LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi en service?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Aldi en service?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Laatst kwam ik met mijn demente zwangerschapshoofd achter dat ik vergeten was brood mee te nemen. Het was 5 voor 8 en ben dus snel naar de aldi gereden. Net iets over 8 kom ik de hal binnen gelopen en zie gelukkig nog mensen rondlopen en een aantal bij de kassa staan. Ik loop dus naar de shuifdeuren om de winkel in te gaan en zie dat er een paar passen voor mij een medewerkster loopt. We komen tegelijk bij de deuren aan, ze kijkt me aan, ziet dat ik eigenlijk nog naar binnen wil en klatst zo de deur voor m'n neus dicht, doet em op slot, draaid zich om en loopt zo weg :shock:

Daar sta je dan met je bolle buik, geen brood meer in huis en altijd trouwe klant van de aldi....

Ik roep haar nog na dat ik alleen een brood wil maar ik krijg geen reactie meer.
Dat was dus de laatste keer dat ik bij een aldi ben geweest, wat een service zeg!
Ik snap best dat tijd, tijd is maar een beetje klantvriendelijkheid kan er toch wel vanaf?

stofzuigertje

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De andere kant;

Veel mensen komen laat binnen en gaan rustig winkelen en overuren na sluitingstijd worden niet betaald.

U weet dat ze 20.00 uur sluiten en dus 19.55 U deur dicht mag.

Ook is het per winkel verschillend wie daar toevallig werken.
Dikke buik is geen reden om U toe te laten.
Weet U hoe vaak mijn buurvrouw pas kwart over of later thuis komt omdat ze nog alles moet afsluiten en iedereen naar kassa moet jagen!

Dus elke werkdag 15 tot 30 minuten extra en nu doen ze daarom op koopavond om 19.50 de deuren al dicht.
En dat ze met zwarte handen ooit thuis kwam omdat ze een lekke band van invalide in rolstoel ging plakken kreeg ze ook geen warme douche!

Dus denk ook eens aan de mensen die deze overuren nooit betaald kregen, U moet gewoon eerder aan eten denken!
Verder is het brood vaak eerder uitverkocht dus of er nog brood was?

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Beetje kort door de bocht vind ik.
Ik heb ook in een winkel gewerkt en je weet dat je dan niet stipt op tijd klaar bent, dan moet je in een fabriek gaan staan.
Waarschijnlijk is dat ook het verschil van een stad en dorp.

stofzuigertje

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal waren dezelfde personen die altijd als laatste kwamen....

Dat andere wel rustig wachten maar mijn buurvrouw doet het gewoon en andere filialen ook steeds vaker!

Ook had U kunnen vragen of er nog brood was en niet eisen om binnen te moeten...
En als alleen het verkeerde brood er was en U verder nog meer haalde want dat is de ervaring die ik en mijn buurvrouw vaker tegen kwamen dus verkeerde klanten die rustig winkelden verpesten het voor U.

Zij antwoord altijd, niet onze winkel maar de kassa is tot deze tijd open!
Doei.

En ik zie boze klanten gewoon weer terug komen want mensen die in de ochtend werken hebben dit niet en zij elke dag... omdat zij uitsluitend middag werkte!

Het zonder bon mogen ruilen als verkeerd mag daar ook want het is hun merk en ze kende de meeste klanten bij de voornaam.
Dus soms is daar de service beter!

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Ik vind dat u er wel een heel eigen verhaaltje van maakt.
Ik eis helemaal niet dat ik nog brood moet, ik heb netjes 'geroepen' c.q gezegt dat ik graag nog brood wilde kopen en kom daarbij anders nooit zo laat.
U haalt er van alles en nog wat bij wat helemaal niet relevant is.
Mij gaat het erom dat ze niet eens de moeite neemt om even te vragen wat ik wil of i.i.g te zeggen 'sorry mevrouw, ik moet/ga echt sluiten'..Kleine moeite en zoveel vriendelijker. Daar gaat het om, de vriendelijkheid is jammerlijk genoeg steeds verder te zoeken.

Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Katja46 »

Het personeelslid had U kunnen zeggen dat ze gesloten waren.
Maar dat wist U zelf natuurlijk ook al wel.
En er liepen nog mensen, dus het werd weer eens later voor het personeel.
Ze heeft gelijk door U niet meer naar binnen te laten, maar had het even netjes kunnen zeggen.
Ik heb 14 jaar in een supermarkt gewerkt, en de laatste jaren werd het steeds erger met klanten, die nog even naar binnen moesten vlak voor sluitingstijd. Om vervolgens een half uur later er weer uit te komen.
En eens houdt dan de service op als het al sluitingstijd is geweest, en er nog iemand naar binnen wil.
U heeft het geprobeerd en het is niet gelukt.
Dus gewoon pech

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Ik ga het nogmaals herhalen, het gaat mij er helemaal niet om dat ik niet naar binnen mag, ik was inderdaad te laat maar dat de medewerker niet eens de moeite neemt om even wat te zeggen, ik kom daar onderhand iedere week. Woon ook nog in een dorp dus ons kent ons. Ik vind het gewoon enorm jammer dat de klantvriendelijkheid ver te zoeken was. En om nou een deur in iemands gezicht dicht te gooien vind ik helemaal belachelijk. Ik stond er nog geen halve meter vandaan.

Katja46
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2006 09:09

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Katja46 »

Als ons, ons kent, had U ook even de volgende dag die persoon erop aan kunnen spreken, waarom ze zo heeft gedaan.
Misschien was ze gewoon niet goed gemutst aan het eind van de dag.
Kan ons allemaal wel eens overkomen toch?

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Ja dat klopt helemaal maar dan ben ik misschien een zeikerd maar vind dat alsnog geen reden om zo met klanten om te gaan.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door cliff »

Aldi heefd geen service en de mensen die daar werken(althans werken??)
hebben ook geen manieren,simpel is dat.
Ik kom er ook niet meer heb geen zin in discussies.

stofzuigertje

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Deborah

Je hebt gelijk dat het niet netjes is maar antwoorden is al snel een discussie en na meerdere keren iemand toch binnen laten moet je wel harder worden.

Elke dag is het al na sluitingstijd kas opbergen en alles afsluiten dus nooit om 18.00 uur sluiten!
Daarom gaan vele nu eerder rond 17.50 de ingang sluiten want voor iedereen door de kassa is, en dan hoor je ook wel eens iets van klanten en die woorden mag ik hier niet plaatsen....
Dat de meeste winkels wel service geven, Aldi is anders en kan daarom voordeliger goede producten leveren.

Ik zou het zelf ook niet leuk vinden maar je kijkt naar je eigen horloge en de familie thuis die wacht met het eten en niet meer wie het is.
Zelfs ik word door mijn buurvrouw niet meer binnen gelaten.
Tijd is tijd en net als de trein die soms deuren dicht doet als je aan komt lopen, anders komen honderden mensen te laat, dus de NS moet dit ook soms doen.

U heeft dus nog een oude winkel, bij mijn gaat dit op afstand, de sensor uit en deur gaat niet meer open!
Dus ik kan niet eens meer klagen.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Fabel »

de meeste supermarkten zijn van 08:00 tot 20:00 open dus ik kan me niet voorstellen dat je niet in staat bent om ergens binnen 12 uur ff ergens een brood te scoren. In iedere winkelstraat zit een bakker, optie 2. Je geeft zelf al aan dat je te laat was, dus zinloos topic en waarom zou ze vriendelijk moeten zijn als ze na 20:00 de deur op slot doet? Dat geeft al juist aan dat ze inderdaad tot 20:00 uur nog mensen binnenlaat (waar dat vaak al rond 19:50/19:55 niet het geval is). Lijkt mij vriendelijk zat!

Dit is zeuren om het zeuren, bravo!

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door TonGr »

Mensen winkelen ook nog rustig door na sluitingstijd.
Heb dat opgelost door elke avond om te laten roepen dat de honden over 5 minuten los mogen.
Het helpt, dan willen ze wel lopen :-)

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door mar42 »

Whahahahahaha.
Het zijn altijd mensen die klagen terwijl ze ook in de pauze hun boodschappen kunnen doen.
Maar nee dit moet dan precies op het tijdstip dat de winkeliers naar huis willen. En dat je dan weleens wat vergeet, is dan eigenlijk jammer, maar ga dan naar een winkel die tot 22.00 uur open is. Heb je alle tijd van de wereld.
En als je vervolgens ook nog eens zegd, maar ik wil ook graag naar huis mevrouw, moet mijn eten nog maken en wil ook graag nog wat aan mijn avond hebben. Dan krijg je zelfs nog een knauw ook, want ook zij wil naar huis.

Maar mensen snappen niet als je heel de dag open bent, je dan ook wel weer naar huis wil, net zoals hun. Maar verlangen ze van je dat de hele dag 24 uur open bent.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door ron1 »

Lekker belangrijk, in Africa moeten kinderen 20 kilometer lopen voor een pot water en een snee brood, hou toch s op met dat geklaag mensen, ga toch s leven, mede hierdoor is volgens mij het aantal hart en vaatziekten zo hoog in NL, al dat geklaag over HELEMAAL NIKS, HAD DAN EERDER JE BROOD GEHAALD !!, schuif jouw fout en frustratie niet op een winkelmeisje af die de deur op slot draait en netto 5 euro per uur krijgt bij aldi, want als ze dat niet doet, die deur op tijd sluiten, krijgt ze de ALDI directie en filiaalleider die haar zo op straat zet omdat ze de regels overtreed.........GA LEVEN MENSEN !!!!!!!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Debora als je om over 20 uur voor de deur staat is de winkel dicht hoe simpel van geest ben je dan ??

En om 20.00 is er echt geen brood meer hoor. 12 uur per dag zijn de winkels open en dan de hele dag leuke dingen doen en dan klagen als je geen brood heb diep diep triest.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door ron1 »

Mogelijk is de dame blond, niet zo agressief rotterdam zuid.Iedereen maakt wel eens fouten.

stofzuigertje

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn enkele Aldi winkels die brood achter de kassa leggen voor klanten die werken en na 16.30 Uur dit pas komen ophalen!

Dus voor vaste klanten die bij verkoopster in de ochtend een briefje in de bus doen... als het brood nog moet komen en de winkel nog dicht is....

Dus zo kan het ook!
Soms geven ze meer service en ik ben tevreden over mijn buurvrouw die nu altijd 10 minuten voor sluiting al de ingang uitschakelde om op tijd thuis te zijn!

Toolboy

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Topicstarter. Helemaal met u eens klantvriendelijkheied is vaak ver te zoeken bij grootgrutters.Kan me het helemaal voorstellen de deur op slot doen met een mega arrogante blik zonder u zelfs te woord te staan.

T

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Aldi en service?

Ongelezen bericht door cliff »

Gewoon eerder boodschappen doen dan hoef je ook hier niet te huilen.

20.00 uur is 20.00 uur mensen willen ook naar huis,anders kunnen ze tot 24.00 uur wel open blijven en dan nog zijn er mensen die even snel wat willen halen.

Hou op met huilen.

Gesloten