LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Smilemore
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2018 21:46

Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door Smilemore »

Op 21 juli 2018 met twee vrienden een bezoek gebracht aan de Snipes winkel in Amsterdam. In deze winkel zag ik een T-shirt die ik graag wilde passen. Aan een medewerker gevraagd waar ik een paskamer kon vinden. Deze vertelde mij waar deze te vinden was en ik liep er naar toe. Aangezien er een lange rij stond bij de paskamer besloot ik om in de hoek van de zaak waar het rustig was snel de T-shirt even te proberen. Wat ik hierna allemaal heb meegemaakt was ongelofelijk. Desbetreffende vrouwelijke medewerker op de benedenverdieping rende op mij af, waarbij ze op een dreigende en agressieve toon schreeuwde dat ‘’niemand mij blote buik hoefde te zien’’. Ze rukte de T-shirt van mijn handen af en schreeuwde allerlei dingen toe. De helft heb ik niet kunnen verstaan omdat ik letterlijk in shock was. Aangezien zij op een dusdanige luide toon mij toeschreeuwde keken alle mensen in de zaak inmiddels mij kant op. Toen ik haar van repliek diende, corrigeerde ze mij en vertelde dat mijn zinsopbouw niet correct Nederlands was. Ik ben enorm geschrokken van deze vrouwelijke medewerker en voel me ook beledigd. De manier waarop zij met een klant communiceerde was schrikbarend. Haar agressieve houding, waarbij ze mij verbaal bejegende zorgde ervoor dat ik letterlijk en figuurlijk verstijfde. Toen ze vervolgens ook nog eens de T-shirt uit mijn handen rukte wisten mijn vrienden en ik niet wat ons overkwam. Als kers op de taart dirigeerde deze medewerker mij en mijn twee vrienden de winkel uit. De filiaalmanager kwam op dat moment nog naar ons toe om zijn excuses namens haar aan ons te bieden, maar op dat moment was het al te laat. Wat voor eens een dagje shoppen had moeten zijn liep uit op een schrikwekkende ervaring.

Wees gewaarschuwd mensen.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

"Wat voor ons een dagje shoppen had moeten zijn liep uit op een schrikwekkende ervaring."

Overdrijven is ook een vak :D

staraad
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 aug 2017 12:32

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door staraad »

En?? Gaat u nu alle fora volspammen met deze schrikbarende ervaring?
Snipes kon daar op dat moment weinig aan doen dat de desbetreffende medewerkster haar dag niet had.
Let wel, de bedrijfsleider bood zijn excuses aan, maar blijkbaar moet u toch nog even uw gram halen...... zucht.

sake1987

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door sake1987 »

Daar betalen sommigen in Amsterdam grof geld voor om zich de hemd van het lichaam te laten rukken.
Laatst gewijzigd door sake1987 op 22 jul 2018 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een vrouw in Amsterdam die de kleren van je weg rukt. Normaal moet je daar een hoop geld voor betalen.

Maar even serieus, omkleden in een kledingwinkel is nou niet echt netjes. Er is inderdaad overtrokken gereageerd, maar misschien was uw blote buik ook wel schrikwekkend voor de medewerkster.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door BL2 »

Smilemore schreef:Op 21 juli 2018 met twee vrienden een bezoek gebracht aan de Snipes winkel in Amsterdam. In deze winkel zag ik een T-shirt die ik graag wilde passen. Aan een medewerker gevraagd waar ik een paskamer kon vinden. Deze vertelde mij waar deze te vinden was en ik liep er naar toe. Aangezien er een lange rij stond bij de paskamer besloot ik om in de hoek van de zaak waar het rustig was snel de T-shirt even te proberen. Wat ik hierna allemaal heb meegemaakt was ongelofelijk. Desbetreffende vrouwelijke medewerker op de benedenverdieping rende op mij af, waarbij ze op een dreigende en agressieve toon schreeuwde dat ‘’niemand mij blote buik hoefde te zien’’. Ze rukte de T-shirt van mijn handen af en schreeuwde allerlei dingen toe. De helft heb ik niet kunnen verstaan omdat ik letterlijk in shock was. Aangezien zij op een dusdanige luide toon mij toeschreeuwde keken alle mensen in de zaak inmiddels mij kant op. Toen ik haar van repliek diende, corrigeerde ze mij en vertelde dat mijn zinsopbouw niet correct Nederlands was. Ik ben enorm geschrokken van deze vrouwelijke medewerker en voel me ook beledigd. De manier waarop zij met een klant communiceerde was schrikbarend. Haar agressieve houding, waarbij ze mij verbaal bejegende zorgde ervoor dat ik letterlijk en figuurlijk verstijfde. Toen ze vervolgens ook nog eens de T-shirt uit mijn handen rukte wisten mijn vrienden en ik niet wat ons overkwam. Als kers op de taart dirigeerde deze medewerker mij en mijn twee vrienden de winkel uit. De filiaalmanager kwam op dat moment nog naar ons toe om zijn excuses namens haar aan ons te bieden, maar op dat moment was het al te laat. Wat voor eens een dagje shoppen had moeten zijn liep uit op een schrikwekkende ervaring.

Wees gewaarschuwd mensen.
Bijzonder ongepast om je an-public om te gaan kleden in een kledingwinkel.
Ook al is de aanpak niet de juiste, de kern van het "optreden" van de winkelmedewerkster kan ik wel begrijpen.
Laatst gewijzigd door BL2 op 22 jul 2018 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27118
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“In shock, letterlijk en figuurlijk verstijf, schrikwekkende ervaring”, nou, nou, maar u diende haar wel van repliek.

Iets passen in een winkel doe je hooguit bij een kind.

Houd u meer aan uw alias vast “smile more”.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door dickster »

zucht... ik weet niet wat er met de mentaliteit van de inwoners van dit land is gebeurd in de afgelopen 20 jaaar maar volgens mij heeft 1 of ander angstvallig verzwegen virus om zich heen gegrepen. Vroeger kwam je 1 of 2 van dit soort reacties tegen op een forum in reactie op een topicstarter. Dan zuchtte je eens diep.... "die persoon stond erom bekend en was nu eenmaal niet wijzer". Maar tegenwooridg is dit type ongenuanceerde, oordelende, bijtende saccastische en denigrerende toontje blijkbaar waar de nederlander trots op is, ik vind het diep triest.
in reactie op de topicstarter: ik vind dat even een shirt passen zou moeten kunnen. Misschien is het niet helemaal volgens de norm(en zoals je leest zijn mensen tegenwoordig heel erg bekrompen, behalve als het om henzelf gaat), maar de reactie van de medewerkster slaat nergens op. Iemand die zo reageert tegen klanten kan beter geen verkoopster zijn want op die manier houdt een winkel eht niet lang vovl. Ik snap dat je geschrokken bent, zou ik ook hebbben.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

dickster schreef:in reactie op de topicstarter: ik vind dat even een shirt passen zou moeten kunnen.
En de winkel dus niet. Klaar. Einde discussie over mogen passen in de winkel. We kunnen inderdaad discussie voeren over de reactie van de verkoopster, maar het beleid van de winkel is duidelijk. Alleen passen in de pashokjes. Laten mensen zich daar dan ook aan houden.

dickster
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jul 2018 13:39

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door dickster »

@kuklos: ken je dat liejde over nederland getiteld "15 miljoen mensen"? Ik was trots om in dat nederland te wonen en een nederlander te zijn. Maar vergelijk de tekst van dat liedje eens met nu: zie de tendens van oordelende/klagerige/zeurderige meningen die hier voorbij zwermt, en absoluut niet alleen hier. "het beleid van de winkel" was de bezoeker niet bekend. en al was dat weel zo, zo'n groot vergrijp is dit nu ook weer niet. vroeger zou men hebben gereageerd met "volgende keer ff een pashokje nemen ok?" met een gemoedelijke glimlach. Maar dit hier weegspiegelt de huidige staat van ons land: de gemiddelde "normale' nederlander is geen verdraagzaam gemoedelijk joviaal mens meer, maar een oordelende zeurderige benepen figuur die het gelukkigs wordt van het afbranden van anderen. Ik ben pas in de 30, dus dit valt niet op ouderdom te schuiven. Ik vind de tendens hier diep triest.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door tttlocke »

dickster schreef:..... Vroeger kwam je 1 of 2 van dit soort reacties tegen op een forum in reactie op een topicstarter. Dan zuchtte je eens diep.... "die persoon stond erom bekend en was nu eenmaal niet wijzer". Maar tegenwooridg is dit type ongenuanceerde, oordelende, bijtende saccastische en denigrerende toontje blijkbaar waar de nederlander trots op is, ik vind het diep triest....
Met het over-de-top, beschuldigende, aan hysterie grenzende toontje van TS heeft u daarentegen geen problemen?

Als u denkt dat dit gaat over het wel of niet mogen passen van een kledingstuk buiten het pashokje, hebt u het punt gemist.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

dickster schreef:"het beleid van de winkel" was de bezoeker niet bekend.
Als TS het beleid niet wist had ze eerst vooraf moeten vragen. Dat heeft TS niet gedaan, maar loopt nu wel te klagen dat hij/zij aangesproken werd op het overtreden van het beleid.
Het enige waar je nog discussie over kan voeren is of de verkoopster te overtrokken reageerde. Voor al het andere moet TS toch echt de hand in eigen boezem steken.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schrikwekkende ervaring bij Snipes Amsterdam

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een jas of een jasje passen doe ik ook wel buiten een pashokje. Het personeel assiseert daar doorgaans graag bij. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.

Begrijp ik het goed dat u met ontbloot bovenlichaam in een kennelijk drukke winkel wilde gaan staan? Dat vind ik niet gepast (pun not intended). Publiekelijk omkleden is geaccepteerd op bv het strand, niet in een winkel.

Als de manager excuus heeft aangeboden, dan was de reactie van de medewerker mogelijk te krachtig. Heeft u de excuses geaccepteerd? Dan behoort u het daarbij te laten.

Gesloten