LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank blijkt te groot na levering

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

moederslink schreef:
20 feb 2020 23:31
Vandaag de factuur ontvangen met daarop vermeld de 30% annuleringskosten en tóch heeft TS gelijk vandaag het grootste deel , het restant, betaald.
Wat wil je dan nog?
Omdat ik toen pas te horen kreeg dat er 30% annuleringskosten bij zaten, dus ongeacht of ik betaald had of niet dat geld was ik sowieso al kwijt geraakt. Factuur heb ik ontvangen nadat ik betaald heb en daar stond toen al vermeld dat ik op de hoogte was gebracht wat niet het geval is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door crazyme »

Foes schreef:
21 feb 2020 11:59
moederslink schreef:
20 feb 2020 23:31
Vandaag de factuur ontvangen met daarop vermeld de 30% annuleringskosten en tóch heeft TS gelijk vandaag het grootste deel , het restant, betaald.
Wat wil je dan nog?
Ik had inderdaad een andere keuze gemaakt en absoluut niet die aankoop gedaan.
Ik vind alles mooi alleen te groot. Ik mis ook het stukje advies waar ze in de zaak ook mee lopen te pronken.
Echt helder is uw reactie niet. Ook gaat u niet in op de reacties van diverse forumleden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Foes schreef:
21 feb 2020 12:01
(...)
Omdat ik toen pas te horen kreeg dat er 30% annuleringskosten bij zaten, dus ongeacht of ik betaald had of niet dat geld was ik sowieso al kwijt geraakt. Factuur heb ik ontvangen nadat ik betaald heb en daar stond toen al vermeld dat ik op de hoogte was gebracht wat niet het geval is.
Je praat maar steeds over die 30% annuleringskosten, maar deze kosten stonden dus wél op de nota , schreef je , en tóch heb je de nota betaald. Het is niet zo dat je de factuur pas ontvangen hebt nádat je betaald hebt.
Hierin lees ik nu een tegenstrijdigheid.
Wat ga je nu dóen?

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

crazyme schreef:
21 feb 2020 12:04
Foes schreef:
21 feb 2020 11:59
moederslink schreef:
20 feb 2020 23:31
Vandaag de factuur ontvangen met daarop vermeld de 30% annuleringskosten en tóch heeft TS gelijk vandaag het grootste deel , het restant, betaald.
Wat wil je dan nog?
Ik had inderdaad een andere keuze gemaakt en absoluut niet die aankoop gedaan.
Ik vind alles mooi alleen te groot. Ik mis ook het stukje advies waar ze in de zaak ook mee lopen te pronken.
Echt helder is uw reactie niet. Ook gaat u niet in op de reacties van diverse forumleden.
Wat is er niet helder?

Ik ga niet op mensen in die al heel stellig kunnen vertellen hoe het precies gegaan is en al een conclusie hebben getrokken.

Als er tijdens mijn gesprek in de winkel gesproken was over 30 % annuleringskosten. Of meegedacht over de inrichting dan had Ik die aankoop nooit gedaan en was Ik rustig verder kijken. Ik ben bij diverse zaken geweest en uitgebreide gesprekken gehad maar nergens is er gesproken over annuleringskosten, ik ben bij die andere zaken niet tot een aankoop gekomen dus misschien dat ik dit hier dan ook niet verwachtte.

Meedenken is prima en welkom met de rest kan ik niks.

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

moederslink schreef:
21 feb 2020 12:15
Foes schreef:
21 feb 2020 12:01
(...)
Omdat ik toen pas te horen kreeg dat er 30% annuleringskosten bij zaten, dus ongeacht of ik betaald had of niet dat geld was ik sowieso al kwijt geraakt. Factuur heb ik ontvangen nadat ik betaald heb en daar stond toen al vermeld dat ik op de hoogte was gebracht wat niet het geval is.
Je praat maar steeds over die 30% annuleringskosten, maar deze kosten stonden dus wél op de nota , schreef je , en tóch heb je de nota betaald. Het is niet zo dat je de factuur pas ontvangen hebt nádat je betaald hebt.
Hierin lees ik nu een tegenstrijdigheid.
Wat ga je nu dóen?
Op de nota stond dat ik al op de hoogte was gebracht over de annuleringskosten, maar hier is er met geen woord over gerept in de winkel. Daar gaat het mij om.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ik niet snap is dat je wel tekent als de annuleringskosten 100% zijn, maar er bij 30% over na zou moeten denken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is geleverd wat je in de winkel zag staan?

Als ze een grotere als Show model leveren mag je weigeren zonder enige kosten.
Maar als je niet goed hebt gemeten en in ruime showroom komt het kleiner over...... dan is het jammer.
Gewoon een grotere woning kopen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar wát als ze er wel van te voren over gesproken hadden , had je dan niéts gekocht daar??
Dat lijkt mij toch niet , want je wilde deze hebben, tóch?
Je vond de banken toch mooi en hebt zelfs een aanbetaling in de winkel gedaan en de rest bij levering en toen zag je ook die 30% annuleringskosten op de factuur staan , tóch betaal je en ontvangt de banken.

Dat ze te groot zijn is zo.n zaak niet aan te rekenen, ze hebben jouw order uitgevoerd en er is betaald.

Het enige wat je nu kunt doen is omruilen lijkt mij.

Methusalah
Berichten: 1172
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik zeg, wees blij dat je het kan annuleren voor 30%. Want ze staan volledig in hun recht om dat te weigeren. Eigenlijk klaag je dat je niet genoeg service krijgt terwijl je eigenlijk helemaal geen service verdient.

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

Komkommertijd schreef:
21 feb 2020 12:27
Is geleverd wat je in de winkel zag staan?

Als ze een grotere als Show model leveren mag je weigeren zonder enige kosten.
Maar als je niet goed hebt gemeten en in ruime showroom komt het kleiner over...... dan is het jammer.
Gewoon een grotere woning kopen!
Alleen de bank en die is prima de andere twee producten heb ik niet gezien alleen op folder. (Mijn schuld werd gewoon meegezogen in de enthousiasme van de verkoopster en heb op alles ja gezegd)

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

moederslink schreef:
21 feb 2020 12:29
Maar wát als ze er wel van te voren over gesproken hadden , had je dan niéts gekocht daar??
Dat lijkt mij toch niet , want je wilde deze hebben, tóch?
Je vond de banken toch mooi en hebt zelfs een aanbetaling in de winkel gedaan en de rest bij levering en toen zag je ook die 30% annuleringskosten op de factuur staan , tóch betaal je en ontvangt de banken.

Dat ze te groot zijn is zo.n zaak niet aan te rekenen, ze hebben jouw order uitgevoerd en er is betaald.

Het enige wat je nu kunt doen is omruilen lijkt mij.
De bank had ik zeker gekocht die heb ik gezien en vond die prachtig en staat ook goed. Maar dan had ik gezegd ik denk nog even over de rest na, omdat ik die niet in het echt heb gezien ( mijn fout) ruilen of tegoed bon maakt me niet uit.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het voelt een beetje als een spijtaankoop en dat u zoekt naar een reden om kosteloos te annuleren. Koop is bindend in een stenen winkel. Alles wat daar van afwijkt is in het voordeel van de klant. Een recht om zomaar te ontbinden bestaat niet.
Waarom vindt u dat annuleren besproken moet worden tijdens het verkoopgesprek? Je koopt iets om te gebruiken, niet om te annuleren. U kunt ook als klant vragen wat de regeling is als het niet zou passen of als u het zou willen ruilen.

U bent met een doel een winkel binnen gelopen, hebt aangegeven wat u wilt hebben en heeft dit gekocht. Als u niet gekeken hebt naar de maten is dat niet de verantwoordelijkheid van de verkoper.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat zijn die 2 andere producten dan?

We kunnen hier het hele weekend over doorpraten , maar wat wil je nu precies?
Die 2 producten inleveren met 30% " verlies" of je probeert het eea om te ruilen.
De enige die iets te verwijten valt ben je toch écht zelf door te impulsief iets vanaf een folder te bestellen.
Nu blijf je doorgaan over die wel of niet van te voren aangekondigde 30% ,maar je hád ze van te voren en betaalt toch.

Overleg gewoon met het bedrijf .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Foes schreef:
21 feb 2020 12:36
De bank had ik zeker gekocht die heb ik gezien en vond die prachtig en staat ook goed. Maar dan had ik gezegd ik denk nog even over de rest na, omdat ik die niet in het echt heb gezien ( mijn fout) ruilen of tegoed bon maakt me niet uit.
Een koop in een stenenwinkel is een koop. Maar neem aan dat je een opdrachtbevestiging hebt gehad, daar wordt toch verwezen naar de algemene voorwaarden. Als dat zo is dan bent u dus in kennisgestel van de voorwaarden waaronder die 30%. Die 30% is trouwens heel gebruikelijk bij dit soort aankopen.

Maar heb je de winkel al gesproken?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door witte angora »

Hopelijk lukt het me om 'gewoon' mee te denken. Even geprobeerd de relevante informatie bij elkaar te zetten.
Foes schreef:
20 feb 2020 20:07
Tijdens mijn aankopen in de winkel is er absoluut niet gesproken over annuleringskosten, vandaag ontvang ik de factuur en helemaal onderaan staat “ de klant is op de hoogte gebracht van de annuleringskosten van 30%”.

De verkoopster was vooral gericht op een deal binnenhalen en haar manier van verkopen lag tegen het agressieve aan hierdoor ben ik overstag gegaan
Foes schreef:
20 feb 2020 20:33
ik heb alleen digitaal voor de aankoop getekend.
Foes schreef:
20 feb 2020 20:43
Volledige betaling heb ik vandaag gedaan en daarbij ook de factuur pas ontvangen en toen zag ik die zin,
Foes schreef:
21 feb 2020 11:59
Ik had inderdaad een andere keuze gemaakt en absoluut niet die aankoop gedaan.
Ik vind alles mooi alleen te groot. Ik mis ook het stukje advies waar ze in de zaak ook mee lopen te pronken.
Foes schreef:
21 feb 2020 12:01
Omdat ik toen pas te horen kreeg dat er 30% annuleringskosten bij zaten, dus ongeacht of ik betaald had of niet dat geld was ik sowieso al kwijt geraakt. Factuur heb ik ontvangen nadat ik betaald heb en daar stond toen al vermeld dat ik op de hoogte was gebracht wat niet het geval is.
Foes schreef:
21 feb 2020 12:18
Als er tijdens mijn gesprek in de winkel gesproken was over 30 % annuleringskosten. Of meegedacht over de inrichting dan had Ik die aankoop nooit gedaan en was Ik rustig verder kijken. Ik ben bij diverse zaken geweest en uitgebreide gesprekken gehad maar nergens is er gesproken over annuleringskosten, ik ben bij die andere zaken niet tot een aankoop gekomen dus misschien dat ik dit hier dan ook niet verwachtte.
Je hebt blijkbaar 1 bank en 2 stoelen gekocht? De bank heb je in de winkel gezien, de stoelen niet, die kon je dus ook niet meten of bekijken. En eenmaal geleverd blijkt dat de stoelen te groot zijn? Of de bank ook?

Wat wil je nu precies met je opmerkingen over de 30% annuleringskosten zeggen? Bij geen enkele winkel zijn de annuleringskosten besproken, toch heb je daar niks gekocht. In deze winkel is dit ook niet besproken, desondanks heb je hier wél gekocht. Toch stel je dat als die 30% was besproken, dat je dan niet had gekocht, klopt dat? Wat maakt het bespreken van die annuleringskosten het verschil dat je in deze winkel dan ook niets gekocht zou hebben?

Kennelijk wil je onder de koop uit. Van alleen de 'twee producten' of ook van de bank? Hoop je dat de koop ongeldig verklaard kan worden doordat je niet bent ingelicht over die 30% annuleringskosten? Dan snap ik ongeveer wel waar je heen wil. Als dat inderdaad je insteek is, denk ik niet dat het gaat lukken. Die annuleringskosten zijn namelijk geen producteigenschap waardoor het product non-conform is. Dat ze te groot zijn kan wel een dingetje zijn. Maar ik weet niet of je het op non-conformiteit (voldoet niet aan de verwachting) kunt gooien. Je hebt gekregen wat je hebt gekocht, in die zin niet.

Je kunt het altijd bij de verkoper proberen, wat al meerdere keren gezegd is. Niet door de verkoper van alles in de schoenen te schuiven (wat ik op een aantal punten zeker zie), maar *gewoon* (vriendelijk, met een glimlach) te zeggen dat je zo enthousiast werd door een vrolijke, gezellige meedenkende verkoper dat je er helemaal niet aan gedacht had om even te meten of het wel past. En nu past het niet. En of er een oplossing voor is.

Nee heb je, maar als je ons vraagt mee te denken, kun je ook de verkoper vragen mee te denken. Probeer het eens... ;)
Meedenken is prima en welkom met de rest kan ik niks.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
20 feb 2020 23:25
Voorwaarden niet ter hand gesteld. Daarmee nagelaten klant te informeren over annuleringskosten. Met die kennis had klant mogelijk een andere keuze gemaakt ten tijde van aankoop.
De klant zou inderdaad gedacht kunnen hebben dat hij zou mogen annuleren zonder kosten. Maar de klant heeft vóór levering op geen enkele manier geprobeerd te annuleren en heeft inmiddels de levering ook gewoon laten plaatsvinden. Telt dat niet mee?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
21 feb 2020 12:30
Ik zeg, wees blij dat je het kan annuleren voor 30%. Want ze staan volledig in hun recht om dat te weigeren.
Dat is natuurlijk niet zo. De wet biedt ruimte , om een overeenkomst niet na te komen, waarbij wel de kosten van de tegenpartij vergoed dienen te worden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Tegen 30% of tegen 100%, wat maakt het uit. De termijn waarbinnen eventueel geannuleerd kan worden eindigt tot met de levering?

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door jonis »

Annuleren en wijzigen

Heb je een product in één van onze winkels besteld en wil je de bestelling wijzigen of annuleren? Dat kan tot het moment van leveren. Daar zijn alsnog kosten aan verbonden. Volgens de richtlijnen van het CBW wordt 30 procent van het totaalbedrag gefactureerd tot het moment van levering is afgesproken. Als de leverdatum al was vastgelegd, brengen wij 50 procent van het totaalbedrag aan annulerings- of wijzigingskosten in rekening.
Volgens deze cbw-richtlijn wordt gehandeld...…andere woonzaken kunnen zich ook daar aan houden.
Als koop digitaal is ondertekent heeft ts dat waarschijnlijk ook al kunnen zien, kan me het niet meer helemaal voor de geest halen want bankstel staat al ruim een jaar in mijn woonkamer maar verkoopproces wordt gewoon digitaal geleid voor de ( "te enthousiaste") verkoper op z'n ipadje, mocht die wat vergeten. Daar staat "alles" mbt aankoopproces al op voorbereid en verkoper vult alleen in....en jij mag ondertekenen.
Verder kan men inloggen op z'n account met alle gegevens mbt aankoop.
Maar het gele bankstel met paarse bloemetjes annuleren na levering gaat niet meer lukken verwacht ik.

mh73

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door mh73 »

Wat had de TS verwacht eigenlijk? 14 dagen uitproberen en dan terugsturen net als bij online kopen?

Gesloten