 4826
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaring met webshop gentechvrijezones.nl voor sportkleding?

Ongelezen bericht door juliomariner »

mahadma schreef:Toch volkomen logisch dat je bij een site met deze naam sportkleding koopt? Heeft alles met elkaar te maken. Hoe ter wereld komt iemand op zo'n site?
Heel simpel door te googlelen met afbeeldingen en dan bijvoorbeeld typen Adidas training pak goedkoop.
Ik heb dit laatst gedaan door te type Nike goedkoop, de eerste 20 afbeeldingen waren van malafide Chinese webshops.
Maar we hebben er weer een voor op het lijstje blijkbaar

Gesloten