Pagina 1 van 1

Otto en problemen!

Geplaatst: 24 mei 2019 20:58
door Jippooo
Wat een hel....ik krijg mijn artikel niet geannuleerd/retour gemeld. Eerst duurt de levertijd veel langer dan aangekondigd. Dan klopt het artikel niet (geen hoogglans) én is er een plank kapot. Ondertussen staat het artikel als NIET GELEVERD in mijn account, maar staat er wel een betalingsverplichting open. Een week later staat het nog steeds op niet geleverd. Geprobeerd het artikel retour te sturen. Lukt niet, en 3 x volgt een ander verhaal. Telkens hoor ik dat de vorige collega kennelijk niet genoeg kennis had en een fout gemaakt had.
Het artikel zou opgehaald worden maar ook dit lukt niet. Er volgt óf geen afspraak, óf de post komt onaangekondigd. Vervolgens regel ik dat er toch iemand is en kan de post het niet meenemen ivm gebrek aan retourbon. Die ik nooit gehad heb. Gaat blijkbaar met antwoordnummer en klantnummer op een gewoon blaadje. Dan lukt het niet om opnieuw een afspraak te plannen om op te halen.
De een zegt 'ze komen zaterdag' en de ander zegt 'dat kunnen wij niet zien, evenals óf er een afspraak gemaakt is'. Krijg terugbelverzoek voor een afspraak. Hoor er niets op.
Gevraagd waarom ik niet kan zien dat het artikel geannuleerd is: dat kunnen we niet doen omdat het op niet geleverd staat en omdat het IN LEVERIG STAAT. We kunnen pas retour gaan melden op het moment dat het artikel opgehaald is! Tot die tijd bestaat betalingsverplichting maar kunnen ze de rente stopzetten. OMG!!!! Je KUNT niet retour sturen en DUS moet je betalen! Ook ik ben nu genoodzaakt om een jurist in de arm te nemen. ONGELOFELIJK. Het lijkt wel een strategie! Wat kan ik het beste doen?

Re: Otto en problemen!

Geplaatst: 24 mei 2019 21:08
door Komkommertijd
Terug sturen als je verkeerde kreeg en dan hoef je niets te betalen.

Ook te laat leveren gaat bij mijn retour.

En de rente, hun probleem.... je hoeft nooit te betalen voor foute levering.

Re: Otto en problemen!

Geplaatst: 24 mei 2019 21:10
door Lady1234
Beetje geduld oefenen. Niet meer bellen, maar een mail sturen met uitleg. En daarin ook vragen om een goede afspraak.

Re: Otto en problemen!

Geplaatst: 25 mei 2019 07:22
door Lowieze
U kunt een klacht indienen bij Thuiswinkel Waarborg, https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen.

Daar wil Otto nog weleens op reageren. Bij mij werd de klacht, een kwartier na melding op Thuiswinkel.org, in behandeling genomen door Otto na eindeloos gebeld en gemaild te hebben.