LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marcellamaria »

1,5 maand geleden heb ik een bankje besteld, maar dat bleek veel te laag. Het pakket werd supersnel en netjes geleverd. Ik heb dit artikel direct retour gestuurd na aanvraag van een retourlabel bij een andere afdeling. En toen werd het stil, heel stil. Nu zit ik 1,5 maand te wachten dat mijn bedrag retour wordt gestort. Ik heb eindeloos gebeld (er wordt niet opgenomen) en gemaild en via de chat beantwoorden ze geen vragen en zijn ze brutaal vervolgens werd ik geblokkeerd. Ik heb wel printscreens gemaakt van het brutale gedrag van de chat medewerker. Ook zeggen ze dat de email niet aangekomen is. Dat is echt vreemd want ik zie in mailbutler dat mijn mails gewoon zijn aangekomen. Ik denk dat ik naar mijn geld kan fluiten. Ik zelf kan ook niets meer doen zie mail PostNL

Hi Lilian, ik snap je heel goed maar wij kunnen alleen in opdracht van de afzender een onderzoek opstarten.
Je gaf in een eerder bericht aan de afzender van deze zending te zijn, terwijl we in onze informatievoorziening terugzien dat het verzendlabel is aangemaakt door VidaXL. We mogen alleen werken in opdracht van de persoon die ons heeft betaald voor de dienstverlening, niet de persoon die het pakket op de bus heeft gedaan. Om deze reden wil ik je vragen VidaXL contact met ons op te laten nemen zodat we het onderzoek kunnen doorzetten.

Het bedrijf reageert niet wat kan ik nu nog doen? Dank alvast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus Vidaxl heeft postnl de opdracht gegeven om het bankje bij u op te halen, danwel te laten verzenden? Dan kunnen zij ook zien wat er aan de hand is als het niet afgeleverd wordt. Dat is overigens uw probleem niet. Als u bewijs heeft dat u het verstuurd heeft moet u uw geld terug krijgen. Geef ze nog eenmalig een ultimatum en schakel daarna een incassobureau in

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u niet voor achteraf betalen gekozen hebt, maar nog belangrijker is dat u niet eerst alle klachten over hen gelezen hebt, want dan zou u zeker daar niets besteld hebben.

Dus zet uw klacht er maar bij. Bijvoorbeeld op Klachtenkompas, of Klacht.nl.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Dank voor uw reacties. Ik kreeg een mail van het bedrijf en het gaat om een derde persoon. Het zit blijkbaar nogal gecompliceerd in elkaar. Ik heb de producten besteld bij Venditaxl (is dus uiteindelijk Ebelties trading in Venlo) en moest het retour sturen naar Vidaxl. Beetje kastje van de muur. Ik had dit bedrijf van te voren opgezocht en niks dan lof. Betrouwbaar dacht ik. Ik ben er al de hele dag mee bezig om de puzzel compleet te krijgen, maar de eigenaar Wesly Ebelties is de eigenaar van Venditaxl. Ik krijg het idee dat het iets te maken heeft met dropshipping. Daarom blijft deze man buiten kijf, denk ik. Bij post vertelde ze dat Vidaxl verantwoordelijk was omdat het daar ook naar toe is gestuurd. Vidaxl heeft gereageerd en ze zeiden dat ze het bedrag retour hadden gestort aan Venditaxl. Snapt u het nog? Omdat het retour moest naar Vidaxl dacht ik dat het hetzelfde bedrijf (naam lijkt erg op elkaar) was omdat ze ook precies dezelfde spullen hebben. Bij post wilde ze me niet zo veel vertellen, omdat Vidaxl opdrachtgever was. Uiteindelijk moet Venditaxl mij dus mijn bedrag retour storten en dat hebben ze dus niet gedaan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die Venditaxl zou aangesloten zijn bij het Qshop keurmerk. Misschien daar eens contact mee opnemen?

https://www.qshops.org/webshop/view/www-venditaxl-nl

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Beste Allemaal, Dit hielp

Beste Wesley Ebelties,

U reageert niet meer en u bent u afspraak niet nagekomen. Mijn zwager heeft een invorderingsbedrijf, en ik zal daar gebruik van maken. https://www.invorderingsbedrijf.nl, ook zal ik morgen een aangifte doen bij de Politie.


Na deze mail is het bedrag na 1 , 5 maand eindelijk teruggestort.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Even een correctie denk ik want weet nog steeds niet hoe het precies zit, maar Vidaxl is een doorgeefluik het ging hier dus om VenditaXL.

marcellamaria
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2018 11:57

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door marcellamaria »

Tis een top bedrijf alleen maar goede reviews? https://www.qshops.org/webshop/view/www-venditaxl-nl en hier weer meer dan de helft slecht https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Vend ... 878_4.html. Hoe zit dat nu? Kunnen reviews onecht zijn? Natuurlijk kan dat je laat je vriendenkring wat bestellen reviews zijn veel op dezelfde dag geplaatst en hopla alleen maar tienen.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Boesta »

marcellamaria schreef:Tis een top bedrijf alleen maar goede reviews? https://www.qshops.org/webshop/view/www-venditaxl-nl en hier weer meer dan de helft slecht https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Vend ... 878_4.html. Hoe zit dat nu? Kunnen reviews onecht zijn? Natuurlijk kan dat je laat je vriendenkring wat bestellen reviews zijn veel op dezelfde dag geplaatst en hopla alleen maar tienen.

Ik vind dat u behoorlijk doorslaat met uw beschuldigingen! Het is gewoon een bedrijf wat zijn producten via de website van VidaXL aanbied. Net zoals dat bij bv Bol.com gebeurt. Dat is tegenwoordig gewoon normaal hoor..

Wij zijn al vele jaren klant bij VidaXL, hebben 96 bestellingen gedaan. Er is een enkele keer iets fout gegaan, dat werd binnen zeer korte tijd tot volle tevredenheid opgelost door VidaXL. Als je een VidaXL aankoop hebt gedaan en je stuurt die retour storten ze je geld terug op de dag dat het vervoersbedrijf het pakketje heeft afgehaald. Je hoeft dus niet te wachten tot de retour is aangekomen bij VidaXL.

Als u iets koopt bij een bedrijf wat zijn producten aanbied via de website van VidaXL is ook VidaXL afhankelijk van de acties van dat betreffende bedrijf. Net zoals dat bij bv Bol.com gaat. Het staat ook allemaal erg duidelijk vermeld in de voorwaarden c.q. informatie die u op de site kunt vinden voordat u een aankoop doet. Dat u het niet helemaal snapt en uzelf vooraf niet goed geïnformeerd heeft, is niet de schuld van VidaXL maar geheel van uzelf!

Dat de meewerk(st)ers van VidaXL onbeschoft zijn zal wel aan uw eigen houding/woordkeuze hebben gelegen. Onze ervaring is dat VidaXL een van de beste en vriendelijkste klantenservice heeft in Nederland. Wij doen bijna al onze aankopen al vele jaren online, hebben veel ervaring met klantenservice van bedrijven. De VidaXL klantenservice behoord gewoon tot de TOP!

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door simonswald »

Lijkt meer op reclame voor invorderingsbedrijf.nl,dan op een echte klacht.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door BMF »

Wij hebben ook hele goede ervaringen met VidaXL Nooit problemen mee gehad, alleen maar goede service en geld meteen retour.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Voor zover mijn ervaringen reiken met VidaXL is, is dat ze grotere artikelen leveren met DPD. Onder bepaalde (lage) bedragen hóef je het niet eens terug te sturen; dan mag je het houden, weggeven, vernietigen en betalen zij de rekening.
Ik heb dus prima ervaringen met VidaXL en met de producten.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Leuk dat er mensen reageren met goede ervaring, fijn dat die er ook zijn. Maar wij hebben ook bij vidaxl besteld, hoezen voor een bankstel. Niet bij een tussenbedrijf maar gewoon bij vidaxl zelf, na diverse mails, waarop niet geantwoord werd, via facebook messenger wat niet eens gelezen werd, geprobeerd te bellen waar er niet opgenomen werd uiteindelijk een klacht bij klachtenkompas ingediend en toen pas geld terug gekregen en ja ik ben heel netjes gebleven, want waarom zou ik dat niet zijn. Maar ook wij hebben dus meer dan 2 maanden op ons geld terug moeten wachten. Jammer dat topic steller gelijk verweten wordt niet netjes gebleven te zijn, wat ik nogal een aaname vind en dat er gezegd wordt dat topic steller reclame wil maken. Apart dat er dat soort aannames gedaan worden, terwijl op klachtenkompas erg veel klachten over het retourbeleid van vidaxl zijn! Fijn voor de klanten die geen problemen ervaren, maar zet klanten die wel problemen had niet weg als rariteiten. Kijk eerst eens even op klachtenkompas dan zie je dat topic steller zeer zeker geen uitzondering is!

Verkoperxl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2018 20:22

Re: VIDAXL: geen geld terug na retourzending, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Verkoperxl »

Beste allemaal,

Klant heeft helaas eerst overal op internet slechte reviews geplaatst en daarna ook nog even een topic aangemaakt voor oplichting en heeft pas hierna contact met mij opgenomen en hierna contact opgenomen per mail met onze klantenservice. Ik vind het zweer spijtig dat de klant te laat is uitbetaald en hier zullen wij in de toekomst dan ook beter op gaan letten. Helaas maken wij ook eens een fout en worden wij met deze fout erg zwaar gestraft.

Klant is inmiddels terug betaald en blijft helaas nare dingen posten.

Mocht u iets besteld hebben en er is iets verkeerd gegaan, stuur dan even een mail. Wij reageren altijd binnen een werkdag.

Excuus voor het ongemak wij hopen u de volgende keer beter van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Gesloten