LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgewimpeld door Viking Direct?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

Eind december 2019 via vikingdirect.nl een pen vulling em 2 HDD schijven besteld.
mede door de feestdagen verwachte ik al enige oponthoud in de leveringen.
de pen vulling werd door vikingdirect zelf geleverd, de 2 HDD schijven zouden van hun externe leverancier worden verzonden.
pen vulling € 1,52 exc btw
en 2 HSS schijven a'€22,04 exc btw.
half jan 2020 komt het mailtje dat de pen vulling is afgezonden, en enkele dagen later door mij werd ontvangen.
in het mailtje van vikingdirect werd gevraagd of ik de ontvangen pen vulling wilde bevestigen, en of er nog andere vragen zijn.

hierop heb ik gereageerd met een bevestiging en dat ik nog steeds wachte op de 2 HDD schijven.
op het eerste telefoontje wat ik kreeg werd gezegd dat de HDD schijven door een externe party worden geleverd, zij zou navragen hoelang dit nog ging duren.

heden 13 jan 2020 kreeg ik het belletje van vikingdirect dat de HDD schijven niet meer leverbaar waren, of ik een alternatief wilde uitzoeken of geld terug wilde krijgen. het spijt hun dat een artikel niet meer leverbaar was en nog wel in hun webshop toonbaar is.
nadat ik haar aangehoord had en haar confronteerde met de mededeling dat via bol.com een zelfde HDD via de zelfde leverancier nog vol op leverbaar was draaide haar gesprek plots om dat hun een fout hadden gemaakt in de prijs, ze zouden mijn geld terug sturen en de it opdracht geven de webshop te controleren.
ik werd afgedaan met de mededeling dat ik maar een particuliere bestelling had gedaan ipv een zakelijke.
nu op hun artikel responce van anderen blijkt dat dit grapje al vaker door vikingdirect is gedaan, nog een klant die ook word afgewimpeld met mede deling: niet leverbaar.
viking.JPG
order opdracht
(47.64 KiB) 5300 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
viking3.JPG
bestel bevestiging
(36.66 KiB) 5300 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
viking4.JPG
atikel
(40.84 KiB) 5300 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
nb: gesprek is op tape,
na 5 min hun webshop weer te hebben ingezien blijkt inderdaad de de HDD nog volop op voorraad is echter voor een 2x hogere prijs.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2020 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat is uw vraag?

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

t blijkt at Vikingnederland dit vaker doet bij klanten,
mag dit zomaar, of is men enigzins verplicht een besteld - betaald - verwerkte order toch toe te zenden !
of kan men zich gewoon steeds maar weer verschuilen achter mom: verkeerd geprijst en t zijn niet onze producten.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stuur dit eens per mail.

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb bij u twee intenso 2,5" Externe harde schrijf van 1TB besteld. U geeft aan dat u deze harde schrijven niet kunt leveren. Ik heb u er op gewezen dat deze harde schijven nog bij Bol.com te verkrijgen zijn. U heeft daarop aangegeven dat er een particuliere bestelling heb geplaatst. Er is tussen ons inderdaad een consumentenkoop tot stand gekomen. Het consumentenrecht geeft mij het recht om elders een dekkingsovereenkomst ex art. 7:37 BW te sluiten en het verschil op u te verhalen en hiervan kan niet in mijn nadeel worden afgeweken (art. 7:6 BW). De harde schrijf kost bij Bol.com 42,95 euro, dus ik verzoek u 85,90 te doen bijschrijven op rekeningnummer [X] of alsnog de overeenkomst na te komen. Ik geef u hiervoor 14 dagen, daarna bent u in verzuim en zal ik een incassobureau in schakelen, waarvoor u 48,40 euro aan kosten verschuldigd bent.

Met vriendelijke groet,
[Uw naam]


Goede trouw heeft hier niets mee te maken. Op prijsfouten Prijsfouten vallen onder art. 3:33 en 3:35 BW: de verkoper wilde deze overeenkomst niet aangaan en de koper had dat redelijkerwijs kunnen weten. Het prijsverschil is hier een factor 2, maar bij Otto was dat 7 of nog meer.

Edit:
Ik wil ook weten of de prijs in totaal of per stuk is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

€11,02 ex BTW (€13,33incl.) staat natuurlijk in geen verhouding tot de normale verkoopprijzen (minimaal €40,-). Als de prijs per stuk nu €26,66 (incl. btw) is, dan heeft u wel een poot om op te staan. Dat verschil is dermate klein dat de verkoper moet leveren voor die prijs.

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

k kom mn eerdere antwoord niet terug vinden.
de prijs is €22,04 excl btw per stuk. dat totaal bedrag heb ik ook per ideal voldaan.

maar volgens de klanten service treft hun geen blaam, ik kon wat anders uitzoeken of elders kopen. artikel was niet leverbaar.
maar nog geen 5 min. na mijn beklaag en hun telefoontje blijkt hun site te zijn aangepast, met een juiste prijs en artikel ruim op voorraad.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

harm.marh schreef:
13 jan 2020 20:18
k kom mn eerdere antwoord niet terug vinden.
de prijs is €22,04 excl btw per stuk. dat totaal bedrag heb ik ook per ideal voldaan.

maar volgens de klanten service treft hun geen blaam, ik kon wat anders uitzoeken of elders kopen. artikel was niet leverbaar.
maar nog geen 5 min. na mijn beklaag en hun telefoontje blijkt hun site te zijn aangepast, met een juiste prijs en artikel ruim op voorraad.
Had u voordat de site werd aangepast uw bestelling geannuleerd? Zo niet zouden ze gewoon moeten leveren. Er is een overeenkomst en de prijs is niet dermate laag dat het onmogelijk zou zijn.
Dus gewoon aangeven dat er een overeenkomst is. En anders de tip van Alfatrion gebruiken, dekkingskoop doen als ze echt niet willen leveren.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
13 jan 2020 20:31
Als de shop zelf niet wil leveren voor de afgesproken prijs, dan lijkt de kans dat ze uit eigen beweging de kosten die met de dekkingskoop gepaard gaan mij ook nihil. Dit is dus enkel een goed idee indien TS ook voornemens is zijn recht af te dwingen.
Daar zal het toch wel op uitdraaien.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PietertjeTwee schreef:
13 jan 2020 20:31
NeoDutchio schreef:
13 jan 2020 20:27
En anders de tip van Alfatrion gebruiken, dekkingskoop doen als ze echt niet willen leveren.
Als de shop zelf niet wil leveren voor de afgesproken prijs, dan lijkt de kans dat ze uit eigen beweging de kosten die met de dekkingskoop gepaard gaan mij ook nihil. Dit is dus enkel een goed idee indien TS ook voornemens is zijn recht af te dwingen.
De enige manier om te krijgen waar je recht op hebt is om door te pakken. Het gaat hier niet om een hobbiest, maar om een degelijke webwinkel. Daar valt voor TS wel degelijk iets te halen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door omega19 »

Viking Direct is een bedrijf wat aan zakelijke klanten levert. Alle getoonde productprijzen zijn exclusief BTW, en TS heeft dit via zijn account besteld op 1 januari 2020.

Het is geen consumentenkoop en de genoemde wetsartikelen zijn dan ook niet zonder meer van toepassing.
Laatst gewijzigd door omega19 op 13 jan 2020 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door alfatrion »

omega19 schreef:
13 jan 2020 21:23
Viking Direct is een bedrijf wat aan zakelijke klanten levert.
Onjuist.
Je kunt als particulier een account aanmaken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
13 jan 2020 20:41
En even praktisch gedacht als dat mag: is het niet zinvoller om ze even snel via bol te bestellen zodat je ze morgen in huis hebt dan een levering af te dwingen van een leverancier die niet wilt leveren?
Dat kan altijd, maar de bedoeling zal zijn het artikel voor de lage prijs te krijgen. Dat kan door die dekkingskoop, betaald door shop, maar je moet ze eerst in de gelegenheid stellen alsnog gewoon te leveren voor de (lage) prijs waarvoor besteld is.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou de mail van Alfatrion sturen, gewoon om de maximale druk te zetten en te kijken wat er gebeurt. Als dat niet het gewenste resultaat oplevert, zou ik eieren voor mijn geld kiezen.

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

tot op heden taal nog teken van Viking Nederland.
zowel geen levering, als mn geld terug ontvangen . en voor die €54- zet k eg wel een advocaat er straks op

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is niet kosten effectief.

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

normaal niet nee, maar wel als een advocaat en OM in je fam zit ;-)

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

LOL, dan had hen deze vraag gesteld :)

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

ze blijven zich daar bij Viking Nederland in allerlei bochten wringen,
maar nog mn geld - nog n artikel heb k verkregen.
viking-trust2.JPG
(75.17 KiB) 521 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?


en de fam. das uiterste nood,

harm.marh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jan 2020 15:07

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door harm.marh »

eindelijk es n reactie, na n schrijven dat ik in 3 dgn anders vordering uithanden geef, stond bijna t gehele bedrag weer op mn rekening. snap niet dat een gerenomeerd bedrijf zo lastig moet doen. jaren 90 veel bij ze besteld en nog nooit last gehad.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afgewimpeld door Viking Direct?

Ongelezen bericht door Erthanax »

harm.marh schreef:
13 jan 2020 15:41
(...) heden 13 jan 2020 kreeg ik het belletje van vikingdirect dat de HDD schijven niet meer leverbaar waren, of ik een alternatief wilde uitzoeken of geld terug wilde krijgen. (...)
Op 13 januari wordt u gevraagd of u het geld terug wil hebben, op de 22e staat het op uw rekening. Na 9 dagen dus, en ruim binnen de marge van de wettelijk voorgeschreven 14 dagen. Keurig.
Uw laatste brief met de sommatie binnen drie dagen te betalen heeft er niets mee te maken.

Gesloten