Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Saso
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:44

Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Saso »

Ik heb aan aantal weken geleden een keuken besteld. Deze is netjes op de afgesproken dag geleverd, echter het werkblad was nog niet gereed en zou nageleverd worden.
Vorige week vrijdag, is rechtstreeks vanuit de fabriek het blad op mijn adres geleverd, het is dus niet via de keukenzaak gegaan.
Toen ik de dozen opende zag ik direct dat het de verkeerde kleur was. Op de orderbevestiging die ik ontvangen heb staat ook een ander kleur nummer dan op de dozen en het leveringsformulier, je raad het al, dan begint het getouwtrek.

Ik heb direct contact opgenomen met de winkel waar ik mijn keuken besteld heb, deze gaven aan dat ik contact op moest nemen met de klantenservice.
De klantenservice was gesloten op het moment van leveren dus heb ik ze meteen maandag gebeld.
Ik kreeg te horen dat ik maar moest mailen wat er mis ging met foto's van de kleurnummers erbij.
Dus ik heb direct na het bellen op maandag een mail verzonden met mijn bevindingen.
Tot donderdag gewacht en niets gehoord, toen heb ik zelf weer gebeld, ik had nu gelukkig al een veel vriendelijkere medewerker aan de telefoon die aangaf dat inderdaad die nummers niet overeen kwamen, ze ging het doorzetten naar haar collega die over deze zaken ging ik zou later die dag wat horen.
Einde van de dag heb ik weer zelf contact opgenomen want ik had weer niets gehoord, ik kreeg daarop wel mail terug.
Op de orderbon stond hetzelfde nummer als op de dozen waar het blad in zit, dus hetgeen op de orderbon is geleverd. Ik heb echter alleen een orderbevestiging gekregen bij het bestellen en geen orderbon. Op mijn orderbevestiging staat dus een ander nummer dan op de orderbon en op de geleverde dozen. Ik heb de orderbevestiging getekend bij het bestellen en niet de orderbon.

De keukenzaak wil nu niet mee werken omdat zij stug volhouden dat zij het juiste hebben geleverd.
Uiteraard heb ik fotos gemaakt tijdens het bestellen met duidelijk de kleur van het blad er op dat ik besteld heb.

Kan iemand mij raad geven wat en of ik hier iets mee kan? Had ik zelf ook een orderbon moeten hebben IPV alleen een ondertekende orderbevestiging? Welke van de 2 is leidend voor wat ik zou moeten ontvangen?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Sira »

U heeft uitsluitend een orderbevestiging ontvangen waarop een ander kleurnummer dan u nu ontvangen heeft. Uw orderbevestiging is leidend. Een orderbon kan naderhand gemaakt zijn.
Stel ze in gebreke. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u het door hen laten afwikkelen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik ben wel benieuwd wat hier nu precies gebeurd is en hoe de gesprekken met de leverancier zijn gevoerd. Als je een getekende opdracht kunt laten zien met andere nummers dan kan een leverancier daar toch niets anders mee doen dan de klant gelijk geven. Of er ontbreekt informatie in het verhaal van TS waardoor het iets anders zit dan wat ik denk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Is er geen document (de naam is niet zo relevant) welke u met de verkoper heeft doorgenomen en door u is ondertekend ?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is een hele eenvoudige casus.

Het papier wat jij ondertekend hebt bij aankoop (waarmee jij betaalt hebt) is rechtsgeldig (ongeacht welke naam het papiertje heeft). De winkel is verantwoordelijk voor het juiste levering.

Omdat de winkel niet mee werkt, raad ik je aan om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering. Indien je geen rechtsbijstandverzekering hebt kan je contact opnemen met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor verdere advies.

Saso
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:44

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Saso »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering.

Mij leek het ook een hele duidelijke en simpele opgave maarja als zij niet mee werken en gewoon geen ander blad gaan leveren.

Peterpeters1966, hoe denk jij dan dat het zit en wat hou ik achter? Ben ik dan zelf wel benieuwd naar want ik ben me van geen kwaad bewust.

Al het contact wat er tot nu toe is geweest is telefonisch met telefonistes die nergens iets van weten en je door sturen naar een ander. En 2 mails van hun kant.
Van mijn kant al meerdere telefoontjes en ook meerdere mails met zwart op wit dat het fout is.

Er is inderdaad een document dat ik met de verkoper heb opgesteld, doorgenomen en heb ondertekend met de verkoper, dat is die orderbevestiging die volgens hun nu dus niet klopt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Saso schreef:
20 nov 2021 20:48
Er is inderdaad een document dat ik met de verkoper heb opgesteld, doorgenomen en heb ondertekend met de verkoper, dat is die orderbevestiging die volgens hun nu dus niet klopt.
Dan zullen zij toch moeten aantonen dat jij hebt ingestemd met een wijziging.

Is er na het ondertekenen nog meer gewijzigd ? En hoe zijn die wijzigingen tot stand gekomen ?

Vaak wordt in de overeenkomst opgenomen dat kleine wijzigingen door de verkoper gedaan mogen worden. Maar dan heb je het over een paslijst bijvoorbeeld.

Hoe groot is het verschil met het gewenste blad ?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Saso schreef:
20 nov 2021 20:48
Bedankt voor de reacties!

Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering.

Mij leek het ook een hele duidelijke en simpele opgave maarja als zij niet mee werken en gewoon geen ander blad gaan leveren.

Peterpeters1966, hoe denk jij dan dat het zit en wat hou ik achter? Ben ik dan zelf wel benieuwd naar want ik ben me van geen kwaad bewust.

Al het contact wat er tot nu toe is geweest is telefonisch met telefonistes die nergens iets van weten en je door sturen naar een ander. En 2 mails van hun kant.
Van mijn kant al meerdere telefoontjes en ook meerdere mails met zwart op wit dat het fout is.

Er is inderdaad een document dat ik met de verkoper heb opgesteld, doorgenomen en heb ondertekend met de verkoper, dat is die orderbevestiging die volgens hun nu dus niet klopt.
Ik zeg niet dat je iets achter houdt. Maar misschien is er ergens sprake van een misverstand. Misschien staat er nog iets in je mailbox dat je over het hoofd hebt gezien. Zoiets wellicht. De ondertekende orderbevestiging is normaal leidend, maar als de verkoper zo stellig is is er toch ergens iets fout gegaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
21 nov 2021 09:23
Ik zeg niet dat je iets achter houdt. Maar misschien is er ergens sprake van een misverstand. Misschien staat er nog iets in je mailbox dat je over het hoofd hebt gezien. Zoiets wellicht. De ondertekende orderbevestiging is normaal leidend, maar als de verkoper zo stellig is is er toch ergens iets fout gegaan.
Od je wordt gewoon het bos in gestuurd.

Het is heel simpel: de getekende orderbevestiging is leidend. Een interne (!) orderbon verandert daar uiteraard helemaal niets aan. Deze toko moet gewoon leveren was gewenst en overeengekomen is.

Saso
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:44

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Saso »

Verder zijn er geen wijzigingen geweest, niet van mijn kant en niet van hun kant. Ze belde alleen een week voor levering dat het blad wat later kwam, geen probleem, maar niets over wijzigen oid.

Het verschil is de kleur, ik heb een betonlook blad besteld en heb een zwart blad gekregen, het is dus ook niet 1 tintje lichter of donkerder. Ik heb zwarte kastjes dus ik ben bang dat het daar mis is gegaan en de het blad in dezelfde kleur als de kastjes hebben besteld, maar een geheel zwarte keuken word mij gewoon veel te donker.

Naar mijn weten staat er verder niks in mijn mailbox dat ik gemist heb, wellicht al staat er wel ergens in kleine lettertjes dat ze inderdaad wijzigingen mogen doorvoeren of dat inderdaad hetgeen wat ik teken niet geldig is ofzo maar ik vraag me dan sterk af of ze zomaar een ander kleur blad mogen leveren.

Ik ben ook van mening dat ze gewoon moeten leveren wat ik besteld heb, maar helaas gaan ze dat niet doen.
Ik wil morgen met een deel van het geleverde blad naar de winkel rijden en het naast het staaltje leggen van de kleur die ik uitgekozen heb, dan gaan ze maar daar maar even uitleggen waarom het ene er zwart uit ziet en het andere als betonlook, volgens mij kunnen ze dan niet meer blijven beweren dat het hetzelfde is.

Bedankt in elk geval voor jullie mee denken!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Probeer gelijk even foto’s te maken van jouw blad naast het bestelde blad, zodat je -naast de verschillen tussen orderbevestiging en orderbon- bewijs hebt van de verschillen. En laat je niet wegsturen; geef als ze niet bewegen gerust aan dat je hen ik gebreke gaat stellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik snap van hun kant dat ze proberen om dit blad door te drukken. Het is financieel altijd aantrekkelijker om iemand anders voor jouw fouten te laten opdraaien.

Is het een erkende keukenzaak ? (Cbw)

Dan kan je gemakkelijk naar de geschillencommissie stappen. En zoals deze casus nu wordt voorgeschoteld kan ik mij niet voorstellen dat de winkel snel eieren voor hun geld kiest.

Saso
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:44

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Saso »

Even gezocht maar ze zijn inderdaad aangesloten bij cbw, bedankt voor deze tip!

Ik heb nu inderdaad foto's los van elkaar, van wat ik besteld heb en van wat er geleverd is maar alles op 1 foto is nog veel duidelijker, ga ik zeker doen!

Ik snap ook zeker dat ze het proberen, het gaat om een vrij grote keuken met maatwerk blad dus het is niet goedkoop oid

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De nette manier om het te proberen is door je een korting te geven als je de fout accepteert.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

alfatrion schreef:
21 nov 2021 17:27
De nette manier om het te proberen is door je een korting te geven als je de fout accepteert.
Volgens mij heeft TS al aangegen dat deze de keuken te donker vind met het geleverde blad. Ik zou het zelf ook niet accepteren, zelfs niet een korting. Op een gegeven moment ga je je irriteren aan het blad totdat de irritatie te groot wordt en alsnog een nieuw blad wordt gekocht. Dan zijn de kosten hoger dan de korting.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik_weet_niet_alles schreef:
21 nov 2021 17:36
alfatrion schreef:
21 nov 2021 17:27
De nette manier om het te proberen is door je een korting te geven als je de fout accepteert.
Volgens mij heeft TS al aangegen dat deze de keuken te donker vind met het geleverde blad. Ik zou het zelf ook niet accepteren, zelfs niet een korting. Op een gegeven moment ga je je irriteren aan het blad totdat de irritatie te groot wordt en alsnog een nieuw blad wordt gekocht. Dan zijn de kosten hoger dan de korting.
Dat is een afweging welke alleen door ts te maken valt. Sommige mensen kunnen een teleurstelling prima verwerken en zullen zich niet laten irriteren door een gemaakte fout. Zeker niet wanneer er een redelijk voorstel komt. Maar zoals gezegd, die beoordeling is uitsluitend aan ts.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik_weet_niet_alles schreef:
21 nov 2021 17:36
alfatrion schreef:
21 nov 2021 17:27
De nette manier om het te proberen is door je een korting te geven als je de fout accepteert.
Volgens mij heeft TS al aangegen dat deze de keuken te donker vind met het geleverde blad.
Zou ik zelf ook niet doen. Dat doet echter niets af van mijn stelling. De nette manier is je fout erkennen en de ander laten mededelen in de besparing als hij de fout accepteert. De gemene manier is net doen alsof je geen fout hebt gemaakt.

Saso
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2021 18:44

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Saso »

Zoals ik het me voorstel lijkt het me inderdaad te donker worden, de keuken moet alleen nog ingebouwd worden dus als dat gebeurt is zou ik eventueel een korting kunnen overwegen omdat ik dan kan zien hoe het bij elkaar staat. Maar eigenlijk wil natuurlijk gewoon het liefste, dat wat ik bij elkaar uitgekozen heb en ik vind ook dat ik daar recht op heb.
Ik zal jullie op de hoogte houden als ik bij de winkel langs ben geweest

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

alfatrion schreef:
21 nov 2021 19:49
Ik_weet_niet_alles schreef:
21 nov 2021 17:36
alfatrion schreef:
21 nov 2021 17:27
De nette manier om het te proberen is door je een korting te geven als je de fout accepteert.
Volgens mij heeft TS al aangegen dat deze de keuken te donker vind met het geleverde blad.
Zou ik zelf ook niet doen. Dat doet echter niets af van mijn stelling. De nette manier is je fout erkennen en de ander laten mededelen in de besparing als hij de fout accepteert. De gemene manier is net doen alsof je geen fout hebt gemaakt.
Die gemene manier wordt al gespeeld door de keukenleverancier. Dan zou ik niet weten waarom TS deze keukenleverancier nog tegemoet moet komen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Orderbon of orderbevestiging, wat moeten ze leveren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wie schrijft dat TS de verkoper tegemoet zou moeten komen?

Gesloten