LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Catalogus ikea

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ikjess
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2018 10:57

Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Ikjess »

Het is weer de tijd van het jaar dat ikea de catalogus rond stuurt. Met de aanhef "aan de bewoners" en dan een adres. En ondanks een sticker op de deur dat ik geen ongeadresseerde post en reclame wens te ontvangen. Krijg ik ongevraagd hun catalogus. Op het het aanspreken van ikea. Krijg ik te horen dat het geadresseerde post is. Op deze manier kunnen ze gewoon iedereen aanschrijven. Op de vraag mij te verwijderen. Was dit niet mogelijk. De enige manier is via postregister.nl.
Dus ik moet mij maar ergens in schrijven om van iets af te komen. Dit is toch de omgekeerde wereld. Laat mensen zich lekker in schrijven als ze wat wensen te ontvangen. Laat ikea eens milieu bewuster worden... als ze vragen wie een catalogus willen

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het postregister is het centrale punt waar je je kan afmelden voor post. Een andere optie zou zijn dat je bij alle bedrijven moet gaan melden.
Maar niet alleen Ikea stuurd ongevraagd geadresseerde post, er zijn meer bedrijven die dit doen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door kweenie »

Je schrijft het zelf al, je hebt een sticker tegen ongeadresseerde post. En niet tegen geadresseerde post.

Overigens komt deze situatie regelmatig terug op het forum, daar zul je de oplossing dus ook kunnen vinden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door mahadma »

Wekelijks krijg ik post: aan de bewoner van, daar doe je maar één ding mee, of je stuurt het ongefrankeerd retour, of je bewaard het in het grote grijze archief.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Gebruik al jaren en jaren consequent infofilter.nl. Moet er eerlijk bij vertellen dat ik dit al sinds de jaren '80 doe.(Toen was dat een postbus in Amsterdam )
Het resultaat is dat ik eigenlijk nooit ongevraagde post in mij bus vond. Tenzij ik een adres bij een bedrijf achterlaat.
Advies zo min mogelijk adresgegevens achterlaten en dat geldt ook voor mailadressen en telefoonnummers.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Ikjess, hier staat https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... -ontvangen wat u zou kunnen ondernemen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.postfilter.nl/registratie-np

Scheelt weer een hoop bomen. Doen hoor!

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Brainless »

mahadma schreef:
21 sep 2018 12:41
Wekelijks krijg ik post: aan de bewoner van, daar doe je maar één ding mee, of je stuurt het ongefrankeerd retour, of je bewaard het in het grote grijze archief.
Ook de gemeente communiceert vaak met de aanhef: Aan de bewoners van...
Is wel fijn als je dat leest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door crazyme »


Williamdewit
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2018 08:43

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Williamdewit »

Ik heb ook eens een keer zoiets meegemaakt. Niet met Ikea, maar een andere verzender waar ik maar niet vanaf kwam.
Ik heb toen het betreffende boek op een grote doos geplakt met daarin flink wat bakstenen, waar ik toch vanaf moest. En dat in zijn geheel retour afzender gestuurd. Nooit meer een pakketje van ontvangen.
Misschien een tip om dit bij Ikea ook zo te doen?

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door honda98 »

maak er geen punt van en gooi ze weg bij oud papier. dit doe ik al jaren.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door gewicht »

Juist. In mijn woonplaats zijn de verenigingen zijn er blij mee. Van de brievenbus naar de papierbak is maar 8 m.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door bprosman »

Krijg ik te horen dat het geadresseerde post is. Op deze manier kunnen ze gewoon iedereen aanschrijven. Op de vraag mij te verwijderen. Was dit niet mogelijk.
Het kan niet van een vorige bewoner zijn of heeft u stiekem toch de "family card" ?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is toch “geadresseerde” post?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Catalogus ikea

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ikjess schreef:
21 sep 2018 11:06
Het is weer de tijd van het jaar dat ikea de catalogus rond stuurt. Met de aanhef "aan de bewoners" en dan een adres. En ondanks een sticker op de deur dat ik geen ongeadresseerde post en reclame wens te ontvangen. Krijg ik ongevraagd hun catalogus. Op het het aanspreken van ikea. Krijg ik te horen dat het geadresseerde post is. Op deze manier kunnen ze gewoon iedereen aanschrijven. Op de vraag mij te verwijderen. Was dit niet mogelijk. De enige manier is via postregister.nl.
Dus ik moet mij maar ergens in schrijven om van iets af te komen. Dit is toch de omgekeerde wereld. Laat mensen zich lekker in schrijven als ze wat wensen te ontvangen. Laat ikea eens milieu bewuster worden... als ze vragen wie een catalogus willen

[Passage verwijderd door moderator]

Ikea stuurt de catalogus enkel als je je er ooit voor hebt ingeschreven het is geen huis aan huis reclame.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2018 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passage verwijderd door moderator wegens off topic

Gesloten