Pagina 1 van 1

Gedoe met retourneren Mangobroek bij Zalando

Geplaatst: 06 dec 2018 11:49
door s.muller
1. ik heb een broek van Mango besteld via Zalando
2. mango verstuurde de broek rechtstreeks naar mij
3. broek zat niet goed, ik maakte gebruik van de retoursticker geleverd bij het pakket van Mango , maar deze werd niet geaccepteerd bij het postkantoor. Zij kregen de melding dat ik contact moest opnemen met Zalando.
4. contact Opgenomen met Zalando en gevraagd naar een juist retouradres. Eerst moest ik opgeven om welke reden ik de broek wilde retourneren.
5. verteld dat de broek scheef genaaid is en dat ie aan 1 kan in een lelijke plooi trekt.
6. Moest ik foto's opsturen hiervan. Uiteindelijk gedaan ( wat ik niet wilde overigens) en nu zijn de foto's ter beoordeling gestuurd aan de Mango om te zien of ik de broek mag retourneren.
7. volgens mij is dit volledig in strijd met hun eigen voorwaarden dat ik zonder opgaaf van redenen een item tm 100 dagen mag terug sturen.
8. tot op heden geen retouradres ontvangen van de Mango, maat de aanmaningen komen nu wel binnen.

Overigens heeft Zalando op enig punt mij de broek aangeboden voor de helft van het geld, wat ik heb afgewezen. Zelf als ie gratis was zou ik de broek wegdoen. Ook ik wil niet in een pantalon lopen die scheef is genaaid.


:(

Re: Gedoe met retourneren Mangobroek bij Zalando

Geplaatst: 06 dec 2018 16:44
door Lowieze
Begrijp ik het goed dat u op rekening hebt gekocht bij Zalando en het artikel niet binnen 14 dagen geretourneerd hebt?
Dan gelden de volgende regels namelijk: “ Indien je langer wacht dan 14 dagen met het terugsturen van jouw bestelling vragen wij je vriendelijk de rekening eerst te voldoen. Wanneer wij daarna je bestelling retour ontvangen, krijg je vervolgens het rekeningbedrag weer teruggestort op je rekening.”

Natuurlijk heeft u ook bij een partnerkoop recht op binnen 100 dagen retourneren. Maar het artikel moet wel rechtstreeks naar de partner gestuurd worden. Helaas is het bij Mango nogal problematisch om te retourneren. Misschien eens rechtstreeks met Mango contact opnemen?

Re: Gedoe met retourneren Mangobroek bij Zalando

Geplaatst: 06 dec 2018 16:48
door mahadma
U hoeft bij retour sturen géén reden op te geven waarom. Dus houdt uw poot stijf en zoek het adres op van de echte verkoper en stuur het geregistreerd retour. Met de kopie aankoopbon.

Re: Gedoe met retourneren Mangobroek bij Zalando

Geplaatst: 06 dec 2018 17:11
door alfatrion
Ik hoor u zeggen dat het product ondeugdelijk is (scheef genaaid en leelijke plooi). U kunt het beste dit wel aangegeven. Dit is namelijk een argument om verzending voor risico van de verkoper te laten komen. U kunt hier het beste foto's van maken.