LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leenbakker service 0/10

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mieke474
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 apr 2010 00:35

Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door Mieke474 »

De service van leenbakker is echt een 0 / 10 waard...

Ik probeer al sinds 29/4 enige reactie te krijgen op een klacht mbt een kledingkast welke na aantal maanden normaal gebruik zowat uit elkaar viel. laden gingen uit elkaar, planken zakten door etc..
Ik heb indertijd met een filiaal gebeld maar er werd mij gezegd dat ze niets voor mij konden betekenen omdat alles online is geregeld... maar goed, nu vandaag, zonet toch weer via Facebook messenger te horen gekregen dat ik alles naar een bepaald filiaal email adres moet sturen, :evil: dus bij deze de hele Facebook conversatie naar hun gemaild omdat ik ik na 2 maanden alles proberen geen zin heb om weer alles opnieuw uit te schrijven. :lol:
Ik heb contact gezocht door hen eerst te bellen, via Facebook messenger, via contactformulier en via twitter. Zelfs een klacht.nl melding gedaan en melding bij ACM en er is nog steeds helemaal niets gebeurd. Ik had hun zelfs brief gestuurd met ontbinding koopovereenkomst en mijn geld terug geeist, maar daarop ook geen reactie en nu begint alles dus weer van voor af aan met dat ik alles maar even moet mailen naar een filiaal... :cry:
Ik ben er echt zo ontzettend klaar mee...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door berndv »

rare gang van zaken, ze geven zelfs op hun website dat defecten en dergelijke via de winkel horen te lopen en niet via webshop of klantenservice of iets dergelijks. Overigens lees ik in uw klacht op klacht.nl niet dat u bij een winkel bent geweest en dat die u niet wilde helpen.

U eist ontbinding, in dat geval hoop ik dat u alle documentatie nog heeft, want dat zult u nodig hebben om aan te tonen dat Leenbakker niet adequaat met uw klacht is om gegaan. Op klacht.nl geeft u aan dat u op 29 april de eerste melding heeft gedaan en dat u de kast op 26 oktober besteld heeft. Laat dat nou op 3 dagen na buiten de 6 maanden vallen. Als een defect zich binnen 6 maand na levering openbaart moet de winkel namelijk bewijzen of er wel of geen garantie gegeven moet worden. Buiten die 6 maand ligt de bewijslast bij u om aan te tonen dat het hier gaat om een fabricagefout, oftewel een non-conform product.

Leenbakker is aangesloten bij CBW, dus op zich, als u er met de winkel niet uit komt, kunt u uw klacht daar nog voorleggen.

sake1987

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zal het anders worden als je dezelfde klachten op verschillende fora zet ? Heeft u de kast ook vastgezet aan de muur? Was het een bouwpakket of werd de kast kant en klaar geleverd? Indien een bouwpakket, heeft u dan volgens de instructies gemonteerd?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kasten worden in serie gemaakt. Een CNC machine wordt ingesteld en er rollen zo ineens een paar honderd kasten van de lopende band. Als er een fout in de software zou zitten moeten er veel meer klachten zijn. Als er een foute maat hout gebruikt zijn, dan werkt de machine niet.

Als een legplank doorzakt ligt er teveel op. Als een lade uit elkaar valt is deze niet goed geschroefd en zeker niet verlijmd. Ik betwijfel of het aan de kwaliteit ligt of aan uw verwachting.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door crazyme »

Terecht of onterecht : een klacht moet gewoon binnen een redelijke termijn worden afgewikkeld.

Wellicht is dit met een extra montageinstructie snel opgelost.

Een foto meesturen is dan wel handig.

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door jos.jansen »

Ik ga nooit meer naar Leen Bakker - we kochten een tuinbankje dat binnen 3 maand van ellende uit elkaar viel: de zitting liet los. Echt goed mee omgegegaan dus niet 4 zware mensen op een "2-persoonsbankje". We gingen terug naar de winkel: "pakt u maar een andere". Maar ook daar werd dezelfde bevestiging toegepast die heel zwak is. Ik zei dat tegen de winkelmedewerker: "u bent verplicht om deze te accepteren". Het was een druk moment in de winkel: zaterdagmorgen, express op die tijd gegaan. "Roep de manager maar". Die kwam en begon ook over "u moet dit accepteren". Toen ik nogal bozig reageerde en enkele mensen die de winkel in wilden lopen vertelde: "verwacht vooral geen garantie van deze winkel: denk na voordat u wat koopt" werd de manager onrustig: "geef deze man zijn geld terug".
Niet zo netjes misschien maar wel mijn geld terug. Ook een reden dat ik nooit online wat koop: je wordt dan afgescheept met "dien maar een klacht in".

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 jun 2020 14:44
Als een legplank doorzakt ligt er teveel op. Als een lade uit elkaar valt is deze niet goed geschroefd en zeker niet verlijmd. Ik betwijfel of het aan de kwaliteit ligt of aan uw verwachting.
De kwaliteit van de kast of de kwaliteit van de doe-het-zelver? ;)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door berndv »

jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Niet zo netjes misschien maar wel mijn geld terug.
niet zo netjes? Ze hadden u gewoon een winkelverbod er bij moeten geven, zulke klanten ben je liever kwijt dan rijk.
jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Toen ik nogal bozig reageerde en enkele mensen die de winkel in wilden lopen vertelde: "verwacht vooral geen garantie van deze winkel: denk na voordat u wat koopt"
Dit is gewoon ronduit asociaal, maar goed, dat zult u vast en zeker niet met me eens zijn, u zult vast en zeker van mening zijn dat u gewoon wilde waar u recht op had.

Ontbinding na koop bij een defect is een optie, maar in eerste instantie zal herstel of vervanging de oplossing zijn, pas als dat niet mogelijk is, is ontbinding aan de orde.

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door jos.jansen »

berndv schreef:
26 jun 2020 15:17
jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Niet zo netjes misschien maar wel mijn geld terug.
niet zo netjes? Ze hadden u gewoon een winkelverbod er bij moeten geven, zulke klanten ben je liever kwijt dan rijk.
jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Toen ik nogal bozig reageerde en enkele mensen die de winkel in wilden lopen vertelde: "verwacht vooral geen garantie van deze winkel: denk na voordat u wat koopt"
Dit is gewoon ronduit asociaal, maar goed, dat zult u vast en zeker niet met me eens zijn, u zult vast en zeker van mening zijn dat u gewoon wilde waar u recht op had.

Ontbinding na koop bij een defect is een optie, maar in eerste instantie zal herstel of vervanging de oplossing zijn, pas als dat niet mogelijk is, is ontbinding aan de orde.
winkelverbod is niet nodig: ik ga er gewoon zelf nooit meer naar toe.
En ik heb die bank niet zelf gekocht: mijn echtgenote ging voor een kussentje kijken en kwam met deze bank thuis "omdat die er zo leuk uitzag"...
Herstel was door het te kort schietende ontwerp niet ongelijk en vervangen door een soortgelijk ontworpen model? "Dan sta ik hier binnen een maand weer" heb ik tegen die winkelmanager gezegd.....

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door Cro »

Toch jammer dat je schijnbaar als een tokkie gedragen nog steeds resultaat geeft.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door witte angora »

jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Het was een druk moment in de winkel: zaterdagmorgen, express op die tijd gegaan.
Weet je wat nou zo gek is? Ik ga in dit soort gevallen express op een rustige tijd en ga gewoon het gesprek aan. En weet je wat? Doorgaans bereik ik precies het resultaat wat ik wil. Zonder geschreeuw, zonder gestamp, zonder andere klanten lastig te vallen, zonder dat er managers bij moeten worden gehaald en zonder een aansluitend winkelverbod.

Wat raar is dat toch...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Die kast, wat is de plank dikte?

Die zijn tussen de 15 mm en 22 mm leverbaar en welke persing spaanplaat?
Een kleding kast zonder model naam of prijs?

Zelf ooit meer dan 25 jaren terug een Grenen kast gekocht, met nog meer meubels en die leven nog.
Maar er stonden ook spaanplaat of iets wat dat moest zijn.

Als ik die plank vol leg met gereedschap bovenin heb je een mooie Flipperkast garantie!
Zou een leuke zijn voor 't winter seizoen van Radar!

Ja, mijn kleding kast van massief grenen nu in de garage omdat ik echte Antiek kocht voor in huis.
Als je ziet hoe die meer dan 25 jaren jonge Grenen kast nauwelijks doorbuigt en hoeveel KG er liggen.

Dus Leen Bakker, ooit verkochten ze prima Massief Grenen meubels!
Misbruik door mijn hebben ze moeiteloos overleeft.

Ik weiger ze echter een Warme Douche te geven want dan roest mijn gereedschap dat daar in is opgeslagen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door crazyme »

Cro schreef:
26 jun 2020 18:19
Toch jammer dat je schijnbaar als een tokkie gedragen nog steeds resultaat geeft.
Is wel waar, je wordt door iedereen uitgekotst als tokkie en men wil zo snel mogelijk van dit volk verlost zijn.

sake1987

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door sake1987 »

Morganlefay schreef:
26 jun 2020 22:10
Eisen doet een officier van Justitie
Verder als ik het zo lees bent u niet zo charmant richting de mensen van dit bedrijf.
Klinkt eerder dat u of de kast slecht in elkaar heeft gezet of er niet goed mee om bent gegaan.
Hier haal je 2 door elkaar, TS kocht een kast en heeft problemen met de klantenservice.
Jos zijn vrouw kocht een bankje, gedraagt zich als een hork en is vreselijk content met zichzelf.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk heeft Jos ingebroken in het topic van TS. Had ik ook niet door, eerlijk gezegd.

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Leenbakker service 0/10

Ongelezen bericht door jos.jansen »

witte angora schreef:
26 jun 2020 18:53
jos.jansen schreef:
26 jun 2020 14:55
Het was een druk moment in de winkel: zaterdagmorgen, express op die tijd gegaan.
Weet je wat nou zo gek is? Ik ga in dit soort gevallen express op een rustige tijd en ga gewoon het gesprek aan. En weet je wat? Doorgaans bereik ik precies het resultaat wat ik wil. Zonder geschreeuw, zonder gestamp, zonder andere klanten lastig te vallen, zonder dat er managers bij moeten worden gehaald en zonder een aansluitend winkelverbod.

Wat raar is dat toch...
mijn echtgenote heeft dit gedaan: resultaat? 0.00

Gesloten