Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan gaat de Ts bij Bol vragen of hij een nieuw of gereviseerd toestel heeft gekocht. Waarom?

En in mails wordt er gesproken over “als nieuw”.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 20:46
TS geeft zelf ook niet aan een gebruikt toestel ontvangen te hebben.
TS geeft aan dat het een gereviseerd product betreft. Wanneer zou men een nieuw product reviseren?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 20:57
NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 20:46
TS geeft zelf ook niet aan een gebruikt toestel ontvangen te hebben.
TS geeft aan dat het een gereviseerd product betreft. Wanneer zou men een nieuw product reviseren?
Dan lezen we schijnbaar beiden een ander topic.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 mei 2021 20:37
Gezien de inmenging van Bol.com en de gegeven standpunten lijkt het mij verdedigbaar om de gang naar de geschillencommissie te maken. Bol.com kan niet meer volstaan met de stelling dat zij geen partij zijn. Daarvoor hebben zij zich teveel gemengd in de discusie ten behoeve van hun leverancier en ten nadele van hun klant.
Die handelswijze zou ik afraden.

Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

Ik krijg hetzelfde gevoel als bij bol.com. Moet me steeds verdedigen. Toestel komt door de brievenbus. 2 dagen later doet zoon Sim erin, maar ziet dat er al Sim in zit. Maar gaat wel verder. Dat ontken ik ook nergens, en is dom, daarna ziet hij de beschadiging. 2 dagen later, dus op zondag al contact met bol.com gelegd dmv contactformulier, maandag contact met partner, en daarna bijna dagelijks met bol.com, en met partner. Ik vermeld ook op dit forum dat ik twijfelde, nieuw of gereviseerd, omdat we ook naar gereviseerd hebben gekeken. Het verschil tussen nieuw en gereviseerd was niet erg groot. Dus besloten we een nieuw toestel te kopen.

Mail verkoper 08-03-2021. Dat er in uw toestel een simkaart in zat en dat er schade aan de toestel zou zitten zou niet moeten kunnen omdat wij deze toestellen als 100% nieuw aanbieden.
Zou u mij s.v.p. de IMEI nummer die op het doos staat of in de toestel via bel menu *#06# te toetsen.
Mevrouw wij sturen al heel lang deze toestellen en die zijn nieuw of in uw geval horen nieuw te zijn.
Het spijt ons heel erg, aan de hand van de imei nummer kan ik u meer vertellen, en kijken we voor een passend oplossing.

09-03-2021: Wij hebben uw IMEI van uw nieuw gekochte Apple iPhone 11 gecheckt op https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/.

Zoals in de bijlage te vinden staat er dat de toestel op 05-03-2021 geactiveerd is,dat betekend dat de toestel voor het eerst geactiveerd is op de datum dat u de toestel ontvangen heeft. Aan de hand daarvan weten we zeker dat de toestel ongebruikt is en 100% nieuw is.

Uw Apple garantie is tot 05-03-2022.

Ook kunt u zelf checken via https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/ dat de toestel 100% nieuw is.

11-03-2021: wij hopen dat u begrip kunt opbrengen voor ons.

Een gebruikt toestel,of een toestel waar eerder een simkaart in heeft gezeten en die aan is geweest/geaqctiveerd is/waarmee gebeld is of wat dan ook is bij apple te zien en bij garantie check ook te controleren.U kunt dit zelf ook heel makkelijk zelf checken met de imei nummer van uw toestel op https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/.
Aan de hand hiervan,is bij controle van de imei van uw toestel te zien dat uw toestel op 5 maart,dus nadat u deze via bol.com bij ons besteld heeft geactiveerd is.
Dit is de bewijs en garantie van apple,dus niet zozeer van ons maar apple,dat de toestel die u in uw bezit heeft nooit geactiveerd/dan wel ooit gebruikt is geweest.

Uit deze mails blijkt toch dat het toestel “ als “ nieuw is. Bol.com kan de mails van deze meneer ook lezen.

Maar als er dan een toestel met Sim en beschadiging binnen komt, dan twijfel je toch.
De beschadiging zit links in het midden aan de voorkant. Is al beoordeeld door een expert van Apple.

Ik weet door dit forum dat ik in mijn recht sta. En dat ik soms niet duidelijk ben, maar ben er al vanaf 5 maart mee bezig. Bijna moe en uitgestreden.

Vandaag met Apple gebeld over model A2111. De iPhone die wij hebben komt uit Amerika. Apple zelf verkoopt altijd Europese modellen. Dat wil niet zeggen dat er iets met dit toestel is, anders krijg ik hier weer reacties op.

Deze week maar even wachten wat bol.com gaat zeggen, en hoevaak ik er zelf achteraan moet om antwoord te krijgen.
Tot zover bedankt iedereen die positief wil meedenken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag me af waarom niet een nieuwe I-phone gewoon bij Apple gekocht?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
03 mei 2021 00:21
Ik vraag me af waarom niet een nieuwe I-phone gewoon bij Apple gekocht?
Ik vraag me dan juist weer af waarom je je juist dit afvraagt.

Kurk1313
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2021 17:50

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Kurk1313 »

Tja, nooit eerder problemen gehad, en dacht dat ik wel goed zat bij bol.com.
Als je alles van tevoren weet.

Apple bevestigd dat deze iPhone uit Amerika komt. Ik heb gekeken wat de verschillen zijn tussen model A2111 en A2221 en A2223.
LTE- bandondersteuning is mogelijk niet beschikbaar. De draadloze service.
Toevallig had ik een draadloze oplader besteld, maar deze is retour gegaan, omdat deze niet werkte. Dacht dat het aan de draadloze oplader lag, maar nu snap ik waarom.
Omdat het een Amerikaans model/product is, heb je ook maar 1 jaar garantie ipv van 2 jaar die vermeld word op bol.com.
Alfatrion, vraagje. Eerst reactie bol.com afwachten, of deze nieuwe bevinding erachter aan sturen?
De verkoper heeft 2 jaar op de site van bol.com staan.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou even wachten.
Kolkp00 schreef:
02 mei 2021 23:40
Ik weet door dit forum dat ik in mijn recht sta. En dat ik soms niet duidelijk ben, maar ben er al vanaf 5 maart mee bezig. Bijna moe en uitgestreden.
Ik denk dat je ergens de knoop moet doorhakken: leg ik mij er bij neer of ga ik naar de rechter (verkoper)? Dat laatste neemt wel een jaar in beslag, maar het is een heel andere soort strijd met lange rust periodes. Je hoeft dan ook niet de verkoper of Bol.com te overtuigen en de rechter is een stuk redelijker.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
03 mei 2021 08:39
Lady1234 schreef:
03 mei 2021 00:21
Ik vraag me af waarom niet een nieuwe I-phone gewoon bij Apple gekocht?
Ik vraag me dan juist weer af waarom je je juist dit afvraagt.
Het is geen gekke gedachte hoor. Brood koop je nu eenmaal bij de bakker en vlees bij de slager. Maar ja, dit is Nederland en dat wil schijnbaar zeggen dat we naar de drogist gaan voor kinderspeelgoed en bij de supermarkt kopen we tuinstoelen.
Zo lang het goed gaat ben je wellicht iets goedkoper uit. Maar zo vaak blijkt dat goedkoop duurkoop is omdat bedrijven die branchevreemd verkopen veelal niet ingericht zijn op afwijkende situaties.
Een reparatie winkel die ook toebehoren levert is nu niet bepaald een logische plek voor dergelijke telefoons. Het is een handeltje erbij wat goed gaat totdat er iets gebeurd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
03 mei 2021 08:39
Lady1234 schreef:
03 mei 2021 00:21
Ik vraag me af waarom niet een nieuwe I-phone gewoon bij Apple gekocht?
Ik vraag me dan juist weer af waarom je je juist dit afvraagt.
Ik verkeer in de veronderstelling dat (nieuwe) Apple spullen een vaste prijs hebben en dat je alleen korting krijgt op een toestel als je bijvoorbeeld ook een abonnement afneemt. Dat is blijkbaar niet, of niet meer, het geval.

Mijn hele directe omgeving heeft Apple spullen, I-phones, I-pads, die speciale horloges en een zelfs een laptop. Wij hebben die allemaal rechtstreeks bij Apple gekocht.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 mei 2021 10:44
Moneyman schreef:
03 mei 2021 08:39
Lady1234 schreef:
03 mei 2021 00:21
Ik vraag me af waarom niet een nieuwe I-phone gewoon bij Apple gekocht?
Ik vraag me dan juist weer af waarom je je juist dit afvraagt.
Het is geen gekke gedachte hoor. Brood koop je nu eenmaal bij de bakker en vlees bij de slager.
Het is heel simpel. Apple-producten zijn op legio plekken te koop. De vraag waarom iemand niet "gewoon bij Apple koopt" is totaal irrelevant voor de oplossing van het probleem van TS.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien naïef, maar ik geloof niet dat je bij Apple de kans loop een gereviseerd toestel als nieuw in je maag gesplitst te krijgen.

sake1987

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
03 mei 2021 10:58
NeoDutchio schreef:
03 mei 2021 10:44
Moneyman schreef:
03 mei 2021 08:39

Ik vraag me dan juist weer af waarom je je juist dit afvraagt.
Het is geen gekke gedachte hoor. Brood koop je nu eenmaal bij de bakker en vlees bij de slager.
Het is heel simpel. Apple-producten zijn op legio plekken te koop. De vraag waarom iemand niet "gewoon bij Apple koopt" is totaal irrelevant voor de oplossing van het probleem van TS.
Maar wat wel handig is, om een Iphone te kopen bij een door Apple erkende dealer.
Je krijgt dan een product gemaakt voor de Europese markt en geen grijze import.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie het nut niet van deze mosterd na de maaltijd discussie.
https://www.youtube.com/watch?v=gdbjw27QPJQ&t=23s

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat een hoop onzin berichten zit er tussen in deze topic.
alfatrion schreef:
03 mei 2021 10:15
Ik zou even wachten.
Kolkp00 schreef:
02 mei 2021 23:40
Ik weet door dit forum dat ik in mijn recht sta. En dat ik soms niet duidelijk ben, maar ben er al vanaf 5 maart mee bezig. Bijna moe en uitgestreden.
Ik denk dat je ergens de knoop moet doorhakken: leg ik mij er bij neer of ga ik naar de rechter (verkoper)? Dat laatste neemt wel een jaar in beslag, maar het is een heel andere soort strijd met lange rust periodes. Je hoeft dan ook niet de verkoper of Bol.com te overtuigen en de rechter is een stuk redelijker.
Mee eens. Vraag hulp aan je rechtsbijstandverzekering of bij https://www.juridischloket.nl/ . Je kunt zelf de rechtzaak starten, maar een deurwaarder kan je helpen ermee.

Tevens over de garantie, binnen 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat jij de product stuk gemaakt heeft, na 6 maanden moet jij dat bewijzen.

Maar als het kapot binnen is gekomen, dan valt het niet onder de garantie maar onder de herroeping recht.

Zowel bol.com als de externe verkoper gaat niet met een oplossing komen. Als je je geld terug wilt, is de kantonrechter de enige kans / de enige route die je kunt lopen. Als je moe bent en je denkt laat maar zitten, dan heeft de tegenpartij gewonnen en dan is het einde spel.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
03 mei 2021 11:30
Vraag hulp aan je rechtsbijstandverzekering of bij https://www.juridischloket.nl/ . Je kunt zelf de rechtzaak starten, maar een deurwaarder kan je helpen ermee.
Ik denk dat het voor TS even goed is om op dit moment even wat rust in de tent te hebben. Ik denk dat het beste nu even de reactie van Bol.com afgewacht kan worden. Daarna kunnen we kijken of ze een rechtszaak wilt en hoe dat het beste ingezet kan worden.
Seinhuis schreef:
03 mei 2021 11:30
Tevens over de garantie, binnen 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat jij de product stuk gemaakt heeft, na 6 maanden moet jij dat bewijzen.
Dat is een halve waarheid.
Seinhuis schreef:
03 mei 2021 11:30
Maar als het kapot binnen is gekomen, dan valt het niet onder de garantie (...)
Dat is onjuist. TS kan zowel een beroep doen op het herroepingsrecht als de wettelijke garantie.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door WZZ »

Je kunt je afvragen waarom je sowieso iets bij Bol.com zou kopen als elk artikel wat ze verkopen ook direct bij bijvoorbeeld de vervaardiger kunt kopen? Althans, dat is de redenering van sommige reageerders. Waarom een Iphone ergens anders dan bij Apple zelf, een Mercedes anders dan bij Mercedes zelf, een pakje Durex bij de drogist ipv bij Durex zelf etc etc. Wat een nondiscussie! Bol.com biedt de Iphone aan dus wat is er tegen om het ding daar te kopen?
In beginsel is daar niets op tegen, de ervaringen van topicstarter wijzen er echter op dat je beter NIETS bij bol.com kunt kopen. Hun service is belabberd en veelal verwijzen ze naar de daadwerkelijke leverancier en verschuilen ze zich achter het zg verkoopplatform wat zij claimen te zijn. Mijn conclusie mede naar aanleiding van deze casus: IK KOOP NIETS MEER BIJ BOL.COM EN/OF HAAR PARTNERS.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@wzz

Maar dat is het dus juist. De Ts heeft niet bij Bol gekocht. Maar ik zal uw advies niet opvolgen. Heb gister nog iets bij Bol besteld.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WZZ schreef:
03 mei 2021 15:40
Je kunt je afvragen waarom je sowieso iets bij Bol.com zou kopen als elk artikel wat ze verkopen ook direct bij bijvoorbeeld de vervaardiger kunt kopen? Althans, dat is de redenering van sommige reageerders. Waarom een Iphone ergens anders dan bij Apple zelf, een Mercedes anders dan bij Mercedes zelf, een pakje Durex bij de drogist ipv bij Durex zelf etc etc. Wat een nondiscussie! Bol.com biedt de Iphone aan dus wat is er tegen om het ding daar te kopen?
U mag het een non-discussie vinden, maar er zit meer achter. Als je bij een Fiat garage een Mercedes koopt, dan kan de prijs wel lager zijn, maar wat als er iets aan de hand is? Die Mercedes zal anderstalig zijn (grijze import) en Fiat onderdelen passen niet in die Mercedes. Is dat het probleem van de koper? Neen. Maar het kost wel meer tijd en meer moeite om het dan te laten oplossen. Is het dat prijsverschil dan waard? Wat is dan wijsheid?
WZZ schreef:
03 mei 2021 15:40

In beginsel is daar niets op tegen, de ervaringen van topicstarter wijzen er echter op dat je beter NIETS bij bol.com kunt kopen. Hun service is belabberd en veelal verwijzen ze naar de daadwerkelijke leverancier en verschuilen ze zich achter het zg verkoopplatform wat zij claimen te zijn. Mijn conclusie mede naar aanleiding van deze casus: IK KOOP NIETS MEER BIJ BOL.COM EN/OF HAAR PARTNERS.
Je kan heel goed via Bol kopen, maar je moet wel weten bij wie je koopt. Bol zelf is niet zo’n probleem, vele andere verkopers wel. Controleer dus altijd of de naam klopt met het KVK nummer en het adres. Bekijk ook of het logisch is wat ze verkopen. In principe zou je dat bij elke online winkel moeten doen.

Gesloten