Pagina 1 van 1

Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 03 feb 2019 09:29
door JoHe78
Nav de Cashback actie van Sony heb ik alle benodigde documenten opgestuurd begeleidend schrijven en extra foto''s informatie van de Tv-verpakking.Echter is deze afgewezen omdat ik niet meer in bezit was van de streepjescode..doos was per ongeluk door de vrouw bij oud papier gezet..Na verschillende telefoontjes (waarin ik zelfs werd uitgelachen)en mailverkeer waarin ik niet ben aangehoord heb ik vraag alle documenten mij terug te sturen..Ik heb foto's van mijn tv (voor en achterkant) factuur bankafschrift en alle nodige informatie opgestuurd zodat het duidelijk is dat ik de tv heb gekocht en in bezit heb..Het kan toch niet zo zijn dat alleen door het achterblijven van de streepjescode ik word uitgesloten..

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 03 feb 2019 12:40
door lordi
Heeft u deze vraag niet al eerder op het Kassa forum neergelegd?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... geld-kwijt

Het is heel simpel: onderdeel van de voorwaarden van deze Cashback-actie is dat u de originele streepjescode uit de verpakking knipt en meestuurt. Zonder originele streepjescode geen geld terug.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 03 feb 2019 15:00
door NeoDutchio
Aan de streepjescode is te herleiden waar de tv vandaan komt. Sony Nederland geeft alleen een cashback op een toestel die enkel bij hun afgenomen is. Een toestel die via derden en grijze import in Nederland verkocht is valt daar buiten.

Daarom moet dus de barcode opgestuurd worden.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 03 feb 2019 16:52
door rvjapio
Dat kan dus wel. Dit geldt voor elke cashback actie.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 03 feb 2019 20:38
door Gegrand
Ik ga er van uit ter goede trouw bent geweest.
Echter..... door schade en schande wijs geworden zijn ze de huidige voorwaarden gaan hanteren.
Er zijn ook instuurders van cahbackacties in het verleden geweest die hun via internet gekochte artikelen retour gestuurd hadden , de aankoopsom terug ontvingen en op basis van de aankoopfactuur toch de caschback trachtten te innen.
Dus ja , Sony staat in haar recht in deze , u voldoet immers niet aan de voorwaarden?

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 04 feb 2019 11:05
door berndv
De streepjescode opsturen is tweeledig. Enerzijds toont u hiermee aan dat u een tv heeft gekocht die voldoet aan de voorwaarden, aan de streepjescode is te herleiden via welke weg deze tv verkocht is. Anderzijds heb je de gevraagde streepjescode maar 1 keer, door het opsturen weten zij zeker dat je maar 1 keer van deze actie gebruik kunt maken en niet je buurman en collega ook.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 04 feb 2019 13:35
door mahadma
Ter vergelijk: Een pakje vochtige doekjes (geheel gesloten verpakt) met 100% cashback sticker na aankoop.
Je moet dan wel met een schaar de barcode eruit knippen (pakje is dus open dan en kan je alleen maar gaan gebruiken) en naar een antwoordnummer versturen per post.
Dan krijg je pas geld retour.
Vroeger mocht je nog de barcode "natekenen" en was dat ook goed. Een kassabon/factuur kan je sjoemelen met een beetje pc handigheid. Volstrekt logisch dat de opties die fraude mogelijk zouden kunnen maken tot 0% gereduceerd worden.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 04 feb 2019 14:51
door sjj
Aan de streepjescode kunnen ze zien of die niet via een grijs of zwart circuit is gekocht.
Begrijpelijk dat ze dit doen.
Alles staat duidelijk in de voorwaarden dus Sony treft geen enkele blaam.
Dus helaas pindakaas, wie zich brand moet op de blaren zitten.
Uw vrouw had beter op moeten letten helaas.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 04 feb 2019 19:27
door lubeckdave
JoHe78 schreef:
03 feb 2019 09:29
Nav de Cashback actie van Sony heb ik alle benodigde documenten opgestuurd begeleidend schrijven en extra foto''s informatie van de Tv-verpakking.Echter is deze afgewezen omdat ik niet meer in bezit was van de streepjescode..doos was per ongeluk door de vrouw bij oud papier gezet..Na verschillende telefoontjes (waarin ik zelfs werd uitgelachen)en mailverkeer waarin ik niet ben aangehoord heb ik vraag alle documenten mij terug te sturen..Ik heb foto's van mijn tv (voor en achterkant) factuur bankafschrift en alle nodige informatie opgestuurd zodat het duidelijk is dat ik de tv heb gekocht en in bezit heb..Het kan toch niet zo zijn dat alleen door het achterblijven van de streepjescode ik word uitgesloten..
Volgens mij staat dezelfde streepjescode ook op het toestel zelf !!! En een Tip van mij . Als je een nieuwe TV koopt van Sony dan zou ik het gelijk aanmelden op de site van Sony met alle gegevens , wanneer je het gekocht heb , bij wie etc etc , dus ook alle serienummers e.d. Kunnen ze er nooit onderuit komen

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 05 feb 2019 08:51
door Moneyman
sjj schreef:
04 feb 2019 14:51
Aan de streepjescode kunnen ze zien of die niet via een grijs of zwart Cirque is gekocht.
Jij maakt wel gelijk écht een circus van dit circuit :wink:

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 05 feb 2019 09:45
door Bob Schurkjens
Mag je de streepjescode niet natekenen?

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 05 feb 2019 10:58
door MomentInFocus1
Laat de vrouw de misgelopen cashback ophoesten, probleem opgelost.

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 08 sep 2019 11:29
door RW123456!
Argumentatie klopt volgens mij toch niet helemaal:
Argument 1) geen cashback bij grijs/zwart circuit aankopen-->Ik heb via Internet via Camera.nu gekocht. Niet echt een grijs of zwart circuit........Camera.NU adverteerde zelf met de cashback aankoop, bij indienen van de claim op de Sony site stond 'Camer.Nu expliciet als mogelijke retailer.

Argument 2) Bij internetaankopen heb je retourrecht binnen 30 dagen. Je kunt dus retourneren en claimen--> bij indienen van de claim kreeg ik te lezen dat ik eerst moest registreren en vervolgens 30 dagen moest wachten met indienen (verder geen toelichting). Ik snap nu waarom, maar daarmee is het argument voor mogelijke fraude weggehaald

Bij het in eerste instantie indienen kreeg ik niet de boodschap dat de code moest worden opgestuurd, wel dat een foto moest worden gemaakt en de bijbehorende factuur moest worden opgestuurd per mail. Niets over knippen. Ik heb hier nog naar gekeken, want in sommige gevallen moet je iets per post opsturen. Dat was hier dus niet het geval.

Het lijkt er op dat het enige valide argument van Sony is dat ze liever niets betalen....

Re: Sony geeft geen cashback zonder verpakking

Geplaatst: 09 sep 2019 08:28
door berndv
RW123456! schreef:
08 sep 2019 11:29
Bij het in eerste instantie indienen kreeg ik niet de boodschap dat de code moest worden opgestuurd, wel dat een foto moest worden gemaakt en de bijbehorende factuur moest worden opgestuurd per mail. Niets over knippen. Ik heb hier nog naar gekeken, want in sommige gevallen moet je iets per post opsturen. Dat was hier dus niet het geval.
7 maand later, dus ik vermoed een andere cashbackactie met andere voorwaarden.
RW123456! schreef:
08 sep 2019 11:29
Bij internetaankopen heb je retourrecht binnen 30 dagen. Je kunt dus retourneren en claimen--> bij indienen van de claim kreeg ik te lezen dat ik eerst moest registreren en vervolgens 30 dagen moest wachten met indienen (verder geen toelichting). Ik snap nu waarom, maar daarmee is het argument voor mogelijke fraude weggehaald
bij sommige winkels wel ja, wettelijk is het maar 14 dagen, waarna je 14 dagen de tijd hebt om het retour te sturen, dus de termijn is minimaal 28 dagen, maar kan bij sommige retailers veel langer zijn.