[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Pagina 1 van 4

HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 07:40
door Marleen8
5 september j.l heb ik bij het filiaal ..... in ,......een dameslegging 60 dernier maat 40/42a €5 gekocht. Bij thuiskomst viel de stof toch enigszins tegen en besloot ik het artikel te ruilen/terug te brengen. Helaas is mijn bonnetje zoek. Maar ik heb gelukkig wel de factuur digitaal, compleet met order nummer in mijn hema account. Ook het betaal bewijs heb ik op mijn rekening staan. Desondanks geeft het filiaal aan geen retour te kunnen maken. Na contact met de klantenservice werd verteld dat enkel een winkelbon geaccepteerd wordt.
Dat is toch niet juist? Ik kan namelijk met de account gegevens ( digitale factuur met order nummer en betaal overzicht) plus mijn bank afschrift wel degelijk aantonen dat ik het artikel in het filiaal heb gekocht en betaald. Sta ik dan niet volledig in mijn recht om het artikel te ruilen of te retourneren?
Om dit te bevestigen stuur ik u foto’s van het account, met hierin order nummer, aankoopbevesting en een kopi van het betaal bewijs naar de HEMA klantenservice. Maar nog steeds geen reactie, via de telefonische klantenservice krijg ik eerst te horen dat mijn mail wel is aangekomen, maar een week later kan men niets, ook geen eerder opgenomen contact bij mijn gegevens vinden. Wat nu HEMA reageerde niet.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 10:31
door sake1987
In een stenen winkel is koop, koop.
Het ruilen, retourneren is een gunst van de winkel.
Vaak staat er op de kassabon ruilen binnen 14 dagen, met orginele kassabon.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 10:45
door LectoriSalutem
Lastig voor u, maar in zekere zin snap ik wel waarom. Een kassabon wordt bij ruil ingenomen en vernietigd. Dat is een eenmalige actie. Als u thuis 20 keer uw faktuur afdrukt, zou u in de winkel - heen en weer lopend tussen stelling en en klantenservice - 20 keer uw geld terug kunnen vragen zonder iets te kopen.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 10:52
door Lady1234
U koopt een legging in de winkel en betaalt die daar en dan krijgt u nog een digitale factuur?

Ik heb nog nooit een digitale factuur gekregen als ik iets in een Hema winkel koop.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 10:57
door Theotrucker
Maar waarom niet gewoon binnengestapt bij de winkel met alle documentatie?

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 10:58
door moederslink
De regels zijn aangescherpt: ook hier bij de Hema staat nu een bord: alleen ruilen met kassabon.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:00
door Lowieze
De Hema zegt zelf dit over retourneren:
“Breng je retouren en een geldig aankoopbewijs (kassabon, pakbon of factuur) naar de afdeling klantenservice. Hier krijg je meteen het volledige aankoopbedrag terug. En als je de gehele bestelling retourneert, krijg je ook de eventuele verzendkosten voor de heenzending terug.”

Een digitale factuur is dus ook geldig, volgens mij staat u in uw recht om dit te retourneren mits u dit binnen de gestelde termijn doet.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:12
door BL2
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:23
door Lowieze
BL2 schreef:
29 sep 2019 11:12
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?
In de webshop bestellen en in de winkel ophalen?

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:28
door alfatrion
In dat geval mag het zeker niet.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:31
door ZeerPrivé
Lowieze schreef:
29 sep 2019 11:23
BL2 schreef:
29 sep 2019 11:12
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?
In de webshop bestellen en in de winkel ophalen?

Maar dat is niet wat Marleen schrijft. Ze schrijft dat ze de legging in een filiaal heeft gekocht. En als het inderdaad online gekocht, afgehaald in filiaal is, zou de legging wel eens onder hygiënisch artikel kunnen vallen.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:32
door Lowieze
alfatrion schreef:
29 sep 2019 11:28
In dat geval mag het zeker niet.
Wat mag niet? Een internetbestelling retourneren bedoelt u?
“Om een artikel te kunnen retourneren of ruilen, is het verplicht om je aankoopbewijs te kunnen laten zien. Een geldig aankoopbewijs is je kassabon die je in winkel hebt gekregen of je pakbon/factuur die je hebt gekregen bij je internetbestelling.”

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:32
door chrisd1
Lowieze schreef:
29 sep 2019 11:00
Een digitale factuur is dus ook geldig, volgens mij staat u in uw recht om dit te retourneren mits u dit binnen de gestelde termijn doet.
DE bon is het originele betaalbewijs; Een factuur is (heel) iets anders.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:37
door Lowieze
chrisd1 schreef:
29 sep 2019 11:32
Lowieze schreef:
29 sep 2019 11:00
Een digitale factuur is dus ook geldig, volgens mij staat u in uw recht om dit te retourneren mits u dit binnen de gestelde termijn doet.
DE bon is het originele betaalbewijs; Een factuur is (heel) iets anders.
Maar als de Hema nu zelf aangeeft dat een factuur ook geldig is?

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:39
door Lowieze
ZeerPrivé schreef:
29 sep 2019 11:31
Lowieze schreef:
29 sep 2019 11:23
BL2 schreef:
29 sep 2019 11:12
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?
In de webshop bestellen en in de winkel ophalen?

Maar dat is niet wat Marleen schrijft. Ze schrijft dat ze de legging in een filiaal heeft gekocht. En als het inderdaad online gekocht, afgehaald in filiaal is, zou de legging wel eens onder hygiënisch artikel kunnen vallen.
De Hema heeft helemaal niet aangegeven dat uw laatste regel de reden van weigering van retourneren is.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:40
door sake1987
Zoals TS meldt, ze heeft de HEMA app. Als je afrekent en je app laat scannen krijg je ook digitaal een factuur.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 11:45
door Lady1234
Een legging mag gewoon terug. De Ts is naar de winkel geweest, had daarvan ook het bonnetje, maar is dat kwijt. En dan kan je spullen niet terugbrengen. Al zou zij gepind hebben, dan is die bankafschrijving nog niet voldoende. Daar staat slechts de naam en het bedrag op. Niet de omschrijving van wat je gekocht hebt. En zo apart is het bedrag niet dat het alleen voor een legging zou kunnen zijn.

Geef die legging weg, klaar.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 12:28
door BL2
Aan Lady1234 bijvoorbeeld.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 12:33
door Lowieze
Lady1234 schreef:
29 sep 2019 11:45
Een legging mag gewoon terug. De Ts is naar de winkel geweest, had daarvan ook het bonnetje, maar is dat kwijt. En dan kan je spullen niet terugbrengen. Al zou zij gepind hebben, dan is die bankafschrijving nog niet voldoende. Daar staat slechts de naam en het bedrag op. Niet de omschrijving van wat je gekocht hebt. En zo apart is het bedrag niet dat het alleen voor een legging zou kunnen zijn.

Geef die legging weg, klaar.
U gaat voorbij aan hetgeen TS schrijft: “ Maar ik heb gelukkig wel de factuur digitaal, compleet met order nummer in mijn hema account.”
Hierin staat beschreven wat zij precies gekocht heeft. Hema zelf kan met het ordernummer ook precies nagaan wat dat was.

Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet

Geplaatst: 29 sep 2019 13:20
door renewouters
BL2 schreef:
29 sep 2019 11:12
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?
Ik weet niet hoe het bij de Hema gaat maar als ik bij de Bijenkorf in de winkel koop krijg ik de bon/factuur gewoon via email hoor. Ik gok dat Hema ook zoiets doet als je gebruik maakt van de klantenkaart.