Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

Heb geen reactie van Ben Telecom Leiden bv ontvangen na ontbinden van de koop. Ook niets over herroepingsrecht.
Het doosje is 3 cm dik. Net gemeten. Ik zal maandag even contact opnemen met dpd. Ik heb niet getekend voor ontvangst. Brievenbuspakket is natuurlijk het goedkoopst. Als de “ partner bewust heeft gekozen voor brievenbuspakket, dan heb ik weer een bewijs, dat hij niet eerlijk is.

Pas op 10 april reageert hij weer. Tussendoor heb ik allerlei instanties gebeld en informatie ingewonnen.
Juridisch loket zei tegen mij, dat ik moest vragen wat de 2 jaar garantie inhoud, omdat ik de simkaart niet kan bewijzen.
Na diverse keren bol.com gemaild te hebben om antwoord te krijgen, schrijft hij.

U vraagt ons over wat de 2 jaar garantie inhoud.
Garantie houd in dat u recht heb op reparatie bij defecten die niet voortvloeien uit slecht gebruik van de klant.

Defecten,fabrieksfouten etc heeft u garantie op,maar schades,gebarsten display,krasjes,deukjes,vochtschade,half beeld wegens barst in beeldscherm etc heeft u geen garantie op.

Kort gezegd defecten,niet veroorzaakt door gebruiker wel garantie
Schades en defecten veroorzaakt door slecht of ruw gebruik door gebruiker geen garantie mevrouw.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kolkp00 schreef:
01 mei 2021 18:47
Ook niets over herroepingsrecht.
Dat staat gewoon online hoor.

Kort gezegd defecten,niet veroorzaakt door gebruiker wel garantie
Schades en defecten veroorzaakt door slecht of ruw gebruik door gebruiker geen garantie mevrouw.[/quote]
Het zal wat zijn, net voor het einde van de garantie zelf iets kapot maken en dan een nieuwe claimen. Natuurlijk valt dat niet onder garantie dan.

Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

De verkoper geeft hier mee aan, dat ik geen recht op garantie heb. Ik heb het toestel zelf beschadigd suggereert hij.
Ik heb dan ook gevraagd of het toestel retour kon, omdat ik niet zelf de schade had toegebracht. Wederom geen reactie.

Nog wel deze reactie in een mail van 26 maart.
İk ga niet iemand,waar ik als bedrijf gelijk heb en in mijn recht sta,die mij met een 1 heb beoordeeld,op facebook zwart heeft gemaakt tegemoet komen of op een akkoord gooien.

Ik wacht de reactie van bol.com nog af. Verwacht er niet veel van. Ik had mijn energie ook meer in de “ partner” moeten stoppen. Deze komt ermee weg, omdat hij gesteund wordt door bol.com. Maar hij is de boosdoener.
Ik heb alles geprobeerd om mijn recht te halen. Dit forum heeft mij het meest geholpen vind ik. Alle overige instanties, behalve Apple sturen je van het kastje naar de muur.

Ik las nog wel iets over azijn en honing. Waarom zo’n reactie? Ik stel gewoon een vraag. Of iets over een half verhaal. Als je het verhaal half vind, kun je beter vragen stellen. Of kan je zoon het zelf niet? Jammer dit soort reacties op dit forum.

De iPhone komt binnen. 2 dagen later doet mijn zoon zijn eigen Sim erin. Er valt een andere Sim op de tafel. Zegt dat tegen mij, maar gaat wel verder met zijn handeling. Wie verwacht ook dat er al een Sim kaart in zit. Daarna ziet hij de beschadiging. Maar zijn simkaart werkt al. Dit alles gebeurd in wat zal het zijn, 30 seconden. Ik kan het mijn zoon niet kwalijk nemen.
De gang naar de kantonrechter gaat me te ver. Ook al weet ik dat ik in mijn recht sta.

Als jullie nog goede tips hebben om de partner “ aan te pakken” graag, en anders sluit ik het af. Heb er teveel stress van. Ik sluit het af, na reactie van bol.com op de brief. Want reactie zal ik krijgen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt gewoon volledig gelijk. De verkoper slaat hier de plank volledig mis.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kolkp00 schreef:
01 mei 2021 23:41
Als jullie nog goede tips hebben om de partner “ aan te pakken” graag, en anders sluit ik het af. Heb er teveel stress van. Ik sluit het af, na reactie van bol.com op de brief. Want reactie zal ik krijgen.
De gang naar de rechter.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De iPhone komt binnen. 2 dagen later doet mijn zoon zijn eigen Sim erin. Er valt een andere Sim op de tafel.

Rare zin. Er kan maar één sim kaartje in die mobiel. Dus als er al een in zit, zal je die er eerst uit moeten halen, voordat een andere er in kan.

En je ontvangt een mobiel die je pas twee dagen later gaat bekijken en in gebruik nemen?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Revoked »

Er zitten gaten in het verhaal van TS. Neemt niet weg dat de verkopende partij normaal moet functioneren.
Het hele verhaal horen we toch nooit.

Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

Lady1234, die simkaart die erin zat, zit toch niet vastgeplakt. Mobiel op woensdag ontvangen. Vervolgens heeft mijn zoon tussen woensdag en vrijdag zijn oude mobiel schonen. Deze was 256 gb. Enorm veel filmpjes en foto’s bekeken en verwijderd daarna een reserkopie gemaakt.. Hij werkt gewoon, dus vrijdag pas tijd om nieuwe mobiel uit te pakken.

Ook weer jammer dat Revoked zegt, het hele verhaal horen we toch nooit. Weer zo’n reactie waar je niets mee kunt. Waarom? Twijfel je ergens aan?

Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

Ik heb de iPhone 11 model A2111 ontvangen. Dit model komt voornamelijk uit voor de Amerikaanse markt. Nog een Apple expert die hier iets zinnigs over kan zeggen? Of worden deze modellen ook gewoon in Nederland verkocht?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat me hierom. De meesten zullen zo’n nieuwe mobiel meteen uitpakken en bekijken en in gebruik willen nemen. Maar misschien hebt u een heel bedachtzame zoon.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door WZZ »

Tav Kolkp00: op dit forum zijn een aantal mensen actief die alles in twijfel trekken en oneindig veel begrip hebben voor leveranciers, OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat. Ik wens u succes in uw verdere strijd (ik kan me in elk geval uw verontwaardiging goed voorstellen, je koopt een nieuw product, krijgt een gebruikte en wordt dan met drogredenen het bos ingestuurd).

sake1987

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het klopt de A2111 is gemaakt voor de Amerikaanse markt. Hij mag wel in Europa worden verkocht / gebruikt maar
Kan wel bepaalde problemen krijgen, waaronder netwerk problemen. Hij kan gelocked zijn dat mag in Amerika.

Hoor ook dat BEN geen officiële verkoper is van Apple dus halen hun toestellen via een derde partij.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
02 mei 2021 15:48
OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat.
Bol staat hier verder buiten. Dat is niets anders dan een platform waar bedrijven kunnen verkopen. Als je via Marktplaats iets koopt kunnen ze ook niets oplossen als u een probleem hebt met de verkoper.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 17:25
WZZ schreef:
02 mei 2021 15:48
OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat.
Bol staat hier verder buiten. Dat is niets anders dan een platform waar bedrijven kunnen verkopen. Als je via Marktplaats iets koopt kunnen ze ook niets oplossen als u een probleem hebt met de verkoper.
Wat hen te verwijten valt, is dat zij zich -ondanks dat ze geen partij zijn- wel inhoudelijk in de discussie mengen en juridische standpunten innemen. De conclusie dat de houding van Bol.com te wensen overlaat, is dus terecht.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door V045 »

De schade en een refurbished krijgen lijken elkaar nogal te overlappen. Wat voor schade is er eigenlijk geconstateerd op de voorkant van de telefoon toen uw zoon het pakket openmaakte of toen hij de sim er in stak?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 17:25
WZZ schreef:
02 mei 2021 15:48
OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat.
Bol staat hier verder buiten. Dat is niets anders dan een platform waar bedrijven kunnen verkopen. Als je via Marktplaats iets koopt kunnen ze ook niets oplossen als u een probleem hebt met de verkoper.
TS heeft ook niet gevraagd om deze situatie. Bol.com heeft deze verkoper toegelaten op haar platform en TS heeft een gebruikt product ontvangen. Waarom zou je je dan niet van alle kanten menselijk kunnen opstellen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 19:38
NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 17:25
WZZ schreef:
02 mei 2021 15:48
OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat.
Bol staat hier verder buiten. Dat is niets anders dan een platform waar bedrijven kunnen verkopen. Als je via Marktplaats iets koopt kunnen ze ook niets oplossen als u een probleem hebt met de verkoper.
TS heeft ook niet gevraagd om deze situatie. Bol.com heeft deze verkoper toegelaten op haar platform en TS heeft een gebruikt product ontvangen. Waarom zou je je dan niet van alle kanten menselijk kunnen opstellen?
Met die denkwijze kan je ook je provider aanspreken omdat die de mogelijk geboden heeft om op internet te gaan. En of de zoon een gebruikt toestel ontvangen heeft zie ik geen bewijzen van.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft de provider zich dan ook inhoudelijk gemengd in de discussie en juridische standpunten ingenomen?

TS hoeft aan jou geen bewijs te laten zien dat TS een gebruikt toestel heeft ontvangen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
02 mei 2021 18:23
NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 17:25
WZZ schreef:
02 mei 2021 15:48
OOK als duidelijk is dat de houding van deze leveranciers (zoals bv Bol.com) nog wel eens te wensen overlaat.
Bol staat hier verder buiten. Dat is niets anders dan een platform waar bedrijven kunnen verkopen. Als je via Marktplaats iets koopt kunnen ze ook niets oplossen als u een probleem hebt met de verkoper.
Wat hen te verwijten valt, is dat zij zich -ondanks dat ze geen partij zijn- wel inhoudelijk in de discussie mengen en juridische standpunten innemen. De conclusie dat de houding van Bol.com te wensen overlaat, is dus terecht.
Gezien de inmenging van Bol.com en de gegeven standpunten lijkt het mij verdedigbaar om de gang naar de geschillencommissie te maken. Bol.com kan niet meer volstaan met de stelling dat zij geen partij zijn. Daarvoor hebben zij zich teveel gemengd in de discusie ten behoeve van hun leverancier en ten nadele van hun klant.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 20:31
TS hoeft aan jou geen bewijs te laten zien dat TS een gebruikt toestel heeft ontvangen.
TS geeft zelf ook niet aan een gebruikt toestel ontvangen te hebben. Dat zijn uw woorden waar geen onderbouwing voor is. De simkaart die er in zit is ook geen reguliere simkaart. En dat zijn wel de woorden van TS.

Gesloten