Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Anko1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2022 11:09

Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Anko1972 »

Ik heb een keukenlamp besteld bij Hutsen.nl. Volgens de tracking van DHL zou deze op 22 oktober 2022 bij me bezorgd zijn. Ik heb echter niets ontvangen. Ik heb Hutsen.nl hierover ingelicht en keer op keer verwijzen zij me naar DHL. Hutsen.nl is de betalende opdrachtgever van deze zending en zij horen hierover een onderzoek te starten, niet ik. Ook DHL verwijst me naar Hutsen.nl

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt helemaal.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt gelijk, de webwinkel is verantwoordelijk voor de levering, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd.

Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

In andere gevallen bent u uw geld kwijt. U zou juridisch proces kunnen aanspannen, maar ik denk dat de kosten hoger zijn dan de verlies. Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl hoe u naar de rechter kunt.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door BL2 »

Kijk even op Trustpilot bij Hutsen.nl en je weet meer dan genoeg.
Ze scoren een 1.8.......

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Dat is ook weer een dropshipper met brol uit China via AliExpress... Hoe lang blijven de mensen blind en kopen ze zonder na te denken.

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Senso »

:( Inmiddels overal klachten over deze dropshipper. Ze kopiëren simpelweg wat de Chinese verkoper beweert, zonder enige controle. Sommige producten kunnen zelfs alleen als regelrechte oplichting aangemerkt worden. En bij klachten krijg je een adres in China om het product (aangetekend en duur) naar terug te sturen. Daarna moet je maar afwachten of je ooit nog wat hoort.
Helaas is er bij overheid en justitie geen grote interesse hier iets aan te doen. Een advocaat in de arm nemen is duurder dan het product, dus kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men hoeft de reviews op Trustpilot maar te lezen en dan weet men genoeg.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door rvjapio »

Gelukkig voelen zich maar 95 mensen door Hutsen genaaid of ze hebben te laat de klachten gelezen - naar eigen zeggen. Wat valt er dan nog recht te breien? Ze worden inderdaad slapend rijk - dankzij u en alle andere kopers.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Dirkie »

Senso schreef:
15 dec 2022 13:35
:( Inmiddels overal klachten over deze dropshipper. Ze kopiëren simpelweg wat de Chinese verkoper beweert, zonder enige controle. Sommige producten kunnen zelfs alleen als regelrechte oplichting aangemerkt worden. En bij klachten krijg je een adres in China om het product (aangetekend en duur) naar terug te sturen. Daarna moet je maar afwachten of je ooit nog wat hoort.
Helaas is er bij overheid en justitie geen grote interesse hier iets aan te doen. Een advocaat in de arm nemen is duurder dan het product, dus kunnen ze ongehinderd hun gang gaan.
Dropshipping zelf is niet strafbaar. Op de site wordt duidelijk aangegeven dat de artikelen "uit Azië worden verzonden" en artikel 4.2 (wordt vet gedrukt op het scherm weergegeven) is overduidelijk dat de koper de importeur is en verantwoordelijk voor alle extra (douane) kosten.
En het is inderdaad zo dat zij bij DHL moeten aankloppen als iets niet geleverd is. Maar in dit geval zal dat niet veel opleveren omdat volgens DHL en de koper het product geleverd is op 22 oktober. Zelfs al zou de verkoper DHL kunnen bewegen tot een onderzoek dan zal dit waarschijnlijk niets nieuws opleveren.
Waarschijnlijk heeft een van buren van de koper een mooie gratis lamp in zijn/haar huis staan.
En nee ik werk niet bij Hutsen en/of DHL maar geef alleen mijn mening.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
15 dec 2022 13:41
Men hoeft de reviews op Trustpilot maar te lezen en dan weet men genoeg.
Even het topic lezen Lady :lol:

janklamer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2023 09:35

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door janklamer »

Hutsen is niet alleen dropshipper, ze belazeren de boel ronduit.

veel producten voldoen niet aan de omschrijving
ze schuiven verantwoordelijkheid voor de verzending naar de klant
bij een retour moet het naar china - terwijl dat niet op hun website of voorwaarden staat (dat is in strijd met artikel BW6:230m)
en als je dan iets retour gestuurd hebt, spelen ze dommetje.


ik had iets geretourneerd, naar china, met ontvangstbewijs, alles volgens hun regels, krijg je onnozele emails met "oh, dan moet u het retour sturen" -
ja dat heb ik gedaan en de documenten al verstuurd! en dan hoor je vervolgens niets.

Ze zijn volgens bovengenoemd wetsartikel verplicht de verzendkosten te vergoeden ook.

uiteindelijk via de website nietbezorgd.nl en een aantal keren een cent overmaken (op een duitse rekening trouwens...) met als mededeling dat het oplichters zijn en ik mijn geld terug vorder - het factuurbedrag terug gekregen, maar de verzendkosten niet.


Het is schandalig :x dat de politie / het OM / "fraudehelpdesk" enz. niets aan dit soort malafide bedrijven doen - die zien het als een civiele zaak; "ga maar naar de rechter" - maar zoals vaker genoemd; voor 100 euro ga je niet naar de rechter, want de advocaat is al duurder.

ondertussen kunnen ze dus mooi hun gang gaan met de boel belazeren bij die mensen die een keer niet zo argwanend zijn om meteen op trustpilot te kijken.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

janklamer schreef:
30 mar 2023 09:45
Hutsen is niet alleen dropshipper, ze belazeren de boel ronduit.
Stevige beschuldiging, maar aan je onderbouwing mankeert nogal wat.
janklamer schreef:
30 mar 2023 09:45
bij een retour moet het naar china - terwijl dat niet op hun website of vvoorwaarden staat (dat is in strijd met artikel BW6:230m)
Onjuist. Je kijkt niet goed (genoeg). Dit retouradres staat gewoon op het retourformulier op hun website:
Retouradres:
Liu Changcing No. 2
freight elevator on the
west side of the 3rd
floor, upstairs,
Yuantong Express, No.
409, Suxi Avenue, Suxi
Town, Yiwu City, Jinhua
City, Zhejiang Province Mobile:
15105455455
Postcode: 310000
janklamer schreef:
30 mar 2023 09:45
Ze zijn volgens bovengenoemd wetsartikel verplicht de verzendkosten te vergoeden ook.
Ook onjuist. Voortaan toch maar iets beter kijken voordat je dingen roept. Er staat op meerdere punten duidelijk dat retourkosten bij herroeping voor jouw rekening komen.

Als je dus met gebruikmaking van het herroepingsrecht zaken retourneert, komen die kosten gewoon voor jouw rekening. Alleen als je een beroep doet op nonconformiteit ligt dat anders. Maar daarvan is niets gebleken.
janklamer schreef:
30 mar 2023 09:45
Het is schandalig :x dat de politie / het OM / "fraudehelpdesk" enz. niets aan dit soort malafide bedrijven doen - die zien het als een civiele zaak; "ga maar naar de rechter" - maar zoals vaker genoemd; voor 100 euro ga je niet naar de rechter, want de advocaat is al duurder.
Dat is niet schandalig, dat is het enige juiste antwoord.

De beste manier om iets aan dit soort bedrijven te doen, is door vooraf je gezonde verstand te gebruiken en er gewoon niet te kopen.

bennie02
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door bennie02 »

eerst ff zelf kijken bij ali voor je zo'n aantrekkelijke feest boek aan bieding neemt zou een hoop schelen

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Welkom in de wereld van dropshipping.

Op www.consumentenbond.nl/online-kopen/dropshipping en www.consuwijzer.nl/online-winkelen/drop ... je-bestelt kunt u regels en informatie vinden.

Meestal bent u uw geld kwijt.

Roboos
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2023 22:48

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Roboos »

Ook ik heb problemen met fa Hutsen.
Na aankoop,deze binnen een paar dagen reanuleerd.Helaas toch gestuurd.Terugsturen kon alleen naar vreemd adres in China zg hun opslag ...
Dat kostte mij 65 euro!!! aankoop 50 euro,dus nee .Heb verzocht Nederlands retouradres te geven doch nee alleen naar China kon ik retouneren.
Gezocht naar adres in Nederland en Naar dat adres in Den Haag opgestuurd.Kostte mij 5,75 via DHL.Kreeg ik bericht dat het niet het juiste adres was. Ik had achteraf betalen via KIALA gedaan en daar krijg ik nu aanmaningen van. Ik moest het met Hutsen regelen,wat niet lukt.Kiala gaat het 1 enander voor mij uitzoeken.Ik ben benieuwd! Wie heeft er nog meer dit soort problemen? Samen staan we sterk om dit bedrijf goed aan te pakken.Wellicht met hulp van RADAR! Graag reacties. Groet Roboos (voorlopig even deze schuilnaam)

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nevyn »

Roboos schreef:
13 aug 2023 23:00
Ook ik heb problemen met fa Hutsen.
Na aankoop,deze binnen een paar dagen reanuleerd.Helaas toch gestuurd.Terugsturen kon alleen naar vreemd adres in China zg hun opslag ...
Dat kostte mij 65 euro!!! aankoop 50 euro,dus nee .Heb verzocht Nederlands retouradres te geven doch nee alleen naar China kon ik retouneren.
Gezocht naar adres in Nederland en Naar dat adres in Den Haag opgestuurd.Kostte mij 5,75 via DHL.Kreeg ik bericht dat het niet het juiste adres was. Ik had achteraf betalen via KIALA gedaan en daar krijg ik nu aanmaningen van. Ik moest het met Hutsen regelen,wat niet lukt.Kiala gaat het 1 enander voor mij uitzoeken.Ik ben benieuwd! Wie heeft er nog meer dit soort problemen? Samen staan we sterk om dit bedrijf goed aan te pakken.Wellicht met hulp van RADAR! Graag reacties. Groet Roboos (voorlopig even deze schuilnaam)
Verdiep je eens in drop shipping

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Roboos schreef:
13 aug 2023 23:00
Ook ik heb problemen met fa Hutsen.
Na aankoop,deze binnen een paar dagen reanuleerd.Helaas toch gestuurd.Terugsturen kon alleen naar vreemd adres in China zg hun opslag ...
Dat kostte mij 65 euro!!! aankoop 50 euro,dus nee .Heb verzocht Nederlands retouradres te geven doch nee alleen naar China kon ik retouneren.
Gezocht naar adres in Nederland en Naar dat adres in Den Haag opgestuurd.Kostte mij 5,75 via DHL.Kreeg ik bericht dat het niet het juiste adres was. Ik had achteraf betalen via KIALA gedaan en daar krijg ik nu aanmaningen van. Ik moest het met Hutsen regelen,wat niet lukt.Kiala gaat het 1 enander voor mij uitzoeken.Ik ben benieuwd! Wie heeft er nog meer dit soort problemen? Samen staan we sterk om dit bedrijf goed aan te pakken.Wellicht met hulp van RADAR! Graag reacties. Groet Roboos (voorlopig even deze schuilnaam)
Topics op Radar helpen ook niet. Ondanks het openingsbericht in 2022, is het u tijdens het shoppen toch ontgaan.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Met hulp van RADAR wordt de hulp van de redactie of het tv programma ingeroepen. Antoinette kan dus aan de slag om de strijd tegen Hutsen op te pakken. Benieuwd hoe dit afloopt. Chips, bier, nootjes.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, als je iets besteld uit China, dan moet je het terugsturen naar China.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is niet besteld in China, gewoon in Nederland waarna de dropshipper het in China heeft besteld.

Plaats reactie