Pagina 1 van 1

Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 16:42
door SVdh
Goedenavond, ik heb op blackfriday een pakketje besteld bij amazon.de, afgelopen week zou mijn pakketje geleverd worden, echter is deze niet geleverd, ondanks dat de bezorger aangeeft dat het pakketje bezorgd is. Nu heb ik contact opgenomen met amazon.de, na een hoop over en weer gemaild te hebben kreeg ik zojuist een mailtje waarin stond dat aangezien de bezorger aangeeft dat het pakketje bezorgd is geeft amazon aan dat als ik vermoed dat mijn pakketje gestolen is ik aangifte moet doen bij de lokale politie, als de politie een onderzoek heeft uitgevoerd en hier niets uit is gekomen gaan zij pas verder kijken. Het betreft hier cadeautjes die voor sinterklaas waren en ik zelf dus al vervangen heb, ik zou dan ook graag snel mijn geld terug willen hebben. Is er iemand hier bekend met wat de politie hiermee doet en hoelang het onderzoek van de politie ongeveer zal gaan duren?

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 17:32
door NeoDutchio
De politie zal echt geen onderzoek gaan instellen, daarvoor is veel te weinig mankracht. Het lijkt er meer op dat uw bestelling op een verkeerd adres is bezorgd. Maar is dat uw probleem? Nee, zeker niet. De verkoper is verantwoordelijk totdat u de bestelling handen heeft.
U kunt ze rustig aangeven dat u uw bestelling niet ontvangen hebt en dat de afzender hiervoor verantwoordelijk is. Zij moeten een onderzoek gaan instellen bij de bezorger en zij moeten u het geld terug betalen.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 19:23
door Bob Schurkjens
Politie is geen partij in dit probleem. Wanneer u met creditcard hebt betaald, kunt u het geld daar terugvragen.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 19:25
door angel1978
Amazon.de dus Duitse wetgeving

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 21:17
door Arizonakid
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 19:23
Politie is geen partij in dit probleem. Wanneer u met creditcard hebt betaald, kunt u het geld daar terugvragen.
Onzin, tenzij je kan bewijzen dat het pakker daadwerkelijk niet is afgeleverd bij jou.
CC verstrekkers betalen echt niet klakkeloos alles terug, dat zou een mooie bende worden.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 21:23
door Bob Schurkjens
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 07 dec 2020 23:51
door Justmeagain
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 08 dec 2020 08:24
door NeoDutchio
Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Er moet bewijs zijn van aflevering. Uitscannen is daarin niet voldoende. Als het op een verkeerd adres is afgeleverd is het wel uitgescant, maar heeft TS toch echt niets ontvangen. De handtekening is leidend hierin. En aangezien die tegenwoordig niet meer gevraagd wordt is er geen enkel bewijs van aflevering.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 08 dec 2020 08:43
door Bob Schurkjens
Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Dat boeit mij als klant toch niet? Ik zit nog steeds op mijn pakje te wachten!

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 08 dec 2020 12:52
door henry.withoot
Je zou eens kunnen kijken welke afgifte punten er in je buurt zijn, voor hetzelfde geld ligt het daar nu ergens.
Soms kun je dat tijdens het bestellen als alternatief bezorg adres aanvinken.
Vragen kost niets.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 13 dec 2020 15:40
door Sinterklaas20
Ook mijn pakket zou bezorgd zijn bij de buren. Dat is niet mogelijk, omdat het hier gaat om een gesloten afdeling in een woonzorgcentrum.
Amazon is bezig met eenonderzoek.

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 14 dec 2020 06:50
door Hawk-Eye
NeoDutchio schreef:
08 dec 2020 08:24
Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Er moet bewijs zijn van aflevering. Uitscannen is daarin niet voldoende. Als het op een verkeerd adres is afgeleverd is het wel uitgescant, maar heeft TS toch echt niets ontvangen. De handtekening is leidend hierin. En aangezien die tegenwoordig niet meer gevraagd wordt is er geen enkel bewijs van aflevering.
dit dus, vraag om de handtekening die je gezet hebt TS, deze kunnen ze niet leveren en dus heb je recht op alsnog je spullen geleverd te krijgen of je ontbind de koop en moet je centjes terug krijgen....

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Geplaatst: 14 dec 2020 09:51
door Len123
Als alleen uitscannen al bewijs zou zijn, dan kan een bezorger een hoop (straffeloos) achter over drukken.
Nee, er zal een handtekening als aflever bewijs overlegd moeten kunnen worden.
Dus gewoon Amazon.de aansprakelijk stellen.