LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fake aanbiedingen van Blokker.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:Klopt, maar we hebben maar 1 Blokkerwinkel in de omgeving, dus vergelijken kan ik niet.
Een goede klantenservice zou ik vinden als het personeel dan kan zeggen: wij bestellen deze stofzuiger voor u en laten deze gratis thuis bezorgen. Dit kan in heel veel winkels, maar bij Blokker niet.
Juist de afgelopen jaren zijn ze overgegaan op een webwinkel, maar wat heeft een klant daar aan als de aanbieding niet te bestellen is via de webwinkel?
En daar is Blokker inderdaad te laat op gaan inspelen. Met het ombouwen van de winkels is een eerste stap gezet, maar de mentaliteit moet ook veranderen. Schattingen op internet geeft aan dat Blokker nog een jaar of 2 levensvatbaar is. Ze proberen het tij te keren, maar het kan al te laat zijn.

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door thehague »

@NeoDutchio,
quote: 'U blijft maar roepen en niets zeggen. U laat het voorkomen dat, elke keer als u voor een aktie komt, deze uitverkocht is. Maar voorbeelden komen niet.'

Nu breekt mijn klomp (btw: niet van de Blokker, haha). Wie blijft hier nu maar roepen en niets zeggen? Als u even terugleest, heeft u 2 voorbeelden kunnen lezen. Ik heb er nog één: rieten manden, een aantal maanden terug. Die waren er ook niet. Ik had er nog één maar -vergeef me- die ben ik nu even vergeten. Mea culpa. Feit blijft: telkens als ik op een aktie af ga - en ik doe dat snel, niet aan het einde van de week - dan is het artikel er niet. Toeval? Ik denk het niet.
Over het snel uitverkocht raken van seizoengevoelige producten: op zichzelf logisch, maar maak er dan geen aanbieding van. Maar waarom doet Blokker dat nu juist wél? Juist....om de klant naar de winkel te lokken. Ik denk niet dat ik de enige ben die deze conclusie trekt.

thehague
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 apr 2008 22:16

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door thehague »

Tot slot (wat mij betreft): als Blokker een klantvriendelijk bedrijf zou zijn, dan zou het als beleid hebben bij een uitverkocht aktieproduct de klant een bon te geven waarmee hij/zij zodra het artikel weer op voorraad is dat artikel alsnog voor de aktieprijs kan kopen. Zo doet een aantal andere winkels het wel, b.v. AH.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

thehague schreef:Tot slot (wat mij betreft): als Blokker een klantvriendelijk bedrijf zou zijn, dan zou het als beleid hebben bij een uitverkocht aktieproduct de klant een bon te geven waarmee hij/zij zodra het artikel weer op voorraad is dat artikel alsnog voor de aktieprijs kan kopen. Zo doet een aantal andere winkels het wel, b.v. AH.
Maar veelal kan men dit niet, omdat dit meer kosten met zich meebrengt dan dat het oplevert.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

thehague schreef:Over het snel uitverkocht raken van seizoengevoelige producten: op zichzelf logisch, maar maak er dan geen aanbieding van. Maar waarom doet Blokker dat nu juist wél? Juist....om de klant naar de winkel te lokken. Ik denk niet dat ik de enige ben die deze conclusie trekt.
Ik heb u uitgelegd hoe akties gemaakt worden. U blijft er over doorhameren. Er is simpelweg niet in een glazen bol te kijken wat het weer gaat doen. Er is gerekend op een x aantal, daarvoor zijn Chinezen druk aan de slag gegaan om genoeg ventilatoren te maken die per boot naar Nederland zijn gekomen. De folders zijn al weet ik hoe lang geleden gedrukt en klaar gelegd voor verspreiding.
Hetzelfde geld in deze periode voor schaduwdoeken, parasols, badjes, e.d. Folders staan er vol mee en probeer er ergens nog maar een te bemachtigen.
thehague schreef:Tot slot (wat mij betreft): als Blokker een klantvriendelijk bedrijf zou zijn, dan zou het als beleid hebben bij een uitverkocht aktieproduct de klant een bon te geven waarmee hij/zij zodra het artikel weer op voorraad is dat artikel alsnog voor de aktieprijs kan kopen. Zo doet een aantal andere winkels het wel, b.v. AH.
Met dat verschil dat AH een vast assortiment heeft en meerdere keren bevoorraad wordt door het DC die ook steeds aangevuld blijft worden met dezelfde artikelen. Als de container met ventilatoren leeg is moet er eerst weer een nieuwe komen. Tussen het moment van bestellen door de inkoper van Blokker en het moment van afleveren in een winkel zit meer dan 6 maanden.
Zodra de zomer voorbij is wordt al de nieuwe zomer collectie besteld. Deze zal ook pas na de kerstdagen geleverd gaan worden. Op dit moment wordt alweer de laatste hand gelegd aan de wintercollectie. Maar als u graag een half jaar wilt wachten op uw ventilator, mijn zegen heeft u.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door mahadma »

thehague schreef:Tot slot (wat mij betreft): als Blokker een klantvriendelijk bedrijf zou zijn, dan zou het als beleid hebben bij een uitverkocht aktieproduct de klant een bon te geven waarmee hij/zij zodra het artikel weer op voorraad is dat artikel alsnog voor de aktieprijs kan kopen. Zo doet een aantal andere winkels het wel, b.v. AH.
Als dit zou kunnen en de ventilatoren zijn er weer 2 maanden later (dan is de voorraad weer op nivo) worden ze als het (voorbeeld -10 graden vriest natuurlijk nooit meer afgehaald ............... en dan zijn de aanbiedingen in straalkacheltjes weer op .........................

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door Lowieze »

thehague schreef:Tot slot (wat mij betreft): als Blokker een klantvriendelijk bedrijf zou zijn, dan zou het als beleid hebben bij een uitverkocht aktieproduct de klant een bon te geven waarmee hij/zij zodra het artikel weer op voorraad is dat artikel alsnog voor de aktieprijs kan kopen. Zo doet een aantal andere winkels het wel, b.v. AH.
Je kunt AH eigenlijk niet vergelijken met Blokker. Bij Blokker gebeurt het nogal eens dat partijen oudere spullen van een bepaald merk worden opgekocht en in de aanbieding worden gegooid. Die komen na uitverkoop niet meer terug. Dat is toch wat anders dan een blik soep dat na een paar dagen weer op voorraad is.

stofzuigertje

Re: Fake aanbiedingen van Blokker.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hopelijk komen er binnenkort T shirts met Donald Trump erop in de aanbieding!

Hebben ze tenminste een echte Fake Aanbieding!
:mrgreen:

Gesloten