LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JesseJames
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2009 11:36

Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door JesseJames »

Zijn er meer mensen die vinden dat de Albert Heijn enorm aan het achteruit hobbelt? Ik herken deze ooit zo hoog aangeschreven winkel totaal niet meer terug.

1. Slecht, vaak niet vers uitziende groente, zeker aan het begin van week.
2. Veel over de datum zijnde producten in de schappen. of producten die nog 1 of 2 dagen goed zijn ( je moet er constant op letten)
3. Weinig voorraad, schappen soms helemaal leeg.
4. Beperkt assortiment.
5. Bepaalde goede producten vaak helemaal verdwenen.
6. Producten verstopt op de meest onzinnige plaatsen.
7. Vlees op op hoogte van 2 meter. Kan het nog klant onvriendelijker.
8. Medewerkers die hele paden volzetten, zodat je er niet door kan.
9. Vieze vloeren

Etc, etc, etc.
Ik zou nog uren kunnen doorgaan. Dan kan je nog zulke leuke reclames maken, maar daarmee verdoezel je niet de kwaliteit.
Vroeger stond AH ergens voor, maar dat lijkt volledig uit het zicht te zijn verdwenen.

Ik zet er voorlopig geen stap meer binnen.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Helemaal met je eens als het om de kleinere filialen gaat, wij doen de inkopen in een dorp verderop waar een grote AH is en daar is het nog wel te pruimen.

Geen lege schappen alles vers en veel kassa's die open zijn.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door Fabel »

1. Slecht, vaak niet vers uitziende groente, zeker aan het begin van week.
2. Veel over de datum zijnde producten in de schappen. of producten die nog 1 of 2 dagen goed zijn ( je moet er constant op letten)
3. Weinig voorraad, schappen soms helemaal leeg.
4. Beperkt assortiment.
5. Bepaalde goede producten vaak helemaal verdwenen.
6. Producten verstopt op de meest onzinnige plaatsen.
7. Vlees op op hoogte van 2 meter. Kan het nog klant onvriendelijker.
8. Medewerkers die hele paden volzetten, zodat je er niet door kan.
9. Vieze vloeren
punt 3,4,5,6,8 zijn natuurlijk overdreven en subjectief. Als 8 niet zou plaatsvinden zouden ze 3 nooit kunnen corrigeren natuurlijk. Ik noem dit maar klagen om het klagen, wat punt 7 goed illustreert.

Natuurlijk zijn er mindere fillialen in de keten die niet kunnen opboksen tegen de grote mooie nieuwe AH's qua look en schoonheid, maar zelfs de slechtste AH is in basis nog altijd vele malen beter dan de concurrent, waarmee ik TS succes wil wensen aangezien hij/zij voorlopig geen voet meer bij de AH binnen zet. Tips: voor goed fruit moet je 7 dagen in de week NIET bij Dirk zijn. Klantonvriendelijk stapelen ervaar je pas goed bij Lidl. Produkten over datum? Leef je uit bij Dirk. Hopelijk heb je nog wel een Super de Boer of Vomar in de buurt.

Ben benieuwd naar RTD-Z's reactie :P

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door Peetje »

Herkenbaar verhaal, met name punten 4 en 5. Ook wij winkelen in een kleiner filiaal van AH en merken dat steeds meer (A-merk)producten uit de schappen gaan, vaak om er het huismerk voor in de plaats te zetten. Het begon met het conflict met frisdrankenfabrikant Vrumona, dat nog steeds voorduurt. Sisi halen dus we nu maar bij de Plus. Want de huismerk-sinas van AH is niet te drinken. Daarna merkten we dat bv. ook onze boter ineens weg was en de Neutral wasverzachter. Wij overwegen om nu toch maar weer naar Jumbo te gaan voor de weekboodschappen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ben benieuwd naar RTD-Z's reactie
Die is voorspelbaar. Kijk gewoon ff in andere AH tpoics ;)

JesseJames
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2009 11:36

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door JesseJames »

Natuurlijk zijn er mindere fillialen in de keten die niet kunnen opboksen tegen de grote mooie nieuwe AH's qua look en schoonheid

Juist in de wat grotere filialen ondervind ik veel van deze problemen.

maar zelfs de slechtste AH is in basis nog altijd vele malen beter dan de concurrent

Waar haal je dit vandaan? Misschien dat jij net winkelt bij één van de betere AH zaken. Die zullen er ook zeker zijn. Ik bedoel elke supermarkt valt of staat deels bij een goede bedrijfsvoering.

Echter zijn er in de loop der jaren zoveel prima zaken bijgekomen. Loop maar eens een keer binnen bij een Jumbo of een Em-Te en je begrijpt wat ik bedoel. Ik zeg niet dat daar alles perfect is, maar ik merk wel hele grote prettige verschillen.

De Albert Heijn is allang niet meer de kwaliteitssupermarkt van vroeger. Dat is echt een sprookje.

Als 8 niet zou plaatsvinden zouden ze 3 nooit kunnen corrigeren natuurlijk

Het gaat er om hoe je het doet. Er wordt vaak totaal geen rekening gehouden met de klant. Als je met z'n 3e in één gangpad bezig bent en als staat kris kras, dan kan de klant in geen mogelijkheid er tussen door.
Dit is overigens onrelevant als je gewoon optijd aanvult. Dat heet efficiency. Er loopt vaak genoeg personeel, dus daar kan het niet aan liggen.

voor goed fruit moet je 7 dagen in de week NIET bij Dirk zijn

Maar ook absoluut niet bij veel Albert Heijn filialen. Daar ligt soms etenswaar......
Als je een supermarkt binnenkomt is dat vaak de afdeling die een klant als eerst ziet. Dat moet tip top in orde zijn. Marketing heet dat. Alles wat daarna komt valt vaak in het niets daarbij.

Waarom is er niemand die regelmatige even een controle uitvoert?
Zelfontplooiing noem ik dat. Je ziet toch die beschimmelde kersen, je ziet toch die lekkende toetjes. Ooh dat doet mijn collega wel.
Ben je dan een hansworst of niet?

Vlees in schappen? Wie heeft dat bedacht? Mensen die erg klein zijn kunnen soms niet eens bij de bovenste plank. Ik vind dat echt een ongeloofelijke marketing technische blunder. Je moet vlees in één oogopslag kunnen zien en vergelijken, zonder dat je eerst een aantal bakken(jes) naar beneden moet halen.
Daarbij, wie kijkt er nu graag tegen de zijkant van een bakje?

Maar goed zolang het vlees van zeer goede kwaliteit is neem ik het deels voor lief, maar dat is ook al lang niet meer zo. Ja er is Greenfields, maar ja niet elke portemonnee kan dat aan.

Want de huismerk-sinas van AH is niet te drinken

Dit geld ook voor de Liptone Ice. Veel B dranken zou ik mijn ergste vijand nog niet geven, haha.


Overigens heb ik het in mijn betoog nog amper gehad over het personeel.
En daar wil ik eigenlijk ook niet te veel over kwijt. Misschien dat anderen mij kunnen aanvullen hierin.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door WarZir »

Helemaal met je eens als het om de kleinere filialen gaat, wij doen de inkopen in een dorp verderop waar een grote AH is en daar is het nog wel te pruimen.

Geen lege schappen alles vers en veel kassa's die open zijn.
Naar boven

Ik denk dat je hiermee gelijk ook de oorzaak noemt van de (laat ik het maar noemen) verloedering van de kleinere AH filialen: de (op)komst van grote broer XXL. Sinds mijn woonplaats Leiden een XXL filiaal heeft, is m'n eigen wijk Appie zienderogen achteruit gehold. Ik ben zelfs ex-medewerkers tegengekomen die nu bij de XXL werken, als je dan vraagt naar de reden, dan is het bij de XXL "veel gezelliger, goede sfeer, collega's onder elkaar gaan daar veel leuker met elkaar om, etc..." (niet mijn woorden! :) ).

Ik doe nog steeds m'n wekelijkse boodschappen bij de wijk Appie en gemiddeld eens per maand bezoek ik de XXL, maar ik erger me de laatste tijd toch weleens aan de (inderdaad) lege schappen, produkten die ineens niet meer verkrijgbaar zijn, slechts 1 of 2 kassa's beschikbaar en ik kan nog wel even doorgaan.

Erg jammer, want het hoeft (naar mijn mening) echt niet bergafwaarts te gaan door een XXL, de meeste mensen kopen uiteindelijk toch liever hun boodschappen dichter in de buurt van hun woning.

JesseJames
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2009 11:36

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door JesseJames »

Laat ik eerst even aangeven dat ik inprincipe niks heb tegen de Albert Heijn. Ik constateer alleen maar dat vooral de middelgrote zaken niet meer het niveau hebben van vroeger. Laat ik het al helemaal niet hebben over de kleintjes.
Er is niks mis met een AH XXL of een Super Coap, etc, alleen denk ik dat Nederland te klein is voor al die winkel reuzen. Uiteindelijk worden de middelgrote en kleintjes gesloten (zeker als klanten minderen), gaan de grote elkaar doodconcureren blijft één van de twee over en is het aanbod dusdanig verschraalt. Kan de overgebleven aanbieder zijn prijzen weer lekker omhoog gooien, weg concurrentie, welkom monopolie op bovenal de A merken.

Nee, als wat groter is, is per definitie niet beter. Dat zien we bij scholen, de energiemarkt, internet, telefonie, etc, etc.
Uiteindelijk betalen we toch wel, want we kunnen niet zonder. Natuurlijk is zo'n aanbieding van de Nederlandse Energie Maatschappij 'geweldig', maar het doel gaat veel dieper. Zij kijken vooruit, wij vaak niet.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

tja waarom zou ik reageren kansloze Topic.

Om te beginnen zijn er tuurlijk winkels die het verpesten dit zijn vaak helaas de franchise winkels , en daar baal ik ook zeker van..

---------------------------------------------------------------------------
1. Slecht, vaak niet vers uitziende groente, zeker aan het begin van week.

Tja sorry maar dit is echt onzin dit zal dan helaas extreem opvallen in uw winkel ik weet niet welke winkel plaats/straat dit is natuurlijk en is zeker spijtig. Hier is het toch echt altijd vers stelregel is hier ook dan ZOu je het zelf kopen ? Nee dan gaat het eruit en geloof me daar ben ik en mijn collega's van onze regio heel stellig in.

2. Veel over de datum zijnde producten in de schappen. of producten die nog 1 of 2 dagen goed zijn ( je moet er constant op letten)

Tja vrees dat dit toch echt aan uw filiaal gebonden is als deze medewerkers hun werk doen (en of juist opgeleid zijn) kan dit namelijk nauwelijks(we zijn allemaal mens he) want er word gewerkt met een electronisch codeboek en die is op de medewerker na feilloos.


3. Weinig voorraad, schappen soms helemaal leeg.

ook hier ligt dat echt aan de leiding krijg haast de neiging om eens het systeem door te lichten daar. Want lege schappen kan namelijk NIET met ons systeem Muv niet leverbare artikelen wat div redenen kan hebben.

4. Beperkt assortiment.

Dit is echt een onzin punt in een buurtwinkel kun je geen XL assortiment verwachten beetje nadenken mag ook.

5. Bepaalde goede producten vaak helemaal verdwenen.

Ligt wederom aan groote vd winkel in een buurtwinkel rouleren artikelen sneller wegens slechte verkoop bv dat valt dan idd meer op logisch.

6. Producten verstopt op de meest onzinnige plaatsen.

onzin

7. Vlees op op hoogte van 2 meter. Kan het nog klant onvriendelijker.

Wat wou je dan alles op knie hoogte ?? weleens gehoord van vragen doen we met plezier pakken voor u. En 2 meter daaruit maak ik op dat u in een oud type filiaal komt alle nieuwe enof verbouwde winkels hebben namelijk lage koelstellingen zoals de XL winkels en de omgebouwde C1000 winkels.


8. Medewerkers die hele paden volzetten, zodat je er niet door kan.

Dit is k.t mee eens hier ligt de fout bij de leiding meer kan ik er niet van maken.

9. Vieze vloeren

En hiervoor geldt hetzelfde er is gewoon slecht eof wellicht helemaal geen leiding..



Maar weleens de bedrijfsleider aangesproken hierover ?? ben benieuwd zoals eerder gezegt welke plaats straat dit filiaal ligt ik vermoed dat het zeker een franchiser is..

Weleens van onze servicelijn gehoord 0800-0305 gratis nummer
neem de moeite eens en spreek de bedrijfsleider eens aan of bel eens daar word echt wel wat meegedaan.

Ik zie bij ons ook geregeld de lijstjes binnenkomen met vragen of klachten van klanten...

Vind jammer dat uw ervaring in uw winkel niet goed is laatste tijd ik werk niet in die winkel maar zelfs ik baal ervan ja sorry ik ben nou eenmaal trots op mn blauwe bloed :)

Belt u even ....

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

@Peetje



In een kleine winkel merk je dat helaas sneller.
De ruzie met vrumona (7-up ect) balen wij ook van wijzelf pushen het hoofdkantoor ook om een sop te schieten maar we doen dit voor U ,want vrumon awil de prijzen debiel ophoog gooien wat U dus voelt en dan krijgen WIJ het weer te horen van kijk ze zijn duur snapt u..

Welke boter mist u dan ??? Ik werk ook in gezellige kleine buurtwinkel maar ik heb toch echt alle soorten die te krijgen zijn..

neutral is bij ons ook eruit MAAR als u daar een klachten kaartje voor invult te krijgen bij mederwerkers of infobalie dan reageert de bedrijfsleider(of assistent) die belt u indien u uw numme ropgeeft natuurlijk en dan is de kans groot dat ze het product weer opnemen hebben wij ook gedaan omdat we een hoop ouderne hebben die geen geparfumeert spul mogen dus zijn weer tevreden..

Dus wellicht heeft u hier iets aan want het hoeft niet zo moeilijk te zijn hoor ;-)

ow en AH sinas is echt wel lekker ik vind die sisi dus niks dat is echt puur smaak verschillen hoor :)

En ga nou niet naar de Jumbo dan word je echt verdrietig..

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ow kan het even niet laten maar :


"De Albert Heijn is allang niet meer de kwaliteitssupermarkt van vroeger. Dat is echt een sprookje. "

Dat zijn we zeker nog wel en al helemaal inovatief al het nieuwe komt van AH de rest kopieert !!!! bv stoommaaltijden om maar even wat te noemen :D

Kopieren is altijd makkelijker dan zelf verzinnnen we zijn gewoon de NM 1

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door WarZir »

En ga nou niet naar de Jumbo dan word je echt verdrietig..
Integendeel, ik winkel hier heel soms (helaas geen Jumbo bij mij in de buurt) en wordt alleen maar vrolijk als ik de kassabon thuis vergelijk met die van de Appie. Eerlijk is eerlijk, niet alles kan tippen aan de Appie, maar Jumbo komt verrekte aardig in de buurt. Zeker qua assortiment kan zelfs een XXL niet tippen aan de Jumbo.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Even bellen heeft ook weinig zin. Ik beoordeel mijn (kleine) filiaal al jaren en ben daar steeds negatiever over, net als de TS. Ik signaleer dezelfde klachten. Deze meermaals op de enqueteformulieren aangegeven. maar verbetering? Ho maar ! Een van de weinig positieve dingen is de vriendelijkheid van het kassapersoneel.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Gewoon bellen word zeker wel wat meegedaan pure onzin..

Maarok jij kan nooit iets positiefs melden he zijn we gewent geeft niks..

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Om te beginnen mijn complimenten aan RTD-Z voor de manier van reageren, is weleens anders geweest :wink:
Gewoon bellen word zeker wel wat meegedaan pure onzin..
Niet altijd denk ik. Je bedoelt waarschijnlijk dat er wel altijd serieus naar gekeken wordt. Maar er moeten toch afwegingen en keuzes gemaakt worden. Je kunt niet aan iedere wens van elke consument tegemoet komen.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gewoon bellen word zeker wel wat meegedaan pure onzin..

Maarok jij kan nooit iets positiefs melden he zijn we gewent geeft niks..
Tja, van jou zijn we gewend dat je meestal niets onderbouwd..
Da's hier weer geen uitzondering.

Naast het eindeloze reclame maken voor je baas zoals gebruikelijk weinig nieuws onder de zon..

Moeilijk he, volwassen discussiëren.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Angel je bent een kansloos figuur.

jij brengt niks in alleen commentaar op een hele lange inhoudelijke post jij weet dus duidelijk NERGENS wat van af..


daaag angeltje ga nu maar weer met je poppen spelen.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door RTD-Z »

@ouwe aap

Nee klopt je kan ook niet aan tienduizende klanten allemaal naar hun zin maken qua assortiment je heb nou eenmaal de buurtwinkels de XL winkels en alles wat er tussen zit (5 categorieen) dat moet men toch eens begrijpen dat je dan niet alle kan hebben in een buurtwinkel tov een XL.

Al kan er nog best veel , maar het bellen bedoelde ik meer op de klachten van de poster daar word zeker wel wat meegedaan en als er veel klachten komen over een filiaal enof leiding vh betreffende filiaal nou geloof mij dan komt de regiomanager langs en dan heb je als bedrijfsleider toch echt geen prettig gesprek.

Alleen tja bellen is teveel moeite (gratis nummer) je kan dan beter je gal hier op radar spuwen ja dan lost er idd niks op.

MuV domme nutteloze reakties ala angel..

ik maak overigens geen reklame dat hebben wij niet nodig.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door WarZir »

ik maak overigens geen reklame dat hebben wij niet nodig.
Omgekeerd heeft de AH dan toch ook jouw verdediging niet nodig? Maar je doet dit hier toch :wink: .

Niet om het een of ander, maar kunnen we elkaar een beetje in waarde laten? Ieder heeft z'n mening en ervaringen, en een ieder heeft ook het recht die te verkondigen, of je het hiermee eens bent of niet. Jouw (goede of slechte) ervaring hoeft nou eenmaal niet gelijk te zijn aan die van een andere persoon, toch?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Albert Heijn. Goedkoop, duurkoop?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Angel je bent een kansloos figuur.

jij brengt niks in alleen commentaar op een hele lange inhoudelijke post jij weet dus duidelijk NERGENS wat van af..


daaag angeltje ga nu maar weer met je poppen spelen
en idd de klant moet zich ook maar eens leren te gedragen
Ik zou zo zeggen: "Verbeter de wereld en begin bij jezelf !"

Gesloten