Problemen bij TvReus

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
berndv
Berichten: 8456
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv » 26 mar 2020 13:56

stari schreef:
26 mar 2020 11:12
Nu blijkt dat ik een Tjechische TV heb en niet de TV die op de factuur staat.
waar zit hem het verschil in dan? En zat er bij levering geen pakbon bij? Ik controleer altijd datgene wat ik ontvang of dat het juiste is wat op de factuur en/of pakbon staat.

Maar wat zei de verkoper van het defect en hoe wilde de verkoper dit oplossen? En hoe reageerde de verkoper op het bericht dat u van Samsung heeft ontvangen?

Moneyman
Berichten: 16689
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman » 26 mar 2020 14:22

Iedereen die ook maar een beetje research naar TVReus doet, weet dat die opvallend lage prijzen alleen maar veroorzaakt worden juist doordat ze die Tsjechische versies verkopen. Dat hoeft geen probleem te zijn, meestal werkt alles prima. Je loopt alleen het risico op dit soort issues als je een garantiekwestie hébt waarbij je aan de fabrieksgarantie toe zou komen. Dan is goedkoop soms duurkoop.

Mark1992
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Mark1992 » 26 mar 2020 14:49

Moneyman schreef:
26 mar 2020 14:22
Iedereen die ook maar een beetje research naar TVReus doet, weet dat die opvallend lage prijzen alleen maar veroorzaakt worden juist doordat ze die Tsjechische versies verkopen. Dat hoeft geen probleem te zijn, meestal werkt alles prima. Je loopt alleen het risico op dit soort issues als je een garantiekwestie hébt waarbij je aan de fabrieksgarantie toe zou komen. Dan is goedkoop soms duurkoop.
Was daar laatst niet een item van op Radar? Toen gaven o.a. LG enzo aan dat die grijze import geen negatief effect zou hebben op fabrieksgarantie?

Rick112233
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 21:23

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Rick112233 » 19 apr 2020 15:00

Indien je een goedkope “grijze” import TV wilt kopen en daarna niets meer verwacht van service dan kun je prima bij de TV reus terecht. Echter zijn ze niet eerlijk over wat ze verkopen. Ik citeer vanuit een telefoongespek “Al onze TV’s zijn Benelux modellen”, “Ja, deze TV is Ziggo gecertificeerd”

Vervolgens krijg je een TV toegestuurd waarbij na meerdere keren en op verschillende manieren de TV opnieuw instellen en verschillende CI+ modules geprobeerd te hebben het decoderen van het Ziggo signaal nog steeds niet lukt.
Vervolgens kom je erachter dat dit een zogenaamd XXH model is en niet bedoeld is voor de verkoop in de Benelux, zonder nederlandse handleiding en zonder type aanduiding op de doos. Vervolgens lees je op de website van TVreus dat ze minimaal. 20% inhouden wanneer de TV meer dan 5 uur heeft aangestaan. Dan weet je meteen met wat voor soort bedrijf je in zee bent gegaan.
In de communicatie wordt verder een poging gedaan met veel bluf en zonder onderbouwingen en zonder inhoudelijk in te gaan op je vragen je het riet in te sturen. Er wordt op geen enkele manier ingegaan op de vraag of en hoeveel van het aankoopbedrag geretourneerd zal gaan worden.
Kortom spaar je de energie en neem je verlies als je toch met ze in zee bent gegaan. En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt. Ik heb in ieder geval spijt dat ik niet bij bijvoorbeeld CoolBlue een duurdere TV gekocht heb.
Nu maar hopen dat de TV blijft werken (zonder CI+ module) want over het verlenen van garantie lees je ook wat vreemde dingen.

Moneyman
Berichten: 16689
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 apr 2020 10:31

Rick112233 schreef:
19 apr 2020 15:00
En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt.
Dat is wel de essentie van dit (soort) topic(s).

sake1987
Berichten: 744
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door sake1987 » 20 apr 2020 13:20

Zal TS zijn TV nog hebben ontvangen ?

berndv
Berichten: 8456
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv » 20 apr 2020 13:48

Rick112233 schreef:
19 apr 2020 15:00
En doe je huiswerk voordat je een TV bestelt.
dat geldt niet alleen voor tv's, maar voor heel veel van de topics die ik hier langs zie komen.

NadaDhahir
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2020 17:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door NadaDhahir » 29 apr 2020 17:13

Hallo allemaal,

Begin juni 2019 hebben mijn ouders een televisie aangeschaft via www.tvreus.nl. In eerste instantie zag de televisie er goed uit en heeft mijn vader geen rare dingen gevonden op de website. Het eerste half jaar was er niets aan de hand met de televisie en waren zij heel blij met de aankoop.

Na een half jaar begon de televisie minder goed te werken, dit is in december 2019 geweest. Er kwam een melding in beeld van de televisie, waarna de televisie geen connectie meer maakte en er geen televisie meer gekeken kon worden.

Na 2 maanden (eind januari 2020), wekelijks soms ook dagelijks contact op te nemen met de klantenservice van TVreus wilden ze de televisie ter reparatie ophalen. Hier moesten mijn ouders voor betalen (dit zou rond de €90 kosten) terwijl er een garantie op de televisie zit van drie jaar. Dit is dus achteraf niet het geval.

De televisie werd dus toch maar opgehaald (dit is 4 februari 2020) en ze hebben de televisie 4 weken(!!) ter reparatie in huis gehad en hebben mijn ouders GEEN leen televisie gekregen om te gebruiken. De reparateurs gaven aan dat er niets aan de hand was met de televisie.

Wij kregen hem weer na 4 weken, op 6 maart 2020, in huis. Tijdens het uitpakken van de televisie bleek er vocht onder het scherm te zitten en hadden mijn ouders weer niets aan de televisie.

Mijn vader heeft afgesproken met de klantenservice dat hij toch een kleinere televisie wil en het nu graag wil omruilen naar een 55" inch. Dit was geen probleem en zij zouden het verschil aan mijn ouders terug betalen.

De nieuwe televisie werd op 12 maart 2020 geleverd en vanaf heden wachten wij nog steeds op het resterende bedrag van €296,96.

Dit is nu zeven(!) weken geleden en nog steeds is het niet afgehandeld. Aan de telefoon zijn ze bot en kappen zij het telefoon gesprek af door te zeggen dat het allemaal geregeld wordt, wat elke keer niet het geval is.

Graag wil ik iedereen er op attenderen om geen televisie aan te schaffen bij TVreus.nl, het bedrag ziet er misschien heel aantrekkelijk uit, maar de service die je gewend bent van grotere namen kan je vergeten. Wij zijn nu inmiddels vanaf januari bezig en het is nog steeds niet afgehandeld.

Deel dit bericht, zodat mensen, net als ons er niet intrappen.

Jack1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2020 11:47

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Jack1972 » 20 jun 2020 11:51

Tv gekocht bij de tv reus van Philips…

Een tv gekocht bij de tv reus van Philips maar voldeed niet aan de verwachting. Naar de tv reus gebeld of we de tv konden retourneren, twee keer een retour formulier aangevraagd maar niks gekregen. Weer gebeld of ze tv konden ophalen maar daar hadden ze ook geen zin in. Stuur de tv maar met post nl op zeiden ze en dan kijken we je tv na en krijg je geld terug.

De tv weer in de originele verpakking gedaan en naar de post gebracht en terug gestuurd naar de tv reus . De tv was daar aangekomen op het post locatie bij hun in Wijchen . Weer maar eens bellen of ze de tv al hadden opgehaald want ik was al beetje ongerust aan het worden want het ging nog al moeilijk met het contact.

Na 2 dagen en weer een aantal mails te sturen kregen we te horen dat tv helemaal kapot was aangekomen. Ze stuurde foto’s en ja het beeld scherm was helemaal kapot en ze zeiden enigste wat je nu kan je doen Is de verzekering inschakelen. Maar nu wilde ik graag de kapotte tv terug dus wel 10 keer gevraagd dat ze tv wilde terug sturen en weer geen antwoord meer.

Ik had een review op trustpilot geplaatst en opeens antwoordde in een mail dat ik deze moest weg halen en dat ik dan pas mijn tv terug zou krijgen . Ik kreeg ook bericht dat ik maar eens moest stoppen met mails sturen, want ze hadden meer te doen.

Wat zou u zelf doen als je de tv en ook je geld kwijt bent door deze firma. Nu zeggen ze dat ze tv wel hebben opgestuurd maar dat die waarschijnlijk bij post is kwijt geraakt, zulke pech hebben we dan ook nog. Elke keer kijk ik op de post NL app maar tv is nog steeds niet aangemeld en dat is nu bijna 3 weken geleden. De tv reus doet helemaal niks aan service dus past op als je bij deze site wat koopt.

Plaats reactie