LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

WET OP DE IDENTIFICATIEPLICHT (WID)

Tekst zoals deze geldt op 17 juli 2009
DRANK- EN HORECAWET

Tekst zoals deze geldt op 14 juli 2009
Verouderde wetten :roll:
Tuurlijk...

http://www.st-ab.nl/wetten/0074_Drank-_en_Horecawet.htm
http://www.st-ab.nl/wetten/0661_Wet_op_ ... ht_WID.htm

Hier de letterlijke teksten.. Je kan natuurlijk ook in het wetboek zelf gaan zoeken... die vind je hier: http://www.wetboek-online.nl/site/home.html

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Dat hoef ik niet zoals ik al zei ik werk er elke dag mee ,einde discussie. Geen ID geen alcohol/tabak <20 simpel zat..

En als http://alcoholcode.nl/alcoholcode/nieuw ... tem_id=152 deze jongens je controleren of je die WET naleeft en je vraagt er dus niet om heb je vette boete

Kun je eigenwijs blijven doen ik werk ermee en heb ook die gasten al over de vloer gehad simpel zat..

Maargoed blijf jij maar ontkennen hoor geef nisk zijn we gewent , en nou zoek je het maar lekker uit verders..

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat hoef ik niet zoals ik al zei ik werk er elke dag mee ,einde discussie. Geen ID geen alcohol/tabak <20 simpel zat..
precies wat ik de hele tijd zeg. Je leest niet, bewijst niets en roept maar wat.
De helft van de tijd lieg je er ook nog op los ook!
Daarnaast beledig je om de haverklap iedereen die het niet met je eens is en dus houd je je niet aan de forumregels.
Niet alleen mij, maar iedereen zo'n beetje...

Midnight Smidnight
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2009 09:35

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Midnight Smidnight »

RTD-Z schreef:Ik weet dondersgoed waar ik het over heb ik moet er mee werken elek dag weer
Dat blijf je maar herhalen en ondertussen beledig je iedereen die een andere mening geeft als de jouwe. Ik krijg sterk het gevoel uit jouw posts dat je zelf achter de kassa zittende ook al eens geconfronteerd bent met mensen die geen begrip hebben voor de bureaucratische manier waarop deze regeltjes blijkbaar nageleefd moeten worden vanuit het management van de winkel. Misschien heb je zelf ook al eens iemand compleet verkeerd ingeschat?

Hoe dan ook, lees m'n eerdere posts nog eens een keer door en onthou: ik ben de klant, ik ben de koper, niet mijn vriendin (en je zal wel weer herhalen dat ze fout was omdat ze geen ID bij zich had) die zichtbaar ouder is dan 16.

Verder kom je heel mooi met websites aan zetten en vertellen dat je folders hebt gelezen, waarin onder andere het volgende staat:
Wat houdt de maatregel concreet in?
*Jongeren tussen 16 en 20 jaar die alcohol of tabak kopen, wordt gevraagd klaar te staan met hun legitimatie;
*Als zij 16 jaar of ouder zijn, is er geen probleem;
*Is de koper jonger dan 16 óf is de alcohol of tabak bedoeld voor iemand anders die nog geen 16 is, dan mag de caissière de alcohol of tabak niet meegeven.
*Wanneer een jongere onder de 20 zijn of haar legitimatie niet laat zien, mag de alcohol of tabak ook niet meegegeven worden.
Wellicht lees jij het anders dan ik het lees, maar zoals ik het interpreteer is het onderwerp hier de persoon die de alcohol (of tabak) koopt. In mijn geval ben ik dat dus, niet ieder willekeurig ander persoon die toevallig bij mij aan de kassa staat. De alcohol is ook niet bedoeld voor iemand anders maar voor mij. Dat ik thuis mijn (nog steeds meerderjarige) vriendin ervan laat meedrinken is mijn keuze.

Geef voor de verandering eens je mening, vind je het nou echt normaal dat ik als 28-jarige geen fles wijn kan kopen voor bij mijn avondeten omdat er een persoon van 24 jaar bij is die zich niet kan identificeren? Als ik haar naar buiten had gevraagd te gaan en opnieuw met een fles wijn bij dezelfde cassiere was verschenen, wat was er dan veranderd? Ik begrijp dat die regeltjes opgezet zijn met een preventief doel, maar wat wordt hier nou helemaal gepreventeerd?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

RTD-Z schreef:Voor de TS ja een zeikerd ben je wel een beetje om te beginnen ben je in NL verplicht je ID bij je te hebben dus je zit al fout.
Je bent niet verplicht om je ID bij je te hebben, maar moet hem aan overheidsinstanties kunnen tonen als ze een reden hebben om daarna te vragen.
RTD-Z schreef:ten tweede is elke supermarkt,drankwinkel WETTELIJK verplicht een id te vragen bij twijfel dit geld t/m 20 !!!! jaar ben je 16 of jonger krijg je het niet mee , ben je 17 t/m 20 krijg je het wel mee.
Dus alleenstaande moeders moeten hun kroost thuis laten, want anders krijgen ze geen drank mee omdat hun kroos geen ID op zak heeft.

Winkels zijn niet wettelijk verplicht om er naar te vragen. Dit is een eigen initiatief dat door de winkels is genomen om ingrijpen van de tweede kamer te voorkomen. Het is winkels verboden om drank te verkopen aan jongeren. Een winkelier hoeft dus niet aan iemand die 70 jaar oud een ID te vragen omdat dit niet in de wet staat.
RTD-Z schreef:Dit is dus nogmaals wettelijk verplicht en word men zwaar op gecontroleert 1 keer niet vragen terwijl er controle anoniem is = een waarschuwing bij de tweede keer in de fout is dat 3500€ boete voor de winkel..
Zonder bron ga ik er maar van uit dat die boete voor het verkoper van drank aan jongeren is. En niet voor het niet vragen naar ID.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

RTD-Z schreef:En als http://alcoholcode.nl/alcoholcode/nieuw ... tem_id=152 deze jongens je controleren of je die WET naleeft en je vraagt er dus niet om heb je vette boete.
Al jouw bronnen spreken je tegen. Deze ook weer: "Ondernemers overtreden nog steeds te vaak de leeftijdsgrenzenregels voor de verkoop van alcohol." Nergens staat dat er een boete wordt gegeven voor het niet vragen naar ID. Jij mag dat wel een klein verschil vinden, maar het betekent dat als de klant 18 jaar en alcohol verkoop zonder om de ID te vragen de winkel geen boete kan krijgen. Eveneens als de winkel alcohol verkoop en vraag naar de ID maar de klant is 15 dan krijg deze een boete, ondanks dat er naar de ID gevraagd is.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik wens RTD-Z veel plezier in zijn politiestaat!

Als burger heb je nog steeds rechten, dus ook als 1 van de 3 genoemde gerechtigden zonder uitleg je ID vragen, dan mag je deze weigeren!
Als de politie bij RTD-Z aanklopt en zonder huiszoekingsbevel zijn huis komt doorzoeken, vindt hij dit dan ook okee? Hij moet lekker op Cuba gaan wonen, daar regeert nog heel fijn een dictator, die ongetwijfeld heel blij zal zijn met zo'n slaafse houding!

:mrgreen:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ongetwijfeld zullen deze personen die dus precies hetzelfde in de wet lezen het ook wel weer fout hebben volgens RTD-Z. Die hoeft de tekst niet eens te lezen om zeker te weten dat deze het goed heeft!

Beledigen is dan de meest logische volgende stap!

Wanneer ga je nu eindelijk eens op een volwassen manier je discussie aan en onderbouw je je beweringen?

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Tuurlijk mag je weigeren dat heb ik niet gezegt , maar dan ga je dus gewoon mee naar buro simpel zat...

jou keus als je niks te verbergen heb is het dus nutteloos..

Machtold schreef:Ik wens RTD-Z veel plezier in zijn politiestaat!

Als burger heb je nog steeds rechten, dus ook als 1 van de 3 genoemde gerechtigden zonder uitleg je ID vragen, dan mag je deze weigeren!
Als de politie bij RTD-Z aanklopt en zonder huiszoekingsbevel zijn huis komt doorzoeken, vindt hij dit dan ook okee? Hij moet lekker op Cuba gaan wonen, daar regeert nog heel fijn een dictator, die ongetwijfeld heel blij zal zijn met zo'n slaafse houding!

:mrgreen:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

angel1978 schreef:Ongetwijfeld zullen deze personen die dus precies hetzelfde in de wet lezen het ook wel weer fout hebben volgens RTD-Z. Die hoeft de tekst niet eens te lezen om zeker te weten dat deze het goed heeft!

Beledigen is dan de meest logische volgende stap!

Wanneer ga je nu eindelijk eens op een volwassen manier je discussie aan en onderbouw je je beweringen?

De enige die altijd op iedereen loopt te zeuren en reaktie uit te lokken ben jij....terwijl jezelf ook nooit met iets komt

dus Angel , blaat blaat blaat hoop lucht ben je niks meer ,doeiii

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tuurlijk mag je weigeren dat heb ik niet gezegt , maar dan ga je dus gewoon mee naar buro simpel zat...
Mee naar wiens bureau ?
Die van de politie mag ik hopen, het recht om iemand vast te houden heb je al helemaal niet.. En elke keer de politie erbij halen zullen zij ook niet echt happy van worden.
terwijl jezelf ook nooit met iets komt
Goh, laat ik nu toch de links naar het wetboek geregeld hebben.. Je weet wel, die linkjes die je zelf niet gelezen hebt en ook niet wil leveren...

Blijft moeilijk he, inhoudelijk discussiëren.
Al jouw bronnen spreken je tegen.
Vervelend he, als zelfs anderen je bronnen onderuit halen..

Maar wil de linkjes nog wel een keertje oplepelen hoor:

http://www.st-ab.nl/wetten/0074_Drank-_en_Horecawet.htm
http://www.st-ab.nl/wetten/0661_Wet_op_ ... ht_WID.htm

Hier de letterlijke teksten.. Je kan natuurlijk ook in het wetboek zelf gaan zoeken... die vind je hier: http://www.wetboek-online.nl/site/home.html

Je weet wel.. die wetten die volgens jou verouderd waren :roll:

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op die laatste website staat wetsartikel die inderdaad verouderd zijn. Vergelijk het verbod op groepsbelediging maar eens met die op de onderstaande website. Dat is in 2005 veranderd en nog altijd niet aangepast.

Deze is van de overheid, je kunt zelfs kijken hoe de wet er in het verleden uitzag.
http://www.wetten.nl

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ach Alfa maakt niks uit joh die Angel die blijft doorblaten dat ze hij het , gelijk heeft bla bla bla

dat doet hij zij het in elk topic waar het hij zij reageert.

Ze het hij zit ernaast maarja dat heb je als je er niet elke dag mee te maken heb en toch mee wilt lullen met de grote mensen...

dag dinges

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door dutchessy »

http://www.vnn.nl/repository/siteconten ... ndewet.pdf dit gold van 2000 tot begin 2009 nu MOET je je id laten zien als je 20 of jonger bent en moeten de mederwerkers ernaar vragen.


ja rtd-z je zegt het zelf!! :roll:
Ik meen dat de vriendin van de schrijver 24 is dus is niet verplicht zich te legitimeren aan de kassa!!! zijn je eigen woorden!

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door alfatrion »

RTD-Z schreef:Ze het hij zit ernaast maarja dat heb je als je er niet elke dag mee te maken heb en toch mee wilt lullen met de grote mensen...
Ze verwijst naar een site waarbij je niet helemaal zeker kunt zijn dat de wetsartikelen up to date zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er naast zit. Jij zit er naast: er bestaat geen wettelijke verplicht voor supermarkten om naar een ID te vragen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door VioletPrue »

dutchessy schreef:
http://www.vnn.nl/repository/siteconten ... ndewet.pdf dit gold van 2000 tot begin 2009 nu MOET je je id laten zien als je 20 of jonger bent en moeten de mederwerkers ernaar vragen.


ja rtd-z je zegt het zelf!! :roll:
Ik meen dat de vriendin van de schrijver 24 is dus is niet verplicht zich te legitimeren aan de kassa!!! zijn je eigen woorden!
Dat niet alleen, maar de vriendin was niet de klant.
Dat was TS en die is 28.
Als ze alle mensen die meegaan boodschappen doen met een klant naar hun ID gaan vragen, worden de rijen niet alleen mega-lang, maar is het hek van de dam zoals eerder al werd gezegd.
Want dan zou een vader met zijn zoon van 8 geen kratje bier meer mogen kopen.
En ma met dochter van 7 geen flesje wijn.
De cassiere zat gewoon fout en ik ben benieuwd welk antwoord er op de klacht komt.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ze verwijst naar een site waarbij je niet helemaal zeker kunt zijn dat de wetsartikelen up to date zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er naast zit. Jij zit er naast: er bestaat geen wettelijke verplicht voor supermarkten om naar een ID te vragen.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik ben zeker opgestaan vanmorgen en heb helemaal niet in de gaten gehad dat er een coup gepleegd is in nederland en we nu wonen in een politie-staat, geregeerd door een dictator....

En zelfs al heb ik niets te verbergen, de politie, of wie dan ook, mag niet zonder een goede reden zomaar ff mijn id vragen, laat staan in mijn tas kijken. En dan hoef je niet mee naar het buro, want weigering van jezelf te legitimeren aan meneer agent die geen goede reden opgeeft hoef (lees:MOET) je nog steeds niet in dit land! En als dat wel zo is: laat me dan dat wetsartikel maar eens lezen RTD-Z! Maar zoals angel al zegt, dat kan je niet, want je blaast alleen een hoop hete lucht en zegt werkelijk waar op geen enkel topic inhoudelijk iets zinnigs....

GET A LIFE!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door jlthkoch »

dutchessy schreef:
http://www.vnn.nl/repository/siteconten ... ndewet.pdf dit gold van 2000 tot begin 2009 nu MOET je je id laten zien als je 20 of jonger bent en moeten de mederwerkers ernaar vragen.


ja rtd-z je zegt het zelf!! :roll:
Ik meen dat de vriendin van de schrijver 24 is dus is niet verplicht zich te legitimeren aan de kassa!!! zijn je eigen woorden!

En als was zijn vriendin jonger geweest dan 20 dan had dat ook nog niet gehoeven, zij kocht immers niets en al helemaal geen alcohol!

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door RTD-Z »

lache dit ze blijven maar blaten. toon je toch lekker geen id in de winkel mij een biet krijg je gewoon niks mee punt.

stoere praat allemaal als iemand niet kan zien of je 20+ bent heb ej pech je hoeft het dan niet te laten zien maar dan krijg je het gewoon niet mee dus heb je alleen jezelf mee lache he..

zo volgende topic want dit gata nergens over met sommige van jullie..

Gesloten