Pagina 1 van 1

Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 10:35
door Tee
Na heel veel heen en weer gemail en gebel en via Thuiswinkelwaarborg is het dan toch eindelijk geregeld. Topic mag gesloten worden.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 11:59
door berndv
Tee schreef:
07 feb 2019 10:35
ben bang dat ik nog een lange weg te gaan heb, desnoods ontmoet ik ze bij de rechter en dan mogen ze me naast 120 euro smartengeld voor frustratie en schadevergoeding voor belediging (ze maken me uit voor leugenaar nietwaar?).
Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.

Stel hen schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw geld terug wilt, u kunt daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruiken, wel op een paar punten verbouwen, maar de strekking is prima. Reageren ze niet binnen 2 weken, kunt u het overdragen naar een incassobureau.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
En pas op voor uw bloeddruk, dat is het allemaal niet waard.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 12:24
door Bob Schurkjens
Geschil aanspannen Geschillencommissie Thuiswinkel.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 13:32
door Theotrucker
Voor die € 120 smartengeld voor frustratie?

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 14:17
door k2p
berndv schreef:
07 feb 2019 11:59
Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.

Stel hen schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw geld terug wilt, u kunt daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruiken, wel op een paar punten verbouwen, maar de strekking is prima. Reageren ze niet binnen 2 weken, kunt u het overdragen naar een incassobureau.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
En pas op voor uw bloeddruk, dat is het allemaal niet waard.
Ik ken geen een incassobureau in Nederland dat zulke opdrachten van consumenten aanneemt. Kun jij er een noemen?

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 14:59
door Lady1234
Nig maar eens bij Thuiswinkel Waarborg aan de bel trekken. Ik heb gelukkig hele goede ervaringen met die webshop.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 15:27
door Costnix
@kp2: Een karweitje voor @Moneyman? Die is deurwaarder.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 16:01
door berndv
k2p schreef:
07 feb 2019 14:17
berndv schreef:
07 feb 2019 11:59
Dat eerste kan natuurlijk altijd, dat tweede hoeft u niet op te rekenen. Dat u zich zo op laat naaien is treurig, wellicht enigszins begrijpelijk. Maar goed, zij moeten terugbetalen, dat is punt 1, u heeft een vordering op hen.

Stel hen schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw geld terug wilt, u kunt daarvoor de voorbeeldbrief van consuwijzer gebruiken, wel op een paar punten verbouwen, maar de strekking is prima. Reageren ze niet binnen 2 weken, kunt u het overdragen naar een incassobureau.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
En pas op voor uw bloeddruk, dat is het allemaal niet waard.
Ik ken geen een incassobureau in Nederland dat zulke opdrachten van consumenten aanneemt. Kun jij er een noemen?
https://www.billincasso.nl/incassobureau-particulieren/
https://www.eenincassobureau.nl/incasso ... ieren.html
https://vanarkelgerechtsdeurwaarders.nl ... iculieren/
https://www.invorderingsbedrijf.nl/inca ... articulier
https://www.intocash.nl/nl/incassoburea ... iculieren/
https://www.proactiefincasso.nl/voor-particulier/
https://luuc.eu/artikelen/incassobureau ... -mogelijk/
https://www.vkincasso.nl/vragen/als-par ... nschakelen
https://www.devoordeligstedeurwaarder.n ... schakelen/

Moet ik er nog meer zoeken? Ik ken ze ook niet hoor, maar google doet soms wonderen. Als je daar intikt "incassobureau particulieren" gaat er een wereld voor je open. De eerste pagina kan je overslaan, die heb ik hierboven al vermeld, maar ik gok dat er op pagina 2 nog veel meer staan. :roll:

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 16:04
door Moneyman
Costnix schreef:
07 feb 2019 15:27
@kp2: Een karweitje voor @Moneyman? Die is deurwaarder.
Nope - tenzij TS mijn uurtarief wil betalen. Dit soort zaken zijn advocaatzaken.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 16:06
door Moneyman
berndv schreef:
07 feb 2019 16:01
k2p schreef:
07 feb 2019 14:17
Ik ken geen een incassobureau in Nederland dat zulke opdrachten van consumenten aanneemt. Kun jij er een noemen?
Moet ik er nog meer zoeken? Ik ken ze ook niet hoor, maar google doet soms wonderen. Als je daar intikt "incassobureau particulieren" gaat er een wereld voor je open. De eerste pagina kan je overslaan, die heb ik hierboven al vermeld, maar ik gok dat er op pagina 2 nog veel meer staan. :roll:
:D je hebt de verkeerde vraag beantwoord. De vraag was niet of een incassobureau particuliere zaken aanneemt, de vraag was of een incassobureau zulke particuliere zaken aanneemt. Daar zit ‘m de crux, want dat doen ze niet.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 16:14
door berndv
Moneyman schreef:
07 feb 2019 16:06
:D je hebt de verkeerde vraag beantwoord. De vraag was niet of een incassobureau particuliere zaken aanneemt, de vraag was of een incassobureau zulke particuliere zaken aanneemt. Daar zit ‘m de crux, want dat doen ze niet.
Nee hoor, het enige wat verkeerd gaat is de quote, maar dat maakt niet zo heel veel uit, ik snap je punt. Maar ik heb ze niet allemaal doorgelezen, maar de bovenste die in mijn lijstje staat geeft het volgende aan:
Op internet iets besteld, maar er wordt niet geleverd.
Online besteld maar niets ontvangen.

Heeft u op internet een bestelling gedaan maar wordt er vervolgens niet geleverd? Ook dan kunt u als particulier ons incassobureau inschakelen.

Wel is het zaak dat u bij de webwinkel de bestelling annuleert. Daarna heeft de webwinkel wettelijk gezien nog 14 dagen de tijd om uw aankoopbedrag aan u terug te storten.

Wordt uw aankoopbedrag niet teruggestort? Dan kunt u de webwinkel ingebreke stellen. U stuurt dan een laatste aanmaning naar de debiteur. U kunt overigens ook een pre incasso opdracht bij ons indienen. In dat geval sturen wij voor u geheel kosteloos de laatste aanmaning.
bestelling is geannuleerd, ts heeft bevestiging van de annulering, terugbetaling heeft nog niet (volledig) plaatsgevonden. En mocht ik het verkeerd interpreteren, dan graag uitleg wat deze zaak anders maakt.

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 07 feb 2019 16:14
door Bob Schurkjens

Re: Lidl Webshop levert niet en weigert terugbetaling

Geplaatst: 10 feb 2019 10:55
door Esceha
Citaat: "Geschillencommissie Thuiswinkel".
Doet helemaal niets bij een geschil. Reageert niet eens.