Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Antonella
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2020 17:56

Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Antonella »

Ik lees ontzettend veel slechte reviews op het net over de webwinkel van Grandado. Zelf heb ik ook slechte ervaring met deze webshop. Een maand geleden een zonnekap besteld voor een fotolens, tot op vandaag (9 juni) nog niets ontvangen. Bij de klantenservice is telefonisch nooit iemand aanwezig en e-mails worden niet beantwoordt. Je kunt dus niet in contact komen met iemand van dit bedrijf om vragen te stellen of je geld terug vragen. Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt? :evil: :evil: :evil:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door berndv »

Een maand geleden? Dan zitten ze nog keurig binnen de door hun gemelde marges. Ik lees 25 tot 30 werkdagen, een maand geleden is ongeveer 20 werkdagen, dus zal gewoon een kwestie van wachten zijn.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door pierrev »

Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Ik lees ontzettend veel slechte reviews op het net over de webwinkel van Grandado. Zelf heb ik ook slechte ervaring met deze webshop. Een maand geleden een zonnekap besteld voor een fotolens, tot op vandaag (9 juni) nog niets ontvangen. Bij de klantenservice is telefonisch nooit iemand aanwezig en e-mails worden niet beantwoordt. Je kunt dus niet in contact komen met iemand van dit bedrijf om vragen te stellen of je geld terug vragen. Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt? :evil: :evil: :evil:
Voortaan dus zorgen dat je al die negatieve reviews eerst leest voor je ergens gaat bestellen.

sake1987

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dropshipper nummer ?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt? :evil: :evil: :evil:
Waarom zijn Halfords, V&D, Kijkshop en alle andere ketens failliet gegaan? Omdat klanten er niet meer binnen kwamen. Waarom blijven dropshippers en ticket doorverkoopsites bestaan? Omdat mensen er blijven kopen.

U besteld bij een webwinkel uit Hong Kong. Dat staat niet eens verstopt op hun site. Dus geen Nederlands recht en geen Europese bescherming. U let dus niet op waar u koopt en u kijkt ook niet naar eerdere klachten. U helpt er dus zelf aan mee dat dergelijke bedrijven blijven bestaan. Waarom zou een ander dit dan moeten gaan oppakken?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door berndv »

sake1987 schreef:
10 jun 2020 14:36
Dropshipper nummer ?
Neu, zou het geen dropshipper noemen. Die zitten meestal in Nederland en bestellen bij ali, dit is een webshop in HongKong die misschien wel, misschien niet een eigen magazijn heeft, maar gewoon vanuit HK/China verzendt, met de daarbij behorende verzendtijden.

ria.starre
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2020 20:44

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door ria.starre »

Ik heb in april 2020 spullen besteld bij grandado , keurig een mail gehad dat het door de Corona crisis allemaal langer zou gaan duren.
Nu beging juli spullen keurig binnen gekregen.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Cheaptech is onderdeel van Grandado. Die handelt -uiteraard- op dezelfde wijzen.
Ze doen je hier wel geloven dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
Het blijkt een dropship; ze bestellen zelf alles bij AliExpress oid.
Het duurde hier zes weken.
Er zaten op hun websites fouten in de omschrijving maar ze zijn -inderdaad- onbereikbaar. Niet voor klachten, niet voor commentaar, niet voor navraag.
Bij Klacht.nl geeft Cheaptech aan dat ze niet wensen te reageren.
Maar het was een goede 'note to self'; volgende keer eerst beter controleren en kijken of ze het bij Ome Ali niet (goedkoper) hebben

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cheaptech, you get what you pay for.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh Ria, speciaal voor deze positieve recentie een account aangemaakt?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Fleur71 schreef:
14 jul 2020 12:59
Ze doen je hier wel geloven dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
Vreemd dat ze jouw dit dan specifiek doen laten geloven want hun website is erg duidelijk.
We hebben twee soorten leveringen:
Snelle levering met track & trace. Aan je bestelling zit een track & trace code gekoppeld. Hierdoor kan je bijhouden waar je bestelling zich op dat moment bevindt. Deze snellere levering kost €1,99. Je bestelling zal binnen 10-15 werkdagen bezorgd worden.
Gratis levering: Heb je gekozen voor een gratis levering? Dan zal je bestelling binnen 20-25 werkdagen bezorgd worden.
Ook maken ze er geen geheim van dat hun producten uit China komen:
Rechtstreeks vanuit China, altijd goedkoop
.

Dus waar je dat vandaan haalt dat er binnen 5 werkdagen geleverd wordt is mij een raadsel.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
De meeste klachten zijn rond de Corona periode en gaan over de levering. En zoals bekend is de toevoer van producten uit China erg verstoord (geweest). Hier heeft een dropshipper natuurlijk extreem veellast van.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Het grootste deel van de klachten komt omdat mensen niet goed lezen. De levertijd is 20-25 werkdagen. Ook in jouw geval hadden ze nog ruim de tijd om te bezorgen.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt?
Daarvoor hebben we websites zoals Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl die je kunt raadplegen, maar dit doen mensen vreemd genoeg pas achteraf.

donna1moores
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2020 16:43

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door donna1moores »

Weken geleden een bestelling geplaatst. Geen bevestigingsmail en bij het inloggen zegt dat mijn e-mailadres niet is geregistreerd. Heb mijn ordernummer gelukkig van de pagina toen ik betaalde. Geen idee wat er is gebeurd met mijn bestelling omdat er geen communicatie is.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u geluk hebt is het doorgestuurd naar China en kunt u de bestelling binnen 90 dagen verwachten.
Als u pech hebt kunt u fluiten naar uw centen.

devriesharry
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2014 13:35

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door devriesharry »

criminelen zijn dit hoor pas er mee op
ze sturen expres wat anders van 10 cent en je hebt 15 euro betaald
dan zeggen ze 40% terug of terugsturen op eigen kosten!!!
dit is afpersing want terug sturen kost heel veel en doet niemand
GRANNL1605791

devriesharry
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2014 13:35

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door devriesharry »

oplichters zijn het..ze sturen wat van 10 cent en je betaald 15 euro
en zeggen of zelf terugsturen op eigen kosten naar china of je krijgt 40 % terug
criminelen
NIET KOPEN BIJ GRANDADO
GRANNL1605791

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

devriesharry schreef:
10 dec 2020 11:14
criminelen zijn dit hoor pas er mee op
ze sturen expres wat anders van 10 cent en je hebt 15 euro betaald
dan zeggen ze 40% terug of terugsturen op eigen kosten!!!
dit is afpersing want terug sturen kost heel veel en doet niemand
GRANNL1605791
Daar waren we maanden geleden al achter hoor. Maar wat had u dan verwacht van een winkel uit Hong Kong?

SuzeP
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2021 14:02

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door SuzeP »

Ik heb een grof gebreide deken besteld. Op de site en foto stond dat het een grote deken voor op een slaapbank was. Vanmorgen krijg ik hem binnen, 50x50. Ik snap wel dat de mensen in China niet zo groot zijn maar dat ze in zulke kleine bedjes slapen had ik niet verwacht.
Klantenservice zegt dat ze het jammer vinden dat ik de advertentie verkeerd begrepen hebt, ja sure mijn fout idd :twisted: , bij grote deken denk ik idd aan iets ten grote van een kussen.
Ik kan €10 korting krijgen om mij alle rompslomp rond het retourneren te besparen. Retourneren kost mij €7 dus kost mij sowieso geld. Wat een fucksite zeg :evil:

vaneker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 18:33

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door vaneker »

het is nu ook mogelijk om After Pay te doen dus minder risico's

Poppetjekita
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2021 14:45

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Poppetjekita »

Ook ik ben gedupeerd door grandado ik had een 7 delig set met schoonmaak borstels besteld voor 25,24 en heb het net thuis de hele verpakking was kapot en het enige wat erin zat waren 3 borstels ik weet nog niet hoe alles hier werkt dus ook niet hoe ik dit hier op de site kan melden

Mina123
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2021 17:56

Re: Slechte ervaringen webwinkel Grandado

Ongelezen bericht door Mina123 »

sylvesterb schreef:
15 jul 2020 08:45
Fleur71 schreef:
14 jul 2020 12:59
Ze doen je hier wel geloven dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
Vreemd dat ze jouw dit dan specifiek doen laten geloven want hun website is erg duidelijk.
We hebben twee soorten leveringen:
Snelle levering met track & trace. Aan je bestelling zit een track & trace code gekoppeld. Hierdoor kan je bijhouden waar je bestelling zich op dat moment bevindt. Deze snellere levering kost €1,99. Je bestelling zal binnen 10-15 werkdagen bezorgd worden.
Gratis levering: Heb je gekozen voor een gratis levering? Dan zal je bestelling binnen 20-25 werkdagen bezorgd worden.
Ook maken ze er geen geheim van dat hun producten uit China komen:
Rechtstreeks vanuit China, altijd goedkoop
.

Dus waar je dat vandaan haalt dat er binnen 5 werkdagen geleverd wordt is mij een raadsel.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
De meeste klachten zijn rond de Corona periode en gaan over de levering. En zoals bekend is de toevoer van producten uit China erg verstoord (geweest). Hier heeft een dropshipper natuurlijk extreem veellast van.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Het grootste deel van de klachten komt omdat mensen niet goed lezen. De levertijd is 20-25 werkdagen. Ook in jouw geval hadden ze nog ruim de tijd om te bezorgen.
Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt?
Daarvoor hebben we websites zoals Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl die je kunt raadplegen, maar dit doen mensen vreemd genoeg pas achteraf.
Nou je hebt het mooi miss. Alles wat je nu verteld klopt niet.

Ik heb bij grandado vorig jaar een fohn besteld. Er stond toen op hun site dat hun kantoor overal gevestigd was en dus ook in nederland. Er stond ook een telefoonnummer erbij mochten we vragen hebben.. alles zag er zo mooi uit.

Dus ik had een fohn besteld en ik heb extra bij betaald dat ik mijn levering binnen 15 dagen zou ontvangen. Dat is dus niet gebeurd. Ik heb 3 maanden op mijn levering moeten wachten. Toen was er wel corona maar er waren geen problemen met de vervoer want ik bestelde toen des tijd ook veel artikelen van ali express en zelfs dat ontving ik eerder dan grandado. Nou toen mijn artikel ontving bleek die namaak te zijn en heeel goedkoop gemaakt. De eerste keer dat ik het aanzette, kwam er rook uit en ging die kapot. Ik heb ze toen telefonische proberen te benaderen maar vanwege corona zogenaamd waren ze niet bereikbaar. Dus ik heb ze via een omweg een mail gestuurd. Toen vroegen ze aan mij of ik foto van de artikel wou sturen..maar dat was niet mogelijk want je kon ten eerste niet terug reageren op dat mail.. dan moest je weer opnieuw via een omweg, via hun site een formulier i vullen en dan pas je bericht. Maar er was geen optie van ‘foto sturen’. Daarnaast kreeg ik elke keer een nieuwe medewerker en elke keer moest ik opnieuw me verhaal vertellen. Ze wouden je zo gek maken dat je het opgeeft.
Maar dat weerhoude mij niet.

Dus na weer 2 maanden met hun te hebben gemaild.. hebben ze me twee opties gegeven. Of ik retouneer de artikel op mijn kosten of ik krijg 15% van mijn geld terug.. ik was woedend maar ben toch maar voor optie 2 gegaan want anders had ik helemaal niks meer.

Nu hebben ze paar dingen aangepast.. ze passen constant van alles aan wanneer ze merken dat men het door heeft.

Wat me ook is opgevallen dat ze bij sommige klanten de levering snel laten gaan en 3,50 extra bij betalen als de klanten goede revieuws voor ze opschrijven op trustpilot. Zelf maken ze ook tig accounts aan om hun bedrijf goed naam te geven zodat andere klanten alsnog kopen bij hun.

Aub kooop nooit wat van grandado mensen. Hun hebben duizenden mensen opgelicht en ermee weggekomen. Hoop dat ze snel worden gepakt want men heeft het nu wel door

Plaats reactie