LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erotische producten verkopen via Marktplaats

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door ecommerce »

Goedemorgen allen,

Wellicht hebben meerdere mensen dit meegemaakt met Marktplaats ?

Ik heb een account aangemaakt bij Marktplaats en een advertentie geplaatst van een vibrator, dit blijkt niet te mogen vanwege erotisch getinte artikel.
Ok, prima als dat de regel van Marktplaats is dan houden we ons daar aan, bij mijn 2e advertentie kwam al direct een mailtje dat mijn account geblokkeerd kan worden bij meerdere overtredingen.
Ik ben daarom gestopt met het aanbieden van deze artikelen.

Echter, als ik ga zoeken op Marktplaats naar vibrators dan kom je genoeg advertenties tegen (ik noem een Christine le duc), mag aannemen dat iedereen weet dat dit een (web)winkel is die erotische artikelen verkoopt.
Dit account heeft honderden advertenties staan op Marktplaats waaronder vibrators.

Ik heb dit per mail aangegeven bij Marktplaats en deze geven doodleuk aan dat je dit dan maar via de "meld" knop onder de advertentie moet aangeven !!!!!!!
Uhmmm....... inmiddels heb ik al tientallen advertenties van ze aangemeld maar het account blijft gewoon bestaan en de advertenties van vibrators staan er nog volop op.
Je zou verwachten dat een dergelijk account dan inmiddels wel op de radar van Marktplaats komt vanwege erotische artikelen.

Waarbij ik na 2 advertenties al werd verzocht te stoppen omdat anders mijn account geblokkeerd zou worden, blijven dit soort bedrijven doodleuk adverteren op Marktplaats.
Nu heb ik ze aangegeven dat dat waarschijnlijk zal zijn omdat Christine le duc fors betaald voor hun admarketing en de artikelen via een automatisch systeem geupload worden naar Marktplaats.
Dit is naar mijn idee meten met 2 maten, waarbij een "betaalde" partij zijn gang mag gaan, terwijl een particulier die gratis adverteert eruit gepikt word.

Wat is jullie mening hierover ?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mei 2019 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn mening is dat de Marktplaats van vroeger al lang niet meer hetzelfde is als de Marktplaats van nu. Teveel kost geld, advertenties blijven korter staan en hoe meer je betaald hoe meer je kan. Voor de particulier iets aanbieden en verkopen wordt steeds lastiger. Geld is de drijfveer tegenwoordig en voor mij de reden geweest om Marktplaats zo veel als mogelijk links te laten liggen. Via andere kanalen is het gratis en verkoop je het ook nog eens sneller.

Ik weet wel dat Speurders een aparte subgroep heeft voor 18plus en op verschillende facebookverkoopgroepen (weer zo’n heerlijk scrabbelwoord) kan dit ook aangeboden worden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor de beeldvorming: was die vibrator nieuw of gebruikt?

Ik kan me namelijk prima voorstellen dat bepaalde hygiene-artikelen alleen via professionele, geverifieerde verkopers verkocht mogen worden.

Maar nog los daarvan: maak je niet zo druk, je schiet er geen *** mee op...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door berndv »

uw gebruikersnaam hier is "ecommerce", bood u de artikelen op marktplaats aan via een particulier account vanuit een bedrijsmatige hoedanigheid?

Dit is vermoedelijk de regel waar ze zich op beroepen:
https://help.marktplaats.nl/help/veilig ... che-inhoud

Maar goed, als ik zoek op vibrator kom ik ook uitsluitend advertenties tegen van bedrijven, ik zie geen enkele pariculiere aanbieding. En nu lijkt me dat ook niet een artikel dat door een particulier aangeboden zou worden in verband met hygiene eisen.

ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door ecommerce »

Het was een nieuw product, in doos, ongebruikt.
Marktplaats meld dat het niet toegestaan is omdat het erotisch getint is, niet vanwege hygiene.
Als je een advertentie meld aan Marktplaats kan je ook specifiek melden dat het erotisch is.
Maar goed jullie kunnen dus ook zien dat als je daar op zoekt er genoeg "bedrijven" zijn die het wel aan bieden of aan mogen bieden, terwijl Marktplaats blijft beweren dat zij het ook niet mogen vanwege erotisch getint materiaal en toch blijven deze accounts bestaan op Marktplaats.
Zie hieronder een reactie per mail van Marktplaats:

In de afwezigheid van mijn collega Koen neem ik het even van hem over. Ik heb de communicatie die je met hem hebt gehad dan ook teruggelezen.

Allereerst wil ik meegeven dat wij echt niet van onze gebruikers verwachten dat ze altijd alle advertenties bij ons melden die tegen onze voorwaarden zijn. Dit is aan onze gebruikers zelf, wij hebben ons meldsysteem ontworpen zodat wij ons platform samen met onze gebruikers schoon kunnen houden. Je kan vast wel voorstellen dat als er dagelijks duizenden advertenties erbij komen, dat er wel eens advertenties zijn die tegen onze voorwaarden zijn. Wij doen ons best om ons platform zo schoon mogelijk te houden samen met de gebruikers die advertenties bij ons melden.

Wat betreft vibrator of soortgelijke objecten, zijn inderdaad verboden op Marktplaats. Deze regel geldt voor al onze gebruikers, en niet alleen voor particuliere gebruikers. Dit zou wel heel krom zijn geweest, vooral omdat voor ons iedereen gelijk is en dezelfde rechten heeft.

Als je advertenties tegenkomt van vibrators, dan ben je vrij in om dit bij ons te melden. Je bent zeker niet verplicht om dit te melden! Ik heb in ieder geval jouw melding/tip doorgezet naar de betreffende afdeling. Zij krijgen wel dagelijks duizenden meldingen die zij dienen te controleren.

Ik wil je graag bedanken voor jouw melding/tip en wens je een fijne middag.

Met vriendelijke groet,

Pauline

Medewerker Klantenservice
www.marktplaats.nl

Dat zegt voldoende dat het dus voor elk account geldt.

Ik had overigens dus een particulier account bij Marktplaats dat was ook nog de vraag van berndv

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door berndv »

dan hebben ze dus wel een punt. De regels zullen voor iedereen hetzelfde zijn, ik geloof nooit dat de sancties ook hetzelfde zijn. Ze kunnen mij niet wijs maken dat ze christine le duc of kruidvat gaan blokkeren. Dat kost ze teveel inkomsten en klanten.

Maar goed, zo lang niemand het meldt, kunnen zij hun gang gaan. Lijkt mij toch dat ze dit toch wel automatisch kunnen filteren.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die filtering was er vroeger zeker. Toen ik ooit een wapen te koop aanbood, kreeg ik binnen 10seconden een melding terug dat de advertentie niet geaccepteerd werd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zei verkopen, niet kopen :wink:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe lang had je het wapen? ;)

ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door ecommerce »

Volgens Marktplaats krijgen ze duizenden meldingen per dag binnen van ongewenste advertenties, ja gek he, als je een accounts als Christine le duc laat bestaan blijven mensen daar meldingen op geven, een particulier account sluiten ze dan gewoon maar een goed betaalde Christine le duc halen ze de advertentie eraf en de volgende ochtend heeft Christine le duc weer betaald voor een nieuwe advertentie en blijft die erop staan tot iemand een klacht indient.
Maar blokkeren dat account doen ze niet, dat is een te goed verdien model.
Met andere woorden, de sancties gelden zijn niet voor iedereen hetzelfde en word er met 2 maten gemeten door Marktplaats.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door berndv »

ecommerce schreef:
27 mei 2019 15:37
Met andere woorden, de sancties gelden niet voor iedereen hetzelfde en er word dus met 2 maten gemeten door Marktplaats.
Dat klopt, er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt. Maar dat is ook niet vreemd, het zijn voor hen ook 2 verschillende klanten. U bent een particulier die een enkel product aanbiedt, Christine le Duc adverteert met honderden advertenties, wat veel verkeer genereert en dus ook veel reclameinkomsten. Daarbij zal Christine le Duc ook de nodige financiele bijdragen leveren voor hun advertenties op marktplaats. Dus niet heel gek dat er onderscheid wordt gemaakt tussen zakelijke en particuliere klanten.

Als u boos bent en zegt "ik kom hier nooit meer" halen ze hun schouders op en gaan ze verder met waar ze mee bezig waren. Als Christine le Duc dat zegt gaat er waarschijnlijk een accountmanager flink op zijn ... krijgen. En hoe oneerlijk het ook klinkt, zakelijk gezien is het volledig logisch.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
27 mei 2019 15:41
ecommerce schreef:
27 mei 2019 15:37
Met andere woorden, de sancties gelden niet voor iedereen hetzelfde en er word dus met 2 maten gemeten door Marktplaats.
En hoe oneerlijk het ook klinkt, zakelijk gezien is het volledig logisch.
Absoluut. Ik snap alleen niet dat ze dat gewoon niet even formaliseren door hun voorwaarden aan te passen.

ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door ecommerce »

berndv schreef:
27 mei 2019 15:41
ecommerce schreef:
27 mei 2019 15:37
Met andere woorden, de sancties gelden niet voor iedereen hetzelfde en er word dus met 2 maten gemeten door Marktplaats.
Dat klopt, er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt. Maar dat is ook niet vreemd, het zijn voor hen ook 2 verschillende klanten. U bent een particulier die een enkel product aanbiedt, Christine le Duc adverteert met honderden advertenties, wat veel verkeer genereert en dus ook veel reclameinkomsten. Daarbij zal Christine le Duc ook de nodige financiele bijdragen leveren voor hun advertenties op marktplaats. Dus niet heel gek dat er onderscheid wordt gemaakt tussen zakelijke en particuliere klanten.

Als u boos bent en zegt "ik kom hier nooit meer" halen ze hun schouders op en gaan ze verder met waar ze mee bezig waren. Als Christine le Duc dat zegt gaat er waarschijnlijk een accountmanager flink op zijn ... krijgen. En hoe oneerlijk het ook klinkt, zakelijk gezien is het volledig logisch.
Tuurlijk snap ik het zakelijk volkomen maar reageer dan gewoon eerlijk in je mail en zeg dan dat als ik betaalde advertenties plaats het wel mag, doe dan niet alsof voor iedereen dezelfde voorwaarden geldt.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Costnix »

U kunt ze misschien verkopen als massageapparaat of wibrator 😁

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Costnix schreef:
27 mei 2019 16:22
U kunt ze misschien verkopen als massageapparaat of wibrator 😁
Bij die laatste zou je nog gedonder kunnen krijgen met merkenrechten. Ik denk niet dat een winkelketen hun naam wil samen zien gaan met een tor 😉. Maar een intern massageapparaat zou een mooi alternatief zijn.

ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door ecommerce »

Nou ja volgens Marktplaats zijn uitleg is het dus aan de gebruikers om iets als ongepast te melden.
Ze reageren nu ook niet meer op mijn mail.
Tja als ze gewoon meteen eerlijk hadden gecommuniceerd hadden ze niet in die situatie gezeten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik vind, dat gelijk heeft.
Marktplaats vindt blijkbaar, dat u zeurt.
Marktplaats is net als de Zwarte Markt Beverwijk (Ze noemen zich tegenwoordig Bazaar)

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Erotische producten verkopen via Marktplaats

Ongelezen bericht door Radar »

We hebben enkele offtopic berichten verwijderd.

Gesloten