Pagina 1 van 1

Hoverboard gekocht bij Epine in Papendrecht

Geplaatst: 13 jun 2018 11:59
door Elandjes
Januari 2018 een nieuwe hoverboard gekocht, deze kwam na 1 week gebruik in storing, Terug naar winkel geweest en met een gereset apparaat weer naar huis gegaan. 2 weken later weer in storing, weer naar Epine. Hoverboard achter gelaten voor onderzoek, daar kwam ondeskundig(?) gebruik en een nieuwe reset uit. De volgende weken enkele malen die reset thuis gegeven. In april viel het hoverboard helemaal uit, dus weer terug naar de winkel en achter gelaten voor onderzoek. Nu kwam erbondeskundig gebruik en vuil van buitenaf uit. Niet te repareren, valt niet onder garantie. Enkele malen aan het heen en weer mailen geweest. Half mei onze rechtsbijstand verzekering ingeschakeld en op hun aanraden een ingebrekstelling gestuurd. 14 dagen de tijd gegeven om het apparaat te repareren cq te vervangen voor een nieuwe. Verzekering gaf aan, op grond van non-conformiteit kan dit. Dit houdt in dat je van zo'n apparaat mag verwachten dat het niet binnen 6 maanden kapot gaat en het apparaat dus vanaf het begin niet goed is geweest. Na de 14 dagen niks gehoord van Epine...taal nog teken. Contact opgenomen met onze rechtsbijstand en omdat het bedrag te klein is voor een zaak hebben zij ons schadeloos gesteld. Frustrerend dat het bedrijf nu niet aangepakt wordt. Maar het hoverboard (ons eigendom) ligt nog bij de winkel en na lang zeuren kwam dan vandaag de mededeling dat ze het willen opsturen op onze kosten en dat er 30 euro onderzoekskosten bij komen. Dit alles binnen een half jaar en ik heb mn verhaal kort gehouden. Ik zeg....waardeloos bedrijf en koop hier niks....klantenservice is diep beneden peil.... Op internet meerdere gelijkwaardige verhalen over dit bedrijf gelezen, missxhien mooi item voor jullie?

Re: Hoverboard gekocht bij Epine in Papendrecht

Geplaatst: 13 jun 2018 17:30
door mahadma
Gelukkig weer een zaak waar we niks zouden moeten kopen, sorry, ik trek mijzelf er niets van aan.

U schrijft: "Contact opgenomen met onze rechtsbijstand en omdat het bedrag te klein is voor een zaak hebben zij ons schadeloos gesteld. Frustrerend dat het bedrijf nu niet aangepakt wordt. Maar het hoverboard (ons eigendom) ligt nog bij de winkel en na lang zeuren kwam dan vandaag de mededeling dat ze het willen opsturen op onze kosten en dat er 30 euro onderzoekskosten bij komen."

Het hoverboard is u volgens uw eigen woorden: "Schadeloos gesteld". Dus u heeft geen schade (meer).

U wilt dus buiten het feit dat u schadeloos bent gesteld dat de winkel "aangepakt" wordt en nog eens gratis het oude/defecte hoverbord retour. Is dat niet driedubbel? U bent per slot volledig schadeloos gesteld.

Re: Hoverboard gekocht bij Epine in Papendrecht

Geplaatst: 13 jun 2018 18:22
door NeoDutchio
Dit is een mooi voorbeeld van recht hebben, maar niets krijgen. Zelfs de rechtsbijstand ziet er geen heil in aangezien de kosten niet opwegen tegen de baten.
U bent schadeloos gesteld, dus voor u is de kous af. Het enige dat overblijft is een nare nasmaak en die kunt u wegspoelen door negatief te zijn over deze verkoper. Recht op uw hoverboard heeft u niet, het is immers niet meer van u.

Maar het belangrijkste van alles, als er zo veel negatieve reacties van deze verkoper op internet staat, waarom toch daar bestellen? Maar ja, over elk bedrijf zijn recensies te lezen.

Re: Hoverboard gekocht bij Epine in Papendrecht

Geplaatst: 13 jun 2018 18:39
door Student90
NeoDutchio schreef:Dit is een mooi voorbeeld van recht hebben, maar niets krijgen.
TS is schadeloos gesteld... Ik denk dat meerderen zouden gaan voor "niets krijgen".