LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TforTelecom

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

TforTelecom

Ongelezen bericht door JANE D »

Eergisteren wilde ik bij een TforTelecom winkel een T-mobile prepaid pakket met gsm kopen. Gelijk rukt de verkoper de doos open en wil de simkaart aktiveren. Ik zeg ho even. Die simkaart wil ik later pas aktiveren, want voorlopig gebruik ik hem niet, want ik heb nog eentje liggen die ik gebruik. Volgens de verkoper is het niet mogelijk een prepaid pakket te kopen zonder dat de simkaart geaktiveerd wordt. Ik zeg oooh?? En als het een kadootje is en die persoon wil een ander toestel hoe wordt dat dan geregeld, kan die hem dan zo omruilen met geaktiveerde telefoon en simkaart? Niet bij TforTelecom kopen dus !!

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door maybe »

De verkoper heeft zich netjes aan de door de provider gestelde regels gehouden. Een telefoonwinkel is verplicht om prepaids te activeren omdat anders Ali Illegali 40 telefoons per dag komt kopen om door te verkopen.

Dus geen t for telecom meer, vermijd dan ook gelijk de phonehouse,belcompany,ritel,mediamarkt oftewel overal waar telefoons verkocht worden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De verkoper heeft zich netjes aan de door de provider gestelde regels gehouden.
Netjes ? Regel ? De provider wil dit graag, zo graag dat ze er bonussen voor betalen. Ik begrijp wel dat die winkel dat activeren heel graag doet, maar ten koste van alles ??

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maybe -

De mediamarkt noem je hier onterecht.

December 2008 heb ik daar 2 pre-paid toestellen gehaald als kado.
Ze werden uit de beveiliging gehaald, en verder zonder enige opening aan mij (na betaling) meegegeven.

Ook bij andere retailers krijg je een en ander zo mee, is mijn ervaring.

Enneh - wat heeft het activeren met Ali Illegali te maken?
Met of zonder sim - ze unlocken ze, en verkopen ze alsnog door....

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Wat Maybe bedoelt te zeggen is dat de regels hiervoor zijn opgesteld door T-Mobile. Inderdaad houden niet alle winkels zich hieraan. Volgens mij kan T-Mobile zelfs zijn bonussen aan een winkelier niet uitkeren als de winkelier zich hier niet aan houdt.

Over de Ali Illegalis: Zodra een winkelier de prepaids eerst activeert is het voor de handelaren minder interessant deze daar te kopen. Uit ervaring weet ik dat ze steden afgaan en hele voorraden opkopen.
En de providers sturen ook mysteryshoppers die gaan testen hoeveel ze meekunnen krijgen en of ze geactiveerd worden. Daar ben ik zelf in het verleden zelfs de dupe van geworden.
Toen heb ik 2 toestellen niet geactiveerd aan 1 persoon verkocht en toen mocht ik een paar dagen later mooi op het matje komen om uit te leggen waarom. Hier is zelfs een officiele waarschuwing voor gegeven.
Als dat gebeurd dan laat je een klant als JANE D gewoon naar de concurrent gaan want dat is geen enkele klant waard.

stofzuigertje

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vreemd.

Ik kreeg het Tele2 prepaid ook gewoon mee in gesloten verpakking.
Als we deze geopende weigeren en nieuwe eisen blijft de winkel met toestellen zitten die minder als 1 jaar bruikbaar zijn.

Bij Tele2 kun je na 5 Euro direct ook later de extra €15,- aanmelden en zo zelfs die €20,- die er bij hoorde later activeren en zo zelfs 15 maanden bellen zonder enig probleem.

Ik koop toch een pakket en geen geopende, en weigeren mag dus.
Als alle forum leden nu eens naar deze winkel gaan en weigeren na activeren moeten ze wel deze domme regels aanpassen.

Veel Sim only gebruikers kopen een prepaid en geven de ongebruikte prepaid kaart aan kinderen weg!
Ook is de batterij meestal vrijwel leeg dus bellend de winkel uit is onmogelijk dus voor je thuis bent is het leeg.
Dus waarom moeilijk doen voor leeg toestel met niet opgeladen batterij?

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door JANE D »

Nou ik snap het ook niet wat er hier allemaal geschreven wordt over illegaliteit. Als ik 20 prepaid pakketjes wil kopen voor mijn familie moet ik dat natuurlijk zelf weten, of is dat illegaal?
Ik heb ooit een mail gehad van Orange, tegenwoordig dus T-Mobile dat ik zoveel prepaidpaketten mag kopen en aktiveren als ik zelf wil. Dat heb ik zwart op wit gekregen van het hoofdkantoor toendertijd.
Het is natuurlijk mijn zaak wanneer ik die simkaarten aktiveer. Er staat niet voor niets een datum op het prepaidpakket voor welke datum die geaktiveerd moet worden, anders zou dat niet eens nodig zijn, als iedereen als TforTelcom zou handelen.

Sterker nog, ik had op de T-mobile site een prepaid pakket besteld en binnen gekregen. Je raad het nooit. Alles zat nog verzegeld. RaRa....
Dus dat verhaal over registreren en dat T-mobile dit vereist is gewoon klinkklare onzin.

Of neemt Tfortelecom de door hun zelf geopende en geregistreerde prepaidpaketten weer terug als het kadootje niet bevalt?
geloof ik helemaal niets van. Hoe kun je nu geregistreerde simkaarten terugbrengen.

Affijn dat prepaidpakket heb ik elders gehaald, alles nog netjes verzegeld en kan als die zo blijft deze ook nog eens terugbrengen bij de shop. En zo hoort het.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door maybe »

Dus dat verhaal over registreren en dat T-mobile dit vereist is gewoon klinkklare onzin.
okay dus als ex medewerker zal ik het wel fout hebben en zul jij het wel beter weten?.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maybe,

hoe verklaar je dan dat je bij een winkel wel een geopende en geactiveerde meekrijgt (t for telecom) maar bij Dixons, Mediamarkt, en een aantal anderen niet?

Is het dan een t-mobile regel? Of een t-for-telecom regel?

Ik weiger om een geopend pakket mee te nemen - juist omdat je ook hoort van misbruik in winkels.

Trouwens, toen ik nog bij dozenschuiver dixons werkte, vroegen we de klant of hij met ons de inhoud wilde controleren - maar activatie was zaak van de klant zelf.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door AnnePanne »

phonehouse moet dit ook doen.. maybe heeft gelijk

de voornaamste reden is dat 9 van de 10 keer handelaren die toestellen opkoopt, en regelrecht naar verweggistan gaan.. of ze maken het toestel simlockvrij zodat ze het toestel weer voor het dubbele kunnen verkopen

provider verdient uiteindelijk niks aan het toestelletje + beltegoed want er gaat gewoon een verweggistaans kaartje in

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Ik weiger om een geopend pakket mee te nemen - juist omdat je ook hoort van misbruik in winkels.
misbruik in winkels lijkt me onwaarschijnlijk met deze pakketten
omdat de simkaarten voor de neus van de klant nieuw uit de verpakking word gehaald

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door Spy21 »

Onzin wat er gebeurt...

Het is aan de koper deze te activeren ! Niet aan de winkelpersoneel..

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door maybe »

Onzin wat er gebeurt...
dat kan jij wel vinden. Maar als je als winkelpersoneel nadrukkelijke de instructie krijgt om elk prepaid pakket te activeren. Dan doe je dat. Er zijn mensen ontslagen omdat ze het niet deden en de providers kwamen erachter.
Het is aan de koper deze te activeren ! Niet aan de winkelpersoneel..
maar het is aan de verkoper/winkel om de voorwaarden te bepalen/

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: TforTelecom

Ongelezen bericht door AnnePanne »

idd.. en anders verkoop ik het pakket gewoon niet 8)

heel simpel.. dan gaan ze het pakket maar ergens anders kopen

Gesloten