Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
EBO1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2021 11:26

Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door EBO1969 »

De webshop modery.co maakt op allerlei manieren reclame voor haar producten. De foto's zien er geweldig uit, het oogt allemaal mooi en professioneel. De achterliggende "organisatie" is allerminst geweldig en professioneel. Sterker, je krijgt te maken met een "club" die haar klanten misleidt en opzadelt met bestelde producten die in de verste verte niet voldoen aan de verwachtingen/kwaliteitsnormen die je mag verwachten. Kortom, modery.co levert regelrechte wanprestaties, is vrijwel onbereikbaar en heeft zeer slechte voorwaarden om producten te retourneren. Ongelooflijk dat deze "club" mag blijven acteren in Nederland!

Wat is hun werkwijze?
Zoals aangegeven plaatsen zij de mooiste foto's van haar producten op diverse media (Twitter, drukke bezochte sites). Je ziet aan de voorkant absoluut niet dat je te maken hebt met een "club" die gewetenloos bestellingen, zonder tussenkomst, plaatst bij een chinese producent. De producten ogen (op de foto) degelijk en kwalitatief goed, prijsstelling is scherp, maar geeft je allerminst het idee dat je te maken hebt een AliExpress of soortgelijke organisatie.

Zodra je een product besteld en afgerekend hebt ben je aan de goden overgeleverd. De bestelling wordt geheel automatisch doorgesluist naar een producent in China. Je krijgt nauwelijks informatie over de bestelling, de levering geschiedt weken later. Bij levering weet je niet wat je ziet:
- onjuist product;
- verkeerde maat;
- zeer matige kwaliteit;
- .......................

Wat nu?
Na veel zoekwerk blijft er een zeer ingewikkelde procedure over om je geleverd artikel te retourneren richting China. Vervoerskosten: zijn voor eigen rekening. Ter info, het retourneren van een foutief geleverde trui kost EURO 29,30. En alsof dat nog niet genoeg is, het is de vraag of het aankoopbedrag ooit geretourneerd wordt!! Hoe kan het zijn dat zulke partijen in Nederland mogen acteren? Als je bewust met zulke partijen zaken wilt doen, prima, maar modery.co misleidt de consument en levert regelrechte wanprestaties!

Ik heb volledig dossier beschikbaar en wil dit graag delen wanneer dit kan bijdragen aan het stopzetten van de praktijken die modery.co bezigt. Bescherm in hemelsnaam de consument!!

Verneem graag reactie en wil alles mee in het werk stellen om verder leed te voorkomen. STOP modery.co!

Mvg,

Eric (gegevens bij platform bekend)

[Kop aangepast door mod.]

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent de zoveelste die graag iets aan dropshippers wil doen. En ook u hebt eerst gekocht, toen pas gekeken en daarna pas gaan klagen. Geen KVK nummer, geen adres, geen telefoonnummer en in de algemene voorwaarden wordt gesproken over fossa-m.nl. Waarom dan uberhaupt gaan bestellen?

Verder leed gaan voorkomen gaat niet lukken. Jarenlang wordt al gewaarschuwd waarop te letten bij het online kopen. En helaas tegen dovemans oren. Zo lang mensen eerst kopen en daarna pas gaan kijken wat ze gedaan hebben valt er niet te waarschuwen. De tel ben ik ondertussen kwijt, ik zal binnenkort weer eens de lijst met topics van dit jaar bijwerken, maar ik schat dat u ergens nummer 75 bent dit jaar die klaagt over dropshippers.


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik bestel al jáááren bij Colombiaanse webshops. Nog nóóóit problemen mee gehad.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Sira »

Beste EBO1996,

Waar hebt u gezeten de laatste paar jaar? Hier wordt namelijk al zeker 2 jaar heel veel voor gewaarschuwd op forums en consumentenprogramma's zoals Radar, Opgelicht, Kassa en Meldpunt. U hoeft ons dus niet te vertellen hoe zij werken.
Ga vooral niet in op advertenties die verschijnen op (veelal) Facebook. Tip: volg de genoemde forums en consumentenprogramma's meer, en Facebook minder.

Dat dergelijke dropshippers nog bestaan, hebben ze geheel te danken aan mensen zoals u. Mensen die klakkeloos een advertentie aanklikken en pas ná de bestelling op onderzoek uit gaan.
Had u vóór uw bestelling hier gevraagd of Modery betrouwbaar was, had naar alle waarschijnlijkheid iedereen gezegd "niet doen".

Het is een dure les, maar denk maar zo, u bent een ervaring rijker, want de volgende keer gaat u eerst op onderzoek uit, hoop ik.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
11 apr 2021 20:01
Ik bestel al jáááren bij Colombiaanse webshops. Nog nóóóit problemen mee gehad.
Maar die zijn ook aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 22:53
Bob Schurkjens schreef:
11 apr 2021 20:01
Ik bestel al jáááren bij Colombiaanse webshops. Nog nóóóit problemen mee gehad.
Maar die zijn ook aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.
Dank voor de tip Lady1234. Ik kreeg laatst ook een mailtje uit Colombia en ik begrijp dat ik daar met een gerust hart op kan ingaan :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Super veilig. 😄😄

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met .co zit je altijd goed, da's toch algemeen bekend.

Dida112
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2021 13:23

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Dida112 »

:D pas op voor de webshop Kikiso.shop niemand die reageert op je en je geld weg en geen product !!! Kikiso.shop

Moneyman
Berichten: 29867
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dida112 schreef:
13 apr 2021 13:27
:D pas op voor de webshop Kikiso.shop niemand die reageert op je en je geld weg en geen product !!! Kikiso.shop
Je verwacht het ook niet hé, bij zo'n site... :D

Piggie1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2021 17:11

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Piggie1990 »

Inderdaad zeer zeker een vreselijke site. Uit een impuls wat besteld hier (gelukkig niet al te duur), duurde een maand voordat het geleverd werd en het bestelde product was na 2 dagen kapot. Zeer slechte kwaliteit en had eigenlijk 15 minuten na m'n bestelling al spijt dat ik dit besteld had. Ik ga niet eens proberen mijn geld terug te vragen of te retourneren: verspilde moeite. Ipv daarvan ga ik maar een recensie schrijven op Trustpilot en kijken of er wat anderen zijn die mij kunnen adviseren om deze paupers terug te pakken.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door juliomariner »

In plaats van hier veel energie in te steken kunt u misschien beter een online cursus veilig internetten volgen.
De vogel van deze site is allang gevlogen en u zult niets bereiken.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik stel voor een lijst te maken van alle mogelijke dropshippers in binnen- en buitenland. Dan hoeven mensen voor ze gaan bestellen enkel te controleren of de betreffende webshop op die lijst staat. Zo ja, dan bestel je daar niet. Makkelijker dan dat kun je het niet maken.

Natuurlijk moet iedere dropshipper zelf even een mailtje sturen dat ze op die lijst moeten komen te staan. Gewoon om de lijst accuraat en actueel te houden, weet je.

En als je achteraf bij een dropshipper bestelt die niet op de lijst staat, dan kun je nog altijd een topic aanmaken op het onvolprezen Radarforum zodat ze alsnog op die lijst komen te staan.

Voor degenen die denken dat dit serieus is: :wink:
:mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Piggie1990 schreef:
15 apr 2021 17:15
Inderdaad zeer zeker een vreselijke site. Uit een impuls wat besteld hier (gelukkig niet al te duur), duurde een maand voordat het geleverd werd en het bestelde product was na 2 dagen kapot. Zeer slechte kwaliteit en had eigenlijk 15 minuten na m'n bestelling al spijt dat ik dit besteld had. Ik ga niet eens proberen mijn geld terug te vragen of te retourneren: verspilde moeite. Ipv daarvan ga ik maar een recensie schrijven op Trustpilot en kijken of er wat anderen zijn die mij kunnen adviseren om deze paupers terug te pakken.
U wilt die paupers terugpakken? Niets meer kopen daar. Dat zal ze leren.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dropshipping is niet strafbaar, niet kunnen retourneren en niet bereikbaar zijn wel. Je kunt daarover een klacht indienen bij de ACM https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
16 apr 2021 00:09
Dropshipping is niet strafbaar, niet kunnen retourneren en niet bereikbaar zijn wel. Je kunt daarover een klacht indienen bij de ACM https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm
Iets niet retourneren en niet bereikbaar zijn is strafbaar? Sinds wanneer? Het is gewoon een civiele zaak tussen verkoper en koper. Helaas is de verkoper niet te traceren waardoor je dus ook zeer lastig een zaak kan starten.

rhen
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020 16:37
Contacteer:

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door rhen »

Opnieuw een wijze les. Check gewoon even met wat voor een webshop je te maken hebt. Kleine moeite en je ziet al snel of een shop een dropshipper is, of een Nederlandse shop, met eigen voorraad, echte mensen en goede klantenservice.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door Sira »

rhen schreef:
16 apr 2021 09:08
Opnieuw een wijze les. Check gewoon even met wat voor een webshop je te maken hebt. Kleine moeite en je ziet al snel of een shop een dropshipper is, of een Nederlandse shop, met eigen voorraad, echte mensen en goede klantenservice.
Zoals al gezegd, dropshipping is niet altijd verkeerd. Heb zelf bij een webshop gewerkt met eigen winkel, eigen voorraad, maar er zijn soms artikelen die je niet dagelijks of zelfs wekelijks/maandelijks verkoopt. Daar neem je dus geen voorraad van, want voorraad kost geld. Die artikelen laat je door de groothandel middels een dropshipment naar de klant verzenden. Is wel iets duurder dan zelf verzenden, maar nog altijd goedkoper dan eigen voorraad.

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Modery.co: producten voldoen niet aan verwachtingen, dropshipper

Ongelezen bericht door jos.jansen »

Waarom niet eerst hier gekeken? Dat voorkomt dit soort posts....
https://webshopchecker.nl/shop/modery-co/

Gesloten