LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen bij TvReus

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
EMvdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2019 22:52

Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door EMvdb »

Ik heb 3 dagen geleden een Oled tv besteld bij TvReus en betaald, omdat ik een keurmerk zag staan op de website en een hoge klantenscore.
De volgende dag zou de tv bezorgd worden.
Na de bestelling direct een mail ontvangen met een " factuur" in de bijlage. Daar dit geen pdf bestand was, niet te openen, heb ik direct teruggemaild naar de TvReus en gevraagd om een goede factuur. Geen reactie ontvangen. Telefonisch niet bereikbaar. Ook nog steeds geen tv ontvangen. Toen werd ik ongerust en ben de reviews gaan lezen. Wat schets mijn verbazing.....het regent klachten ineens! Ik heb er nu een heel naar gevoel over. Ik wil van de aankoop af en mijn geld terug, maar ja, hoe doe ik dat? Kan ik er op vertrouwen dat ik mijn geld terug krijg?
Meer mensen gedupeerd?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem dan eens contact op met dat keurmerk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv »

EMvdb schreef:
04 dec 2019 23:09
Ik heb 3 dagen geleden een Oled tv besteld bij TvReus en betaald
U weet dat op dit moment de stoom uit de oren komt bij de bezorgers van PostNL en overige bezorgdiensten in verband met Black Friday en Sinterklaas? Dat een bestelling langer duurt dan 1 werkdag is in deze tijd van het jaar op zich niet zo heel erg vreemd.
EMvdb schreef:
04 dec 2019 23:09
Toen werd ik ongerust en ben de reviews gaan lezen. Wat schets mijn verbazing.....het regent klachten ineens!
De meeste klachten zijn van afgelopen week. Ik vermoed dat ze iets teveel succes hebben gehad met Black Friday.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welk formaat als geen PDF....

En vrijwel elke Computer kun je een Open Office pakket installeren en die openen alles.
Dus niet de Microsoft versie met beperkingen nemen die geld kost of beperkt is!

Verder is een normale winkel met website die niet altijd bereikbaar... elke avond gesloten en als erg druk nemen ze niet op!
Maar weet niet hoe deze winkel is.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman »

EMvdb schreef:
04 dec 2019 23:09
Ik wil van de aankoop af en mijn geld terug, maar ja, hoe doe ik dat? Kan ik er op vertrouwen dat ik mijn geld terug krijg?
Ik zou gewoon even afwachten. Je hebt nog tijd zat om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Als de TV vandaag of morgen gewoon bezorgd wordt, heb je wat je hebben wilde, toch?
EMvdb schreef:
04 dec 2019 23:09
Meer mensen gedupeerd?
Je bent uberhaupt niet "gedupeerd".

EMvdb
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2019 22:52

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door EMvdb »

"Op hun website staat bovenaan een telefoonnummer. Anders langsgaan bij hun. Ze hebben ook een winkel. In Wijchen".....

je kunt ze niet bellen, ze nemen de telefoon niet op, op mail wordt niet gerageerd en ik woon niet bepaald in de buurt van Wijchen. Het zal idd de drukte van black friday en sinterklaas zijn, maar dan kunnen ze dat toch communiceren? Enfin, lees maar eens op https://nl.trustpilot.com/review/www.tvreus.nl.
En het bestand is gewoon geen goed bestand, meer mensen hebben geen ( goed )pdf-factuur ontvangen.
Ik wacht nog een week.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door crazyme »

EMvdb schreef:
05 dec 2019 14:14
"Op hun website staat bovenaan een telefoonnummer. Anders langsgaan bij hun. Ze hebben ook een winkel. In Wijchen".....

je kunt ze niet bellen, ze nemen de telefoon niet op, op mail wordt niet gerageerd en ik woon niet bepaald in de buurt van Wijchen. Het zal idd de drukte van black friday en sinterklaas zijn, maar dan kunnen ze dat toch communiceren? Enfin, lees maar eens op https://nl.trustpilot.com/review/www.tvreus.nl.
En het bestand is gewoon geen goed bestand, meer mensen hebben geen ( goed )pdf-factuur ontvangen.
Ik wacht nog een week.
Heel veel andere opties dan afwachten heb je toch niet.

In de meeste negatieve reviews zie ik dat mensen erg lang in de wacht hebben gestaan voordat er werd opgenomen.

Het vermoeden dat het chaos is, kan dus wel kloppen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vermoed dat leveringen uit Hongarije of Polen vertraagd zijn.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je zal maar in Groningen wonen Kees, is toch 3 uurtjes rijden met de auto

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Justmeagain »

En het bestand is gewoon geen goed bestand,
Maar wat is het dan voor bestand, een slx, xlsx, docx, een ods?
U geeft niet veel info en u bent al helemaal niet gedupeerd zoals u zelf schrijft.
U maakt al kabaal terwijl er niets aan de hand is tot dusver, hooguit iets vertraging.
En het keurmerk hebben ze ook gewoon, ook daar is niets mis mee.
https://www.qshops.org/webshop/view/18140

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Sira »

Is het bestand ook niet af te drukken?

Op bijlage gaan staan, rechter muisknop, en kiezen voor snel afdrukken (dus zonder te openen).

Boghelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2020 08:52

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Boghelen »

Een SAMSUNG keoldiepvries combinatie besteld, niet bezorgd terwijl er 5 data zijn afgesproken en voor alsnog geen geld terug.
Zeer slechte webschop !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv »

Boghelen schreef:
21 jan 2020 08:58
Een SAMSUNG keoldiepvries combinatie besteld, niet bezorgd terwijl er 5 data zijn afgesproken en voor alsnog geen geld terug.
Zeer slechte webschop !
Wanneer heeft u deze besteld? En gaven ze ook een reden waarom de bezorgdata geannuleerd werden? U heeft nog geen geld terug, heeft u al wel aangegeven dat u de koop wilt ontbinden? Wanneer heeft u dat doorgegeven?

Stef7049
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2020 10:16

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Stef7049 »

Bij ontvangst van tv van Tvreus bleek deze defect te zijn. Na aanmelding direct aangetekend retour gezonden. Nu na uren in de wacht gestaan en vele telefoontjes, mails en beloftes is na 3 maanden nog steeds geen geld teruggestort.

Gezien de vele slechte reviews is dit geen incident. Zijn gewoon oplichters.
Nooit bij kopen dus!!!!!!
Neem dit risico niet

stari
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:26

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door stari »

Vandaag mijn TV defect. Samsung. Drie jaar gelden gekocht bij TV reus. Nu blijkt dat ik een Tjechische TV heb en niet de TV die op de factuur staat. Service van Samsung Nederland is dan beperkt. Hierdoor zijn de reparatiekosten te hoog zijn en de TV is afgeschreven. M.a.w. ik ben gewoon opgelicht door TVreus. Maar hoe behaal je je recht? Zou al blij zijn als ze dat bedrijf van TV coyboy's zouden aanpakken want het is gewoon oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

stari schreef:
26 mar 2020 11:12
Vandaag mijn TV defect. Samsung. Drie jaar gelden gekocht bij TV reus. Nu blijkt dat ik een Tjechische TV heb en niet de TV die op de factuur staat. Service van Samsung Nederland is dan beperkt. Hierdoor zijn de reparatiekosten te hoog zijn en de TV is afgeschreven. M.a.w. ik ben gewoon opgelicht door TVreus. Maar hoe behaal je je recht? Zou al blij zijn als ze dat bedrijf van TV coyboy's zouden aanpakken want het is gewoon oplichting.
Ook al was het een Nederlandse tv, dan nog had Samsung Nederland niets voor u hoeven te doen. U hebt een overeenkomst met TV reus, niet met Samsung. U had hooguit coulance kunnen krijgen, maar dat is geen plicht.
U moet zich melden bij de verkoper en u moet aannemelijk maken dat het defect er al was ten tijde van de aankoop en dat dit probleem niet acceptabel is.

U hebt een tv besteld en deze ontvangen, waar zit dan precies de oplichting?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door alfatrion »

stari schreef:
26 mar 2020 11:12
Maar hoe behaal je je recht?
Je televisie laten onderzoeken op non-conformiteit en bij een positief resultaat naar de rechter gaan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat staat er op je factuur dan? En Waaruit blijkt dat de TV op je factuur een andere is dan de TV die je hebt ontvangen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 mar 2020 11:33
stari schreef:
26 mar 2020 11:12
Maar hoe behaal je je recht?
Je televisie laten onderzoeken op non-conformiteit en bij een positief resultaat naar de rechter gaan.
En wie moet voor de rechter gedaagd worden? Samsung die geen partij is of TVReus die niet de mogelijkheid heeft gehad om te repareren?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen bij TvReus

Ongelezen bericht door berndv »

stari schreef:
26 mar 2020 11:12
Nu blijkt dat ik een Tjechische TV heb en niet de TV die op de factuur staat.
waar zit hem het verschil in dan? En zat er bij levering geen pakbon bij? Ik controleer altijd datgene wat ik ontvang of dat het juiste is wat op de factuur en/of pakbon staat.

Maar wat zei de verkoper van het defect en hoe wilde de verkoper dit oplossen? En hoe reageerde de verkoper op het bericht dat u van Samsung heeft ontvangen?

Gesloten