LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Kritische Bob
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2020 21:02

Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Kritische Bob »

Tot gisteren (19 janauri 2020) in de aanbieding 2 pakken rundergehakt voor € 4,99. Kijk je daarna op de kassabon: 2 pakken rundergehakt totaal € 7,38, korting door de bonus -€ 2,38 = totaal € 5,00. Verschil van 1 cent. Waar praat je over. En dat is het volgende: AH heeft een kleine 1000 filialen. Stel dat er gemiddeld 1000 kilo gehakt wordt verkocht in een week is dat 1000 kilo x 1000 filialen x € 0,01 = € 10.000. Een behoorlijk bedrag waarvoor de klant wordt misleid. AH hierover aangesproken: kunnen we niks aan veranderen. Je krijgt ook geen terugkoppeling op de klacht. Wel het antwoord; als u teveel betaald heeft kunt u naar de servicebalie om u geld terug te vragen: leuk maar 1 cent betalen zij niet terug.......... :) Mij gaat het om het principe.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als het u om het principe gaat, zou u dan ook 1 cent naar de servicebalie gaan brengen als er in uw voordeel gerekend zou worden :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit "principe" zou zich ook voordoen als ze zouden rekenen met 4, 5 of 10 cijfers achter de komma, want het is een gevolg van de afronding. Door dit "principe" betaalt u soms ook één of twee centen minder als u met pin ipv contant betaald, want ook daarbij worden bedragen wel of niet afgerond, en bij het wel afronden valt de cent dus de ene keer uw kant op, en de andere keer die van AH.

Maar goed, wat moet u een fijn leven hebben, als dit het meest prangende "principe" is waar u zich druk om moet maken. Ik zit nog wat vast op alles wat voor deze kiloknaller gebeurd, dus het het milieu, dierenwelzijn, etc etc.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door tttlocke »

Waarop baseert u uw schatting van 1000 kilo per filiaal? Dat is 2000 pakken gehakt per filiaal per week, dus bijna 300 per dag. Dat lijkt mij aan de hoge kant.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door tttlocke »

Trolalert?

Ik snap wel dat 'AH er niks aan kan veranderen'. De prijs was gewoon € 5 voor 2 pakken, niet € 4,99 . Het klopte gewoon.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 21 jan 2020 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door berndv »

Kritische Bob schreef:
20 jan 2020 21:13
Tot gisteren (19 janauri 2020) in de aanbieding 2 pakken rundergehakt voor € 4,99.
Bron?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door scontra »

[b][b]Kritische Bob[/b][/b] schreef:
20 jan 2020 21:13
Mij gaat het om het principe.


Een echt principiële en kritische Bob had het gehakt direct teruggelegd en was naar de "echte" slager gegaan om daar zijn, exact afgewogen en correct geprijsde, gehakt te kopen, maar wel met het risico te horen "mag het een ietsje meer zijn" !! :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heeft U het nagewogen?

Vaak is per 500 gram dus 500 inclusief bakje, dit hoorde zonder te zijn en die fraude is wel te claimen.
Weeg elke verpakking bij de groente en kies de zwaarste.....
Gemiddelde is 500 gram maar...... als je er 30 pakt, de 2 zwaarste uitzocht en 28 terug gaat leggen....

Zelf haal ik wel ik Kg van de Vomar €3,99 en je hoeft geen olie of vet te kopen, dit Rundvlees is zelf bakkende! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Kritische Bob schreef:
20 jan 2020 21:13
Verschil van 1 cent. Waar praat je over.
Kritische Bob schreef:
20 jan 2020 21:13
als u teveel betaald heeft kunt u naar de servicebalie om u geld terug te vragen: leuk maar 1 cent betalen zij niet terug.......... :)
Ik heb nog een muntje van 1 cent liggen. Als het je helpt mag je het op komen halen.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kan een moderator even “gekke” voor Bob zijn username zetten?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@tttlocke

Dank voor dit spijkerharde bewijs. Feiten, daar gaat om. De rest is geklets.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door crazyme »

Arizonakid schreef:
21 jan 2020 20:13
Kan een moderator even “gekke” voor Bob zijn username zetten?
Waarom zou je dat doen ? :D

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
21 jan 2020 20:16
@tttlocke
Dank voor dit spijkerharde bewijs. Feiten, daar gaat om. De rest is geklets.
Ja, zo zag ik dat ook. Spijkerhard bewijs van het aanbod in de bonusfolder van Albert Heijn.

Er is echter nieuw bewijs opgedoken, uit mijn vuilnisemmer. Zie de bijlage.
Er is een verschil geconstateerd tussen de prijs in de folder en de sticker op de verpakking. Foutje van AH ongetwijfeld.
Dát zal TS gezien hebben. Maar die € 5 van de folder zal de bedoeling zijn geweest en staat in het systeem (en misschien wel op het schap).

Boven: bewijs uit de vuilnisemmer.
Onder: dit kun je ermee doen.
Het is zoals het is. Welk principe ervoor zorgt dat je in dit specifieke geval toch die ene cent wil hebben, begrijp ik nog steeds niet.
Bijlagen
83245570_173565680407620_248086596736253952_n.jpg
(43.17 KiB) 1627 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat zijn lekker rulle ballen. (Koud ook heel lekker in plakjes op de boterham.)

Wat de prijs betreft ben ik blij dat er nu volledige duidelijkheid is. Bob is niet gek, wel heel kritisch.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
21 jan 2020 21:31
Wat de prijs betreft ben ik blij dat er nu volledige duidelijkheid is. Bob is niet gek, wel heel kritisch.
Er is helemaal geen duidelijkheid. Er zijn duidelijk twee prijzen gecommuniceerd, bedoel je dat soms? Misschien dat de TS contact kan opnemen met de reclame-autoriteit, of hoe dat heten mag? :wink:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie overigens op die pakjes uit de OP maar op één pakje een prijs staan.

Maar dit zou ik toch echt tot op de bodem, of tot in de hoogste regionen uitzoeken. :shock:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

Een cent kan belangrijk zijn....wil je een tientje uit de flappentap trekken, blijkt je saldo maar € 9.99 te zijn :(

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
21 jan 2020 21:26
Het is zoals het is. Welk principe ervoor zorgt dat je in dit specifieke geval toch die ene cent wil hebben, begrijp ik nog steeds niet.
Ja zég, je gunt toch AH die € 10.000,00 per week (dat is dus € 520.000,00 per jáár!) niet...? Van ónze centen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De bonuskorting, maak daar maar gehakt van:
https://www.adformatie.nl/targeting-seg ... -treiteren

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rundergehakt AH cent duurder dan aangegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat artikel valt heel wat op af te dingen, zelfs al bij snelle lezing. Veel aannames en extrapolaties, vreemde en mijns inziens onjuiste conclusies en een beperkte weergave van de werkelijkheid. Niet bepaald overtuigend. Ik zou dat onderzoek ook qua statistische onderbouwing wel eens willen zien. Ben benieuwd hoe representatief de onderzochte doelgroep is geweest. Ik waag te betwijfelen of die 420 huishoudens (van de 3.800.000 huishoudens die boodschappen doen bij de AH) een goed beeld geven. De cijfers passen in ieder geval niet bij mijn beeld.

Edit: het is ouwe meuk, zie ik: sinds 2013 is er nogal wat veranderd.

Gesloten