LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door mrdummy »

Als de tekst op de spaarkaart klopt dat de actie begint op 5 september en zou stoppen op 25 september, dan heb je dus 20 dagen om zegels te sparen voor een gratis F1-auto model.

Waarom vind ik deze actie oneerlijk? Jumbo heeft in verleden ook eens F1-auto spaaractie gedaan, vorig jaar dus. Het verschil tussen vorig jaar en nu is dat vroeger wat langer duurt. Hierdoor heb ik genoeg zegels kunnen nemen en een auto opgehaald.

Dit jaar 2018 bevat de spaarkaart 33 cirkels, wat komt op 330 Euro uitgeven.
Mijn maandelijkse uitgaven is per maand rond 150 Euro, en ik ben alleenstaand. Ook financieel niet sterk.
De spaaractie telt volgens spaarkaart 20 dagen.
Uiteindelijk heb ik in 20 dagen 7 zegels gepakt en dat is nog lang niet 33 zegels.

Wat is er eigenlijk aan de hand? De actie van 20 dagen en 330 Euro aan bestedingen is duidelijk niet gemaakt voor iedereen. Dan moet ik veel meer uitgeven en nog wel minstens 2,5 keer zoveel. Maar dan moet ik al die eten en zo opslaan, en wat niet houdbaar is voor lange tijd kan ik alweer weggooien. Dat is pure verspilling.
Zo te zien kunnen alleen grote gezinnen kans maken omdat zij juist meer moeten kopen voor kinderen en henzelf. Mensen die alleen wonen, of als paar, maken weinig kans op een auto.

Ik kan alleen zeggen dat de actie oneerlijk is en geen eerlijke kans geeft voor iedereen - ik volg graag F1 en ben ook fan van Verstappen - maar dit kan gewoon niet. Het is onverantwoord om in korte tijd extreem veel uit te geven voor F1 auto model. Waarom doet Jumbo dit? Hoe komt het dat vorig jaar wel stuk beter is gedaan met meer tijd en iets minder zegels op kaart? En nu komen ze met peperdure spaarkaart met belachelijk korte spaarperiode aan?

Als Jumbo bewust aantal doelgroepen uitsluit heb je beetje van discriminatie. Een spaaractie moet gewoon zo geregeld zijn dat ook alleenstaand persoon kans heeft om eentje te bemachtigen. Er moet dus voldoende tijd zijn en niet belachelijk veel cirkels op de kaart. Veel spaaracties vroeger zijn lang genoeg om te sparen. Voor het eerst krijg ik te maken met korte spaaractie met hele dure spaarkaart.

Wat vind je er zelf van? Heeft Jumbo hier een misstap gemaakt met de spaaractie of niet? Ben je ook beetje geschrokken dat je erg veel moet uitgeven voor een model auto?

Laat maar horen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

mrdummy schreef:
28 sep 2018 13:04
Als de tekst op de spaarkaart klopt dat de actie begint op 5 september en zou stoppen op 25 september, dan heb je dus 20 dagen om zegels te sparen voor een gratis F1-auto model.

Waarom vind ik deze actie oneerlijk? Jumbo heeft in verleden ook eens F1-auto spaaractie gedaan, vorig jaar dus. Het verschil tussen vorig jaar en nu is dat vroeger wat langer duurt. Hierdoor heb ik genoeg zegels kunnen nemen en een auto opgehaald.

Dit jaar 2018 bevat de spaarkaart 33 cirkels, wat komt op 330 Euro uitgeven.
Mijn maandelijkse uitgaven is per maand rond 150 Euro, en ik ben alleenstaand. Ook financieel niet sterk.
De spaaractie telt volgens spaarkaart 20 dagen.
Uiteindelijk heb ik in 20 dagen 7 zegels gepakt en dat is nog lang niet 33 zegels.

Wat is er eigenlijk aan de hand? De actie van 20 dagen en 330 Euro aan bestedingen is duidelijk niet gemaakt voor iedereen. Dan moet ik veel meer uitgeven en nog wel minstens 2,5 keer zoveel. Maar dan moet ik al die eten en zo opslaan, en wat niet houdbaar is voor lange tijd kan ik alweer weggooien. Dat is pure verspilling.
Zo te zien kunnen alleen grote gezinnen kans maken omdat zij juist meer moeten kopen voor kinderen en henzelf. Mensen die alleen wonen, of als paar, maken weinig kans op een auto.

Ik kan alleen zeggen dat de actie oneerlijk is en geen eerlijke kans geeft voor iedereen - ik volg graag F1 en ben ook fan van Verstappen - maar dit kan gewoon niet. Het is onverantwoord om in korte tijd extreem veel uit te geven voor F1 auto model. Waarom doet Jumbo dit? Hoe komt het dat vorig jaar wel stuk beter is gedaan met meer tijd en iets minder zegels op kaart? En nu komen ze met peperdure spaarkaart met belachelijk korte spaarperiode aan?

Als Jumbo bewust aantal doelgroepen uitsluit heb je beetje van discriminatie. Een spaaractie moet gewoon zo geregeld zijn dat ook alleenstaand persoon kans heeft om eentje te bemachtigen. Er moet dus voldoende tijd zijn en niet belachelijk veel cirkels op de kaart. Veel spaaracties vroeger zijn lang genoeg om te sparen. Voor het eerst krijg ik te maken met korte spaaractie met hele dure spaarkaart.

Wat vind je er zelf van? Heeft Jumbo hier een misstap gemaakt met de spaaractie of niet? Ben je ook beetje geschrokken dat je erg veel moet uitgeven voor een model auto?

Laat maar horen.
Allereerst: je moet helemaal niks. Of je meedoet of niet, is jouw keuze. Met een beetje creativiteit kan je vast wel aan meer zegels komen, denk aan mensen voor of achter je in de rij, vrienden, familie of buren die voor je kunnen sparen, noem maar op.

Het staat een ondernemer vrij iedere actie te verzinnen die hij wil. Daar is niets oneerlijks aan. Moet ik ook gaan klagen dat ik de autootjes van de Shell niet kan sparen, omdat mijn tankkaart alleen bij de BP werkt?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op Marktplaats wemelt het van de aanbieding van deze zegels, dus er zijn mensen genoeg die ze over hebben.
Ik spaar soms zegels voor anderen, anderen sparen soms weer voor mij.
Het lijkt me niet het probleem van de winkel, maar meer van uzelf.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee dit vind ik geen misstap, en nee ik ben niet geschrokken dat je om aan 33 zegels te komen, 33*10=330 moet besteden bij ze. Dat is in lijn met bijvoorbeeld de glas of servies acties bij AH etc. Wat ik ook vind, is dat je helemaal niet stilstaat bij bijvoorbeeld het vragen van zegels aan vrienden of familie. Verder staat het eenieder vrij om te sparen of niet, daar zie ik al helemaal geen discriminatie in.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Brainless »

Met bepaalde producten kon je sneller sparen (kreeg je extra zegels).
Op de weggeefhoeken op Facebook wordt je doodgegooid met gratis zegels (van mensen die ze over hebben).

Daarnaast is het aantal auto's beperkt en bij een langere actie zouden ook de mensen die meer geld uitgeven de auto sneller hebben gespaard.
Dan houdt je ook dat mensen met minder boodschappen de auto niet meer kunnen bemachtigen.

mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door mrdummy »

Ik ben mee eens dat ondernemer zelf kiest wat hij wil met de spaaracties. Snel of langzaam, meer of minder extra's.
Maar het blijft aan andere kant niet zo leuk als je gewoon wil sparen en je ziet dat het zowat onmogelijke taak is.
Als ondernemer wil dat iedereen kans heeft, dan moet de spaartijd ruimer gemaakt worden.

Maar het blijft wel zo dat verschil tussen 2017 en 2018 wel merkbaar stuk groter is. In 2017 heb ik gewoon zelf gedaan zonder Marktplaats erbij. Het is achteraf toch jammer dat periode zo kort is. Het is gewoon niet eerlijk.

Met 20 dagen sparen, oftwel elke week 2,5 keer langs Jumbo om eten weer aan te vullen, welke uiteindelijk op normale niveau 70 Euro komt. Dat is nog steeds enorme verschil voor mij.

Maar van extra hulp omheen (marktplaats en facebook), dat ben ik nog niet van bewust. Ik zal hiervoor beter naar kijken voor de volgende keer. Al betwijfel ik wel beetje of zo op deze manier zoveel zegels kan halen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het verschil met andere jaren is gewoon te groot. Dan kon je bij 30 zegels een auto krijgen en duurde actie een week langer. Zelf heb ik met hulp van wat vrienden de zegels netjes op tijd gekregen. Ik had er zelfs een paar over en die heb ik, staande bij de kassa, weer aan iemand cadeau gedaan die er erg blij mee was.
Maar volgend jaar, als het zo ver mocht komen, wacht ik wel op de aanbiedingen op Marktplaats. Minder stress ;-)
Moet er wel bij zeggen dat de modelauto dit jaar twee keer zo groot is en van veel betere kwaliteit.

Maar je moet inderdaad niks, nee. Ik wilde de auto graag hebben maar lever altijd alle andere plakkertjes voor servies, glas, handdoeken en weet ik veel wat, in bij mensen die ze willen hebben.

Mrdummy: de auto'tjes staan nu voor 35-40 euro op MP. Zoek iemand op die in je buurt woont en ga het ding gewoon halen ;-)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of onder de 10 € op Ali. Is misschien kleiner.

timmerbedrijf010
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:53

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door timmerbedrijf010 »

mrdummy schreef:
28 sep 2018 13:33
Maar het blijft wel zo dat verschil tussen 2017 en 2018 wel merkbaar stuk groter is. In 2017 heb ik gewoon zelf gedaan zonder Marktplaats erbij. Het is achteraf toch jammer dat periode zo kort is. Het is gewoon niet eerlijk.
Wellicht is het doel van de Jumbo om u te stimuleren om uw vrienden en familie ook naar de Jumbo te sturen.
Mijn kind heeft alle vitamini's van de Lidl kunnen sparen terwijl wij daar echt niet zoveel uitgeven. Simpelweg door iedereen in onze omgeving lief te vragen om naar de Lidl te gaan.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Moneyman »

mrdummy schreef:
28 sep 2018 13:33
Als ondernemer wil dat iedereen kans heeft, dan moet de spaartijd ruimer gemaakt worden.
Sorry, maar wat denk je wat het doel is van de Jumbo? Echt niet om zoveel mogelijk mensen een autootje te bezorgen... de enige reden is dat Jumbo meer omzet wil genereren. Dus houden ze de druk erop. Logisch toch?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zelfs als gezin met 2 kinderen lukte het ons vorig en dit jaar niet om een auto bij elkaar te eten. Gelukkig maar, want wat moet ik met 1 auto en 2 ruziënde kinderen?
Maar om puur naar de Jumbo te gaan voor de ‘gratis’ spaaracties? Vorig jaar waren de auto’s ook ineens op tijdens de spaaractie en de pakken van Roy Donders waren in no time ook alleen maar tegen woekerprijzen te krijgen op Marktplaats. Ik ga niet mee doen aan die gekte.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door BL2 »

Kort gezegd, Jumbo wil een zo groot mogelijke omzet genereren en zo min mogelijk (auto's) weggeven.
Zo zit de commerciële wereld nu eenmaal in elkaar.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is heel erg oneerlijk zelfs. Ik kom nooit bij de Jumbo, die is hier namelijk niet, dus ik kan helemaal niet sparen voor een F1-modelautootje. Ik vind dan ook dat die van rijkswege verstrekt moeten worden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik geef al die zegeltjes voor wat dan ook weg. Wel zo rustig.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door mahadma »

Welke winkel of keten dan ook, als je iets "weggeeft" via spaarzegels of op een andere manier, het is altijd gezeur. Het is nooit goed, Er zijn er te weinig (bij succes), er zijn er teveel (geen succes), de termijn/mogelijkheden van verkrijgbaarheid zijn te lang of te kort. Je kan beter als winkel / keten niets weggeven dan heb je veel meer rust in de tent. De winkel / ketens kunnen beter een kassakorting geven in een bepaalde periode, dan hebben ze veel minder problemen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door juliomariner »

En daar kwam het D- woord weer eens te voorschijn. Mensen voelen zich toch wel om de onzinnigste dingen gediscrimineerd

mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door mrdummy »

Jullie hebben gelijk. Ik zou niet druk om maken omdat het inderdaad puur commercieel doel heeft om veel omzet te maken en auto's zijn niet belangrijkste, is meer lokmiddel.

Ik ben aan andere kant benieuwd of de auto via makkelijkere wegen te krijgen is. Bijvoorbeeld merchandise stand op Jumbo racedagen waar je diverse spullen kan kopen zoals t-shirt en caps. Zou daar ook auto model ertussen zitten?

Eén auto tussen twee kinderen kan inderdaad ook niet... Ik zal in vervolg maar op afstand beter bekijken en minder druk maken om diverse spaaracties.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ga maar eens kijken op de site met merchandise rond Max. Ik geloof dat een autootje daar 160 euro moet kosten ;-)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door Revoked »

Sinds ik weet wat voor auto's de familie van Eerd in de garages hebben staan, kom ik helemaal niet meer in een Jumbo..

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: F1-auto spaaractie 2018 van Jumbo is oneerlijk.

Ongelezen bericht door kokka »

Revoked schreef:
28 sep 2018 15:16
Sinds ik weet wat voor auto's de familie van Eerd in de garages hebben staan, kom ik helemaal niet meer in een Jumbo..
want?? een ondernemer mag geen geld verdienen?
moet je je eens proberen voor te stellen hoeveel belasting iemand al heeft betaald voor hij genoeg gespaard heeft om dit soort auto's te kopen.Daar bovenop komt dan nog de BPM en BTW bij de aanschaf. Mensen die genoeg verdienen om hele dure auto's te kopen zorgen meestal voor werkgelegenheid en brengen ook nog eens geld in de schatkist. Dikke pluim voor dit soort hard werkende mensen

Gesloten