Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Bob Schurkjens
Berichten: 6019
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 03 jan 2019 20:43

Daar zit de crux inderdaad.

Hypo63
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Hypo63 » 03 jan 2019 21:05

Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.

ZeerPrivé
Berichten: 422
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 03 jan 2019 21:17

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.

De Bijenkorf heeft er wel degelijk van geleerd en hebben het roer omgegooid. Ze richten zich sinds een paar jaar op de mens met de goedgevulde portemonnee, daarom ook geen Drie Dwaze Dagen meer, kwam teveel Jan met de pet gepeupel op af. Past niet meer bij hun nieuwe imago.

https://www.debijenkorf.nl/de-Bijenkorf ... ol-in-2016

Lady1234
Berichten: 6311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 jan 2019 21:19

Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

ZeerPrivé
Berichten: 422
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 03 jan 2019 22:02

Lady1234 schreef:
03 jan 2019 21:19
Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

Geen idee, ging nooit tijdens de DDD. Geen zin in die mensenmassa.

crazyme
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door crazyme » 03 jan 2019 23:03

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.

Lady1234
Berichten: 6311
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 jan 2019 23:32

ZeerPrivé schreef:
03 jan 2019 22:02
Lady1234 schreef:
03 jan 2019 21:19
Was dan ook vaak tweederangs spul wat tijdens die dagen aangeboden werd.

Geen idee, ging nooit tijdens de DDD. Geen zin in die mensenmassa.
Kwam daar ook nooit, maar hoorde dat van een liefhebber p;vaste klant van de Beijenkorf.

BL2
Berichten: 2230
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door BL2 » 04 jan 2019 01:08

Alleen als je heel, heel veel geld hebt, ga je naar De Bijenkorf.
Veel klanten betalen contant....

berndv
Berichten: 5972
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door berndv » 04 jan 2019 08:39

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Jazeker wel, maar van een koning verwacht men ook koninklijk gedrag, en dat vergeten mensen vaak. Ze willen wel zo behandeld worden, maar gedragen zich als een ...

kweenie
Berichten: 13826
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie » 04 jan 2019 10:15

Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Die keus/mogelijkheid heb je al jaren. En dat geldt natuurlijk voor iedere uitverkoopperiode. En veel mensen doen dat dus ook al jaren. Maar dan moet je vervolgens niet gaan klagen als jouw maat of kleur niet meer te koop is. En dat er wellicht juist alleen nog maar duurdere jassen over zijn.

Overigens schiet je er vaak ook niet veel mee op bij een webwinkel. In de regel mag je gebruikte kleding namelijk ook binnen de twee weken zichttermijn niet ruilen.

Hypo63
Berichten: 226
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Hypo63 » 04 jan 2019 19:30

crazyme schreef:
03 jan 2019 23:03
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.

crazyme
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door crazyme » 04 jan 2019 20:29

Hypo63 schreef:
04 jan 2019 19:30
crazyme schreef:
03 jan 2019 23:03
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
Je zal altijd ontevreden klanten houden en negatieve reacties. Sommige mensen zijn niet reeel in hun verwachtingen en dan kun je Sinterklaas spelen tot je failliet bent en nog zullen ze ontevreden zijn.

Het gaat om de grote massa. En die snapt wel hoe een opruiming werkt.

mahadma
Berichten: 1592
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door mahadma » 04 jan 2019 20:55

Ik krijg weleens de gedachte dat de enige die de verkoopvoorwaarden en vooral de prijs mag bepalen de klant is ..........
IK heb altijd geleerd en ervaren dat het vraag en aanbod is, kopen voor de prijs en voorwaarden zoals de verkoper aanbiedt en anders niet kopen, simpel. Op de markt is er een uitzondering, daar kan je handje klap spelen.

Moneyman
Berichten: 11008
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door Moneyman » 04 jan 2019 22:33

Hypo63 schreef:
04 jan 2019 19:30
crazyme schreef:
03 jan 2019 23:03
Hypo63 schreef:
03 jan 2019 21:05
Het is duidelijk genoeg. De eerste twee weken van december vooral geen inkopen doen bij winkels die de tweede helft van december gaan stunten. Klant is blijkbaar allang geen koning meer in een stenen winkel.
Bijenkorf denkt zeker nog lang zo door te kunnen gaan en heeft niets geleerd van V&D, Blokker, Hema enz.
Dus de klant is geen koning wanneer een winkel niet alle producten welke tegen normale prijzen verkocht zijn, compenseert tegen de dump prijzen tijdens de opruiming ?

Een winkel bestaat in de eerste plaats omdat er winst wordt gemaakt.
Al het andere is bijzaak.
Uiteraard moet een winkel winst maken maar als een winkel klanten slecht behandeld en daardoor negatieve reclame krijgt dan wordt de winst vanzelf minder. Ik zeg ook niet dat de Bijenkorf het verschil van 50% moet terugbetalen maar zij hadden de klant zeker tegemoet kunnen komen. Nu hebben ze een ontevreden klant en negatieve reclame.
De winkel behandelt de klant niet slecht. Eerder andersom.

juliomariner
Berichten: 698
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door juliomariner » 05 jan 2019 05:01

Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?

jonis
Berichten: 1543
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis » 05 jan 2019 06:17

juliomariner schreef:
05 jan 2019 05:01
Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.

kweenie
Berichten: 13826
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kweenie » 05 jan 2019 06:52

Dat had TS dus kunnen doen. Dan was er ook geen vuiltje aan de hemel. Maar daar heeft TS dus niet gedaan en dus is er geen reden om alsnog de klant tegemoet te komen.

kokka
Berichten: 3132
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door kokka » 05 jan 2019 09:52

BL2 schreef:
04 jan 2019 01:08
Veel klanten betalen contant....
wat probeer je hiermee te zeggen? is de bijenkorf de beste plek om je zwarte geld uit te geven?

breien
Berichten: 1916
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door breien » 05 jan 2019 09:59

jonis schreef:
05 jan 2019 06:17
juliomariner schreef:
05 jan 2019 05:01
Inderdaad noem eens 1 reden waarom de winkel de klant tegemoet zou moeten komen?
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.
Zo gek zijn ze echt niet.

jonis
Berichten: 1543
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Geen vergoeding na binnen een week 50% korting

Ongelezen bericht door jonis » 05 jan 2019 15:51

breien schreef:
05 jan 2019 09:59
jonis schreef:
05 jan 2019 06:17
Een klant kan het artikel ook retourneren en dan opnieuw kopen tegen een lagere prijs.
Dus bij duurdere artikelen, spullen nog een weekje ongebruikt laten liggen, je weet maar nooit.
Zo gek zijn ze echt niet.
Wie gaat je dan tegenhouden?
Retourneren mag je gewoon volgens de voorwaarden.
Wie houdt je dan daarna tegen als je het artikel opnieuw koopt tegen de lagere prijs?

Plaats reactie