[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Bluegood.nl
Pagina 1 van 1

Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 17:02
door Liselotte67
Meer dan een week geleden een Aircooler besteld bij Bluegood.nl, want ik heb het warm. Nog niet geleverd, terwijl ze beloven binnen een werkdag te leveren. Geen reactie op mijn mails. Consumentenbond ingeschakeld en Bluegood in gebreke gesteld. Het regent klachten over dit frauduleuze bedrijf, zowel bij de Consumentenbond als op Facebook. Ben van plan om aangifte te doen volgende week bij de politie. Ik hoop dat meer gedupeerden dat gaan doen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 21:05
door NeoDutchio
Liselotte67 schreef:Meer dan een week geleden een Aircooler besteld bij Bluegood.nl, want ik heb het warm. Nog niet geleverd, terwijl ze beloven binnen een werkdag te leveren. Geen reactie op mijn mails. Consumentenbond ingeschakeld en Bluegood in gebreke gesteld. Het regent klachten over dit frauduleuze bedrijf, zowel bij de Consumentenbond als op Facebook. Ben van plan om aangifte te doen volgende week bij de politie. Ik hoop dat meer gedupeerden dat gaan doen.
En waartegen wilt u aangifte doen? De wet geeft aan dat er binnen 30 dagen geleverd moet worden. Daarna kunt u de verkoper in gebreke stellen. Helaas is dat nog geen strafbaar feit.
Maar als het klachten regent, waar daar kan bestellen? En denkt u nu echt nu nog een aircooler, ventilator of airco ergens te kunnen krijgen? Het is topdrukte.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 21:21
door Liselotte67
Volgens de Consumentenbond kan je ze wel in gebreke stellen als ze de beloofde levertijd overschrijden met vijf dagen. Indien ze niet reageren binnen een bepaalde tijd, kan je aangifte doen. De rest van de reactie snap ik niet helemaal. Ik vraag toch niet waar ik nu iets moet bestellen. Ik wil mensen waarschuwen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 21:27
door Lady1234
Als u nu een sneeuwschop zou bestellen, hebt u die de volgende dag in huis, maar een cooler? Half Nederland koopt ineens zo’n ding.

Als u hem zo dringend nodig had, had u beter even naar een winkel kunnen gaan.

En ook na vijf dagen te laat valt er helemaal nergens aangifte van te doen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 21:33
door NeoDutchio
Liselotte67 schreef:Volgens de Consumentenbond kan je ze wel in gebreke stellen als ze de beloofde levertijd overschrijden met vijf dagen. Indien ze niet reageren binnen een bepaalde tijd, kan je aangifte doen.
En wat is dan het strafbare feit waarvan u aangifte wil doen? Het is een civiele zaak waar de politie niets mee kan. Tenzij er opzet in het spel is, maar dan zal u dat eerst moeten bewijzen.
Liselotte67 schreef:De rest van de reactie snap ik niet helemaal. Ik vraag toch niet waar ik nu iets moet bestellen. Ik wil mensen waarschuwen
En wat heeft u zelf dan gedaan met alle waarschuwingen? U zegt zelf al dat het klachten regent. Dus ook in uw geval blijkt weer dat men achteraf pas gaat kijken bij wat voor een winkel er al besteld is. De volgorde moet anders zijn. Het forum hier staat vol met waarschuwing en het helpt niets.

Daarbij weet u zelf ook dat er nu een enorme schaarste is in alles wat maar verkoeling kan brengen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 21:58
door sylvesterb
Liselotte67 schreef:Meer dan een week geleden een Aircooler besteld bij Bluegood.nl, want ik heb het warm. Nog niet geleverd, terwijl ze beloven binnen een werkdag te leveren. Geen reactie op mijn mails. Consumentenbond ingeschakeld en Bluegood in gebreke gesteld. Het regent klachten over dit frauduleuze bedrijf, zowel bij de Consumentenbond als op Facebook. Ben van plan om aangifte te doen volgende week bij de politie. Ik hoop dat meer gedupeerden dat gaan doen.
Op https://bluegood.nl/pages/verzendkosten-en-levertijden staat ook gewoon dat er vertraging is los daarvan staat er nergens dat er binnen 1 dag wordt geleverd, er staat "Verwerkingstijd 1-3 werkdagen" dit betekend dat ze jouw bestelling binnen 1-3 werkdagen naar China doorsturen waar ze hun spullen bestellen.

Ze garanderen, conform de wet, dat het binnen 30 dagen wordt uitgevoerd:
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
Maar dit is de zoveelste China importer website die we hier aantreffen, waarom doen mensen toch zaken met dit soort dubieuze websites en gaan ze daarna klagen omdat ze iets anders hadden verwacht. Je airco zal over enkele weken wel arriveren, aangifte doen is dus zinloos omdat er geen misdrijf is gepleegd.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 22:34
door GerrieVink
Ik heb vandaag 2 aircoolers besteld. Maar als ik onderstaande lees, beloofd dit niet veel goeds. Klachten bundelen voor aangifte of ieder apart?

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 aug 2018 23:37
door NeoDutchio
Speciaal voor u de site bekeken:
"Wij zijn helaas telefonisch niet bereikbaar omdat we een klein bedrijf zijn." Wat een onzin, zelfs zzp'ers hebben tegenwoordig een telefoon.
"Door extreme drukte kan het zijn dat sommige e-mails van BlueGood.nl niet aankomen door overbelasting van de server." Dat is ook een manier om te zeggen dat een mail niet is aangekomen, of als je geen zin hebt in lastige vragen.
"Daarbij kunnen extra douane-controles soms ook voor vertraging zorgen." Ach, een dropshippingconcept.
"Bij het retour sturen van producten die wij je conform je bestelling hebben geleverd maar overcompleet zijn, gelden behandelingskosten met een minimum van 15% van de oorspronkelijke factuurwaarde." Helaas, dit mag niet volgens de wet. Het volledige aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, moeten worden terug betaald.

Overigens staat ook een termijn aangegeven waarin geleverd zou kunnen worden. Met meteen al de tekst: Door de enorme vraag naar onze producten hebben wij erg veel bestellingen te verwerken. Daarbij kunnen extra douane-controles soms ook voor vertraging zorgen. Hier hebben wij helaas totaal geen invloed op. Gelukkig komen veruit de meeste bestellingen op tijd zoals aangegeven. Het spijt ons als uw bestelling toch niet binnen de toegezegde tijd is bezorgd.

Het enige dat u kunt doen is afwachten, of uw bestelling herroepen. Maar ja, probeer dan maar uw geld terug te krijgen. De volgende keer bij een echte winkel gaan bestellen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 04 aug 2018 00:05
door sylvesterb
NeoDutchio schreef:Speciaal voor u de site bekeken
Je hebt mijn linkje gebruikt van mijn reactie 1,5 uur daarvoor? Beetje dubbel op.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 04 aug 2018 06:02
door NeoDutchio
sylvesterb schreef:
NeoDutchio schreef:Speciaal voor u de site bekeken
Je hebt mijn linkje gebruikt van mijn reactie 1,5 uur daarvoor? Beetje dubbel op.
Normaal kom ik niet bij dat soort webshop. Dus ja, speciaal gekeken.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 04 aug 2018 08:38
door Klaas Jan
Hallo Liselotte, aangifte doen kan niet want er is (nog) geen strafbaar feit maar dat wil niet zeggen dat de webshop zich niet aan de afspraken moet houden.
Bij Consuwijzer https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... uisbezorgd kunt u lezen hoe u kunt handelen.
Hebt u met Paypal of een creditcard besteld? Mocht dit gedoe nog langer aanhouden en de webshop levert nog steeds niet dan kunt u uw geld terugvragen als de shop voldoende tijd heeft gehad om alsnog te leveren.

ik kan me uw ergernis heel goed voorstellen. Als een webshop niet kan leveren binnen de door haar gestelde termijn dan moet men dat melden bij het bestelproces. De bal ligt wat dat betreft geheel bij de webshop en niet bij u.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 sep 2018 11:39
door Jossilvertand
reeds enkele weken bezig om mijn geld terug te krijgen van Bluegood.
Heb de aircooler opgestuurd na voldaan te hebben aan hun eisen en verzonden.
Binnen 2 dagen na ontvangst door hun zou het aankoopbedrag worden teruggestuurd.
Al met al hen de tijd gegeven dit te doen.
Er kwam maar niets op de rekening en weer een mail gestuurd.
Men kon het pakket niet vinden en ik zou weer na 3 dagen bericht krijgen. Nu zijn we alweer bijna 3 weken verder en nog steeds niets.
Heb bewijs van PTT dat het pakketje is afgeleverd op 14 augustus 2018.
Na vruchteloos gemaild te hebben ga ik aangifte doen bij de politie. Ben helemaal klaar met dat bedrijf.
Beloven en beloven dat is wat ze doen maar waarmaken??
Als er meerdere personen zijn die eenzelfde ervaring hebben dan graag melden hier op het forum. Kunnen we samen een vuist maken.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 sep 2018 21:16
door Moneyman
Aangifte heeft totaal geen zin, er is geen strafbaar feit gepleegd.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 03 sep 2018 21:25
door fonsflons
Men kon het pakket niet vinden. Kvk laat zien dat het een woonhuis is. Onzin dus. Ze doen zich groot voor maar is gewoon een zolderkamer webshopje die vanuit china spullen laat komen.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 10 sep 2018 15:40
door Rreddy
Ik heb in augustus ook aircoolers teruggestuurd en diverse mailtjes verstuurt.
Tot op heden geen enkele reactie ontvangen van bluegood.nl

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 10 sep 2018 16:37
door Theotrucker
Waar heb je die naar toe gestuurd?

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 19 sep 2018 09:52
door Bl101
@liselotte67 ben jij al verder gekomen? Heb een klacht via de consumentenbond ingediend met hetzelfde verhaal: aircooler betaald maar niet ontvangen, meerdere mails over & weer etc. De website lijkt pas sinds juni '18 ingeschreven bij een duitse host, evenals hun andere webshop. Krachten bundelen lijkt me een goed plan.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 19 sep 2018 13:42
door Helmpie71
Heb mijn aircooler ook geretouneerd, bewijs van de post en een mail van bluegood dat het retourpakket ontvangen is.
Binnen 14 dagen zou het bedrag op mijn rekening staan.
Nog niets gezien

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 02 okt 2018 18:21
door Tineke1957?
Ook ik kocht een aircooler bij bleu good. 29 Juli besteld en nog steeds niets ontvangen Soms wordt er op een mailtje gereageerd met een excuus en zogenaamde leveringsdatum.

Re: Bluegood.nl

Geplaatst: 15 jul 2019 16:45
door cisca lohmeijer
Ik ben zeer netjes geholpen door BlueGood.
Ik heb ook een mini aircooler besteld.
Duurde in eerste instantie langer dan ik hoopte voor hij binnen was, maar dat is uiteindelijk gelukt.
De cooler deed het niet en lekte ook ij mij.
Nadat ik een berichtje had gestuurd kreeg ik netjes enkele dagen later bericht dat er een nieuwe opgestuurd was.
Die kwam snel en deze deed het wel.
De aircooler is wel duurder bij BlueGood dan elders , dat zag ik later pas.
Maar uiteindelijk ben ik wel tevreden over deze service.